25/191-06-5173А
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
УХВАЛАІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" вересня 2006 р. Справа № 25/191-06-5173А
Колегія суддів Одеського апеляційного господарського суду у складі:
головуючого Жекова В.І.
суддів Картере В.І., Пироговського В.Т.
секретар судового засідання Буравльова О.М.
За участю представників сторін 26.09.2006р.
від позивача –Кодибка В.В.
від відповідача –Артошин О.С.
розглянувши апеляційну скаргу
ДПА в Одеській області
на постанову господарського суду Одеської області
від 08.08.2006р.
у справі № 25/191-06-5173А
за позовом Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швеція), м. Одеса
до ДПА в Одеській області
про скасування наказу №233 від 10.05.2006р., направлення на перевірку від 12.05.2006р. № 377/23-70.
Ухвалою Одеського апеляційного господарського суду від 29.08.2006р., яка надіслана сторонам у справі 31.08.2006р., прийнята до провадження апеляційна скарга ДПА в Одеській області на постанову господарського суду Одеської області від 08.08.2006р. та призначена до розгляду на 26.09.2006р., тобто сторони повідомлені про час та місце засідання суду, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Розгляд справи згідно із приписами п.6 Розділу VІІ та п.1 ч.1 ст.17 КАС України здійснено в порядку, встановленому цим Кодексом.
Представникам сторін у судовому засіданні роз'ясненні їх процесуальні права та обов'язки.
Відповідно до вимог ст. 160 КАС України в судовому засіданні 26.09.2006р. оголошено вступну та резолютивну частини судового рішення.
09.06.2006р. ДП „ЛІТАСКО Україна” компанія „ЛІТАСКО” ( Швейцарія) звернулось до господарського суду Одеської області з позовною заявою до ДПА в Одеській області про скасування наказу Державної податкової адміністрації в Одеській області № 233 від 10.05.06 р. „Про проведення виїзної позапланової документальної перевірки ДП „Літаско Україна” компанії „Літаско”; та скасування направлення на перевірку № 377/23-70 від 12.05.06 р. ДП „Літаско Україна” компанії „Літаско”, видане Державною податковою адміністрацією в Одеській області.
Постановою господарського суду Одеської області від 08.08.2006р. (суддя Малярчук І.А.) позов задоволено повністю.
Не погоджуючись із судовим рішенням, ДПА в Одеській області звернулась до Одеського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить постанову скасувати, постановити нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити, посилаючись на неправильне застосування судом при прийнятті оскаржуваного рішення норм матеріального та процесуального права.
Представник позивача з доводами наведеними в апеляційній скарзі не погоджується, просить судове рішення залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Розглянувши матеріали справи, у відкритому судовому засідання вислухавши пояснення представників сторін, та проаналізувавши правильність застосування судом при прийнятті оскаржуваного судового рішення норм матеріального та процесуального права колегія судів дійшла висновку про наявність підстав щодо скасування судового рішення виходячи із наступного.
Так, листом Державної податкової адміністрації в Одеській області від 08.02.06 р. № 2192/23-7005 на підставі пункту 4 статті 11 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХП керівник Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія) був запрошений для надання пояснення та документального підтвердження правильності нарахування та своєчасності сплати податків при здійсненні взаєморозрахунків з ТОВ „Торгівельно - виробниче об'єднання „Укрспецтранс”.
Однак, посадові особи Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія) не з'явились для надання пояснення та документального підтвердження правильності нарахування та своєчасності сплати податків, про що був складений акт про неявку від 20.02.2006р. № 4/23-25426674.
Згідно з п. 5 ст. 11і Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХП позапланова виїзна перевірка своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) може бути проведена у разі виникнення потреби у перевірці відомостей, отриманих від особи, яка мала правові відносини з платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов'язковий письмовий запит органу державної податкової служби протягом десяти робочих днів з дня отримання запиту.
У зв'язку з чим, відділом взаємодії із правоохоронними органами управління контрольно-перевірочної роботи Державної податкової адміністрації в Одеській області по завданню Регіонального управління по боротьбі з корупцією в органах Державної податкової служби Державної податкової адміністрації в Одеській області, на підставі п. 5 ст. 11і Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХП організована виїзна позапланова перевірка Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія).
Копія наказу Державної податкової адміністрації в Одеській області „Про проведення позапланової документальної перевірки Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія)” від 10.05.2006р. №233 та оригінал направлення на проведення виїзної позапланової перевірки від 12.05.2006 р. №377/23-70, як то встановлено п. 2 ст. II2 Закону України „Про державну податкову службу в Україні” від 04.12.1990р. №509-ХИ, були пред'явлені посадовим особам Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія). Голова ліквідаційної комісії Дочірнього підприємства "Літаско Україна" компанії "Літаско" (Швейцарія) Демедюк Є.Л. з пред'явленими документами ознайомився, однак відмовився від їх отримання, про що 19.05.2006 р. був складений акт відмови від допуску до перевірки №10/23-7005.
Отже, організація виїзної позапланової перевірки Дочірнього підприємства „Літаско Україна” компанії „Літаско” (Швейцарія) згідно наказу Державної податкової адміністрації в Одеській області від 10.05.2006р. №233 та направлення від 12.05.2006р. №377/23-70 була здійснена контролюючим органом у цілковитій відповідності до вимог чинного податкового законодавства України.
При прийнятті оскаржуваного судового рішення судом першої інстанції також не враховано, що відповідно до вимог Прикінцевих та перехідних положень КАС України, до початку діяльності окружних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарсько процесуального кодексу України 1991року, вирішують у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до ст.12 Господарського процесуального кодексу України господарським судам підвідомчі спори про визнання недійсними актів з підстав, зазначених у законодавстві.
Статтею 13 ГПК України встановлено, що місцеві господарські суди розглядають усі справи, підвідомчі господарським судам.
За приписами п. 7 ст. 3 КАС України, суб'єкт владних повноважень –орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійснені ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
За аналізом наведених приписів ГПК, КАС України та норм чинного податкового законодавства, судова колегія апеляційної інстанції дійшла висновку, що господарським судам підвідомчі спори із позовів про визнання нечинними рішень суб'єкта владних повноважень, а такими рішеннями у даному випадку можуть були лише рішення, які прийняті контролюючим саме контролюючим органом, а не його посадовими особами за результатами здійснення перевірки суб'єкта господарювання, оскільки акт державного чи іншого органу –це юридична форма рішень цих органів, тобто офіційний письмовий документ, який породжує певні правові наслідки, спрямований на регулювання тих чи інших суспільних відносин і має обов'язковий характер для суб'єктів цих відносин, а відтак з моменту прийняття такого рішення може виникнути спір який носить господарський характер, що відноситься до компетенції господарських судів України. Оскаржуваний наказ не носить суспільно - правовий характер, а є внутрішнім документом контролюючого органу, обов'язковий до виконання працівниками ДПІ та на підставі якого може бути здійсненна перевірка.
Наведений висновок на думку колегії цілком узгоджується із змінами до Законів України „Про державну податкову службу в Україні” ( 509-12), „Про державну контрольно –ревізійну службу в Україні” ( 2939-12), внесеними в зв'язку з прийняттям Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України ( щодо посилення правового захисту громадян та запровадження механізмів реалізації конституційних прав громадян на підприємницьку діяльність, особисту недоторканість, безпеку, повагу до гідності особи, правову допомогу, захист)” від 12.01.2005р. де йдеться про захист конституційних прав та свобод.
Відтак, розгляд вимог, щодо визнання нечинним рішення про проведення перевірки та направлення на перевірку слід відносити до компетенції судів загальної юрисдикції.
З огляду на викладене, колегія суддів вважає, що оскаржуване судове рішення прийняте з порушенням норм процесуального права, у зв'язку з чим підлягає скасуванню, а провадження по справі слід закрити на підставі ст.157 КАС України.
Керуючись ст.ст.157,160,162,198,202,205, 206 КАС України, колегія суддів
Ухвалила:
Постанову господарського суду Одеської області від 08.08.2006р. зі справи № 25/191-06-5173А скасувати.
Провадження по справі закрити.
Ухвала в порядку ст.254 КАС України набирає законної сили з моменту її проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку.
Головуючий суддя
В.І. Жеков
Судді
В.І. Картере
В.Т. Пироговський
Суд | Одеський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 26.09.2006 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 156143 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Одеський апеляційний господарський суд
Жеков В.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні