Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-16748/10/2670
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа: № 2а-16748/10/2670 Гол овуючий у 1-й інстанції: Григо рович П.О.

Суддя-доповідач: Аліменк о В.О.

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"19" квітня 2011 р. м. Київ

Колегія суддів Київсько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:

головуючого судді Аліменка В.О.

суддів Данилової М.В., Ду рицької О.М.,

при секретарі Белові С.В.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йну скаргу представника відп овідача Державної податково ї інспекції в Оболонському р айоні м. Києва - Сметанюка Ігоря Миколайовича на Пост анову Окружного адміністрат ивного суду м. Києва від 29.07.2010 ро ку у справі за адміністратив ним позовом Товариства з обм еженою відповідальністю «Ек о-ініціатива»до Державної по даткової інспекції в Оболонс ькому м. Києва про визнання н е чинним рішення про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість та зоб ов' язання вчинити дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У грудні 2009 року Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Еко-ініціатива»зверн улись до Окружного адміністр ативного суду м. Києва з адмін істративним позовом, в якому просили визнати нечинним рі шення Державної податкової і нспекції в Оболонському райо ні м. Києва про анулювання реє страції як платника податку на додану вартість позивача №120/15-224 від 27.02.2009 року, визнати дійс ним свідоцтво платника ПДВ в ід 15.11.2007 року, визнати дійсними податкові накладні виданих з 27.02.2009 року, визнати право на под атковий кредит з 15.11.2007 року, зоб ов' язати ДПІ в Оболонському районі м. Києва поновити пози вача у Реєстрі платників под атку на додану вартість з дат и його виключення.

Постановою Окружного адмі ністративного суду м. Києва в ід 29.07.2010 року адміністративний позов ТОВ «Еко-ініціатива»- з адоволено частково. Визнано неправомірними дії ДПІ у Обо лонському районі м. Києва щод о складання Акту №120/15-224 від 27.02.2009 року про анулювання реєст рації платника податку на до дану вартість Товариства з о бмеженою відповідальністю « Еко-ініціатива». Скасовано Акт ДПІ у Оболонському рай оні м. Києва про анулювання ре єстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Еко-ініціатива»№120/15-224 від 27.02. 2009 року. Поновлено дію свідоцт ва №100077693 про реєстрацію платни ком податку на додану вартіс ть Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Еко-ініціат ива»з 27.02.2009 року.

Не погоджуючись з прийнято ю Постановою, представник ві дповідача подав апеляційну с каргу, в якій просить скасува ти Постанову суду першої інс танції та постановити по спр аві нове рішення, яким в задов оленні адміністративного по зову відмовити повністю. Сво ї вимоги апелянти аргументую ть тим, що судом першої інстан ції при постановлення оскарж уваного рішення порушені нор ми матеріального та процесуа льного права, що призвело до н еправильного вирішення спра ви по суті, не судом з' ясован о всіх обставин, які мають зна чення для постановлення зако нного та обґрунтованого ріше ння по справі.

Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення представників сторін, які з' явилися в судо ве засідання, перевіривши до води апеляційної скарги наяв ними в матеріалах справи док азами, колегія суддів приход ить до наступного.

Завданням адміністративно го судочинства є захист прав , свобод та інтересів фізични х осіб, прав та інтересів юрид ичних осіб у сфері публічно-п равових відносин від порушен ь з боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єкт ів при здійсненні ними владн их управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегова них повноважень, шляхом спра ведливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміні стративних справ (ч. 1 ст. 2 КАС У країни).

Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС Укр аїни, суд при вирішенні справ и керується принципом законн ості, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно д о Конституції та законів Укр аїни, а також міжнародних дог оворів, згода на обов'язковіс ть яких надана Верховною Рад ою України та застосовує інш і нормативно-правові акти, пр ийняті відповідним органом н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

Задовольняючи адміністрат ивний позов, суд першої інста нції виходив з того, що оскарж уване рішення відповідача пр о анулювання свідоцтва платн ика податку на додану вартіс ть не ґрунтується на нормах д іючого законодавства.

Однак, з такими висновками О кружного адміністративного суду м. Києва колегія суддів н е погоджується .

Судом першої інстанції вст ановлено та підтверджується матеріалами справи, що Тов ариство з обмеженою відповід альністю «Еко-ініціатива»(ко д ЄДРПОУ 35488290) адреса реєстраці ї: 04209, м. Київ, пр-т. Оболенський , буд. 43, кв. 215 та згідно п.п. 2.2 ст. 2, п. 9.4 ст. 9 Закону України «Про п одаток на додану вартість»бу ло зареєстроване як платник податку на додану вартість, п ро що ДПІ у Оболонському райо ні м. Києва видане свідоцтво № 100077693, початок дії якого 15.11.2007 року та присвоєно індивідуальний податковий номер 354882926540.

Відповідно до Розпоряджен ня Державної податкової інсп екції у Оболонському районі м. Києва від 23.02.2009 року №9-Р була с творена комісія, якою встано влено, що TOB «Еко-ініціатива»п одає податковому органу декл арації з податку на додану ва ртість за період з лютого 2008 ро ку по лютий 2009 року, які свідчат ь про відсутність оподаткову ваних поставок протягом дван адцять послідовних податков их місяців, що підтверджено р еєстром податкових декларац ій від 26.02.2009 року, про що був скла дений Акт від 27.02.2009 року № 120/15 -224 про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість TOB «Еко-ініціатива».

Відповідач вказує в акті ві д 27.02.2009 року за № 120/15-224, що підставо ю-для анулювання свідоцтва п латника ПДВ TOB «Еко-ініціатива »є п.п. " ґ" п. 9.8 ст. 9 Закону України «Про податок на додану варті сть», в зв'язку з виявленням фа кту подання декларацій (пода ткового розрахунку), яка (який ) свідчить про відсутність оп одатковуваних поставок прот ягом двадцяти послідовних по даткових місяців.

У зв'язку з цим комісія вирі шила анулювати реєстрацію пл атника податку на додану - вар тість з 15.11.2007 року та зобов'язал а позивача повернути податко вому органу Свідоцтво та всі його засвідчені копії разом із супровідним листом протя гом двадцяти календарних дні в від дня прийняття рішення п ро анулювання..

У відповідності до п. 9.8. ст. 9 З акону України «Про податок н а додану вартість»від 03.04.97 №168/97-В Р реєстрація діє до дати її ан улювання, яка відбувається, з окрема, у випадках: а) платник податку, який до місяця, в яком у подається заява про анулюв ання реєстрації, є зареєстро ваним згідно з положеннями п ідпункту 2.3.1 пункту 2.3 статті 2 ць ого Закону більше двадцяти ч отирьох календарних місяців , включаючи місяць реєстраці ї, та має за останні дванадцят ь поточних календарних місяц ів обсяги оподатковуваних оп ерацій, менші за визначені за значеним підпунктом; б) лікві даційна комісія платника под атку, оголошеного банкрутом, закінчує роботу або платник податку ліквідується за вла сним бажанням чи за рішенням суду (фізична особа позбуває ться статусу суб'єкта господ арювання); в) особа, зареєстров ана як платник податку, реєст рується як платник єдиного п одатку або стає суб'єктом інш их спрощених систем оподатку вання, які визначають особли вий порядок нарахування чи с плати податку на додану варт ість, відмінний від тих, що вст ановлені цим Законом, чи звіл ьняють таку особу від сплати цього податку за рішенням су ду або з будь-яких інших причи н; г) зареєстрована як пл атник податку особа обирає в ідповідно до цього Закону сп еціальний режим оподаткуван ня за ставками, іншими, ніж заз начені у статті 6 та статті 81 ць ого Закону; ґ) особа, зареєстро вана як платник податку, не на дає податковому органу декла рації з цього податку протяг ом дванадцяти послідовних по даткових місяців або подає т аку декларацію (податковий р озрахунок), яка (який) свідчить про відсутність оподатковув аних поставок протягом таког о періоду, а також у випадках, визначених законодавством с тосовно порядку реєстрації с уб'єктів господарювання.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нкті "а" цього пункту, здійснює ться за заявою платника пода тку.

Анулювання реєстрації на п ідставах, визначених у підпу нктах "б" - "г" цього пункту, здій снюється за ініціативою відп овідного податкового органу або такої особи.

Згідно п.п. 25.2.1 Положення орга ни державної податкової служ би здійснюють постійний моні торинг платників податку на додану вартість, які включен і до Реєстру, та приймають ріш ення про анулювання реєстрац ії відповідних платників под атку на додану вартість у раз і існування підстав, визначе них у підпунктах «б», «ґ»пунк ту 25 цього Положення. Такі ріш ення можуть бути прийняті за наявності відповідних підтв ердних документів (відомосте й), зокрема, довідки про резуль тати документальної невиїзн ої перевірки на підставі под аних податкових декларацій з податку на додану вартість, с кладеної підрозділом оподат кування юридичних або фізичн их осіб, яка свідчить про відс утність у платника податку о податковуваних поставок про тягом дванадцяти послідовни х податкових місяців.

Як встановлено судом першо ї інстанції, Акт №120/28-224 про а нулювання свідоцтва платник а податку на додану вартість TOB «Еко-ініціатива»складений на підставі протоколу засід ання комісії, створеною відп овідно до розпорядження ДПІ у Оболонському районі м. Києв а від 23.02.2009 року №9-р. на підставі аналізу реєстру податкових д екларацій.

Як вбачається з матеріалі в справи, за результатами про веденого аналізу податкових декларацій з податку на дода ну вартість, поданих TOB «Еко-ін іціатива», встановлено, що пі дприємством подано декларац ії з податку на додану вартіс ть за лютий - грудень 2008 року та січень 2009 року ( тобто протягом дванадцяти послідовних міся ців), які свідчили про відсутн ість оподаткованих поставок .

ДПІ у Оболонському районі м . Києва прийнято рішення про а нулювання реєстрації платни ка податку на додану вартіст ь TOB «Еко-ініціатива»та складе но Акт за формою 6-ЦВ № 120/1 5-224 в ід 27.02.2009 року.

Посилання позивача те, що TOB « Еко-ініціатива»була здійсне на оподатковувана поставка, а саме було здійснено імпорт та поставку товарів на суму 49 8,02 доларів США, при цьому підпр иємством було сплачено подат ок на додану вартість у розмі рі 18172,73 грн., колегія суддів до у ваги не бере, з наступних підс тав.

Згідно Закону України «Про податок на додану вартість» від 03.04.1997 року №168/97-ВР термін «Пос тавка товарів»визначається як будь-які операції, що здій снюються згідно з договорами купівлі-продажу, міни, постав ки та іншими цивільно-правов ими договорами, які передбач ають передачу прав власності на такі товари за компенсаці ю незалежно від строків її на дання, а також операції з безо платної поставки товарів (ре зультатів робіт) та операції з передачі майна орендодавц ем (лізингодавцем) на баланс о рендаря (лізингоотримувача) згідно з договорами фінансов ої оренди (лізингу) або постав ки майна згідно з будь-якими і ншими договорами, умови яких передбачають відстрочення о плати та передачу права влас ності на таке майно не пізніш е дати останнього платежу.

В п.п. 5.3.1 п.5.3 розділу 5 Порядку з аповнення та подання податко вої декларації з податку на д одану вартість, затвердженог о Наказом ДПА України N 166 від 30 т равня 1997 року, реєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и від 30.06.2005 року за № 702/10982 (далі Нак аз) зазначено:

У рядках 1 - 5 декларації вказу ються загальні обсяги постав ки, за якими у платника в даном у звітному періоді виникло п одаткове зобов'язання (опода тковувані за ставкою 20 відсот ків, нульовою ставкою, звільн ені від оподаткування відпов ідно до статті 5 Закону та тимч асово звільнені від оподатку вання відповідно до статті 11 З акону чи інших нормативно-пр авових актів), та обсяги поста вки, що не є об'єктом оподаткув ання (пункт 3.2 статті 3 Закону). П ри визначенні обсягу поставк и за звітний (податковий) пері од платник зобов'язаний врах овувати значення терміна «по ставка товарів (послуг)»відп овідно до вимог пункту 1.4 стат ті 1 Закону.

Так в рядку 5 декларації з по датку на додану вартість зап овнюється - загальний обсяг о податковуваних операцій, а в рядку 5.1 заповнюється з рядка 5 - загальний обсяг оподаткову ваних операції звітного пері оду.

В п. 5.7. Наказу вказано: до розд ілу II «Податковий кредит»(ря дки 10 - 15 декларації) включаютьс я обсяги придбання (виготовл ення, будівництва, споруджен ня) з податком на додану варті сть або без податку на додану вартість товарів (послуг), осн овних фондів на митній терит орії країни, імпортованих то варів, отриманих на митній те риторії України від нерезиде нта послуг з метою їх подальш ого використання у межах гос подарської діяльності платн ика податку, а також таких, які не призначаються для їх вико ристання у господарській дія льності, або придбані з метою їх використання для поставк и послуг за межами митної тер иторії України, місце постав ки яких визначається відпові дно до пункту 6.5 статті 6 Закону , окремо за цілями використан ня (здійснення операцій, які підлягають оподаткуванню, зв ільнені від оподаткування, н е є об' єктом оподаткування) .

В рядку 17 декларації з подат ку на додану вартість заповн юється сума дозволеного пода ткового кредиту. Обсяги опод атковуваних операцій в роз ділі «Податковий кредит»не п ередбачені.

Відповідно до п.п. 7.2.8., п. 7.2 ст.7 З акону передбачено, що платни ки податку зобов' язані вест и окремий облік операцій з по ставки та придбання товарів (послуг), які підлягають опода ткуванню цим податком, а тако ж які не є об'єктами оподаткув ання згідно із статтею 3 та зві льнених від оподаткування зг ідно із статтею 5 цього Закону .

Таким чином, зазначена норм а Закону розмежовує операції на поставку товарів чи послу г, та операції з придбання то варів чи послуг.

Враховуючи вищевикладене та той факт, що в рядку 5 «Загал ьний обсяг поставки»та 5.1 «Заг альний обсяг оподатковувани х операцій звітного періоду» податкових декларацій з ПДВ поданих ТОВ „Еко-Ініціатива" за період з лютого 2008 року по с ічень 2009 року, не задекларован і показники, які б свідчили пр о наявність у платника опода тковуваних операцій, тому ко легія суддів вважає, що акт пр о анулювання реєстрації плат ника «Еко-Ініціатива»не відп овідає нормам чинного законо давства та вбачає підстави д ля його скасування.

Перевіривши правильність застосування судом першої ін станції норм матеріального т а процесуального права, юрид ичної оцінки обставин справи , колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скар га підлягає задоволенню.

Підсумовуючи наведені по ложення діючого законодавст ва, суд апеляційної інстанці ї приходить до висновку, що до води, викладені в апеляційні й скарзі знайшли своє підтве рдження, оскаржувана Постано ва постановлено судом першої інстанції з порушенням норм матеріального та процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення питанн я по суті.

Згідно зі ст.ст. 198 ч. 1 п. 3, 202 ч. 1 п. 4 КАС України, за наслідками ро згляду апеляційної скарги на постанову суду першої інста нції суд апеляційної інстанц ії скасовує її та ухвалює нов е рішення, якщо визнає, що судо м першої інстанції порушено норми матеріального або проц есуального права, що призвел о до неправильного вирішення справи або питання

Керуючись ст.ст. 2, 9, 160, 196, 198, 202, 205, 207, 2 12, 254 Кодексу адміністративног о судочинства України, колег ія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційні скарги пре дставника відповідача Держа вної податкової інспекції в Оболонському районі м. Києва - Сметанюка Ігоря Миколай овича на Постанову Окружно го адміністративного суду м. Києва від 29.07.2010 року - задов ольнити.

Постанову Окружного адмін істративного суду м. Києва ві д 29.07.2010 року - скасувати.

Постановити по справі нов у постанову, якою в задоволен і адміністративного позову Т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Еко-ініціатива» до Державної податкової інсп екції в Оболонському м. Києва про визнання не чинним рішен ня про анулювання реєстрації платника податку на додану в артість та зобов' язання вчи нити дії - відмовити.

Постанова набирає закон ної сили з моменту проголоше ння та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів з дня скл адення Постанови в повному о бсязі.

Головую чий суддя В.О. Аліменко

Судді М.В. Данилова

О.М. Дурицька

(Повний текст Пост анови складено 25.04.2011 року.)

СудКиївський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено23.05.2011
Номер документу15578978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-16748/10/2670

Ухвала від 25.11.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Аліменко В.О.

Постанова від 16.12.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні