Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
13 травня 2011 р. сп рава № 2а/0570/5032/2011
Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміні стративний суд в складі:
головуючого судді Крилово ї М.М.
при секретарі
при секретарі Полежай Ю.В.
за участю:
представників позивача О СОБА_1, за довіреністю від 21.09. 2010, ОСОБА_2, діє за довіреніс тю від 18.10.2010,
представника відповідача ОСОБА_3, за довіреністю від 01.03.2011, -
ВСТАНОВИВ:
Державна податкова інспек ція у Калінінському районі м . Донецька звернулась до суду з позовом до Управління д ержавної реєстрації Донецьк ої міської ради, Шевченківс ької районної у м. Києві дер жавної адміністрації за учас тю третьої особи, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору на стороні відпові дача Товариство з додатк овою відповідальністю «Стра хова компанія « Регіональне страхове товариство», Держав на податкова інспекція у Ше вченківському районі м. Киє ва про зобов' язання вчинити певні дії, а саме визнати неді йсним запис в Єдиному держав ному реєстрі стосовно місцез находження ТДВ «Страхова ком панія « Регіональне страхове товариство» за адресою: 83059, До нецьк, Калінінський район, ву л. Елеваторна, буд. 113; зобов' яз ати Управління державно ї реєстрації Донецької міськ ої ради скасувати реєстрацій ні дії за 1 074 1070008 000618 від 28.12.2009 р., зобо в' язати Управління дер жавної реєстрації Донецької міської ради внести до Єдино го державного реєстру запис про місцезнаходження ТДВ «Ст рахова компанія « Регіональн е страхове товариство» за ад ресою: 01025, м. Київ, Шевченківськ ий район, провулок Десятинни й, буд. 7, повернути реєстрацій ну справу ТДВ «Страхова комп анія « Регіональне страхове товариство» до державного ре єстратора Шевченківської районної у м. Києві державн ої адміністрації за місцезна ходженням.
Позивач в обґрунтування по зову посилається на порушенн я відповідачами норм, які бул и чинними на час виникнення с пірних правовідносин, а саме статей 14, 16, 17, 18, 19, 31, 53 Закону Україн и “Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб-підприємців” від 15 травня 2 003 року № 755-IV, Закону України “Пр о державну податкову службу в Україні” від 4 грудня 1990 року № 509- ХІІ, Закону України “Про си стему оподаткування” від 25 че рвня 1991 року № 1251-ХІІ.
В судовому засіданні предс тавники позивача надали пояс нення, аналогічні викладеним в позовній заяві.
Представник відповідача Управління державної реєс трації Донецької міської рад и в судовому засіданні проти позову заперечувала, поясни вши, що з боку державних реєст раторів Управління держ авної реєстрації Донецької м іської ради при проведенні в зяття на облік реєстраційної справи підприємства порушен ь не було.
Представник відповідача Шевченківської районної у м. Києві державної адміністр ації, представник третьої ос оби, яка не заявляє самостійн их вимог на предмет спору на с тороні відповідача Державно ї податкової інспекції у Ше вченківському районі м. Киє ва до судового засідання не з ' явились, про час та місце су дового засідання повідомлял ись належним чином, про що сві дчать повідомлення про вруче ння поштового відправлення в матеріалах справи.
Заслухавши пояснення учас ників процесу, дослідивши ма теріали справи, суд приходит ь до висновку, що позовні вимо ги не підлягають задоволенню з наступних підстав.
Відповідно до статті 2 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців” відн осини, які виникають у сфері д ержавної реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців, регулюються Констит уцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами , прийнятими відповідно до ць ого Закону.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців”(надалі - Закон України № 755) визначено т ермін місцезнаходження юрид ичної особи - адреса органу аб о особи, які відповідно до уст ановчих документів юридично ї особи чи закону виступають від її імені.
Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону України № 755 державн а реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створенн я або припинення юридичної о соби, засвідчення факту набу ття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєст раційних дій, які передбачен і цим Законом, шляхом внесенн я відповідних записів до Єди ного державного реєстру.
Частиною 3 статті 4 Закону Ук раїни № 755 передбачено, що змін и до установчих документів ю ридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або м ісця проживання фізичної осо би - підприємця підлягають об ов'язковій державній реєстра ції шляхом внесення відповід них змін до записів Єдиного д ержавного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.
Згідно з частиною 1 статті 16 З акону України № 755 єдиний держ авний реєстр створюється з м етою забезпечення органів де ржавної влади, а також учасни ків цивільного обороту досто вірною інформацією про юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців з Єдиного державно го реєстру. Пунктом 6 статті 16 З акону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців” Єдиний державний реєстр є об 'єктом права державної власн ості.
З частини 1 статті 17 Закону Ук раїни № 755 вбачається, що відом ості про юридичну особу або ф ізичну особу - підприємця вкл ючаються до Єдиного державно го реєстру шляхом внесення з аписів на підставі відомосте й з відповідних реєстраційни х карток та відомостей, що над аються юридичними особами де ржавному реєстратору за місц езнаходженням реєстраційно ї справи згідно із законодав ством України.
Відповідно до частини 2 стат ті 17 Закону України № 755 в Єдино му державному реєстрі містят ься такі відомості щодо юрид ичної особи, зокрема, відомос ті щодо місцезнаходження юри дичної особи.
Відповідно до частини 3 стат ті 8 Закону України № 755 установ чі документи (установчий акт , статут або засновницький до говір, положення) юридичної о соби повинні містити відомос ті, передбачені законом. Відп овідальність за відповідніс ть установчих документів зак онодавству несуть засновник и (учасники) юридичної особи.
Відповідно до частини 1 стат ті 29 Закону України № 755 для про ведення державної реєстраці ї змін до установчих докумен тів юридична особа повинна п одати (надіслати рекомендова ним листом з описом вкладенн я) такі документи: заповнену р еєстраційну картку на провед ення державної реєстрації зм ін до установчих документів юридичної особи; примірник о ригіналу або нотаріально зас відчену копію рішення про вн есення змін до установчих до кументів. Документ, що підтве рджує правомочність прийнят тя рішення про внесення змін до установчих документів; ор игінали установчих документ ів юридичної особи з відмітк ою про їх державну реєстраці ю з усіма змінами, чинними на д ату подачі документів, або ко пія опублікованого в спеціал ізованому друкованому засоб і масової інформації повідом лення про втрату всіх або час тини зазначених оригіналів у становчих документів; два пр имірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків аб о два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує вне сення реєстраційного збору з а проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів.
Згідно частини 7 статті 29 Зак ону України № 755 державному ре єстратору забороняється вим агати документи для проведен ня державної реєстрації змін до установчих документів юр идичної особи, якщо вони не пе редбачені частинами першою - шостою цієї статті.
Відповідно до статті 30 Зако ну України № 755 державний реєс тратор відмовляє у проведенн і державної реєстрації змін до установчих документів юри дичної особи за наявності пі дстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.
Частиною 1 статті 27 Закону Ук раїни № 755 передбачено, що підс тавами для відмови у проведе нні державної реєстрації юри дичної особи є: невідповідні сть відомостей, які вказані в реєстраційній картці на про ведення державної реєстраці ї юридичної особи, відомостя м, які зазначені в документах , що подані для проведення дер жавної реєстрації юридичної особи; невідповідність уста новчих документів вимогам ча стини третьої статті 8 цього З акону; порушення порядку ств орення юридичної особи, який встановлено законом, зокрем а: наявність обмежень на зайн яття відповідних посад, вста новлених законом щодо осіб, я кі зазначені як посадові осо би органу управління юридичн ої особи; невідповідність ві домостей про засновників (уч асників) юридичної особи від омостям щодо них, які містять ся в Єдиному державному реєс трі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учас никами) юридичної особи або у повноваженою ними особою юри дичних дій, які встановлені а бзацом четвертим частини дру гої статті 35 цього Закону; ная вність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке то тожне найменуванню юридично ї особи, яка має намір зареєст руватися; використання у най менуванні юридичної особи пр иватного права повного чи ск ороченого найменування орга ну державної влади або орган у місцевого самоврядування, або похідних від цих наймену вань, або історичного держав ного найменування, перелік я ких встановлюється Кабінето м Міністрів України; встанов лена іншими законами заборон а використання у найменуванн і юридичної особи певних тер мінів, абревіатур, похідних т ермінів. Відмова у проведенн і державної реєстрації юриди чної особи з інших підстав не допускається.
Стаття 14 Закону України № 755 р егулює порядок передачі реєс траційних справ, а саме перед ача реєстраційних справ здій снюється в разі, зокрема, змін и місцезнаходження юридично ї особи, зміни місця проживан ня фізичної особи - підприємц я, якщо нове місцезнаходженн я юридичної особи або місце п роживання фізичної особи - пі дприємця розташоване на тери торії іншої адміністративно -територіальної одиниці.
Позивач посилається на той факт, що відповідно до листа П АТ «Техноцентр» (ЄДРПОУ 00951505) № 4 1 від 16.03.2011 року, було повідомлен о, що Товариство з додатко вою відповідальністю «Страх ова компанія « Регіональне с трахове товариство» за юриди чною адресою: 83059, Донецьк, вул . Елеваторна, 113, не знаходиться та приміщення не орендує. ПАТ «Техноцентр» є власником бу дівлі за вищевказаною адресо ю.
Відповідно до пункту 12 стат ті 19 Закону України № 755 у разі н адходження державному реєст ратору від органу державної податкової служби повідомле ння встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням дер жавний реєстратор зобов'язан ий надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочи х днів з дати надходження заз наченого повідомлення юриди чній особі повідомлення щодо необхідності подання держав ному реєстратору реєстрацій ної картки. Відповідно до пун кту 13 статті 19 Закону України № 755 державний реєстратор залиш ає реєстраційну картку про п ідтвердження відомостей про юридичну особу без розгляду , про що повідомляє заявника у випадках, передбачених част иною шостою цієї статті, та у п орядку, встановленому частин ою сьомою цієї статті. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону Укр аїни № 755 у разі неподання юрид ичною особою протягом місяця з дати надходження їй відпов ідного повідомлення реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу державний реєстратор п овинен внести до Єдиного дер жавного реєстру запис про ві дсутність підтвердження заз начених відомостей датою, як а встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Якщо де ржавному реєстратору поверн уто рекомендованого листа, д ержавний реєстратор повинен внести до Єдиного державног о реєстру запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням.
Отже, суд дійшов висновку, щ о відповідачами при виконанн і ним своїх посадових обов' язків були дотримані вимоги статті 19 Закону України № 755.
Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону України № 755 підстав ами для постановлення судово го рішення щодо припинення ю ридичної особи, що не пов'язан о з банкрутством юридичної о соби, зокрема є: наявність в Єд иному державному реєстрі зап ису про відсутність юридично ї особи за вказаним її місцез находженням.
Пунктом 17 статті 11 Закону Укр аїни “Про державну податкову службу в Україні” органи дер жавної податкової служби у в ипадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених за конами України, мають право з вертатися у передбачених зак оном випадках до судових орг анів із заявою (позовною заяв ою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприє мницької діяльності.
З огляду на вищевикладене, с уд дійшов висновку, що відсут ність юридичної особи Това риство з додатковою відпов ідальністю «Страхова компан ія « Регіональне страхове то вариство» за місцезнаходжен ням не може бути наслідком ск асування або визнання неправ омірним запису в Єдиному дер жавному реєстрі стосовно міс цезнаходження юридичної осо би. Відсутність юридичної ос оби за місцезнаходженням є п ідставою для внесення таких відомостей до Єдиного держав ного реєстру та постановленн я судового рішення про припи нення юридичної особи.
Відповідно до частини 2 стат ті 19 Конституції України орга ни державної влади, органи мі сцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України.
Суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого з аконодавства, яка б свідчила , що державні реєстратори пов инні були відмовити у провед енні державної реєстрації зм ін щодо адреси юридичної осо би, порушили порядок передач і реєстраційної справи, пови нні були не прийняти до облік у реєстраційну справу та пов ернути її у зв'язку із встанов ленням податковим органом фа ктичної відсутності підприє мства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб' єк т владних повноважень повине н діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законо м. Закон України № 755 не передба чає такого повноваження держ авного реєстратора як переві рка фактичного місцезнаходж ення юридичної особи за її юр идичною адресою, так само Зак он не передбачає права чи обо в'язку державного реєстратор а при встановленні податкови м органом факту незнаходженн я підприємства за юридичною адресою, відповідно при змін і ним адреси, скасовувати поп ередні реєстраційні дії та п овертати реєстраційну справ у до державного реєстратора за попередньою адресою.
Таким чином, суд дійшов висн овку, що позовні вимоги Держа вної податкової інспекції у Калінінському районі м. Доне цька не підлягають задоволен ню у повному обсязі, з огляду н а відсутність порушень норм діючого законодавства відпо відачами.
На підставі вищевикладено го, керуючись ст. ст. 8 - 11, 94, 158-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволені позову Держав ної податкової інспекції у К алінінському районі м. Донец ька до Управління держав ної реєстрації Донецької міс ької ради, Шевченківської районної у м. Києві державної адміністрації за участю тре тьої особи, яка не заявляє сам остійних вимог на предмет сп ору на стороні відповідача Товариство з додатковою ві дповідальністю «Страхова ко мпанія « Регіональне страхов е товариство», Державна пода ткова інспекція у Шевченкі вському районі м. Києва про зобов' язання вчинити певні дії - відмовити повністю.
У судовому засіданні 13 трав ня 2011 року проголошена вступн а та резолютивна частина пос танови. Постанова виготовлен а в повному обсязі 18 травня 2011 р оку.
Апеляційна скарга подаєть ся до Донецького апеляційног о адміністративного суду чер ез Донецький окружний адміні стративний суд з одночасним надісланням апеляційної ска рги особою, яка її подає, до До нецького апеляційного адмін істративного суду. Апеляційн а скарга на постанову суду пе ршої інстанції подається про тягом десяти днів з дня її про голошення. У разі складання п останови в повному обсязі ві дповідно до статті 160 цього Ко дексу, а також прийняття пост анови у письмовому проваджен ні апеляційна скарга подаєть ся протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Крилова М.М.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2011 |
Оприлюднено | 07.06.2011 |
Номер документу | 15934281 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Чебанов Олександр Олегович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Крилова М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні