Справа № 2 а/2570/1572/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 квітня 2011 р. Чернігівсь кий окружний адміністративн ий суд в складі:
головуючого судді Непо чатих В.О.,
при секретарі Галенко Р.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщ енні суду в м. Чернігові справ у за адміністративним позово м Чернігівського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігі вській області до сільського сподарського товариства з об меженою відповідальністю Аг рофірма «Горизонт» про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
Чернігівське обласне ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів у Чернігівс ькій області (далі по тексту - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до сільськогосподарського тов ариства з обмеженою відповід альністю Агрофірма «Горизон т»(далі по тексту - відповід ач), в якому просить стягнути з відповідача 20121,70 грн. - адміні стративно-господарських сан кцій та 3129,96 грн. - пені.
В обґрунтування позовних в имог позивач посилається на те, що відповідач не виконав н орматив робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в 2 008-2009 роках, тим самим порушив ви моги Закону України «Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні».
В судовому засіданні предс тавник позивача Пригара А.В . позов підтримала та проси ла його задовольнити.
Від відповідача до суду над ійшли письмові заперечення, згідно яких просить суд розг лядати справу за відсутності представника відповідача та відмовити у задоволенні поз ову. Крім того, в письмових зап ереченнях відповідач зазнач ив, що ОСОБА_2 працював у СТ ОВ Агрофірма «Горизонт»з 01.10.200 7 року по 03.01.2011 року, а тому звіт д о центру зайнятості про наяв ність вакантних місць для пр ацевлаштування інвалідів пр отягом 2008-2009 років заявляти не б уло потреби.
Вислухавши пояснення пред ставника позивача, розглянув ши подані документи і матері али, всебічно і повно з' ясув авши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об ' єктивно оцінивши докази, я кі мають юридичне значення д ля розгляду справи і вирішен ня спору по суті, суд вважає, щ о позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
Як вбачається зі звіту про з айнятість та працевлаштуван ня інвалідів за 2008 рік (а.с. 4) под аного сільськогосподарськи м товариством з обмеженою ві дповідальністю Агрофірма «Г оризонт»до Чернігівського о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів у Чернігівській області за ф ормою №10-ПІ, середньооблікова чисельність штатних працівн иків облікового складу - 116 осі б, з них: середньооблікова кіл ькість працівників, яким від повідно до чинного законодав ства встановлена інвалідніс ть - 5 осіб; кількість інваліді в - штатних працівників, які по винні працювати на робочих м ісцях, створених відповідно до вимог статті 19 Закону Украї ни «Про основи соціальної за хищеності інвалідів в Україн і»- 5 осіб.
Згідно звіту про зайнятіст ь та працевлаштування інвалі дів за 2009 рік (а.с. 6) поданого сіл ьськогосподарським товарис твом з обмеженою відповідаль ністю Агрофірма «Горизонт»д о Чернігівського обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів у Чернігі вській області за формою №10-ПІ , середньооблікова чисельніс ть штатних працівників облік ового складу - 110 осіб, з них: сер едньооблікова кількість пра цівників, яким відповідно до чинного законодавства встан овлена інвалідність - 5 осіб; к ількість інвалідів - штатних працівників, які повинні пра цювати на робочих місцях, ств орених відповідно до вимог с татті 19 Закону України «Про ос нови соціальної захищеності інвалідів в Україні»- 4 осіб.
Судом встановлено, що з мето ю проведення камеральної пер евірки «Звіту про зайнятість і працевлаштування інваліді в»позивач звернувся до проку ратури Талалаївського район у та прокуратури Бахмацького району з проханням надати до помогу у встановленні основн ого місця роботи ОСОБА_2
Як вбачається з листа проку ратури Бахмацького району Че рнігівської області від 14.01.2011 р оку, прокуратурою проведено перевірку в ході якої встано влено, що ОСОБА_2 з 01.07.2007 року прийнятий на роботу єгерем Т алалаївського відділення МР П «Бахмацьке»ЧОО УТМР на дво годинний робочий день та пра цює там по теперішній час. У С ТОВ АФ «Горизонт»ОСОБА_2 р ахується на роботі на посаді сторожа до цього часу включн о. Згідно пояснень останньог о він звільнений із СТОВ АФ «Г оризонт»в 2008 році і після того жодного дня на роботу не вихо див, а робота єгерем є його єди ним постійним місцем.
Відповідно до статті 17 Зак он України «Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні»з метою реалізаці ї творчих і виробничих здібн остей інвалідів та з урахува нням індивідуальних програм реабілітації їм забезпечуєт ься право працювати на підпр иємствах, в установах, органі заціях, а також займатися під приємницькою та іншою трудов ою діяльністю, яка не заборон ена законом.
Підприємства, установи і ор ганізації за рахунок коштів Фонду соціального захисту ін валідів або за рішенням місц евої ради за рахунок власних коштів, у разі необхідності, с творюють спеціальні робочі м ісця для працевлаштування ін валідів, здійснюючи для цьог о адаптацію основного і дода ткового обладнання, технічно го оснащення і пристосування тощо з урахуванням обмежени х можливостей інваліда.
Стаття 19 Закону України «Пр о основи соціальної захищено сті інвалідів в Україні»вста новлює, що для підприємств, ус танов, організацій, у тому чис лі підприємств, організацій громадських організацій інв алідів, фізичних осіб, які вик ористовують найману працю, у становлюється норматив робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів у розмірі чотир ьох відсотків середньооблік ової чисельності штатних пра цівників облікового складу з а рік, а якщо працює від 8 до 25 ос іб, - у кількості одного робочо го місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок руглюється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
У межах зазначених нормати вів здійснюється також праце влаштування інвалідів унасл ідок психічного розладу відп овідно до Закону України "Про психіатричну допомогу".
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Відповідно до частини чет вертої статті 70 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни обставини, які за закон ом повинні бути підтверджені певними засобами доказуванн я, не можуть підтверджуватис я ніякими іншими засобами до казування, крім випадків, кол и щодо таких обставин не вини кає спору.
Відповідно до рекомендац ій президії Вищого адміністр ативного суду України від 14.04.20 08 року № 07.2-10/2 «Про деякі питання практики застосування адмін істративними судами законод авства про забезпеченн я права інвалідів на працевл аштування»при розгляді зазн аченої категорії справ адмін істративним судам потрібно в становлювати такі обставини : створення робочих місць від повідно до встановленого нор мативу; інформування центру зайнятості про наявність віл ьних робочих місць (вакантни х посад); спрямування центрам и зайнятості інвалідів до ро ботодавців та випадки безпос ереднього звернення інвалід ів до роботодавців з питань п рацевлаштування; причини не працевлаштування роботодав цями інвалідів.
Згідно зі статтею 48 Кодекс у законів про працю України т рудова книжка є основним док ументом про трудову діяльніс ть працівника.
Трудові книжки ведуться на всіх працівників, які працюю ть на підприємстві, в установ і, організації або у фізичної особи понад п'ять днів. Трудов і книжки ведуться також на по заштатних працівників при ум ові, якщо вони підлягають заг альнообов'язковому державно му соціальному страхуванню.
З копії трудової книжки О СОБА_2 вбачається, що ОСОБ А_2 прийнятий на роботу єгер ем МРП «Бахмацьке»ЧОО УТМР, н а підставі наказу № 11-К від 01.10.2007 року. Інші записи з відомостя ми про роботу ОСОБА_2 почи наючи з жовтня 2007 року в трудов ій книжці відсутні.
Згідно листа Талалаївсько го районного центру зайнятос ті від 31.12.2010 року № 1016 підприємст во СТОВ Агрофірма «Горизонт» у 2009 році не подавало звіти за ф ормою 3-ПН з вакансіями для пра цевлаштування інвалідів.
Твердження відповідача пр о те, що ОСОБА_2 працював у С ТОВ Агрофірма «Горизонт»з 01.10 .2007 року по 03.01.2011 року, а тому звіт до центру зайнятості про ная вність вакантних місць для п рацевлаштування інвалідів п ротягом 2008-2009 років заявляти не було потреби, суд не бере до у ваги, оскільки відповідачем не надано жодних доказів, які підтверджували б влаштуванн я на роботу інваліда ОСОБА_ 2
Таким чином, відповідач не н адав суду доказів про працев лаштування ним інваліда чи в життя заходів для такого пра цевлаштування та не повідомл яв відповідний центр зайнято сті про наявність вакантних місць для інвалідів за встан овленою формою.
Відповідно до статті 20 Зак ону України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні»підприємства, ус танови, організації, у тому чи слі підприємства, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичні особи, які ви користовують найману працю, де середньооблікова чисельн ість працюючих інвалідів мен ша, ніж установлено норматив ом, передбаченим статтею 19 цьо го Закону, щороку сплачують в ідповідним відділенням Фонд у соціального захисту інвалі дів адміністративно-господа рські санкції, сума яких визн ачається в розмірі середньої річної заробітної плати на в ідповідному підприємстві, ус танові, організації, у тому чи слі підприємстві, організаці ї громадських організацій ін валідів, фізичної особи, яка в икористовує найману працю, з а кожне робоче місце, признач ене для працевлаштування інв аліда і не зайняте інвалідом . Для підприємств, установ, орг анізацій, у тому числі підпри ємств, організацій громадськ их організацій інвалідів, фі зичних осіб, на яких працює ві д 8 до 15 осіб, розмір адміністра тивно-господарських санкцій за робоче місце, призначене д ля працевлаштування інвалід а і не зайняте інвалідом, визн ачається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використовує найману працю. Положення ціє ї частини не поширюється на п ідприємства, установи і орга нізації, що повністю утримую ться за рахунок коштів держа вного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.
Враховуючи матеріали спра ви, суд встановив, що відповід ач не вживав усіх необхідних заходів для працевлаштуванн я інваліда протягом 2008-2009 років , тобто не вживав заходів для н едопущення господарського п равопорушення, та існування причинного зв' язку з бездія льністю відповідача та не вл аштуванням на роботу інвалід а відповідно до встановленог о нормативу робочих місць, а т ому позовні вимоги позивача про стягнення адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць, призначених для пра цевлаштування інвалідів за 2 008 рік у розмірі 9335,34 грн. та пені у розмірі 1999,20 грн., за 2009 рік у розм ірі 10786,36 грн. та пені у розмірі 1130 ,96 грн. є обґрунтованими.
Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Оцінивши докази, які є у спр аві, за своїм внутрішнім пере конанням, що ґрунтується на ї х безпосередньому, всебічном у, повному та об' єктивному д ослідженні, та враховуючи вс і наведені обставини, суд вва жає, що позивачем доведено об ставини, на яких ґрунтуються його вимоги, в свою чергу відп овідач не надав суду докази н а підтвердження своїх запере чень, а тому адміністративни й позов Чернігівського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів у Че рнігівській області підляга є задоволенню.
Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) стягненн ю з відповідача не підлягают ь.
Враховуючи викладене, керу ючись ст.ст. 69, 70, 71, 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинс тва України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Чернігівського об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів у Чернігівській області - зад овольнити.
Стягнути з сільськогоспод арського товариства з обмеже ною відповідальністю Агрофі рма «Горизонт»(р/р 26001051401419 ЗАТ КБ «Приватбанк»м. Чернігів МФО 353586, код ЄДРПОУ 30866222) в дохід Держа вного бюджету України (одерж увач Державний бюджет Талала ївського району, банк одержу вача: ГУДКУ у Чернігівській о бласті, рахунок 31211230700507, МФО 853592, ко д ЄДРПОУ 22827315) 20121 (двадцять тисяч сто двадцять одну) грн. 70 коп. - адміністративно-господарсь ких санкцій та 3129 (три тисячі ст о двадцять дев' ять) грн. 96 коп . - пені.
Постанова набирає законно ї сили відповідно до статті 254 Кодексу адміністративного с удочинства України.
Постанова може бути оскарж ена до суду апеляційної інст анції за правилами, встановл еними статтями 185-187 Кодексу адм іністративного судочинства України.
Суддя: Непочатих В.О.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2011 |
Оприлюднено | 01.06.2011 |
Номер документу | 15856085 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Непочатих В.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні