Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-1979/11/0170
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Рес публіка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 травня 2011 р. Справа №2а-1979/11/0170

(11:11) м.Сімферопол ь

Окружний адміністра тивний суд Автономної Респуб ліки Крим у складі головуючо ї судді Трещової О.Р., при сек ретарі Сусловій Є.О., за участ ю

представника позивача - Окладнікової В.Ю.,

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу

за позовом Товариства з о бмеженою відповідальністю « Транссервис» до Кримськог о республіканського виділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів

про визнання вимоги необ ґрунтованою,

В СТАНОВИВ:

До Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим звернулося з позовом Товариство з обмежен ою відповідальністю «Трансс ервис» до Кримського рес публіканського виділення Фо нду соціального захисту інв алідів про визнання вимог Ф онду соціального захисту ін валідів про стягнення 17632,00 гри вень необґрунтованими, визн ання застосування адмініст ративно-штрафних санкцій за результатами перевірки в ро змірі 17632,00 гривень необґрунтов аними.

Адміністративний позов мо тивований тим, що при проведе нні відповідачем перевірки виконання вимог ст.ст. 19,20 Зак ону України “Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні” за 2009 рік працівни ками Кримського республ іканського виділення Фонду с оціального захисту інвалід ів безпідставно нараховані а дміністративно-господарськ і санкції на суму 17632,00 гривень у зв' язку з тим, що до серед ньої облікової кількості шт атних працівників Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Транссервис», які займаю ться риболовецькою діяльні стю, включено 6 офісних праці вників та 32 члена екіпажа суд на, до яких встановлені вимо ги щодо стану здоров' я.

Позивач зазначає, що Товари ство з обмеженою відповідаль ністю «Транссервис» при розр ахунку 4 % працевлаштованих і нвалідів враховували 6 прац івників та 0 інвалідів - штат них працівників, а відповіда ч - при нарахуванні адмініс тративно-господарських санк цій враховував 4 % працевлашт ованих інвалідів в кількост і 2 осіб від 38 працівників, у з в' язку з чим перевіркою вст ановлено порушення нормати ву працевлаштування інвалі дів, а саме: норматив складає 2 особи замість 0.

Позивач в обґрунтування п озовних вимог посилається н а положення Закону України “ Про основи соціальної захище ності інвалідів в Україні”, н орми якого на його думку не по винні застосовуватися до сп ірних правовідносин,в яких Т овариство з обмеженою відпов ідальністю «Транссервис» є риболовецьким підприємство м, у зв' язку з тим, що інвалід не може бути членом екіпажу с удна.

Позивач підкреслює, що особ а, що є інвалідом, не зможе про йти медичний огляд та отрима ти медичне свідоцтво моряка .

Позивач зауважив, що застос ування нормативу, передбачен ого ст.19 Закону України “Про о снови соціальної захищеност і інвалідів в Україні”, до чл енів екіпажу судна, є необґру нтованим.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2011 року ві дкрито провадження по справі .

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 18.02.2011 року за кінчено підготовче провадже ння та справу призначено до с удового розгляду.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду Автономної Р еспубліки Крим від 12.05.2011 року в изнано поважною причину проп уску строку звернення Товар иства з обмеженою відповіда льністю “Транссервис” до с уду та поновлено строк зверн ення позивача до суду.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав а дміністративний позов, з під став, зазначених у ньому, прос ив задовольнити позовні вимо ги.

У судове засідання предста вник відповідача не з' явив ся, повідомлений належним чи ном про дату, час та місце роз гляду справи, будь-яких клопо тань на адресу суду не надісл ав.

Приймаючи до уваги, що в мат еріалах справи достатньо док азів для з' ясування обстави н по справі, відповідач є суб' єктом владних повноважень, с уд вважає можливим розглядат и справу за відсутністю пред ставника відповідача, повідо мленого належним чином про д ату, час та місце розгляду спр ави.

Вислухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи та оцінив ши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги під лягають задоволенню з наступ них підстав.

Згідно з частиною 1 статтю 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб'єктів при здійсненні ни ми владних управлінських фун кцій на основі законодавства , в тому числі на виконання дел егованих повноважень, шляхом справедливого, неупереджено го та своєчасного розгляду а дміністративних справ.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справою адміністратив ної юрисдикції є переданий н а вирішення адміністративно го суду публічно-правовий сп ір, у якому хоча б однією зі ст орін є орган виконавчої влад и, орган місцевого самовряду вання, їхня посадова чи служб ова особа або інший суб'єкт, як ий здійснює владні управлінс ькі функції на основі законо давства, в тому числі на викон ання делегованих повноважен ь.

Відповідно до п. 1 частини 2 ст атті 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів поши рюється на спори фізичних чи юридичних осіб із суб'єктом в ладних повноважень щодо оска рження його рішень (норматив но-правових актів чи правови х актів індивідуальної дії), д ій чи бездіяльності.

Пунктом 7 ч.1 статті 3 Кодексу адміністративного судочинс тва України визначено коло с уб'єктів владних повноважень , до яких віднесено орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Відповідно до частини 7 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 (із змінами та доповненням и) порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалід ів, його відділеннях, строки п одання йому звітів про зайня тість та працевлаштування ін валідів, зарахування кількос ті робочих місць для працевл аштування інвалідів, контрол ю за виконанням нормативів р обочих місць та перевірки пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, щодо їх реєстрац ії у Фонді соціального захис ту інвалідів, його відділенн ях, подачі щорічного звіту та сплати ними адміністративно -господарських санкцій, а так ож надання державній службі зайнятості інформації, необх ідної для організації працев лаштування інвалідів, визнач аються Кабінетом Міністрів У країни.

Правовий статус, повноваже ння та умови діяльності Фонд у визначені Положенням про Ф онд соціального захисту інва лідів, затвердженого Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни від 26.09.2002 року № 1434.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002р. № 1434, Фонд є урядовим органом державно го управління, який діє у скла ді Міністерства праці та соц іальної політики і підпорядк овується йому.

Пунктом 3 Положення про Фонд соціального захисту інвалід ів встановлені основні завд ання Фонду, до яких відносять ся реалізація у межах своєї к омпетенції державної політи ки у сфері соціального захис ту інвалідів; контроль за вик онанням підприємствами, уста новами, організаціями, у тому числі підприємствами і орга нізаціями громадських орган ізацій інвалідів, фізичними особами, які використовують найману працю (далі - підприєм ства), нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів, установленого Законом України "Про основи соціальн ої захищеності інвалідів в У країні"

Згідно з пунктом 9 зазначено го Положення для реалізації покладених на Фонд завдань з а погодженням з Мінпраці утв орюються територіальні відд ілення Фонду в межах граничн ої чисельності його працівни ків.

Правовий статус Кримсько го республіканського відд ілення Фонду соціального зах исту інвалідів визначений По ложенням про Кримське ре спубліканське відділення Фо нду соціального захисту інва лідів, затвердженого наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів № 16 від 01.03.2007 р оку. Пунктом 1 Положення встан овлено, що відділення є терит оріальним органом Фонду соці ального захисту інвалідів, а відповідно до пункту 12 Положе ння відділення має статус юр идичної особи, та реалізує за вдання, визначені п.3 Положенн я, до яких належать здійсненн я контролю за додержанням пі дприємствами, установами, ор ганізаціями, фізичними особа ми, які використовують найма ну працю, нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів.

Отже, судом встановлено, що Кримське республіканськ е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів є терит оріальним органом Фонду соці ального захисту інвалідів.

Відповідно до частини 8 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні”від 21.03.1991 року № 875 відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів з мет ою контролю за виконанням но рмативу робочих місць, мають право в порядку, передбачено му Кабінетом Міністрів Украї ни, здійснювати перевірки пі дприємств, установ, організа цій, у тому числі підприємств , організацій громадських ор ганізацій інвалідів, фізични х осіб, які використовують на йману працю, щодо реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, подачі ними звіті в про зайнятість та працевла штування інвалідів, виконанн я нормативу робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, у тому числі шл яхом зарахування, та сплати н ими адміністративно-господа рських санкцій.

З метою реалізації зазначе них завдань пунктом 5 Положен ня про Фонд соціального захи сту інвалідів Фонд наділений правами проводити перевірку підприємств щодо реєстрації , подання ними звітів про зайн ятість і працевлаштування ін валідів, виконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів та сплати адміністративно-господарсь ких санкцій і пені, цільового використання наданих Фондом коштів.

Отже відповідач виступає в спірних правовідносинах суб ' єктом владних повноважень , а даний спір є публічно-прав овим, тому справа підлягає ро згляду в порядку адміністрат ивного судочинства.

Судом встановлено, що Товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Транссервис» є юрид ичною особою, зареєстрованою виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради А РК 07.12.2000 року, що підтверджуєтьс я свідоцтвом про державну ре єстрацію юридичної особи сер ії А00 № 436685, довідкою з ЄДРПОУ се рії АА№ 007992 від 17.09.2008 року.

З довідки з ЄДРПОУ серії АА № 007992 від 17.09.2008 року вбачається, щ о видами діяльності Товарис тва з обмеженою відповідальн істю «Транссервис» за КВЕД є рибальство, надання послу г у рибальстві, оптова торгі вля іншими продуктами харчу вання.

Таким чином, Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Транссервис» є суб' єк том господарювання, зобов' язане виконувати обов' язки , покладені на нього законами у зв' язку зі здійсненням го сподарської діяльності.

Судом встановлено, що на пі дставі наказу Кримського республіканського відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів № 93 від 22.09.2010 року «П ро затвердження квартально го плану робіт перевірок роб отодавців» та направлення № 131 від 15.11.2010 року головним спеціа лістом відділу забезпечення надходжень адміністративн о-господарських санкцій та п ені Свинобоєвою Оленою Се ргіївною з відома директо ра Артюшенка В.А. у прису тності головного бухгалтера Абдурахманової З.І. була проведена планова виїзна пе ревірка виконання Товариств ом з обмеженою відповідальні стю «Транссервис» реєстрац ії роботодавця у відділі Фон ду, подання роботодавцем до в ідділення Фонду звіту про за йнятість і працевлаштування інвалідів; виконання робото давцем нормативу робочих міс ць для працевлаштування інв алідів, сплати роботодавцем суми адміністративно-госпо дарських санкцій та пені, за р езультатами проведення якої складено акт перевірки вико нання ст.19,20 Закону України «Пр о основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» ві д 15.11.2010 року (надалі - акт перев ірки).

Судом встановлено, що керів ника ТОВ «Транссервис» пові домлено про проведення вище зазначеної перевірки повідо мленням від 25.10.2010 року, яке було отримано позивачем 27.10.2010 року, що підтверджується копією по штового повідомлення, яка зн аходиться в матеріалах спра ви.

У ході перевірки встановле но, що ТОВ «Транссервис» у від діленні Фонду не зареєстров аний, звіт за формою № 10- III за 2009 рік в строк, встановлений зак онодавством, до відділення Ф онду не подавав. В акті зазнач ено, що відповідно до ст.19 Зако ну України “Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні” на виконання норм ативу робочих місць, признач ених для працевлаштування і нвалідів, ТОВ «Транссервис» повинно було працевлаштуват и двох інвалідів.

В акті перевірки зазначено , що відповідно до наданих до кументів на підприємстві інв аліди не працювали. Таким чин ом, норматив робочих місць, пр изначених для працевлаштува ння інвалідів, не виконано.

За результатами перевірки нарахована адміністративн о-господарська санкція за не виконання нормативу у 2009 році у розмірі 17632,00 гривень; за непо дання форми № 10- III «Звіт про зай нятість та працевлаштування інвалідів» за 2009 рік та відпо відно до вимог ст.188 -1 КУпАП ск ладено протокол про адмініс тративне правовопорушення на керівника підприємства.

Судом встановлено, що дире ктор та головний бухгалтер Т ОВ «Транссервис» від підписа ння акту перевірки відмовил ися.

Акт перевірки був отримани й представником позивача К арабаш А.П. 07.12.2010 року, що підтв ерджується написом на екзем плярі акту перевірки.

Суд зазначає, що позивач, не погодившись з висновками ак ту перевірки, звернувся до су ду.

Предметом позову є визнанн я вимог Фонду соціального за хисту інвалідів про стягнен ня 17632,00 гривень необґрунтован ими, визнання застосування адміністративно-штрафних са нкцій за результатами перев ірки в розмірі 17632,00 гривень нео бґрунтованими.

Перевіряючи наявність під став для задоволення позовни х вимог, судом встановлено на ступне.

Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державних гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 (надалі - Закон).

Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону для підприємств, у станов, організацій, у тому чи слі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.

Згідно із частиною 2 статті 19 Закону підприємства, устано ви, організації, у тому числі п ідприємства, організації гро мадських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викори стовують найману працю, само стійно розраховують кількіс ть робочих місць для працевл аштування інвалідів відпові дно до нормативу, встановлен ого частиною першою цієї ста тті, і забезпечують працевла штування інвалідів.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць, виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну (ч.3 ст.19 Закону).

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним (ч. 5 ст.19 Закону).

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Відповідно до частини 1 стат ті 20 Закону підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, д е середньооблікова чисельні сть працюючих інвалідів менш а, ніж установлено нормативо м, передбаченим статтею 19 цьог о Закону, щороку сплачують ві дповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалід ів адміністративно-господар ські санкції, сума яких визна чається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом .

Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.

Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007р. № 70, Звіт про зайнятість і прац евлаштування інвалідів робо тодавці подають (надсилають рекомендованим листом) щорок у до 1 березня відділенням Фон ду, в яких вони зареєстровані , за формою, затвердженою Мінп раці за погодженням з Держко мстатом.

Таким чином, надання до Фон ду соціального захисту інвал ідів звіту про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів є обов' язковим.

Суд зазначає, що позивач за 2009 рік своєчасно звіт про зай нятість і працевлаштування і нвалідів не подав у зв' язку з тим, що вважав, що в 2009 році в ТОВ «Транссервис» кількіст ь офісних працівників була недостатньою (менш 8), для нара ховання необхідної кількост і інвалідів та штрафних сан кцій.

Суд зазначає, що пізніше, 19.04.20 11 року позивач направив до Кримського республікансь кого відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлашт ування інвалідів, з якого вба чається, що середньообліков а кількість штатних працівн иків облікового складу позив ача становить 38 осіб, кількіс ть інвалідів - штатних прац івників, які повинні працюва ти на робочих місцях, створе них відповідно до вимог ст.19 З акону України «Про основи со ціальної захищеності інвал ідів в Україні» становить 2, ф онд оплати праці штатних пра цівників - 335 тис.грн., середнь орічна зарплата штатного п рацівника - 8816,00 гривень, сума адміністративно-господарс ьких санкцій за невиконання нормативу робочих місць дл я працевлаштування інвалід ів - 0.

Перевірюячи допущення поз ивачем порушення ст.19 Закону У країни “Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” у зв' язку з не працев лаштуванням двох інвалідів , про що зазначено в акті пере вірки, судом встановлено нас тупне.

Суд зазначає, що правові, ор ганізаційні, економічні та с оціальні засади охорони здор ов'я в Україні регулюють Осно ви законодавства України про охорону здоров'я від 19 листоп ада 1992 року N 2801-XII.

Відповідно до ст.9 Основ зак онодавства України про охоро ну здоров'я на підставах і в по рядку, передбачених законами України, громадяни можуть бу ти визнані тимчасово або пос тійно не придатними за стано м здоров'я до професійної або іншої діяльності, пов'язаної з підвищеною небезпекою для оточуючих, а також з виконанн ям певних державних функцій.

З норм ст.31 Основ законодавс тва України про охорону здор ов'я вбачається, що з метою ох орони здоров'я населення орг анізуються профілактичні ме дичні огляди неповнолітніх, вагітних жінок, працівників підприємств, установ і орган ізацій з шкідливими і небезп ечними умовами праці, військ овослужбовців та осіб, профе сійна чи інша діяльність яки х пов'язана з обслуговування м населення або підвищеною н ебезпекою для оточуючих.

Власники та керівники підп риємств, установ і організац ій несуть відповідальність з а своєчасність проходження с воїми працівниками обов'язко вих медичних оглядів та за шк ідливі наслідки для здоров'я населення, спричинені допус ком до роботи осіб, які не прой шли обов'язкового медичного огляду.

Перелік категорій населен ня, які повинні проходити обо в'язкові медичні огляди, пері одичність, джерела фінансува ння та порядок цих оглядів ви значаються Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни “Про охорону праці” № 269 4 від 14.10.1992р. державна політика в галузі охорони праці базуєт ься на пріоритеті життя і здо ров`я працівників, повної від повідальності роботодавця з а створення належних, безпеч них і здорових умов праці; вст ановлення єдиних вимог з охо рони праці для всіх підприєм ств та суб`єктів підприємниц ької діяльності незалежно ві д форм власності та видів дія льності.

Згідно ст. 5 даного Зак ону, умови трудового договор у не можуть містити положень , що суперечать законам та інш им нормативно-правовим актам з охорони праці. Працівнику н е може пропонуватися робота, яка за медичним висновком пр отипоказана йому за станом з доров`я.

Враховуючи вищевикла дене, суд вважає, що у випадку, коли специфіка підприємства визначає, що більшість посад на підприємстві пов' язані з важкими умовами праці, де за боронена праця інвалідів, пр ацевлаштування інвалідів ма є використовуватися на цьому підприємстві з урахуванням такої специфіки. Тобто, при ви значенні нормативу для праце влаштування інвалідів слід в раховувати лише ту кількість робочих місць, які не пов' яз ані з шкідливими умовами пра ці.

Досліджуючи питання охоро ни праці з огляду на специфік у роботи позивача, судом вст ановлено наступне.

Зі ст.4 Конвенції № 73 про меди чний огляд моряків від 29.06.1946 ро ку вбачається, що компетентн ий орган влади, за консультац ією з заінтересованими орга нізаціями судновласників та моряків, встановлює характе р медичного огляду, що провод иться, та ті данні, які включа ються до медичного посвідчен ня.

Зокрема, медичне посвідчен ня повинно підтверджувати, щ о особа не страждає будь-яко ю хворобою, здатною загостри тися в результаті служби в мо рі або зробити його непридат ним до такої служби або загр ожувати здоров' ю інших осі б на борту.

Відповідно до ст.52 Кодексу т орговельного мореплавства У країни до роботи на судні доп ускаються особи, визнані при датними для цього за станом з доров'я. Висновок про придатн ість для роботи на судні за ст аном здоров'я робиться закла дом центрального органу вико навчої влади в галузі охорон и здоров'я відповідно до прав ил, встановлених цим Міністе рством.

Відповідно до Закону Украї ни "Про охорону праці", Закону України "Основи законодавств а України про охорону здоров 'я", Кодексу торговельного мор еплавства України наказом Мі ністерства охорони здоров'я України від 19 листопада 1996 р. N 347 з атверджено Правила визначе ння придатності за станом з доров' я осіб для роботи на с уднах, зареєстровані в Мініс терстві юстиції України 3 кві тня 1997 р. за N 108/1912.

З п.3.2.1 Правил визначення пр идатності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах в бачається, що до стану здоро в' я моряків пред' являют ься вимоги. Загальними вимог ами, що пред'являються до допу ску моряків до роботи на борт і судна під час знаходження с удна у морі, для виконання мор яком своїх професійних обов' язків є:

- гострота зору та слуху;

- епідбезпека;

- адекватність психоповеді нки;

- збереження орієнтації у пр осторі;

- збереження функцій опорно -рухового апарату;

- відсутність у моряка захво рювання, що може дати загостр ення внаслідок служби у морі або зробити його непридатни м до такої служби, або станови ти небезпеку для інших осіб, щ о знаходяться на борті судна , матеріальних об'єктів і навк олишнього середовища.

З п.3.2.2 Правил визначення при датності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах в бачається, що для моряків, що відносяться до III та II профес ійної групи встановлюються додаткові вимоги, що пред'явл яються до допуску моряків до роботи на борті судна під час знаходження судна у морі.

В п.3.3.1 Правил визначення при датності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах з азначено, що медичне свідоцт во з відповідної морської пр офесії з урахуванням посади видається лише за відсутніст ю у моряків медичних і психоф ізіологічних протипоказань .

З п.п.3.3.2,3.3.3 Правил визначення придатності за станом здоро в' я осіб для роботи на судна х вбачається, що загальні мед ичні протипоказання для всіх професійних груп моряків на ведені у Додатку 5, додаткові м едичні і психофізіологічні п ротипоказання для осіб III і II пр офесійних груп наведені у До датку 6.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що до роботи на судні допускаються особи, ви знані придатними для цього з а станом здоров'я. При цьому, с уд зауважує, що до стану здор ов' я членів екіпажу судна з аконодавством встановлюють ся спеціальні вимоги.

Приймаючи до уваги, що інвал ідом згідно зі ст. 2 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їни” є особа зі стійким розла дом функцій організму, зумов леним захворюванням, наслідк ом травм або з уродженими деф ектами, що призводить до обме ження життєдіяльності, до не обхідності в соціальній допо мозі і захисті, суд приходить до висновку, що інваліди не мо жуть бути членами екіпажу су дна.

Судом встановлено, що сере дньооблікова чисельність п рацівників облікового скла ду позивача за 2009 рік склала 38 о сіб, що підтверджується штат ним розписом позивача, Перел іком необроблених підприємс тв, завантажених від центру з айнятості, який був направле ний директором Кримськог о республіканського центр у зайнятості Керуючому К римського республіканськ ого відділення фонду соціал ьного захисту інвалідів 16.09.2010 року.

Суд зазначає, що з 38 осіб пози вача 6 осіб є офісними праців никами позивача, що входять д о штату, що вбачається з штат ного розпису на 2009 рік.

Приймаючи до уваги, що відп овідно до частини 1 статті 19 За кону України “Про основи соц іальної захищеності інвалід ів в Україні” встановлено но рматив робочих місць для пра цевлаштування інвалідів у ро змірі чотирьох відсотків сер едньооблікової чисельності штатних працівників обліков ого складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця, врахову ючи, що члени екіпажу не включ аються до середньооблікової чисельності штатних працівн иків облікового складу ТОВ « Транссервис», суд приходить до висновку, що нормативом ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів для позивача при середньооблікової чисе льності штатних працівників - 6 становить 0.

Отже, неврахування відпові дачем специфіки роботи ТОВ « Транссервис» при вирішенні п итання про включення до сере дньооблікової чисельності ш татних працівників членів ек іпажу судна суд вважає таким , що суперечить законодавств у України.

Таким чином, висновки акту п еревірки щодо нарахування Т ОВ «Транссервис» адміністр ативно-господарських санкці й в сумі 17632,00 гривень суд не мож е визнати законними та обґру нтованими.

Відповідно до частини 2 стат ті 11 суд може вийти за межі поз овних вимог тільки в разі, якщ о це необхідно для повного за хисту прав, свобод та інтерес ів сторін чи третіх осіб, про з ахист яких вони просять.

Приймаючи до уваги, що позивач невірно зазначив по зовні вимоги про визнання ви мог Фонду соціального захис ту інвалідів про стягнення 17632,00 гривень необґрунтованим и, визнання застосування ад міністративно-штрафних санк цій за результатами перевір ки в розмірі 17632,00 гривень необґ рунтованими, враховуючи, що адміністративно-господарсь кі санкції в сумі 17632,00 гривень нараховані позивачу Кримс ьким республіканським від діленням Фонду соціального з ахисту інвалідів рішенням, о формленим актом перевірки в ід 15.11.2010 року, суд приходить до в исновку, що для належного зах исту прав та інтересів позив ача по справі вважає необхід ним в цій частини вийти за меж и позовних вимог та визнати п ротиправним та скасувати рі шення Кримського респуб ліканського відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів про нарахування відносно ТОВ «Транссервис» адмініст ративно-господарських санкц ій в сумі 17632,00 гривень, оформлен е актом перевірки від 15.11.2010 рок у.

Отже, позовні вимоги п ідлягають задоволенню у повн ому обсязі.

Відповідно до частини 1 стат ті 94 КАС України, якщо судове р ішення ухвалене на користь с торони, яка не є суб' єктом вл адних повноважень, суд прису джує всі здійснені нею докум ентально підтверджені судов і витрати з Державного бюдже ту України.

У зв' язку зі складністю сп рави судом 12.05.2011 року оголошена вступна та резолютивна част ина постанови, а 17.05.2011 року пост анова складена у повному обс язі.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст.158-163 Кодексу ад міністративного судочинств а України, суд

ПОСТАНОВИВ:

1.Позовні вимоги задовольни ти.

2.Визнати протиправни м та скасувати рішення Крим ського республіканського відділення Фонду соціальног о захисту інвалідів про нара хування відносно ТОВ «Трансс ервис» адміністративно-гос подарських санкцій в сумі 17632,00 гривень, оформлене актом пер евірки від 15.11.2010 року.

3.Стягнути на користь ТОВ «Т ранссервис» (ЄДРПОУ 31263745) з Дер жавного бюджету України суд овий збір у розмірі 3 гривні 40 к опійок.

Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ну постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.

Суддя Трещова О.Р.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено31.05.2011
Номер документу15853671
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1979/11/0170

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні