КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа: № 2-а-3425/09/0270 Головуючий у 1-й ін станції: Сапальова Т.В.
Суддя-доповідач: Борисю к Л.П.
У Х В А Л А
Іменем України
"13" квітня 2011 р. м. Київ
Київський апеляційний а дміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді
суддів
при секретарі
за участю:
представника відповідача - ДПА у Вінницькій області Борисюк Л.П.,
Беспалова О.О., Вівдичен ко Т.Р.
Рижковій Ю.О.
Миколенка Р.Л.
розглянувши у відкрито му судовому засіданні адміні стративну справу за апеляцій ною скаргою Козятинської об' єднаної державної податково ї інспекції на постанову Він ницького окружного адмініст ративного суду від 15 вересня 2 009 року по справі за позовом Ко лективного малого підприємс тва «Авеста»до Державної под аткової адміністрації у Вінн ицькій області, Козятинської об' єднаної державної подат кової інспекції про визнання планової перевірки незаконн ою, визнання протиправним та скасування рішення про заст осування штрафних санкцій № 0000102330/0 від 20.02.2009 р., -
ВСТАНОВИВ:
В липні 2009 року Колективн е мале підприємство «Авеста» звернулося до Вінницького ок ружного адміністративного с уду із позовом до ДПА у Вінниц ькій області, Козятинської О ДПІ в якому просило визнати п ланову перевірку незаконною , а також визнати протиправни м та скасувати рішення Козят инської ОДПІ про застосуванн я штрафних санкцій № 0000102330/0 від 20 .02.2009 р.
Постановою Вінницького ок ружного адміністративного с уду від 15 вересня 2009 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та ск асовано рішення Козятинсько ї ОДПІ про застосування штра фних санкцій № 0000102330/0 від 20.02.2009 р.
В решті позовних вимог відм овлено.
Відповідач, не погоджуючис ь з прийнятим рішенням суду, з вернувся з апеляційною скарг ою, в якій зазначає, що оскаржу вана постанова суду не відпо відає вимогам матеріального та процесуального права, а с аме, судом першої інстанції н еповно з' ясовано та не дове дено обставини, що мають знач ення для справи, висновки суд у першої інстанції не відпов ідають обставинам справи, в з в' язку з чим просить скасув ати постанову суду в частині визнання протиправним та ск асування рішення Козятинськ ої ОДПІ та прийняти нове ріше ння, яким у задоволенні позов них вимог в цій частині відмо вити.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення учасників проц есу, які з' явилися в судове з асідання, перевіривши матері али справи та доводи апеляці йної скарги, колегія суддів в важає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до ч. 1 ст. 200 КАС Укр аїни суд апеляційної інстанц ії залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, як що визнає, що суд першої інста нції правильно встановив обс тавини справи та ухвалив суд ове рішення з додержанням но рм матеріального і процесуал ьного права.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, Колективн е мале підприємство «Авеста» зареєстроване виконавчим ко мітетом Козятинської місько ї ради 20.12.1992р. та перебуває на по датковому обліку в Козятинсь кій ОДПІ.
02.02.2009 р. працівниками ДПА у Він ницькій області в присутност і головного бухгалтера підпр иємства ОСОБА_6 та продавц я магазину за адресою: м. Козят ин, вул. Грушевського, 45 провед ено перевірку щодо дотриманн я позивачем порядку проведен ня розрахунків за товари (пос луги), вимог з регулювання обі гу готівки, наявності торгов их патентів і ліцензій за рез ультатами якої складено акт, в якому зазначено про поруше ння позивачем п. 2.6 Положення п ро проведення касових операц ій у національній валюті Укр аїни, а саме: несвоєчасно опри бутковано готівкові кошти за 01.07.2008 р. в сумі 1 643,60 грн. Вказана су ма готівкових коштів оприбут кована 02.07.2008 р.
За результатами проведено ї перевірки, 20.02.2009 р. Козятинськ ою ОДПІ прийнято рішення № 0000102 330/0 про застосування штрафних санкцій в сумі 8 218 грн. за поруш ення законодавства про прове дення касових операцій у нац іональній валюті України.
Позивач, не погоджуючись із вищевказаним рішенням, 06.03.2009 р. оскаржив його до ДПА у Вінниц ькій області. Однак, рішенням від 17.04.2009 р. первинна скарга поз ивача була залишена без задо волення, а оскаржуване рішен ня - без змін. Позивач також з вертався з відповідною скарг ою до ДПА України, яку рішення м від 18.05.2009 р. також залишено без задоволення, а рішення Козят инської ОДПІ про застосуванн я штрафних санкцій - без змі н.
Даючи правову оцінку обста винам вказаної справи, колег ія суддів виходить з наступн ого.
Порядок проведення переві рок з питань додержання плат никами податків порядку пров едення готівкових розрахунк ів регулюється Законом Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» та Порядком взаємодії підрозді лів при проведенні виїзних п ланових та позапланових пере вірок щодо контролю за здійс ненням суб'єктами господарюв ання розрахункових операцій у сфері готівкового обігу, за твердженим наказом ДПА Украї ни від 11.10.2005 № 441 (далі - Порядок № 441) , положення яких визначають п ідстави та порядок проведенн я таких перевірок, а також пол оженням статті 11-2 Закону Укра їни «Про державну податкову службу в Україні»№ 509-ХІІ від 04. 12.1990 року, яка встановлює умови допущення посадових осіб до їх проведення.
При проведені перевірки по садові особи податкових орга нів у своїй діяльності керую ться Методичними рекомендац іями щодо взаємодії між підр озділами органів державної п одаткової служби України при організації документальних перевірок юридичних осіб, як і затверджені Наказом ДПА Ук раїни від 11.10.2005 р. за № 441.
Так, п. 2.6 Методичних рекоменд ацій передбачено, що перевір ки контролю за здійсненням с уб'єктами господарювання роз рахункових операцій у сфері готівкового обігу проводять ся за окремими планами орган ів державної податкової служ би. З метою підвищення контро лю за здійсненням розрахунко вих операцій та запобігання дублюванню перевірок у ДПІ в містах і районах формується та затверджується щомісячни й план проведення зазначених перевірок.
Відповідно до ст. 11-2 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні», посадов і особи органу державної под аткової служби вправі присту пити до проведення планової або позапланової виїзної пер евірки за наявності підстав для їх проведення, визначени х цим та іншими законами Укра їни, та за умови надання платн ику податків під розписку:
1) направлення на перевірку, в якому зазначаються дата йо го видачі, назва органу держа вної податкової служби, мета , вид (планова або позапланова ), підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб органу державної п одаткової служби, які провод итимуть перевірку. Направлен ня на перевірку є дійсним за у мови наявності підпису керів ника органу державної податк ової служби, скріпленого печ аткою органу державної подат кової служби;
2) копії наказу керівника по даткового органу про проведе ння позапланової виїзної пер евірки, в якому зазначаються підстави проведення позапла нової виїзної перевірки, дат а її початку та дата закінчен ня.
Ненадання цих документів п латнику податків або їх нада ння з порушенням вимог, встан овлених частиною першою цієї статті, є підставою для недоп ущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або п озапланової виїзної перевір ки.
Як вбачається із матеріалі в справи, при проведенні план ової перевірки відповідачу б ули надані для огляду направ лення на її проведення, що від повідають встановленій зако ном формі, тому колегія судді в погоджується з висновком с уду першої інстанції, що пров едена перевірка є плановою п еревіркою з питань дотриманн я позивачем як суб' єктом го сподарювання порядку провед ення розрахунків за товари (п ослуги), вимог з регулювання о бігу готівки, наявності торг ових патентів і ліцензій.
Таким чином колегія суддів зазначає, що в ході перевірки позивача повноваження держа вної податкової інспекції ви користовувалися з тією метою , з якою вони надані; обґрунтов ано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення д ля прийняття рішення та вчин ення дії; неупереджено; добро совісно; розсудливо; з дотрим анням принципу рівності пере д законом, запобігаючи неспр аведливій дискримінації; про порційно, зокрема з дотриман ням необхідного балансу між будь-якими несприятливими на слідками для прав, свобод та і нтересів особи і цілями, на до сягнення яких спрямоване це рішення (дія).
Що стосується порушень вия влених при проведенні переві рки, колегія суддів виходить з наступного.
Порядок ведення касових оп ерацій у національній валюті України підприємствами (під приємцями), а також окремі пит ання організації банками роб оти з готівкою, визначені Пол оженням про ведення касових операцій у національній валю ті в Україні, затвердженим по становою Правління НБУ N 637 від 15.12.2004 (далі - Положення N 637).
Відповідно до п. 2.6. Положення , уся готівка, що надходить до кас, має своєчасно (у день одер жання готівкових коштів) та в повній сумі оприбутковувати ся.
Оприбуткуванням готівки в касах підприємств, які прово дять готівкові розрахунки з оформленням їх касовими орде рами і веденням касової книг и відповідно до вимог глави 4 ц ього Положення, є здійснення обліку готівки в повній сумі її фактичних надходжень у ка совій книзі на підставі приб уткових касових ордерів.
У разі проведення готівков их розрахунків із застосуван ням РРО або використанням РК оприбуткуванням готівки є з дійснення обліку зазначених готівкових коштів у повній с умі їх фактичних надходжень у книзі обліку розрахункових операцій на підставі фіскал ьних звітних чеків РРО (даних РК).
Підприємствам, яким Законо м України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг»надано право проводити р озрахунки готівкою із спожив ачами без використання РРО т а РК і специфіка функціонува ння яких унеможливлює оформл ення ними кожної операції ка совим ордером (продаж проїзн их і перевізних документів; б ілетів державних лотерей; кв итків на відвідування культу рно-спортивних і видовищних закладів тощо), дозволяється оприбутковувати готівку нап рикінці робочого дня за суку пністю операцій у цілому за р обочий день з оформленням ка совими документами і відобра женням у відповідній книзі о бліку.
Суми готівки, що оприбутков уються, мають відповідати су мам, визначеним у відповідни х касових (розрахункових) док ументах.
Згідно з абз.23 п. 1.2 Положення, оприбуткування готівки - пр оведення підприємствами і пі дприємцями обліку готівки в касі на повну суму її фактичн их надходжень у касовій книз і, книзі обліку доходів і витр ат, книзі обліку розрахунков их операцій.
Зі змісту п. 1.2 Положення вбач ається, що книга обліку розра хункових операцій - прошнур ована і належним чином зареє стрована в органах державної податкової служби України к нига, що містить щоденні звіт и, які складаються на підстав і відповідних розрахункових документів щодо руху готівк ових коштів, товарів (послуг).
Статтею 1 Указу Президента У країни «Про застосування штр афних (фінансових) санкцій за порушення норм з регулюванн я обігу готівки»від 12.06.1995 р. № 436/95, прийняття оскаржуваних ріше нь, передбачено, що за не оприб уткування, неповне або несво єчасне оприбуткування у каса х готівки до юридичних осіб т а громадян - суб' єктів підп риємницької діяльності заст осовуються фінансові санкці ї у п' ятикратному розмірі н е оприбуткованої, несвоєчасн о оприбуткованої суми.
Як вбачається з матеріалів справи, оскаржуване рішення винесено Козятинською ОДПІ за несвоєчасне оприбуткуван ня готівки в сумі 1 643,60 грн. за 01.07.2 008 р. про що, на думку відповідач а, свідчить Z-звіт денний за 01.07.20 08 р. вклеєний до книги обліку р озрахункових операцій підпр иємства, зареєстрованої 02.07.2008 р .
По документах касового обл іку готівки на підприємстві за 01.07.2008 р. встановлено, що кошти в сумі 1 643,60 грн. були оприбутков ані відповідно до вимог Поло ження про ведення касових оп ерацій у національній валюті в Україні, затвердженого пос тановою Правління Національ ного банку України № 637 від 15.12.2004 р.
Таким чином, відповідач при йшов до необґрунтованого вис новку, що позивачем своєчасн о не оприбутковані готівкові кошти за 01.07.2009 р. у загальній сум і 1 643,60 грн., оскільки дані кошти отримані в рахунок реалізова ного товару та фактично опри бутковані 01.07.2008 р., тобто внесен і до каси та зараховані того ж дня на банківський рахунок п ідприємства за відповідно оф ормленими касовими документ ами.
В даному випадку, проведенн я розрахункових операцій чер ез реєстратор розрахункових операцій, щоденне друкуванн я фіскальних звітних чеків т а їх зберігання в книгах облі ку розрахункових операцій вж е є свідченням того, що готівк ові кошти оприбутковані, а їх рух відображено в фіскальні й пам' яті реєстратора розра хункових операцій.
Поміщення Z-звіту денного за 01.07.2008 р. та вчинення відповід ного його змісту запису про о бсяг виручки у книзі обліку р озрахункових операцій за 02.07.200 8 р. не містять ознак порушення , за яке встановлена відповід альність за ст. 1 Указу Президе нта України «Про застосуванн я штрафних санкцій за поруше ння норм з регулювання обігу готівки»від 12.06.1995 р. № 436/95. Дії поз ивача щодо оформлення готівк и у сумі 1 643,60 грн. за 01.07.2008 р. не свід чать про намір приховати отр имані підприємством кошти за 01.07.2008 р., а тому рішення відповід ача про застосування штрафни х санкцій № 0000102330/0 від 20.02.2009 р. є прот иправним.
З підстав вищенаведеного , колегія суддів дійшла висно вку, що суд першої інстанції в ірно встановив фактичні обст авини справи, дослідив наявн і докази, надав їм належну оці нку та прийняв законне і обґр унтоване рішення, з дотриман ням норм матеріального і про цесуального права, а тому під став для його скасування не в бачається.
Згідно зі ст. 159 КАС України с удове рішення повинно бути з аконним і обґрунтованим. Зак онним є рішення, ухвалене суд ом відповідно до норм матері ального права при дотриманні норм процесуального права.
Апелянтом не було надано до казів на підтвердження заявл ених ним вимог, а тому доводи а пеляційної скарги спростову ються вищевикладеним, матері алами справи та не відповіда ють вимогам чинного законода вства.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.198 КАС У країни за наслідками розгляд у апеляційної скарги на пост анову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції ма є право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а пос танову суду без змін.
Керуючись ст. ст. 160, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 21 2, 254 КАС України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Козят инської об' єднаної державн ої податкової інспекції на п останову Вінницького окружн ого адміністративного суду в ід 15 вересня 2009 року - залиш ити без задоволення.
Постанову Вінницького окр ужного адміністративного су ду від 15 вересня 2009 року - за лишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом двадцяти днів з дня склад ання в повному обсязі, шляхом подачі касаційної скарги бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України.
Головуючий суддя
суддя
суддя Л.П. Борисюк
О.О. Беспалов
Т.Р. Вівдиченко
Повний текст ухвали склад ено та підписано - 18.04.2011 р.
Суд | Київський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2011 |
Оприлюднено | 23.05.2011 |
Номер документу | 15578111 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський апеляційний адміністративний суд
Борисюк Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні