Ухвала
від 31.10.2011 по справі 2а-1979/11/0170
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-1979/11/0170

31.10.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Єла нської О.Е.,

суддів Горошко Н.П . ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засід ання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - Т овариства з обмеженою відпов ідальністю "Транссервис" у су дове засідання не з' явився, проте до початку судового за сідання надав суду клопотанн я про розгляд справи у його ві дсутність;

представник відповідача - Кримського республікансь кого відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів у су дове засідання не з' явився, про час та місце розгляду спр ави повідомлений належним чи ном та своєчасно, про причину неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційну ск аргу Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в на постанову Окружного адм іністративного суду Автоном ної Республіки Крим (суддя Тр ещова О.Р.) від 12.05.11 року у справі № 2а-1979/11/0170

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Транссервис" (вул. Воровськог о, 24, м. Сімферополь, Автономна Р еспубліка Крим, 95053)

до Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в (вул. Крилова, 133, м. Сімферопол ь, Автономна Республіка Крим , 95001)

про визнання вимоги необґр унтованою.

ВСТАНОВИВ:

Постановою Окружного адміністративного суду Авто номної Республіки Крим (судд я Трещова О.Р.) від 12.05.2011 року у сп раві № 2а-1979/11/0170 адміністративни й позов Товариства з обмежен ою відповідальністю "Транссе рвис" до Кримського республі канського відділення Фонду с оціального захисту інваліді в про визнання вимоги необґр унтованою, задоволено.

Визнано протиправним та ск асовано рішення Кримського р еспубліканського відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів про нарахування ві дносно Товариства з обмежено ю відповідальністю "Транссер вис" адміністративного-госпо дарських санкцій в сумі 17632,00 гр ивень, оформлене актом перев ірки від 15.11.2010 року.

Стягнено з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю "Транссервис" судовий збір у розмірі 03 гривні 40 копій ок.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, представн ик Кримського республікансь кого відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів пода в на адресу суду апеляційну с каргу, в якій просить скасува ти постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим від 12.05.2011 року та прийняти нову постанову, я кою в задоволенні позовних в имог Товариству з обмеженою відповідальністю "Транссерв ис" відмовити.

У судове засідання 31.10.2011 року представник Товариства з об меженою відповідальністю "Тр анссервис" не з' явився, прот е до початку судового засіда ння надав суду клопотання пр о розгляд справи у його відсу тність.

У судове засідання 31.10.2011 року представник Кримського респ убліканського відділення Фо нду соціального захисту інва лідів не з' явився, про час та місце розгляду справи повід омлений належним чином та св оєчасно, про причину неявки с уд не повідомив.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 К АС України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

Розглянувши справу в поряд ку статей 195, 196 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, перевіривши правильніст ь застосування судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права та відповідність висновків суд у обставинам справи, судова к олегія встановила наступне.

Відповідно до ст. 159 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, судове рішення по винно бути законним і обґрун тованим. Обґрунтованим є ріш ення, ухвалене судом на підст аві повно і всебічно з' ясов аних обставин в адміністрати вній справі, підтверджених т акими доказами, які були досл іджені в судовому засіданні.

З матеріалів справи вбачає ться, що Товариство з обмежен ою відповідальністю «Транс сервис»є юридичною особою, з ареєстрованою виконавчим ко мітетом Сімферопольської м іської ради АР Крим 07.12.2000 року, щ о підтверджується свідоцтво м про державну реєстрацію юр идичної особи серії А00 № 436685, дов ідкою з ЄДРПОУ серії АА№ 007992 ві д 17.09.2008 року.

З довідки з ЄДРПОУ серії АА № 007992 від 17.09.2008 року вбачається, що видами діяльності Товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Транссервис»за КВЕД є ри бальство, надання послуг у р ибальстві, оптова торгівля іншими продуктами харчуванн я.

Отже, Товариство з обмежено ю відповідальністю «Транссе рвис»є суб' єктом господарю вання, зобов' язане виконува ти обов' язки, покладені на н ього законами у зв' язку зі з дійсненням господарської ді яльності.

Судом першої інстанції вст ановлено, що на підставі нака зу Кримського республікансь кого відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів № 93 ві д 22.09.2010 року «Про затвердження квартального плану робіт пер евірок роботодавців»та напр авлення №131 від 15.11.2010 року головн им спеціалістом відділу забе зпечення надходжень адмініс тративно-господарських санк цій та пені ОСОБА_2 з відом а директора Артюшенка В.А. у присутності головного бух галтера Абдурахманової З.І . була проведена планова ви їзна перевірка виконання Тов ариством з обмеженою відпові дальністю «Транссервис»реє страції роботодавця у відділ і Фонду, подання роботодавце м до відділення Фонду звіту п ро зайнятість і працевлаштув ання інвалідів; виконання ро ботодавцем нормативу робочи х місць для працевлаштуванн я інвалідів, сплати роботода вцем суми адміністративно-го сподарських санкцій та пені, за результатами проведення якої складено акт перевірки виконання ст.19, 20 Закону Україн и «Про основи соціальної зах ищеності інвалідів в Україні » від 15.11.2010 року (далі - акт пере вірки).

Також судом першої інстанц ії встановлено, що керівника ТОВ «Транссервис»повідомле но про проведення вищезазна ченої перевірки повідомленн ям від 25.10.2010 року, яке було отрим ано позивачем 27.10.2010 року, що під тверджується копією поштово го повідомлення.

У ході перевірки встановле но, що ТОВ «Транссервис»у від діленні Фонду не зареєстрова ний, звіт за формою № 10- III за 2009 рі к в строк, встановлений закон одавством, до відділення Фон ду не подавав. В акті зазначен о, що відповідно до ст.19 Закону України “Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” на виконання норма тиву робочих місць, призначе них для працевлаштування інв алідів, ТОВ «Транссервис»пов инно було працевлаштувати д вох інвалідів.

В акті перевірки зазначено , що відповідно до наданих до кументів на підприємстві інв аліди не працювали. Отже, норм атив робочих місць, призначе них для працевлаштування інв алідів, не виконано.

З матеріалів справи також в становлено, що за результата ми перевірки нарахована адмі ністративно-господарська са нкція за невиконання нормати ву у 2009 році у розмірі 17632,00 гриве нь; за неподання форми № 10- III «Зв іт про зайнятість та працевл аштування інвалідів»за 2009 рік та відповідно до вимог ст.188 -1 К УпАП складено протокол про а дміністративне правопоруше ння на керівника підприємст ва. Директор та головний бухг алтер ТОВ «Транссервис»від п ідписання акту перевірки ві дмовилися.

Акт перевірки був отримани й представником позивача К арабаш А.П. 07.12.2010 року, що підтв ерджується написом на екзем плярі акту перевірки.

Позивач, не погодившись з ви сновками акту перевірки і зв ернувся з дійсним позовом до суду.

Порядок, підстави та умови у часті суб' єктів господарюв ання в реалізації державних гарантій для забезпечення ін валідів рівними правами з ін шими громадянами регулюєтьс я Законом України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” від 21.03.1991 року № 875 (надалі - Закон).

Згідно із частиною 1 статті 19 Закону для підприємств, уста нов, організацій, у тому числі підприємств, організацій гр омадських організацій інвал ідів, фізичних осіб, які викор истовують найману працю, уст ановлюється норматив робочи х місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьо х відсотків середньообліков ої чисельності штатних праці вників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осі б, - у кількості одного робочог о місця.

Відповідно до частини 2 стат ті 19 Закону підприємства, уста нови, організації, у тому числ і підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, які вик ористовують найману працю, с амостійно розраховують кіль кість робочих місць для прац евлаштування інвалідів відп овідно до нормативу, встанов леного частиною першою цієї статті, і забезпечують праце влаштування інвалідів.

Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць, виходя чи з вимог статті 18 цього Зако ну (ч.3 ст.19 Закону).

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним (ч. 5 ст.19 Закону).

Відповідно до частини 9 ста тті 19 Закону підприємства, уст анови, організації, у тому чис лі підприємства, організації громадських організацій інв алідів, фізичні особи, в яких з а основним місцем роботи пра цює 8 і більше осіб, реєструють ся у відповідних відділеннях Фонду соціального захисту і нвалідів за своїм місцезнахо дженням і щороку подають цим відділенням звіт про зайнят ість та працевлаштування інв алідів.

Частиною 1 статті 20 Закону вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом.

Частиною 4 статті 20 Закону вс тановлено, що адміністративн о-господарські санкції розра ховуються та сплачуються під приємствами, установами, орг анізаціями, у тому числі підп риємствами, організаціями гр омадських організацій інвал ідів, фізичними особами, зазн аченими в частині першій ціє ї статті, самостійно в строк д о 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося пору шення нормативу, встановлено го частиною першою статті 19 ць ого Закону.

Відповідно до п.2 Порядку по дання підприємствами, устано вами, організаціями та фізич ними особами, що використову ють найману працю, звітів про зайнятість і працевлаштуван ня інвалідів та інформації, н еобхідної для організації їх працевлаштування, затвердже ного постановою Кабінету Мін істрів України від 31 січня 2007 р оку № 70. Звіт про зайнятість і п рацевлаштування інвалідів р оботодавці подають (надсилаю ть рекомендованим листом) що року до 1 березня відділенням Фонду, в яких вони зареєстров ані, за формою, затвердженою М інпраці за погодженням з Дер жкомстатом.

Таким чином, надання до Фонд у соціального захисту інвалі дів звіту про зайнятість і пр ацевлаштування інвалідів є о бов' язковим.

Судом першої інстанції вст ановлено, що позивач за 2009 рік с воєчасно звіт про зайнятість і працевлаштування інваліді в не подав у зв' язку з тим, що вважав, що в 2009 році в ТОВ «Тра нссервис»кількість офісних працівників була недостатнь ою (менш 8), для нарахування нео бхідної кількості інвалідів та штрафних санкцій.

19.04.2011 року позивач направив д о Кримського республіканськ ого відділення Фонду соціаль ного захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлашту вання інвалідів, з якого вбач ається, що середньооблікова кількість штатних працівни ків облікового складу позива ча становить 38 осіб, кількіст ь інвалідів - штатних праців ників, які повинні працювати на робочих місцях, створених відповідно до вимог ст.19 Зако ну України «Про основи соціа льної захищеності інваліді в в Україні»становить 2, фонд о плати праці штатних працівни ків - 335тис.грн., середньорічн а зарплата штатного працівни ка - 8816,00 гривень, сума адмініст ративно-господарських санкц ій за невиконання нормативу робочих місць для працевлаш тування інвалідів - 0.

Правові, організаційні, еко номічні та соціальні засади охорони здоров'я в Україні ре гулюють Основи законодавств а України про охорону здоров 'я від 19 листопада 1992 року N 2801-XII.

Відповідно до ст. 9 Основ зак онодавства України про охоро ну здоров'я на підставах і в по рядку, передбачених законами України, громадяни можуть бу ти визнані тимчасово або пос тійно не придатними за стано м здоров'я до професійної або іншої діяльності, пов'язаної з підвищеною небезпекою для оточуючих, а також з виконанн ям певних державних функцій.

З норм ст.31 Основ законодавс тва України про охорону здор ов'я вбачається, що з метою ох орони здоров'я населення орг анізуються профілактичні ме дичні огляди неповнолітніх, вагітних жінок, працівників підприємств, установ і орган ізацій з шкідливими і небезп ечними умовами праці, військ овослужбовців та осіб, профе сійна чи інша діяльність яки х пов'язана з обслуговування м населення або підвищеною н ебезпекою для оточуючих.

Власники та керівники підп риємств, установ і організац ій несуть відповідальність з а своєчасність проходження с воїми працівниками обов'язко вих медичних оглядів та за шк ідливі наслідки для здоров'я населення, спричинені допус ком до роботи осіб, які не прой шли обов'язкового медичного огляду.

Перелік категорій населен ня, які повинні проходити обо в'язкові медичні огляди, пері одичність, джерела фінансува ння та порядок цих оглядів ви значаються Кабінетом Мініст рів України.

Відповідно до ст. 4 Закону Ук раїни “Про охорону праці” № 269 4 від 14.10.1992 року державна політи ка в галузі охорони праці баз ується на пріоритеті життя і здоров`я працівників, повної відповідальності роботодав ця за створення належних, без печних і здорових умов праці ; встановлення єдиних вимог з охорони праці для всіх підпр иємств та суб`єктів підприєм ницької діяльності незалежн о від форм власності та видів діяльності.

Згідно ст. 5 вищевказаного З акону, умови трудового догов ору не можуть містити положе нь, що суперечать законам та і ншим нормативно-правовим акт ам з охорони праці. Працівник у не може пропонуватися робо та, яка за медичним висновком протипоказана йому за стано м здоров`я.

У випадку, коли специфіка пі дприємства визначає, що біль шість посад на підприємстві пов' язані з важкими умовами праці, де заборонена праця ін валідів, працевлаштування ін валідів має використовувати ся на цьому підприємстві з ур ахуванням такої специфіки. Т обто, при визначенні нормати ву для працевлаштування інва лідів слід враховувати лише ту кількість робочих місць, я кі не пов' язані з шкідливим и умовами праці.

Зі ст.4 Конвенції № 73 про меди чний огляд моряків від 29.06.1946 ро ку вбачається, що компетентн ий орган влади, за консультац ією з заінтересованими орган ізаціями судновласників та м оряків, встановлює характер медичного огляду, що проводи ться, та ті данні, які включаю ться до медичного посвідченн я.

Зокрема, медичне посвідчен ня повинно підтверджувати, щ о особа не страждає будь-якою хворобою, здатною загострит ися в результаті служби в мор і або зробити його непридатн им до такої служби або загро жувати здоров' ю інших осіб на борту.

Відповідно до ст.52 Кодексу т орговельного мореплавства У країни до роботи на судні доп ускаються особи, визнані при датними для цього за станом з доров'я. Висновок про придатн ість для роботи на судні за ст аном здоров'я робиться закла дом центрального органу вико навчої влади в галузі охорон и здоров'я відповідно до прав ил, встановлених цим Міністе рством.

Відповідно до Закону Украї ни "Про охорону праці", Закону України "Основи законодавств а України про охорону здоров 'я", Кодексу торговельного мор еплавства України наказом Мі ністерства охорони здоров'я України від 19 листопада 1996 року № 347 затверджено Правила визн ачення придатності за стано м здоров' я осіб для роботи на суднах, зареєстровані в Мі ністерстві юстиції України 3 квітня 1997 року за № 108/1912.

З п.3.2.1 Правил визначення пр идатності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах вб ачається, що до стану здоров' я моряків пред' являються в имоги. Загальними вимогами, щ о пред'являються до допуску м оряків до роботи на борті суд на під час знаходження судна у морі, для виконання моряком своїх професійних обов'язкі в є:

- гострота зору та слуху;

- епідбезпека;

- адекватність психоповеді нки;

- збереження орієнтації у пр осторі;

- збереження функцій опорно -рухового апарату;

- відсутність у моряка захво рювання, що може дати загостр ення внаслідок служби у морі або зробити його непридатни м до такої служби, або станови ти небезпеку для інших осіб, щ о знаходяться на борті судна , матеріальних об'єктів і навк олишнього середовища.

З п.3.2.2 Правил визначення при датності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах вба чається, що для моряків, що від носяться до III та II професійної групи встановлюються додат кові вимоги, що пред'являютьс я до допуску моряків до робот и на борті судна під час знахо дження судна у морі.

В п.3.3.1 Правил визначення при датності за станом здоров' я осіб для роботи на суднах за значено, що медичне свідоцтв о з відповідної морської про фесії з урахуванням посади в идається лише за відсутністю у моряків медичних і психофі зіологічних протипоказань.

З п.п.3.3.2,3.3.3 Правил визначення придатності за станом здоро в' я осіб для роботи на судна х вбачається, що загальні мед ичні протипоказання для всіх професійних груп моряків на ведені у Додатку 5, додаткові м едичні і психофізіологічні п ротипоказання для осіб III і II пр офесійних груп наведені у До датку 6.

Таким чином до роботи на суд ні допускаються особи, визна ні придатними для цього за ст аном здоров'я. До стану здоров ' я членів екіпажу судна зак онодавством встановлюються спеціальні вимоги.

Приймаючи до уваги, що інвал ідом згідно зі ст. 2 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їни” є особа зі стійким розла дом функцій організму, зумов леним захворюванням, наслідк ом травм або з уродженими деф ектами, що призводить до обме ження життєдіяльності, до не обхідності в соціальній допо мозі і захисті, судом першої і нстанції вірно встановлено, що інваліди не можуть бути чл енами екіпажу судна.

Судом першої інстанції вст ановлено, що середньообліков а чисельність працівників о блікового складу позивача за 2009 рік склала 38 осіб, що також пі дтверджується штатним розп исом позивача. Переліком нео броблених підприємств, заван тажених від центру зайнятост і, який був направлений дирек тором Кримського республіка нського центру зайнятості К еруючому Кримського республ іканського відділення фонд у соціального захисту інвалі дів 16.09.2010 року.

З штатного розпису позивач а на 2009 рік вбачається, що з 38 осі б позивача 6 осіб є офісними пр ацівниками, що входять до шта ту.

Відповідно до частини 1 стат ті 19 Закону України “Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні” встановлен о норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсоткі в середньооблікової чисельн ості штатних працівників обл ікового складу за рік, а якщо п рацює від 8 до 25 осіб, - у кількос ті одного робочого місця, вра ховуючи, що члени екіпажу не в ключаються до середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу Т ОВ «Транссервис», судом перш ої інстанції вірно встановле но, що нормативом робочих міс ць для працевлаштування інва лідів для позивача при серед ньооблікової чисельності шт атних працівників - 6 станов ить 0.

Таким чином, неврахування в ідповідачем специфіки робот и ТОВ «Транссервис»при виріш енні питання про включення д о середньооблікової чисельн ості штатних працівників чле нів екіпажу судна є таким, що с уперечить законодавству Укр аїни.

Враховуючи вищезазначене, судова колегія погоджується з висновками суду першої інс танції, що висновки акту пере вірки щодо нарахування ТОВ « Транссервис»адміністратив но-господарських санкцій в с умі 17632,00 гривень, не можна визна ти законними та обґрунтовани ми.

При судовому розгляді пред метом доказування є факти, як і становлять основу заявлени х вимог і заперечень проти ни х або мають інше значення для правильного розгляду справи і підлягають встановленню д ля прийняття судового рішенн я.

У порушенні вимог частини першої статті 71 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, відповідачем не довед ені обставини, на яких ґрунту ються його заперечення, а над ані позивачем письмові поясн ення є належними та допустим ими доказами в розумінні час тин першої, четвертої статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до частини 1 ст атті 200 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д апеляційної інстанції зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а постанову або ух валу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.

Судова колегія дійшла до ви сновку, що судом першої інста нції правильно встановлені о бставини справи, рішення суд у ухвалене з додержанням нор м матеріального та процесуал ьного права, тому підстав для задоволення апеляційної ска рги та скасування судового р ішення не вбачається.

Керуючись статтями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Кри мського республіканського в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів на постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим (суддя Трещова О.Р.) ві д 12.05.11 року у справі № 2а-1979/11/0170, зали шити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Трещ ова О.Р.) від 12.05.11 року у справі № 2а-1979/11/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України протягом двадцяти днів після набрання законно ї сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції, крім випадків, передбачених цим К одексом, а в разі складення по станови в повному обсязі від повідно до статті 160 цього Код ексу - з дня складення постано ви в повному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 07 лис топада 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.Е.Єланська

Судді підпис Н.П.Горошко

підпис М.А .Санакоєва

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.10.2011
Оприлюднено22.03.2012
Номер документу21983185
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1979/11/0170

Ухвала від 31.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Трещова О.Р.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні