ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 травня 2011 року 16:00 Справа № 2а-0870/2248/11
Запорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Недашківської К.М., при секретарі судового засідання Луговському І.О., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області до Приватного підприємства «Дагаз» про про стягнення податкової заборгованості
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
13 квітня 2011 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області (далі іменується – позивач) до Приватного підприємства «Дагаз» (далі іменується - відповідач), в якому позивач просить стягнути на його користь податкову заборгованість.
Позивач в обґрунтування заявлених вимог посилається на те, що податкова заборгованість у відповідача виникла внаслідок самостійного нарахування відповідачем зобов’язання по орендній платі з юридичних осіб в деклараціях на суму 1753 грн. 12 коп. Зазначає, що Пологівською міжрайонною державною податковою інспекцією Запорізької області вживались заходи, передбачені ст. 6 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», однак податковий борг відповідачем не сплачено в повному обсязі, а тому підлягає стягненню в судовому порядку.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 15.04.2011 відкрито провадження в адміністративній справі №2а-0870/2248/11, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 05.05.2011.
В судове засідання 05.05.2011 з’явився представник позивача та підтримав заявлені позовні вимоги в повному обсязі.
Представник відповідача, належним чином повідомлений про дату, час та місце судового розгляду, в судове засідання не прибув, не повідомив суд про причини неприбуття та не надіслав суду будь-яких заяв та заперечень проти позову.
У зв’язку з неприбуттям в судове засідання представника відповідача розгляд справи відкладено на 16.05.2011.
16.05.2011 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без їхньої участі, в якому останній підтримав заявлені позовні вимоги та просить задовольнити їх в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання повторно не прибув, до канцелярії суду надійшло клопотання про визнання адміністративного позову та про розгляд справи без його участі.
За таких обставин суд дійшов висновку щодо можливості розгляду справи за відсутності представників сторін.
За приписами ч. 4 ст. 122 КАС України особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових та речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Розглянувши матеріали та з’ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд
ВСТАНОВИВ:
Судом встановлено, що Приватне підприємство «Дагаз» зареєстроване Пологівською райдержадміністрацією 31.01.2002 за юридичною адресою: 70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Кірова, 105; ідентифікаційний код 31870575.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» до переліку загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) віднесено орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Статтею 1 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для здійснення підприємницької та іншої діяльності.
Статтею 5 Закону України «Про оренду землі» встановлено, що орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право користування земельною ділянкою.
Відповідно до статті 13 Закону України «Про оренду землі» договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.
Згідно з статтею 21 Закону «Про оренду землі» орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Закону України «Про плату за землю»).
Справляння плати за землю, а також відповідальність платників та контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку здійснюється відповідно до Закону України «Про плату за землю».
Статтею 2 Закону України «Про плату за землю» встановлено, що плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель».
Згідно ст. 14 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року №2535-ХІІ, платники земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щороку за станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному органу державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою центральним податковим органом, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку подання щомісячних декларацій.
Статтею 17 Закону України «Про плату за землю» передбачено, що податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно ст. 27 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 року №2535-ХІІ контроль за правильністю обчислення і справляння земельного податку, а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності здійснюється органами державної податкової служби.
Відповідно до п.п. 4.1.1 п. 4.1 ст. 4 Закону України «Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами» від 21.12.200р. №2181 (далі іменується – Закон №2181) платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов’язання, яку зазначає у податковій декларації.
Згідно п. 8 ч. 1 ст. 14 Закону України «Про систему оподаткування» до переліку загальнодержавних податків і зборів (обов'язкових платежів) віднесено орендну плату за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Як вбачається з матеріалів справи відповідач уклав договір оренди землі з Пологівською міською радою 07.04.2008. Згідно цього договору Пологівська міська рада на підставі рішення шостої сесії п’ятого скликання Пологівської міської ради від 14.112007 №26 надала Приватному підприємству «Дагаз» в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення, із земель житлової та громадської забудови, яка знаходиться за адресою: Запорізька область, м. Пологи, вул. Островського, 5. Договір укладено на термін до 01.12.2011.
Податковий борг по орендній платі за землю податку виник на підставі самостійно задекларованих зобов’язань у податковій декларації орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Відповідно до розрахунку №2584/10/24-113 від 23.03.2011:
- за листопад 2010 – сума податку 898 грн. 96 коп.; сума невиконаного зобов’язання 854 грн. 19 коп.
- за грудень 2010 – сума податку 898 грн. 96 коп.; сума невиконаного зобов’язання 898 грн. 96 коп.
Таким чином, згідно розрахунку податкової заборгованості № 2584/10/24-113 від 23.03.2011 сума боргу за орендну плату за землю складає 1753 грн. 12 коп. (854 грн. 19 коп. + 898 грн. 93 коп.).
Згідно п. 5.1 ст. 5 Закону №2181 податкове зобов’язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Згідно абзацу 1 підп. 5.3.1. пункту 5.3. статті 5 Закону №2181 (зі змінами і доповненнями) платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену ним у поданій податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем встановленого для подання податкової декларації.
Згідно з п. 1.11 ст. 1 Закону №2181 – податкова декларація, розрахунок – документ, подається платником податків до контролюючого органу у строки, встановлені законодавством, на підставі якого здійснюється нарахування/або сплата податку, збору обов'язкового платежу).
Відповідно до п. 1.3. ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) – податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання. Згідно п.п. 5.4.1 п. 5.4 ст. 5 зазначеного Закону узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Відповідно до п. п. 6.2.1. п. 6.2 ст. 6 Закону №2181, у разі, коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання в установлені строки, податковий орган надсилає такому платнику податків податкові вимоги.
Підпунктом 6.2.4. п. 6.2 ст. 6 Закону №2181 передбачено, що податкова вимога вважається надісланою (врученою) юридичній особі, якщо її передано посадовій особі такої юридичної особи під розписки або надіслано листом з повідомленням про вручення. Податкова вимога вважається надісланою (врученою) фізичній особі, якщо її вручено особисто такій фізичній особі або її законному представникові чи надіслано листом на її адресу за місцем проживання або останнього відомого місця її знаходження із повідомленням про вручення.
На виконання вимог ст. 6 Закону №2181 позивач направив боржнику поштою першу податкову вимогу форми «Ю» № 4 від 10.01.2011 р. (отримана представником відповідача 21.01.2011 р. згідно з поштовим повідомленням).
Проте, сума заборгованості відповідачем не сплачена та наразі складає 1753 грн. 12 коп.
Відповідно до п. 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» органи державної податкової служби подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI передбачено обов'язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Органи державної податкової служби відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, кий має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму додаткового боргу або його частини.
Пунктом 46.1 ст. 46 Податкового кодексу визначено, що податкова декларація, розрахунок далі – податкова декларація) – документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку. Податкова декларація подається за звітний період в установлені цим Кодексом строки органу.
Таким чином, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до приписів п. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб’єкт владних повноважень, а відповідачем – фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Враховуючи наведене та керуючись ст.ст. 11, 17, 94, 160, 163 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області до Приватного підприємства «Дагаз» задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства «Дагаз» (70600, Запорізька область, м. Пологи, вул. Кірова, буд. 105; код ЄДРПОУ 31870575) на користь Пологівської міжрайонної державної податкової інспекції Запорізької області (р/р 35213003000196, банк: Управління державного казначейства у Запорізькій області, МФО 813015, код ОКОПО 20523639) суму заборгованості по орендній платі за землю в розмірі 1753 (одна тисяча сімсот п’ятдесят три) грн. 12 (дванадцять) коп.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Запорізький окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України, або прийняття постанови у письмовому провадженні - з дня отримання копії постанови, апеляційної скарги з подачею її копії відповідно до кількості осіб, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя (підпис) К.М.Недашківська
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2011 |
Оприлюднено | 31.05.2011 |
Номер документу | 15854103 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Недашківська Катерина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні