ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 травня 2011 р. о 15:52 Справа №2а-3532/11/0170/4
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Циганової Г.Ю., при секрета рі судового засідання Шевцов ій Г.В., за участі: представник позивача - Остапенко О.М.; п редставник відповідача - не з 'явився; розглянувши у відкри тому судовому засіданні адмі ністративну справу
за позовом Громадської жі ночої організації "Гармонія"
до Державної податкової і нспекції в Білогірському рай оні АР Крим
про визнання протиправним та скасування податкового п овідомлення-рішення
Суть спору: Громадська жіно ча організація "Гармонія" (дал і - позивач) звернулась до Окру жного адміністративного суд у АР Крим із позовом до Держав ної податкової інспекції в Б ілогірському районі АР Крим (далі - відповідач) про визнанн я протиправним і скасування податкового повідомлення-рі шення №0002711503/0 від 11.03.2011 року про за стосування штрафних (фінансо вих) санкцій. Позов мотивован о тим, що оскаржене податкове повідомлення-рішення прийня то на підставі норм Податков ого кодексу України за поруш ення пп. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України, я ке вчинене до набрання чинно сті цим законодавчим актом.
Ухвалами суду від 25.03.2011 року в ідкрито провадження у справі , після закінчення підготовч ого провадження справу призн ачено до судового розгляду.
В судовому засіданні предс тавник позивача позов підтри мав, надав пояснення по суті с пору. Представником відповід ача направлено до суду заяву про розгляду справи за його в ідсутності та письмові запер ечення, в яких просив відмови ти у задоволенні позову, поси лаючись на те, що спірне подат кове повідомлення-рішення пр ийнято після набрання чиннос ті Податковим кодексом Украї ни у відповідності до вимог с т. 113 цього кодексу.
Враховуючи, що матеріали сп рави містять достатньо доказ ів для з'ясування обставин у с праві, суд, керуючись статтею 122 КАС України, вважає можливи м розглянути справу за відсу тності представника відпові дача.
Заслухавши представника п озивача, дослідивши матеріал и справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупност і, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач у справі є юрид ичною особою, ідентифікаційн ий код 25631316, перебуває на податк овому обліку в ДПІ в Білогірс ькому районі.
Посадовою особою податков ого органу проведено камерал ьну перевірку своєчасності п одання податкових розрахунк ів по комунальному податку з а 2-3 квартали 2010 року та неподан ня розрахунків за 1-3 квартали 2009 року та 1 квартал 2010 року, за її наслідками встановлено пору шення Декрету Кабінету Мініс трів України "Про місцеві под атки і збори": несвоєчасне под ання податкових розрахунків по комунальному податку за 2-3 квартали 2010 року (фактично под ані 09.02.2011 року) та неподання роз рахунків за 1-3 квартали 2009 року та 1 квартал 2010 року.
Надаючи оцінку доводам поз ивача, покладеним в основу по зовних вимог суд зазначає та ке.
Згідно із пп. «б» пп. 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону України від 21.12.2000 року № 2181-ІІІ "Про порядок погашення з обов'язань платників податкі в перед бюджетами та державн ими цільовими фондами" (який в тратив чинність з 01.01.2011 року) по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків), - п ротягом 40 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) кварталу (півріччя). Аналог ічні положення передбачені п п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 ПК України (чинног о з 01.01.2011 року).
Сторони не заперечюють тих обставин, що позивачем дійсн о були порушені встановлені законом строки подання докум ентів податкової звітності з комунального податку.
Регулювання відносин у сфе рі справляння податків і збо рів, порядку їх адмініструва ння, кола суб'єктів податкови х правовідносин та відповіда льності за порушення податко вого законодавства з 01.01.2011 року належать до сфери дії Податк ового кодексу України.
Пунктом 109.1 статті 109 ПК Україн и встановлено, що податковим и правопорушеннями є протипр авні діяння (дія чи бездіяльн ість) платників податків, под аткових агентів, та/або їх пос адових осіб, а також посадови х осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання а бо неналежного виконання вим ог, установлених цим Кодексо м та іншим законодавством, ко нтроль за дотриманням якого покладено на контролюючі орг ани.
Відповідно до п. 113.3 ст. 113 ПК Укр аїни штрафні (фінансові) санк ції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткува ння або іншого законодавства , контроль за дотриманням яко го покладено на органи держа вної податкової служби, заст осовуються у порядку та у роз мірах, встановлених цим Коде ксом та іншими законами Укра їни.
Згідно із п. 120.1 ст. 120 ПК України неподання або несвоєчасне п одання платником податків аб о іншими особами, зобов'язани ми нараховувати та сплачуват и податки, збори податкових д екларацій (розрахунків), тягн уть за собою накладення штра фу в розмірі 170 гривень, за кожн е таке неподання або несвоєч асне подання. Аналогічні пол оження (в тому числі і розмір ш трафу) були встановлені пп. 17.1.1 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.20 00 року №2181-ІІІ "Про порядок пога шення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и".
Таким чином, як законодавст вом, що діяло до 01.01.2011 року, так і тим, що діє після 01.01.2011 року вста новлено однакові обов'язки п латників податків щодо подан ня податкових декларацій і о днакові розміру штрафу і під стави відповідальності за не надання документів податков ої звітності.
Згідно зі статтею 6 Конститу ції України органи законодав чої, виконавчої та судової вл ади здійснюють свої повноваж ення у встановлених Конститу цією межах та відповідно до з аконів України.
Органи державної влади, їх п осадові особи відповідно до статті 19 Конституції України зобов'язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Консти туцією та законами України.
Статтею 58 Конституції Украї ни визначено, що закони та інш і нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, кр ім випадків, коли вони пом'якш ують або скасовують відповід альність особи.
Ніхто не може відповідати з а діяння, які на час їх вчиненн я не визнавалися законом як п равопорушення.
Суть зворотної дії нормати вно-правових актів у часі пол ягає в тому, що їх юридична обо в'язковість поширюється на п равовідносини, які виникли д о набрання цими нормативно-п равовими актами чинності.
Норми статті 58 Конституції України можуть бути застосов ані у тому випадку, коли подія , факт визначались як правопо рушення податковим законода вством, чинним до 01.01.2011 року, і ця ж подія, факт визначаються в н овому законодавчому акті як правопорушення, за вчинення якого застосовується юридич на відповідальність, і ця від повідальність пом'якшує або скасовує відповідальність о соби, то у такому разі застосо вуються норми нового законод авчого акта.
У тому ж разі, коли податков им законодавством, чинним до 01.01.2011 року, подія, факт визначал ись як правопорушення, за вчи нення якого застосовувалась юридична відповідальність, і в новому законодавчому акт і ця ж подія, факт визначаютьс я як правопорушення, за вчине ння якого також застосовуєть ся юридична відповідальніст ь, то у такому випадку застосо вується відповідальність, як а є чинною на момент її застос ування.
Таким чином, у 2011 році податк овий орган застосовує відпов ідальність до платника подат ків, навіть за ті правопоруше ння, що відбулись у податкові періоди до 2011 року, у порядку т а розмірах, передбачених ПК У країни.
Більш того, суд зазначає, що податкові розрахунки за 2-3 кв артали 2010 року фактично подан і 09.02.2011 року, а розрахунки за 1-3 кв артали 2009 року та 1 квартал 2010 ро ку не подані взагалі, тож вказ ані дії (бездіяльність) позив ача, утворюють склад правопо рушення, відповідальність за яке передбачена саме п. 120.1 ст. 12 0 ПК України.
Приймаючи до уваги викладе не і те, що факт порушення вимо г податкового законодавства по суті позивачем визнаєтьс я, обставини, зазначені у позо вній заяві не можуть бути під ставою для задоволення позов у.
В судовому засіданні 16.05.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частину постанови, по станову у повному обсязі скл адено 20.05.2011 року.
Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні адміністра тивного позову відмовити пов ністю.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження. У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після повернення а пеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного пров адження або набрання законно ї сили рішенням за наслідкам и апеляційного провадження. Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляц ійного адміністративного су ду через Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим протягом 10 днів з дн я проголошення постанови. У р азі оголошення в судовому за сіданні вступної і резолютив ної частини постанови, а тако ж прийняття постанови у пись мовому провадженні апеляцій на скарга подається протягом десяти днів з дня отримання к опії постанови. Копія апеляц ійної скарги одночасно надси лається особою, яка її подає, д о Севастопольського апеляці йного адміністративного суд у.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 31.05.2011 |
Номер документу | 15853647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Горошко Наталія Петрівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні