ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 квітня 2011 року 09 год. 40 х в. Справа № 2а-0870/106/11
Суддя Запорізького окружн ого адміністративного суду Б атрак І.В., розглянув в порядку письмового провадження адмі ністративну справу
за позовом Запорізького об ласного відділення Фонду соц іального захисту інвалідів
до Товариства з обмеженою в ідповідальністю «Герда»
про стягнення адміністрат ивно-господарських санкцій та пені за невикористання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у 2009 році
ВСТАНОВИВ:
У травні 2011 року Запорізьк е обласне відділення Фонду с оціального захисту інваліді в звернулось до Запорізького окружного адміністративног о суду із позовом до Товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Герда», в якому просить с тягнути з відповідача суму а дміністративно-господарськ ий санкцій за невиконання но рмативу робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів у 2 009 році та пеню у розмірі 7 003,10 грн .
Представник позивача у суд ове засідання не з' явився, п роте 19.04.2011 надіслав на адресу су ду заяву про розгляд справи б ез його участі в порядку пись мового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, проте 19.04.2011 надіслав на адре су суду заяву про розгляд спр ави без його участі в порядку письмового провадження, заз начивши, що заперечує проти п озову.
Крім того від відповідача на адресу суду надійшли запе речення на позов від 18.04.2011 №18. За значає, що позовна заява не ві дповідає вимогам до складанн я документів, передбаченого підпунктами 4.6.1, 4.6.2 розділу 4 При мірної інструкції з діловодс тва у міністерствах, інших це нтральних органах виконавчо ї влади, Раді міністрів Автон омної Республіки Крим, місце вих органах виконавчої влади , затверджених Постановою Ка бінету Міністрів України від 17 жовтня 1997 р. № 1153, а саме позовна заява не містить печатки уст анови від імені якої вона под ана та підписана неналежною особою.
Також у запереченнях зазна чено, що відповідно до вимог чинного законодавства Держа ва, в особі уповноважених орг анах, повинна сприяти та допо магати підприємствам у пошук ах осіб-інвалідів, надані та з абезпечені на підприємстві м ісць для їх працевлаштування . Відповідач не одноразово зв ертався до Центру зайнятості з проханням в сприянні пошук у осіб-інвалідів, але допомог и ні з боку Центру зайнятості ні з боку Позивача підприємс тву надано не було. Крім того, основним видом діяльності Ві дповідача є реалізація нафто продуктів через мережу АЗС, т обто робота з небезпечними т а шкідливими умовами, робота на вулиці, робота з вибухонеб езпечними речовинами, тому н е кожний інвалід за станом зд оров'я зможе працювати на так ому виробництві. З урахуванн ям викладеного просить у поз ові відмовити.
Відповідно до п.4 ст. 122 КАС Укр аїни, особа, яка бере участь в справі, має право заявити кло потання про розгляд справи з а її відсутності. Якщо таке кл опотання заявили всі особи, я кі беруть участь в справі, суд овий розгляд справи здійснює ться в порядку письмового пр овадження за наявними в спра ві матеріалами.
У зв' язку із неявкою у судо ве засідання всіх осіб, які бе руть участь у справі, на підст аві приписів ч.6 ст.12 та ч.1 ст.41 КА С України фіксування судовог о засідання за допомогою зву козаписувального технічног о засобу не здійснювалося.
Дослідивши матеріали позо ву, з' ясувавши обставини сп рави та перевіривши їх доказ ами, суд приходить до наступн их висновків.
Відповідач надав позивачу Звіт про зайнятість і пра цевлаштування інвалідів за 2 009 рік - форма №10-ПІ (далі - Звіт ), у якому відображено:
середньооблікова кількіст ь штатних працівників, що пра цювали у відповідача у 2009 році - 13 осіб (рядок 01);
середньооблікова кількіст ь штатних працівників, яким в ідповідно до чинного законод авства встановлена інвалідн ість - не зазначена осіб (ряд ок 02);
кількість інвалідів-штатн их працівників, які повинні п рацювати у відповідача на ро бочих місцях, створених відп овідно до вимог ст. 19 Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» - не зазначено (рядок 03);
розмір суми адміністратив но-господарських санкцій за невиконання нормативу робоч их місць для працевлаштуванн я інвалідів відповідачем у з віті не вказана (рядок 06).
Протягом 2009 року відповідач ем місця для працевлаштуванн я інвалідів не виділялись та не створювались.
Дослідивши матеріали спра ви, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають задово ленню у повному обсязі з наст упних підстав.
Основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні і га рантії їм рівних з усіма інши ми громадянами можливостей д ля участі в економічній, полі тичній і соціальній сферах ж иття суспільства, створення необхідних умов, які дають мо жливість інвалідам вести пов ноцінний спосіб життя з інди відуальними здібностями та і нтересами визначаються Зако ном України «Про основи соці альної захищеності інваліді в в Україні» від 21.03.1991 № 875-ХІІ (дал і - Закон №875-ХІІ).
Відповідно до вимог ст. 17 Зак ону №875-ХІІ з метою реалізації творчих і виробничих здібно стей інвалідів їм забезпечує ться право працювати на підп риємствах (об' єднаннях), в ус тановах і організаціях із зв ичайними умовами праці, в цех ах і на дільницях де застосов ується праця інвалідів, а так ож займатись індивідуальною та іншою трудовою діяльніст ю, яка не заборонена законом.
Статтею 18 Закону №875-ХІІ визн ачено, що забезпечення прав і нвалідів на працевлаштуванн я та оплачувану роботу здійс нюється шляхом їх безпосеред нього звернення до підприємс тв, установ, організацій чи до державної служби зайнятості . Підприємства, установи, орга нізації, фізичні особи, які ви користовують найману працю, зобов' язані виділяти та ств орювати робочі місця для пра цевлаштування інвалідів, у т .ч. спеціальні робочі місця ст ворювати для них умови праці з урахуванням індивідуальни х програм реабілітації і заб езпечувати інші соціально-ек ономічні гарантії, передбаче ні чинним законодавством, на давати державній службі зайн ятості інформацію, необхідну для організації працевлашту вання інвалідів, звітувати Ф онду соціального захисту інв алідів про зайнятість та пра цевлаштування інвалідів у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України.
Із змісту вищевикладених н орм вбачається, що відповіда ч зобов' язаний виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів , незалежно від того, звертали ся вони до нього щодо працевл аштування чи ні. Проте, в поруш ення приписів ст. 18 Закону №875-Х ІІ, відповідач не створив у 2009 р оці робочі місця для працевл аштування інвалідів, що саме ним не заперечується.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону №875-ХІІ для підприємств, уста нов, організацій, у тому числ і підприємств, організацій г ромадських організацій інва лідів, фізичних осіб, які ви користовують найману працю, установлюється норматив ро бочих місць для працевлашту вання інвалідів у розмірі чо тирьох відсотків середнь ооблікової чисельності шт атних працівників обліково го складу за рік, а якщо працю є від 8 до 25 осіб, - у кількості од ного робочого місця.
Підприємства, установи, ор ганізації, у тому числі підп риємства, організації грома дських організацій інвалі дів, фізичні особи, які викор истовують найману працю, са мостійно розраховують кіль кість робочих місць для пр ацевлаштування інвалідів в ідповідно до нормативу, вста новленого частиною першою ці єї статті, і забезпечують п рацевлаштування інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць округлюєтьс я до цілого значення (ч.2 ст.19 З акону №875-ХІІ).
Із змісту Звіту вбачаєт ься, що відповідачем відобра жена середньооблікова кільк ість штатних працівників у 2009 році у кількості 13 осіб, а том у згідно з приписами ч.1 ст. 19 За кону №875-ХІІ, середньооблікова кількість інвалідів на підп риємстві відповідача у 2009 роц і повинна складати 1 особу. Про те, середньооблікова кількіс ть інвалідів працевлаштован их відповідачем у 2009 році скл ала 0 осіб, що підтверджується наданим ним Звітом.
Згідно ст. 20 Закону №875-ХІІ під приємства, установи, організ ації, у тому числі підприємст ва, організації громадських організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, де середньо облікова чисельність працюю чих інвалідів менша, ніж уста новлено нормативом, передбач еним ст.19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відді ленням Фонду соціального зах исту інвалідів адміністрати вно-господарські санкції. Дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадськи х організацій інвалідів, фіз ичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністрат ивно-господарських санкцій з а робоче місце, призначене дл я працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визна чається в розмірі половини с ередньої річної заробітної плати на відповідному підпр иємстві, в установі, організа ції, у тому числі підприємств і, організації громадських о рганізацій інвалідів, у фізи чної особи, яка використову є найману працю.
Із матеріалів справи вбача ється, що середньорічна заро бітна плата штатного працівн ика, які працювали у відповід ача у 2009 році складає 13 000,00 грн., а тому сума адміністративно-го сподарських санкцій за невик онання нормативу з працевлаш тування інвалідів у 2009 році ск ладає 6 500,00 грн. (13 000,00 : 2).
Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізи чними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, с амостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в я кому відбулося порушення н ормативу, встановленого част иною першою ст.19 цього Закону (ч.4 ст.20 Закону №875-ХІІ).
Згідно ч. 2 ст. 20 Закону №875-ХІІ п орушення термінів сплати адм іністративно-господарських санкцій тягне за собою нарах ування пені. Пеня обчислюєть ся виходячи з 120 відсотків річ них облікової ставки Націона льного банку України, що діял а на момент сплати, нарахован у на повну суму недоїмки за ве сь її строк.
Відповідно до наданого поз ивачем розрахунку, сума за од ин день прострочення сплати відповідачем суми адміністр ативно-господарський санкці й складає 1,95 грн. При цьому, пер іод прострочення сплати - з 16.04. 2010 по 09.12.2010. Отже, сума пені склада є 503,10 грн.
Аналізуючи вище викладені норми, суд вважає, що відповід ачем не виконані вимоги прип исів Закону №875-ХІІ та не створ ені робочі місця для працевл аштування інвалідів, а тому п озовні вимоги є доведеними т а обґрунтованими.
Крім того, суд не погоджуєть ся із твердженням відповідач а, що позовна заява не відпові дає вимогам до складання док ументів, передбаченого підпу нктами 4.6.1, 4.6.2 розділу 4 Примірно ї інструкції з діловодства у міністерствах, інших центра льних органах виконавчої вла ди, Раді міністрів Автономно ї Республіки Крим, місцевих о рганах виконавчої влади, зат верджених Постановою Кабіне ту Міністрів України від 17 жов тня 1997 р. № 1153, а саме позовна заяв а не містить печатки установ и від імені якої вона подана т а підписана неналежною особо ю.
Вимоги до позовної заяви вс тановлено ст.106 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, відповідно до яких не п ередбачено обов' язкової на явності печатки та підписанн я позову керівником або його заступником.
Крім того, відповідність по зовної заяви вимогам ст.106 КАС України встановлена судом п ри надходженні позовної заяв и, про що зазначено в ухвалі пр о відкриття провадження у сп раві.
Відповідно до ч.2 ст.19 Констит уції України - органи держа вної влади та органи місцево го самоврядування, їх посадо ві особи зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб , що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Частиною 1 ст. 11 КАС України в становлено, що розгляд і вирі шення справ в адміністративн их судах здійснюються на зас адах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду с воїх доказів і у доведенні пе ред судом їх переконливості.
Згідно із ч. 1 ст. 71 КАС України , кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння.
З урахуванням вище викладе ного суд дійшов висновку, що п озивачем доведена правомірн ість застосування до відпові дача суми адміністративно-го сподарських та пені, у зв' яз ку із чим позовні вимоги є так ими, що підлягають задоволен ню.
Відповідно до приписів п. 4 с т. 94 КАС України, у справах, в як их позивачем є суб' єкт влад них повноважень, а відповіда чем - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
Керуючись ст. ст.161-163, 167 КАС Ук раїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю «Ге рда» (код ЄДРПОУ 31823551, р/р 26005301158332, МФ О 313355, філія «відділення Промін вестбанку») суму адміністрат ивно-господарський санкцій т а пені за невиконання нормат иву робочих місць для працев лаштування інвалідів у 2009 роц і у розмірі 7 003,00 грн. (сім тисяч т ри грн. 00 коп.) на користь Держав ного бюджету Комунарського р айону м. Запоріжжя (р/р 31211230700005, код платежу 50070000 «Платежі до Фонду соціального захисту інвалід ів за 2009 рік», ГУДКУ у Запорізьк ій області, ЄДРПОУ 34677119, МФО 813015).
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.
Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Дніпропетровського апеляц ійного адміністративного су ду через Запорізький окружни й адміністративний суд шляхо м подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі скла дення постанови у повному об сязі відповідно до статті 160 К АС України - з дня складення її в повному обсязі, апеляцій ної скарги, з подачею її копії відповідно до кількості осі б, які беруть участь у справі.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення пр о можливість отримання копії постанови суду.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.
Суддя І.В.Батрак
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15902508 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Батрак Інна Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні