Рішення
від 25.05.2011 по справі 19/36пд/2011
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГА НСЬКОЇ ОБЛАСТІ

91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВ В, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.05.11 Справа № 19/36пд/2011.

Суддя Косенко Т.В., за участю секретаря судов ого засідання Хухрянської І.В., розглянув матеріали с прави за позовом

Об”єднання співвласникі в багатоквартирного будинку „Ландиш”, м.Луганськ

до Луганського міського комунального підприємства „ Теплокомуненерго”, м.Луга нськ

про внесення змін до догов ору

в присутності представник ів сторін:

від позивача - ОСОБА_1, представник за довіреністю № б/н від 02.02.2011;

від відповідача - ОСОБА _2, юрисконсульт претензійн о-позовного відділу, довірен ість № 82-д від 27.12.2010.

В С Т А Н О В И В:

Обставини справи: заяв лено вимогу про внесенн я з 08.02.2011 змін до п.2.2 договору на п остачання теплової енергії № 465 від 01.08.2007 шляхом укладення дод аткової угоди в редакції поз ивача, тобто зазначити, що роз мір загальної опалювальної п лощі житлового будинку № 3 по в ул. Кропивницького у м.Луганс ьку становить 5180,9 м2.

В судовому засіданні від 30.03 .2011, на підставі ст.77 Господарсь кого процесуального кодексу України, була оголошена пере рва.

Ухвалою господарського су ду Луганської області від 11.05.20 11, за заявою позивача, строк ро згляду справи продовжено на 15 днів, відповідно до ст.69 Госпо дарського процесуального ко дексу України.

В судовому засіданні 30.03.2011 пр едставник відповідача надав відзив на позовну заяву № 15/42-7/87 9 від 30.03.2011, в якому позовну заяву вважає необгрунтованою. Пос илаючись на Постанову Кабіне ту Міністрів України від 21.07.2005 № 630 „Про затвердження Правил н адання послуг з централізова ного опалення, постачання хо лодної та гарячої води і водо відведення та типового догов ору про надання послуг з цент ралізованого опалення, поста чання холодної та гарячої во ди і водовідведення”; Наказ М іністерства будівництва, арх ітектури та житлово-комуналь ного господарства від 22.11.2005 № 4 „ Про затвердження Порядку від ключення окремих житлових бу динків від мереж централізов аного опалення та постачання гарячої води при відмові спо живачів від централізованог о теплопостачання”; рішення виконавчого комітету Луганс ької міської ради № 112 від 13.05.2009 „ Про деякі питання щодо відкл ючення квартир багатокварти рних житлових будинків від м ереж централізованого опале ння та постачання гарячої во ди” відповідач стосовно позо вних вимог заперечує та прос ить відмовити в їх задоволен ні.

Позивач в запереченні від 06 .04.2011 на відзив відповідача заз начив, що договір постачання теплової енергії № 465 від 01.08.2007 є договором постачання енерге тичними та іншими ресурсами через приєднану мережу до як ого застосовуються загальні положення про купівлю-прода ж. Тобто позивач купує у відпо відача певну кількість тепло вої енергії необхідну для оп алення житлового будинку і з дійснює оплату за фактично о триманий товар. У зв”язку із ц им позивач звернувся до відп овідача з проектом додатково ї угоди щодо приведення у від повідність фактичної опалюв альної площі.

В судовому засіданні 25.05.2011 по зивач надав уточнення позовн их вимог, де просить внести з 0 8.02.2011 зміни до п.2.2 договору на пос тачання теплової енергії № 465 від 01.08.2007, укладеного між позива чем та відповідачем, шляхом у кладення додаткової угоди в редакції позивача, тобто заз начити, що розмір загальної о палювальної площі житлового будинку № 3 по вул.Кропивницьк ого у м.Луганську становить 518 1,8 м2 та вважати додаткову угод у укладеною з 08.02.2011.

Дане уточнення було прийня то судом до розгляду.

Розглянувши матеріали спр ави, вислухавши представникі в сторін, які прибули у судове засідання, встановивши факт ичні обставини справи, оціни вши надані докази, господарс ький суд Луганської області дійшов наступного.

Між Луганським міським ком унальним підприємством „Теп локомуненерго” (постачальни к, відповідач) та Об”єднанням співвласників багатокварти рного будинку „Ландиш” (спож ивач, позивач) 01.08.2007 був підписа ний договір на поставку тепл ової енергії № 465, за умовами як ого постачальник бере на себ е зобов”язання по виготовлен ню та поставці теплової енер гії споживачам, які мешкають в домах житлово-будівельних кооперативах, а також в будин ках товариств власників бага токвартирних будинків м.Луга нська, у відповідності з діюч ими нормами до межі експлуат аційної відповідальності (п. 2.1 договору).

Даний договір є діючим врах овуючи п.10.1 договору.

Облік теплової енергії зді йснюється розрахунковим зас обом (п.5.1 договору).

На момент укладення догово ру на постачання теплової ен ергії загальна опалювальна п лоща зафіксована у договорі становила 6758,8 м2.

За період дії договору з 2007 р оку загальна опалювальна пло ща змінювалась у зв”язку з ти м, що мешканці будинку відмов лялись від послуг централізо ваного теплопостачання і ці зміни оформлювались відпові дними листами, які за згодою с торін вважались невід”ємним и змінами до договору на пост ачання теплової енергії № 465 в ід 01.08.2007.

Відповідно до п.4.3.18 споживач зобов”язаний вести контроль та не допускати самовільног о водорозбирання та несанкці онованого злиття теплоносія з системи опалення квартиро наймачами, власниками кварти р. Не допускати самовільного переобладнання внутрішньоб удинкових систем центрально го опалення, а також несанкці онованих втручань власників квартир в існуючу систему це нтралізованого опалення, у т ому числі: заміна трубопрово дів на трубопроводи з заниже ним діаметром; самовільне пе реобладнання систем опаленн я на автономне; відключення в ід системи централізованого опалення при наявності забо ргованості за надані послуги по централізованому опаленн ю та гарячому водопостачанню (при переведенні на альтерна тивне джерело опалення); відк лючення приборів опалення в квартирах без наявності альт ернативного опалення.

Згідно п.4.4.4 договору спожива ч має право вносити зміни в ро боту внутрішньобудинкових с истем центрального опалення та гарячого водопостачання на підставі виданих спеціалі зованими проектними організ аціями обгрунтованих інжене рних рішень та розрахунків.

Пунктом 11.2 договору передба чено, що зміни та доповнення д о договору вносяться шляхом підписання сторонами додатк ової угоди до договору.

Як вбачається з приписів ст .188 Господарського кодексу Укр аїни зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку н е допускаються, якщо інше не передбачено законом або дого вором.

Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повин на надіслати пропозиції про це другій стороні за догово ром.

Сторона договору, яка о держала пропозицію про змін у чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повід омляє другу сторону про резу льтати її розгляду.

У разі якщо сторони н е досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відпові ді у встановлений строк з урахуванням часу поштово го обігу, заінтересована ст орона має право передати спі р на вирішення суду.

Якщо судовим рішенням д оговір змінено або розірва но, договір вважається зміне ним або розірваним з дня набр ання чинності даним рішення м, якщо іншого строку набр ання чинності не встановле но за рішенням суду.

Позивач 10.02.2011 звернувся до в ідповідача з проханням уклас ти додаткову угоду до догово ру на постачання теплової ен ергії № 465, у зв”язку з тим, що у л истопаді 2010-січні 2011 років до нь ого звернулись члени об”єдна ння - мешканці будинку № 3 по в іл.Крапивицького, яким на пра ві приватної власності належ ать квартири №№ 2, 50, 118 з прохання м виключити опалювальну площ у цих квартир із загальної оп алювальної площі усього буди нку та не направляти рахунки на оплату послуг централізо ваного теплопостачання у зв” язку із відключенням від сис теми централізованого водоп остачання та встановленням а втономного опалення. Тобто п озивач просив внести зміни д о п.2.2 договору для чого був над аний проект додаткової угоди , в якому зазначений розмір оп алювальної площі 5180,9 м2, та запр опонував визначити строк наб рання чинності змін до п.2.2 дог овору зазначивши дату 08.02.2011.

У підтвердження своїх дово дів позивач зазначив, що мешк анцям квартир №№ 2, 50 та 118 надани й дозвіл на встановлення авт ономного опалення постійно д іючою комісією з питань відк лючення окремих приміщень жи тлових будинків від мереж це нтралізованого опалення Луг анської міської ради, на підс таві чого вони отримали згод у на встановлення автономног о опалення правління ОСББ „Л андиш”, як доказ зменшення ро зміру опалювально площі пози вач надав акти про відключен ня квартир від внутрішньобуд инкових мереж централізован ого опалення за участю власн иків квартир, голови ОСББ „Ла ндиш” та монтажної організац ії, яка здійснювала монтаж ав тономного опалення.

В ст.651 Цивільного кодексу Ук раїни наведені підстави для зміни або розірвання договор у, а саме зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше н е встановлено договором або законом.

Договір може бути змін ено або розірвано за рішення м суду на вимогу однієї із сто рін у разі істотного поруше ння договору другою стороно ю та в інших випадках, встано влених договором або законом .

Істотним є таке порушенн я стороною договору, коли вн аслідок завданої цим шкоди д руга сторона значною мірою п озбавляється того, на що вона розраховувала при укладенні договору.

У разі односторонньої в ідмови від договору у повн ому обсязі або частково, якщ о право на таку відмову вст ановлено договором або зако ном, договір є відповідно р озірваним або зміненим.

Статтею 654 Цивільного коде ксу України встановлено, що з міна або розірвання догово ру вчиняється в такій самій ф ормі, що й договір, що змінюєт ься або розривається, якщо ін ше не встановлено договором або законом чи не випливає із звичаїв ділового обороту .

28.02.2011 позивачем було отримано супровідний лист за № 15/42-7/110 та п ротокол розбіжностей від 15.02.201 1, з якого вбачається, що відпо відач не визнає розмір загал ьної опалювальної площі запр опонований позивачем.

Позивач розцінив це як відм ову від укладення додаткової угоди та звернувся до господ арського суду за захистом св ого порушеного права.

Відповідно до ст.1 Закону Ук раїни “Про житлово-комунальн і послуги” житлово-комунальн і послуги - результат господ арської діяльності, спрямова ної на забезпечення умов про живання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщення х, будинках і спорудах, компл ексах будинків і споруд відп овідно до нормативів, норм, ст андартів, порядків і правил.

Комунальні послуги - це ре зультат господарської діяль ності, спрямованої на задово лення потреби фізичної чи юр идичної особи у забезпеченні холодною та гарячою водою, во довідведенням, газо-та елект ропостачанням, опаленням, а т акож вивезення побутових від ходів у порядку, встановлено му законодавством.

Частиною 1 ст.19 Закону Україн и "Про житлово-комунальні пос луги" визначено, що відносини між учасниками договірних в ідносин у сфері житлово-кому нальних послуг здійснюються виключно на договірних заса дах.

Відповідно до п.3 ч.3 ст.20 Закон у споживач зобов'язаний, зо крема, забезпечувати цілісні сть засобів обліку комунальн их послуг та не втручатися в ї х роботу.

Згідно зі ст.25 Закону Україн и "Про теплопостачання" основ ними обов'язками споживача теплової енергії є, зокрема, д одержання вимог договору та нормативно-правових актів; з абезпечення безпечної експл уатації систем теплоспожива ння.

Порядок відключення від ме реж централізованого опален ня та постачання гарячої вод и багатоквартирних будинків з ініціативи споживачів вре гульовано Правилами надання послуг з води і водовідведен ня, затвердженими Постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630.

Відповідно до п.24 Правил спо живачі можуть відмовитися ві д отримання послуг з централ ізованого опалення та постач ання гарячої води.

Відключення споживачів ві д мереж централізованого опа лення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральн им органом виконавчої влади з питань житлово-комунально го господарства. Самовільне відключення від мереж центра лізованого опалення та поста чання гарячої води забороняє ться (п. 25 Правил).

Пунктом 26 Правил визначено, що відключення споживачів в ід мереж централізованого оп алення та постачання гарячої води здійснюється у разі, кол и технічна можливість такого відключення передбачена зат вердженою органом місцевого самоврядування відповідно д о Закону України "Про теплопо стачання" схемою теплопостач ання, за умови забезпечення б езперебійної роботи інженер ного обладнання будинку та в життя заходів щодо дотриманн я в суміжних приміщеннях вим ог будівельних норм і правил з питань проектування житло вих будинків, опалення, венти ляції, кондиціонування, буді вельної теплотехніки; держав них будівельних норм з питан ь складу, порядку розробленн я, погодження та затвердженн я проектної документації для будівництва, а також норм про ектування реконструкції та к апітального ремонту в частин і опалення.

Витрати, пов'язані з відключ енням від мережі централізов аного опалення та постачання гарячої води, а також встанов ленням індивідуальних (автон омних) систем опалення, відшк одовуються споживачами відп овідно до калькуляції, склад еної виконавцем (п.27 Правил).

Відповідно до п.28 Правил спо живачі, які встановили у квар тирі багатоквартирного буди нку індивідуальні (автономні ) системи опалення, оплачують послуги з централізованого опалення місць загального ко ристування будинку відповід но до методики, що затверджує ться центральним органом вик онавчої влади з питань житло во-комунального господарств а.

Пунктом 40 „Правил користува ння тепловою енергією” затве рджених Постановою Кабінету Міністрів України №1198 від 03.10.2007 р. передбачено, що споживач те плової енергії зобов'язани й погоджувати з теплопостача льною організацією нові підк лючення і відключення та пер еобладнання системи теплосп оживання, які є причиною збіл ьшення або зменшення обсягу споживання теплової енергії .

Спеціальним нормативно-пр авовим актом, який регулює пр оцедуру відключення від мере ж централізованого опалення та постачання гарячої води ж итлового будинку при відмові споживачів від послуг центр алізованого опалення та пост ачання гарячої води, є Порядо к відключення окремих житлов их будинків від мереж центра лізованого опалення та поста чання гарячої води при відмо ві споживачів від централізо ваного теплопостачання, затв ерджений наказом Міністерст ва будівництва, архітектури та житлово-комунального госп одарства України № 4 від 22.11.2005 (да лі - Порядок).

Для реалізації права спож ивачів на відмову від отрима ння послуг централізованого опалення та постачання гаря чої води орган місцевого сам оврядування або місцевий орг ан виконавчої влади створює своїм рішенням постійно діюч у міжвідомчу комісію для роз гляду вказаних питань (далі - Комісія).

Пунктом 2.1 Порядку визначен о, що для вирішення питання ві дключення житлового будинку (будинків) від мереж централі зованого опалення його власн ик (власники) повинен (повинні ) звернутися до Комісії з пись мовою заявою про відключення від мереж централізованого опалення та постачання гаряч ої води.

Комісія розглядає надані д окументи лише за наявності з атвердженої органом місцево го самоврядування в установл еному порядку оптимізованої схеми перспективного розвит ку систем теплопостачання на селеного пункту та у відпові дності до неї. Комісія, після в ивчення наданих власником (в ласниками) документів, у міся чний строк приймає рішення щ одо відключення від мереж це нтралізованого опалення та п остачання гарячої води, улаш тування індивідуальної (авто номної) системи теплопостача ння та збір вихідних даних і т ехнічних умов для виготовлен ня проектної документації. П ри цьому обов'язково врахов уються технічні можливості і снуючих мереж газопостачанн я, водопостачання та електро постачання даного населеног о пункту або окремого мікрор айону щодо забезпечення живл ення запропонованої власник ом (власниками) системи тепло постачання. Комісією, у разі н еобхідності, можуть розгляда тися питання збільшення поту жностей та можуть розробляти ся пропозиції щодо їх фінанс ування, а також заміни систем внутрішньоквартальних, а в д еяких випадках і магістральн их мереж газо-, водо-, теплопос тачання. Засідання Комісії в ідбувається за участю заявни ка або його уповноваженого п редставника. Рішення Комісії оформляється протоколом, ви тяг з якого у десятиденний ст рок надається заявникові (п.2.2 Порядку).

Пунктом 2.5 Порядку визначен о, що відключення приміщень в ід внутрішньобудинкових мер еж централізованого опаленн я та постачання гарячої води виконується монтажною орган ізацією, яка реалізує проект , за участю представника влас ника житлового будинку або у повноваженої ним особи, пред ставника виконавця послуг з централізованого опалення т а постачання гарячої води та власника, наймача (орендаря) к вартири (нежитлового приміще ння) або уповноваженої ними о соби. Роботи з відключення бу динку від мереж централізова ного опалення та постачання гарячої води виконуються у м іжопалювальний період.

Відповідно до п. 2.6 Порядку по закінченні робіт складаєтьс я акт про відключення будинк у від мереж централізованого опалення та постачання гаря чої води і в десятиденний тер мін подається заявником до К омісії на затвердження.

Згідно з п. 2.7 Порядку після з атвердження акта на черговом у засіданні комісії сторони переглядають умови договору про надання послуг з централ ізованого теплопостачання.

В матеріалах справи наявні наступні документи:

- Витяги з протоколів засіда нь постійно діючої комісії з питань відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення гарячої води при ві дмові споживачів від централ ізованого теплопостачання № 8 від 27.09.2007, № 6 від 11.09.2008, № 7 від 13.10.2008 (а.с .45, 48, 51), в яких наданий дозвіл на в ідключення від мереж централ ьного теплопостачання;

- виписки з протоколів засід ань правління ОСББ "Ландиш" ві д 16.04.2009, від 09.10.2008, від 17.11.2009 (а.с.46, 49,52), в як их надана згода на відключен ня від мереж центрального те плопостачання;

- акти про відключення кварт ири від внутрішньогбудинков их мереж від 15.09.2010, від 15.09.2010, від 26.11.2 009 (а.с.47, 50, 53), які підписані власни ками квартир, головою ОСББ „Л андиш” та представниками мон тажної організації, яка здій снювала монтаж автономного о палення, проте вказані акти н е містять підпису представни ка теплопостачаючої організ ації. Крім того, акти не затвер джені Рішенням міжвідомчої к омісії з розгляду питань від ключення окремих приміщень ж итлових будинків від мереж ц ентрального опалення та гар ячого водопостачання.

В зв'язку з чим, надані акти п ро відключення квартир від в нутрішньобудинкових мереж ц ентрального опалення та гаря чого водопостачання не можут ь бути взяті до уваги як належ ні докази, оскільки лише післ я закінчення робіт складаєть ся акт про відключення, який п одається відповідній комісі ї для затвердження і є єдиною підставою для зняття з облік у та припинення нарахувань з а Договором на теплопостача ння.

Також позивачем, в якості доказів, були надані акти за у частю депутатів районної та міської рад від 07.05.2011 та від 10.05.2011, звіти за результатами будіве льно-технічної експертизи си стем опалення квартир № № 2,50,118 б .3 по вул. Крапивницького в м.Лу ганську, в яких зафіксований факт відключення від мереж ц ентрального опалення.

Але надані позивачем доказ и не мають переважної сили з у рахуванням ч.2 ст.34 Господарсь кого процесуального кодексу України, якою передбачено, що обставини справи, які відпов ідно до законодавства повинн і бути підтвердженні певними засобами доказування, не мож уть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Тобто таким доказом у розум інні даної норми процесуальн ого закону є акт про відключе ння будинку (квартири) від мер еж централізованого опаленн я та постачання гарячої води , складений належним чином у в ідповідності до Порядку відк лючення окремих житлових буд инків від мереж централізова ного опалення та постачання гарячої води при відмові спо живачів від централізованог о теплопостачання, затвердже ний наказом Міністерства буд івництва, архітектури та жит лово-комунального господарс тва України № 4 від 22.11.2005.

Відповідно до ст.43 Господар ського процесуального кодек су України господарський су д оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, п овному і об'єктивному розгля ді в судовому процесі всіх об ставин справи в їх сукупност і, керуючись законом.

Ніякі докази не ма ють для господарського суду заздалегідь встановленої си ли.

В силу ст.ст.42, 43, 33 Господарсь кого процесуального кодексу України правосуддя в господ арських судах здійснюється н а засадах змагальності та рі вності всіх учасників судово го процесу перед законом і су дом; кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

З огляду на вказані положен ня позивач при зверненні з по зовом мав обґрунтувати свої вимоги поданими суду доказам и, а відповідач - спростуват и доводи позивача. Тобто, вихо дячи з наведених приписів, зг ідно з принципом змагальност і саме позивач мав надати суд у певні докази допущення від повідачем порушень. У разі ж н адання позивачем відповідни х доказів та невизнання певн их обставин відповідачем, на останнього покладається обо в'язок їх спростування.

В даному випадку по зивачем не доведено суду, що в ідповідачем порушені норми д іючого законодавства при роз гляді пропозиції щодо внесен ня змін до договору на постач ання теплової енергії № 465 від 01.08.2007.

Позивач не довів суду нале жними та допустимими доказам и ті обставини, якими він обґр унтовував свої вимоги, у зв'яз ку з чим вимоги позивача є без підставними та такими, що не п ідлягають задоволенню.

Аналогічна думка викладен а в постанові Вищого господа рського суду України № 58/5 від 19 .04.2011.

Судові витрати покладають ся на позивача, згідно ст.44, 49 Го сподарського процесуальног о кодексу України.

У судовому засіданні 25.05.2011 бу ли оголошені вступна та рез олютивна частини рішення.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.44, 49, 82, 84, 85 Господарс ького процесуального кодекс у України, господарський суд Луганської області

В И Р І Ш И В:

1. У задоволенні позовни х вимог Об"єднання співвласн иків багатоквартирного буди нку "Ландиш", м. Луганськ, до Луг анського міського комунальн ого підприємства "Теплокомун енерго", м Луганськ, відмовити .

2. Судові витрати покласти н а позивача.

Відповідно до ст.85 Господар ського процесуального кодек су України рішення господа рського суду набирає закон ної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну ска ргу не було подано. У разі под ання апеляційної скарги ріше ння, якщо його не скасовано, набирає законної сили післ я розгляду справи апеляційни м господарським судом.

Дата підписання рішення: 30.05.2011.

Суддя Т.В.Косенко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення25.05.2011
Оприлюднено02.06.2011
Номер документу15867571
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —19/36пд/2011

Постанова від 21.07.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 03.07.2011

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Рішення від 25.05.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 11.05.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

Ухвала від 11.04.2011

Господарське

Господарський суд Луганської області

Косенко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні