ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"19" квітня 2011 р. Справа № 2a-922/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Кри вун О.О.
за участю сторін:
представника позивача: Кобацького Я.З.,
представника відповідача : не з"явився,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Коломи йської об'єднаної державної податкової інспекції
до відповідача: приватного підприємства "Ле мн-Інтернаціонал"
про стягнення податк ового боргу в сумі 29154,49 грн,-
ВСТАНОВИВ:
17 березня 2011 року Коломийсь ка об' єднана державна подат кова інспекція (надалі - поз ивач) звернулась до суду з адм іністративним позовом до при ватного підприємства “Лемн-І нтернаціонал” (надалі - від повідач) про стягнення подат кового боргу в сумі 29154,49 грн.
Позовні вимоги мотивовані наявністю у відповідача заб оргованості по сплаті податк у на прибуток в сумі 67,07 грн., зем ельного податку в розмірі 28917,36 грн., податку з власників тран спортних засобів в сумі 170,06 грн . Загальна сума заборгованос ті становить 29154,49 гривень.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав викладених в позо вній заяві. Просив позов задо вольнити повністю.
Відповідач повторно в судо ве засідання не з' явився, хо ча про дату, час і місце судово го розгляду повідомлений, що підтверджується поштовими п овідомленнями про вручення, наявними в матеріалах справи , своїм правом на подання запе речення на адміністративний позов не скористався, не пові домив суд про причини неприб уття та не направив жодних за яв про відкладення справи чи проведення судового розгляд у без його участі.
Відповідно до вимог статті 128 КАС України повторне непри буття в судове засідання без поважних причин відповідача чи його представника або неп овідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою д ля розгляду справи.
Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представника позивача, дослідивши письмо ві докази, суд вважає вимоги п озивача обґрунтованими, а по зов таким, що підлягає до задо волення з наступних мотивів.
Станом на дату подання позо ву, за відповідачем рахуєтьс я заборгованість по сплаті з емельного податку на загальн у суму 28917,36 грн., що підтверджуєт ься зворотнім боком обліково ї картки платника земельного податку та наявними матеріа лами справи. Заборгованість виникла внаслідок часткової несплати узгодженої суми по даткового зобов'язання.
Відповідно до поданої декл арації з податку на прибуток підприємства за третій квар тал 2010р. за відповідачем рахує ться заборгованість по сплат і податку на прибуток на суму 67,07 грн. Заборгованість по спла ті податку на прибуток виник ла внаслідок несплати відпов ідачем узгодженої суми подат ку.
22.01.2009р. відповідачем було сам остійно здійснено розрахуно к суми податку з власників тр анспортних та інших самохідн их машин і механізмів за 2010 рік та задекларовано до сплати с уму податку з власників тран спортних засобів в загальном у розмірі 235,20 грн. Згідно з дові дкою про податковий борг сум а податку з власників трансп ортних засобів та інших само хідних машин і механізмів, як а підлягає стягненню станови ть 170,06 грн.
Частиною 1 статті 67 Конститу ції України передбачено, що к ожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і ро змірах, встановлених законом .
Закон України “Про систему оподаткування” визначає при нципи побудови системи опода ткування в Україні, податки і збори (обов' язкові платежі ) до бюджетів та до державних ц ільових фондів, а також права , обов' язки і відповідальні сть платників.
Статтею 4 Закону України “Пр о систему оподаткування” пер едбачено, що платниками пода тків і зборів (обов' язкових платежів) є юридичні і фізичн і особи, на яких згідно з закон ами України покладено обов' язок сплачувати податки і зб ори (обов' язкові платежі).
В пункті 3 частини 1 статті 9 ц ього Закону визначено, що пла тники податків і зборів (обов 'язкових платежів) зобов'язан і сплачувати належні суми по датків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені зако нами терміни.
Згідно із частиною 1 статті 14 Закону України “Про систему оподаткування” до загальнод ержавних належать такі подат ки і збори (обов'язкові платеж і), в тому числі: податок на при буток підприємств, податок з власників транспортних засо бів та інших самохідних маши н і механізмів, плата за земл ю.
Відповідно до частини 1 стат ті 9 Закону України “Про систе му оподаткування” платники п одатків і зборів (обов'язкови х платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, склад ати звітність про фінансово- господарську діяльність і за безпечувати її зберігання у терміни, встановлені законам и; подавати до державних пода ткових органів та інших держ авних органів відповідно до законів декларації, бухгалте рську звітність та інші доку менти і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою подат ків і зборів (обов'язкових пла тежів); сплачувати належні су ми податків і зборів (обов'язк ових платежів) у встановлені законами терміни.
Статтею 2 Закону України “Пр о плату за землю”, із змінами т а доповненнями, передбачено, що використання землі в Укра їні є платним. Плата за землю с правляється у вигляді земель ного податку або орендної пл ати, що визначається залежно від грошової оцінки земель. Р озміри податку за земельні д ілянки, грошову оцінку яких н е встановлено, визначаються до її встановлення в порядку , визначеному цим Законом.
Згідно із статтею 14 Закону У країни “Про плату за землю” п латники земельного податку, а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислю ють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.
Відповідно до статті 17 Зако ну України “Про плату за земл ю” податкове зобов' язання п о земельному податку, а також по орендній платі за землі де ржавної та комунальної власн ості, визначене у податковій декларації на поточний рік, с плачується рівними частками власниками та землекористув ачами земельних ділянок за м ісцезнаходженням земельної ділянки за базовий податков ий (звітний) період, який дорів нює календарному місяцю, щом ісячно протягом 30 календарни х днів, наступних за останнім календарним днем звітного (п одаткового) місяця.
Згідно абзацу 1 статті 6 Зако ну України “Про податок з вла сників транспортних засобів та інших самохідних машин і м еханізмів”(надалі Закону) по даток з власників транспортн их засобів та інших самохідн их машин і механізмів обчисл юється юридичними особами на підставі звітних даних про к ількість транспортних засоб ів та інших самохідних машин і механізмів станом на 1 січня поточного року. Обчислення п одатку з власників наземних транспортних засобів провод иться виходячи з об' єму цил індрів або потужності двигун а кожного виду і марки трансп ортних засобів, за ставками, з азначеними у статті 3 цього За кону.
Абзацом 2 статті 6 Закону пер едбачено, що юридичні особи н а основі бухгалтерського зві ту (балансу) у строки, визначен і законом для річного звітно го періоду, подають відповід ному органу державної податк ової служби за місцем реєстр ації транспортних засобів ро зрахунок суми податку з влас ників транспортних засобів т а інших самохідних машин і ме ханізмів на поточний рік за ф ормою, затвердженою централь ним податковим органом Украї ни.
Сума податку з власників тр анспортних засобів та інших самохідних машин і механізмі в, що сплачується фізичними о собами, обчислюється за став ками, визначеними у статті 3 ць ого Закону. За транспортні за соби, придбані протягом року , крім тих, що вперше реєструют ься в Україні, податок сплачу ється пропорційно кількості місяців, які залишилися до кі нця року, починаючи з місяця, в якому проведено реєстрацію транспортного засобу (абз. 5).
Відповідно до абзацу 1 статт і 7 Закону у разі приховування (зниження) об' єктів оподатк ування з власників транспорт них засобів стягуються сума несплаченого податку, а тако ж пеня або штраф у порядку, пер едбаченому законом.
Згідно із пунктом 5.1. статті 5 Закону України “Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами” № 2181-III від 21.12.2000р. із змінам и та доповненнями (надалі Зак ону), податкове зобов' язанн я, самостійно визначене плат ником податків у податковій декларації, вважається узгод женим з дня подання такої под аткової декларації.
Підпунктом 6.2.1 пункту 6.2 Закон у передбачено, що у разі коли п латник податків не сплачує у згоджену суму податкового зо бов' язання в установлені ст роки, податковий орган надси лає такому платнику податків податкові вимоги. Податкові вимоги також надсилаються п латникам податків, які самос тійно подали податкові декла рації, але не погасили суму по даткових зобов' язань у вста новлені законом строки, без п опереднього направлення (вру чення) податкового повідомле ння (абз. 2 п.п.6.2.2).
Як встановлено з матеріалі в справи, позивачем вжиті зах оди щодо вручення відповідач у першої податкової вимоги ф орми “Ю1” за № 1/261 від 27.05.2010р. на сум у 35,92 грн. та другої податкової вимоги форми “Ю2” № 2/308 від 05.07.2010р. на суму 3860,19 грн.
Пунктом 16.1.1., частини 16.1. статті 16 Закону передбачено, що післ я закінчення встановлених ст років погашення узгодженого податкового зобов' язання н а суму податкового боргу нар аховується пеня.
У відповідності до підпунк ту 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону, п латник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму по даткового зобов'язання, заз начену у поданій ним подат ковій декларації, протягом десяти календарних днів, н аступних за останнім днем відповідного граничного с троку, передбаченого підпун ктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податко вої декларації. Узгоджена су ма податкового зобов'язання, не сплачена платником подат ків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою п одаткового боргу платника по датків (п.п.5.4.1. п.5.4. ст.5 Закону).
Згідно із підпунктом 3.1.1 пунк ту 3.1 статті 3 Закону активи пла тника податків можуть бути п римусово стягнуті в рахунок погашення його податкового б оргу виключно за рішенням су ду.
Доказів, які б свідчили про сплату податкового боргу від повідач суду не надав, доводи позивача не спростував.
Враховуючи те, що станом на момент розгляду справи, пода тковий борг відповідачем не погашено, суд вважає вимоги п озивача обґрунтованими, а по зов таким, що підлягає до задо волення, шляхом стягнення з в ідповідача заборгованості в сумі 29154,49 гривень в судовому по рядку.
На підставі статті 124 К онституції України, керуючис ь статтями 158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з приватног о підприємства "Лемн-Інтерна ціонал" (ЄДРПОУ 31889345), вул. Україн ська, 10-Б, с. Нижній Вербіж, Коло мийський район, Івано-Франкі вська область в доход Держав ного бюджету України заборго ваність в сумі 29154,49 грн. (двадцят ь дев"ять тисяч сто п"ятдесят ч отири гривні сорок дев"ять ко пійок).
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: Панікар І.В.
Постанова складен а в повному обсязі 26.04.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 28.05.2011 |
Номер документу | 15724674 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні