ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИ Й ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" квітня 2011 р. Справа № 2a-983/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Кри вун О.О.
за участю сторін:
представника позивача: Походжука В.В.,
представника відповідача : не з"явився,
розглянувши у відк ритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністрат ивну справу
за позовом: Держав ної податкової інспекції у С нятинському районі
до відповідача: товариства з обмеженою відп овідальнісю "Цегельний завод Ганьківський"
про стягнення боргу в сумі 972,07 грн,-
ВСТАНОВИВ:
23 березня 2011 року Державна податкова інспекція в Снятин ському районі (надалі - пози вач) звернулася до суду з адмі ністративним позовом до това риства з обмеженою відповіда льнісю "Цегельний завод Гань ківський" (надалі - відповід ач) про стягнення боргу в сумі 972,07 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що за відповідачем рахує ться заборгованість перед бю джетом по оренднії платі за з емельні ділянки державної і комунальної власності в розм ірі 972,07 грн.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав в повному обсяз і з підстав, викладених в позо вній заяві. Просив позов задо вольнити повністю.
Відповідач повторно в судо ве засідання не з' явився, хо ча про дату, час і місце судово го розгляду повідомлений, що підтверджується поштовими п овідомленнями про вручення, наявними в матеріалах справи , своїм правом на подання запе речення на адміністративний позов не скористався, не пові домив суд про причини неприб уття та не направив жодних за яв про відкладення справи чи проведення судового розгляд у без його участі.
Відповідно до частини 2 стат ті 128 КАС України повторне неп рибуття в судове засідання б ез поважних причин сторони а бо її представника або непов ідомлення ними про причини н еприбуття не є перешкодою дл я розгляду справи.
Розглянувши позовну заяву , вислухавши пояснення предс тавника позивача, дослідивши та оцінивши подані докази, су д дійшов висновку про обґрун тованість позовних вимог та задоволення позову з наступн их підстав.
Згідно вимог статті 2 Закону України “Про плату за землю” (далі - Закон), із змінами та д оповненнями, передбачено, що використання землі в Україн і є платним. Плата за землю спр авляється у вигляді земельно го податку або орендної плат и, що визначається залежно ві д грошової оцінки земель. Роз міри податку за земельні діл янки, грошову оцінку яких не в становлено, визначаються до її встановлення в порядку, ви значеному цим Законом.
Відповідно статті 14 Закону, платники земельного податку , а також орендної плати за зем ельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян), самостійно обчисл юють суму земельного податку та орендної плати щороку за с таном на 1 січня і до 1 лютого по точного року подають відпові дному органу державної подат кової служби за місцезнаходж енням земельної ділянки пода ткову декларацію на поточний рік за формою, встановленою ц ентральним податковим орган ом, з розбивкою річної суми рі вними частками за місяцями. П одання такої декларації звіл ьняє від обов'язку подання що місячних декларацій.
Згідно статті 17 Закону пода ткове зобов' язання по оренд ній платі за землі державної та комунальної власності, ви значене у податковій деклара ції на поточний рік, сплачуєт ься рівними частками власник ами та землекористувачами зе мельних ділянок за місцезнах одженням земельної ділянки з а базовий податковий (звітни й) період, який дорівнює кален дарному місяцю, щомісячно пр отягом 30 календарних днів, нас тупних за останнім календарн им днем звітного (податковог о) місяця.
Згідно статті 27 Закону конт роль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку, а також орендної п лати за земельні ділянки дер жавної та комунальної власно сті здійснюється органами де ржавної податкової служби.
Відповідно до пункту 5.3.1 стат ті 5 Закону України “Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами” № 2181 від 21.12.2000року (нада лі - Закон) платник податків зо бов' язаний самостійно спла тити суму податкового зобов' язання зазначену у поданій н им податковій декларації, пр отягом десяти календарних дн ів, наступних за останнім дне м відповідного граничного ст року, передбаченого підпункт ом 4.1.4. пункту 4.1. статті 4 цього За кону для подання податкової декларації.
Узгоджена сума податковог о зобов' язання, не сплачена платником податків у строки , визначені цією статтею, визн ається сумою податкового бор гу платника податків ( підпун кт 5.4.1. пункт 5.4 статті 5 Закону).
Відповідно до пункту 17.1 стат ті 17 штрафні санкції за поруш ення податкового законодав ства накладаються на платни ка податків у розмірах, визна чених даною статтею, крім штр афних санкцій за порушення в алютного законодавства, що в становлюються окремим закон одавством. Штрафні санкції н акладаються контролюючими о рганами, а у випадках, коли пла тник податків самостійно вия вляє факт заниження податков ого зобов' язання попередні х податкових періодів, самос тійно нараховуються та сплач уються платником податків.
Згідно підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 вказаного Закону, у разі коли платник податків н е сплачує узгоджену суму под аткового зобов' язання прот ягом граничних строків, визн ачених даним Законом, такий п латник податку зобов' язани й сплатити штраф у розмірах, з алежних від терміну затримки сплати такого зобов' язання .
Відповідно до статті 6 Інстр укції про порядок застосуван ня штрафних (фінансових) санк цій органами державної подат кової служби, затвердженої Н аказом Державної податкової адміністрації України №110 від 17.03.2001р. зі змінами та доповненн ями, органам державної подат кової служби надано право за стосовувати до платника пода тків штрафні та фінансові са нкції у порядку та у розмірах , установлених законодавство м. В залежності від терміну за тримки сплати (погашення) узг одженого податкового зобов' язання складається повідомл ення про застосування штрафі в. У разі несплати узгодженої суми штрафу в установлений т ермін така сума визначається сумою податкового боргу і до неї застосовуються процедур и стягнення на загальних під ставах.
Згідно із підпунктом 6.2.1 пунк ту 6.2 Закону у разі коли платни к податків не сплачує узгодж ену суму податкового зобов' язання в установлені строки, податковий орган надсилає т акому платнику податків пода ткові вимоги.
Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення (абзац 2 підп ункту 6.2.2).
Як встановлено в судовому з асіданні, згідно свідоцтва п ро державну реєстрацію, відп овідач 25.06.2008 року зареєстрован ий Снятинською районною держ авною адміністрацією як суб' єкт підприємницької діяльно сті та відповідно до довідки за № 5727 взятий на облік платник а податків з 30.06.2008 року.
Відповідач узгодив зобов' язання по сплаті орендної пл ати за земельні ділянки держ авної і комунальної власност і за 2009 рік, подавши 30.01.2009 р. податк ову декларацію орендної плат и за земельні ділянки держав ної і комунальної власності за 2009 р., а також за 2010 рік, подавши податкову декларацію від 31.01.20 10 року. Самостійно задекларов ана сума позивача зі сплати о рендної плати за земельні ді лянки державної і комунально ї власності перед бюджетом з а 2009 та 2010 роки становить 11341,13 грн.
Як вбачається з матеріалів справи позивачем вжиті захо ди щодо вручення відповідачу першої податкової вимоги за № 1/224 від 31.12.2010 року на суму 486,01 грн., які отримані представником відповідача 18.01.2011 року про шо св ідчить повідомлення про вруч ення наявного в матеріалах с прави.
Відповідно до підпункту 14.1.17 5 пункту 14.1 статті 14 Податковог о кодексу податковий борг - сума грошового зобов' язанн я (з урахуванням штрафних сан кцій за їх наявності), самості йно узгодженого платником по датків або узгодженого в пор ядку оскарження, але не сплач еного у встановлений строк, а також пеня, нарахована на сум у такого грошового зобов' яз ання.
Згідно вимог статті 87 Подат кового кодексу України, джер елами погашення податкового боргу платника податків є бу дь-які власні кошти та майно т акого платника податків з ур ахуванням обмежень, визначен их цим Кодексом, а також іншим и законодавчими актами.
Як встановлено в судовому з асіданні, відповідачем нарощ ено податкове зобов"язання п о орендній платі за земельні ділянки державної і комунал ьної власності в сумі 972,07 гриве нь, що підтверджується зворо тнім боком облікової картки платника станом на 08.04.2011 року та іншими матеріалами справи.
Враховуючи те, що станом на момент розгляду справи, пода тковий борг відповідачем не погашено, суд вважає вимоги п озивача обґрунтованими, а по зов таким, що підлягає до задо волення шляхом стягнення з в ідповідача заборгованості в сумі 972,07 гривень в судовому по рядку.
На підставі статті 124 К онституції України, керуючис ь статтями 158-163, 167 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд ,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити п овністю.
Стягнути з товариств а з обмеженою відповідальніс ю "Цегельний завод Ганьківсь кий" (ЄДРПОУ 35925093), вул. Незалежно сті, 28А, с.Ганьківці, Снятинськ ий район, Івано-Франківська о бласть, 78320 в доход Державного б юджету України заборгованіс ть в сумі 972,07 грн. (дев"ятсот сімд есят дві гривні сім копійок).
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодек су адміністративного судочи нства України, апеляційна ск арга на постанову суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбаченому частиною ч етвертою статті 167 КАС України , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п' ятиденного строку з моменту отримання суб' єктом владни х повноважень повідомлення п ро можливість отримання копі ї постанови суду.
Апеляційна скарга подаєть ся до Львівського апеляційно го адміністративного суду че рез Івано-Франківський окруж ний адміністративний суд.
Постанова набирає за конної сили в порядку та стро ки встановлені статтею 254 Коде ксу адміністративного судоч инства України.
Суддя: /підпис/ Панікар І.В.
Постанова складен а в повному обсязі 26.04.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15902513 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні