Ухвала
від 26.07.2011 по справі 2а/0570/5032/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Крилова М.М.

Суддя-доповідач - Чебано в О.О.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 липня 2011 року справа №2а/0570/ 5032/2011 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Чебанов а О.О.

суддів Старосуда М.І. , Юрч енко В.П.

при секретарі Сухоцькій Д.Ю. за участю представника по зивача Шляхтіної А.С. , розглянувши у відкритому суд овому засіданні апеляційну с каргу ДПІ у Калінінському ра йоні м. Донецька на постанов у Донецького окружного адмін істративного суду від 13 травн я 2011 року у справі №2а/0570/5032/2011 за по зовом Державної податкової і нспекції у Калінінському рай оні м. Донецька до Управління Державної реєстрації Донець кої міської ради, Шевченківс ької районної у м. Києві держа вної адміністрації, треті ос оби. які не заявляють самості йні вимоги на предмет спору н а стороні відповідача Това риство з обмеженою відпові дальністю «Страхова компані я «Регіональне страхове това риство», Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м. Києва про зобов' яз ання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИЛА:

Позивач звернувся до Донецького окружного адміні стративного суду з позовом д о Управління Державної реєст рації Донецької міської ради , Шевченківської районної у м . Києві державної адміністра ції, треті особи. які не заявля ють самостійні вимоги на пре дмет спору на стороні відпов ідача Товариство з обмеж еною відповідальністю «Стра хова компанія «Регіональне с трахове товариство», Державн а податкова інспекція у Шевч енківському районі м. Києва п ро зобов' язання вчинити пев ні дії.

Постановою Донецьког о окружного адміністративно го суду від 13 травня 2011 року у з адоволенні позову відмовлен о.

Позивач не погодився з таким судовим рішенням та ос каржив його в апеляційному п орядку.

В апеляційній скарзі апеля нт зазначає, що відповідно до ст.. 93 ЦК України місцезнаходж енням юридичної особи є факт ичне місце ведення діяльност і чи розташування офісу, з яко го проводиться щоденне керув ання діяльністю юридичної ос оби (переважно знаходиться к ерівництво) та здійснення уп равління і обліку, а також заз начає, що відповідно до листа ПАТ «Техноцентр» від 16.03.2011 року №41, ТОВ СК «РСТ» за адресою 83059, м . Донецьк. Вул.. Елеваторна 113 не знаходиться та приміщення н е орендує.

Колегія суддів, перевіривш и доводи апеляційної скарги , пояснення представника, мат еріалами справи, встановила наступне.

Частиною 1 статті 1 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців”(нада лі - Закон України № 755) визнач ено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса орга ну або особи, які відповідно д о установчих документів юрид ичної особи чи закону виступ ають від її імені.

Відповідно до статті 2 Закон у України “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб-підприємців” відн осини, які виникають у сфері д ержавної реєстрації юридичн их осіб та фізичних осіб - підп риємців, регулюються Констит уцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами , прийнятими відповідно до ць ого Закону.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України № 755 дер жавна реєстрація юридичних о сіб та фізичних осіб-підприє мців - засвідчення факту ство рення або припинення юридичн ої особи, засвідчення факту н абуття або позбавлення стату су підприємця фізичною особо ю, а також вчинення інших реєс траційних дій, які передбаче ні цим Законом, шляхом внесен ня відповідних записів до Єд иного державного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Зако ну України № 755 передбачено, що зміни до установчих докумен тів юридичної особи, а також з міна прізвища та/або імені, та /або по батькові (далі - імені) а бо місця проживання фізичної особи - підприємця підлягают ь обов'язковій державній реє страції шляхом внесення відп овідних змін до записів Єдин ого державного реєстру в пор ядку, встановленому цим Зако ном.

Відповідно до частини 3 статті 8 Закону України № 755 ус тановчі документи (установчи й акт, статут або засновницьк ий договір, положення) юридич ної особи повинні містити ві домості, передбачені законом . Відповідальність за відпов ідність установчих документ ів законодавству несуть засн овники (учасники) юридичної о соби.

Згідно з частиною 1 стат ті 16 Закону України № 755 єдиний державний реєстр створюєтьс я з метою забезпечення орган ів державної влади, а також уч асників цивільного обороту д остовірною інформацією про ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців з Єдиного дер жавного реєстру. Пунктом 6 ста тті 16 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців” Єдиний державний реєстр є об'єктом права державної вл асності.

З частини 1 статті 17 Зако ну України № 755 вбачається, що в ідомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємц я включаються до Єдиного дер жавного реєстру шляхом внесе ння записів на підставі відо мостей з відповідних реєстра ційних карток та відомостей, що надаються юридичними осо бами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстр аційної справи згідно із зак онодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Є диному державному реєстрі мі стяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, від омості щодо місцезнаходженн я юридичної особи.

Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України № 755 дл я проведення державної реєст рації змін до установчих док ументів юридична особа повин на подати (надіслати рекомен дованим листом з описом вкла дення) такі документи: заповн ену реєстраційну картку на п роведення державної реєстра ції змін до установчих докум ентів юридичної особи; примі рник оригіналу або нотаріаль но засвідчену копію рішення про внесення змін до установ чих документів. Документ, що п ідтверджує правомочність пр ийняття рішення про внесення змін до установчих документ ів; оригінали установчих док ументів юридичної особи з ві дміткою про їх державну реєс трацію з усіма змінами, чинни ми на дату подачі документів , або копія опублікованого в с пеціалізованому друкованом у засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених ориг іналів установчих документі в; два примірники змін до уста новчих документів юридичної особи у вигляді окремих дода тків або два примірники уста новчих документів у новій ре дакції; документ, що підтверд жує внесення реєстраційного збору за проведення державн ої реєстрації змін до устано вчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Закону України № 755 державном у реєстратору забороняється вимагати документи для пров едення державної реєстрації змін до установчих документ ів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами пе ршою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону України № 755 державний реєстратор відмовляє у прове денні державної реєстрації з мін до установчих документів юридичної особи за наявност і підстав, встановлених част иною першою статті 27 цього Зак ону.

Частиною 1 статті 27 Закон у України № 755 передбачено, що п ідставами для відмови у пров еденні державної реєстрації юридичної особи є: невідпові дність відомостей, які вказа ні в реєстраційній картці на проведення державної реєстр ації юридичної особи, відомо стям, які зазначені в докумен тах, що подані для проведення державної реєстрації юридич ної особи; невідповідність у становчих документів вимога м частини третьої статті 8 цьо го Закону; порушення порядку створення юридичної особи, я кий встановлено законом, зок рема: наявність обмежень на з айняття відповідних посад, в становлених законом щодо осі б, які зазначені як посадові о соби органу управління юриди чної особи; невідповідність відомостей про засновників ( учасників) юридичної особи в ідомостям щодо них, які містя ться в Єдиному державному ре єстрі; наявність обмежень що до вчинення засновниками (уч асниками) юридичної особи аб о уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановле ні абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державн ому реєстрі найменування, як е тотожне найменуванню юриди чної особи, яка має намір заре єструватися; використання у найменуванні юридичної особ и приватного права повного ч и скороченого найменування о ргану державної влади або ор гану місцевого самоврядуван ня, або похідних від цих найме нувань, або історичного держ авного найменування, перелік яких встановлюється Кабінет ом Міністрів України; встано влена іншими законами заборо на використання у найменуван ні юридичної особи певних те рмінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведен ні державної реєстрації юрид ичної особи з інших підстав н е допускається.

Стаття 14 Закону України № 755 регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме п ередача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема , зміни місцезнаходження юри дичної особи, зміни місця про живання фізичної особи - підп риємця, якщо нове місцезнахо дження юридичної особи або м ісце проживання фізичної осо би - підприємця розташоване н а території іншої адміністра тивно-територіальної одиниц і.

Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону України № 755 у р азі надходження державному р еєстратору від органу держав ної податкової служби повідо млення встановленого зразка про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов' язаний надіслати рекомендов аним листом протягом п'яти ро бочих днів з дати надходженн я зазначеного повідомлення ю ридичній особі повідомлення щодо необхідності подання д ержавному реєстратору реєст раційної картки. Відпо відно до пункту 13 статті 19 Зако ну України № 755 державний реєс тратор залишає реєстраційну картку про підтвердження ві домостей про юридичну особу без розгляду, про що повідомл яє заявника у випадках, перед бачених частиною шостою цієї статті, та у порядку, встановл еному частиною сьомою цієї с татті. Згідно з пунктом 14 стат ті 19 Закону України № 755 у разі н еподання юридичною особою пр отягом місяця з дати надходж ення їй відповідного повідом лення реєстраційної картки п ро підтвердження відомостей про юридичну особу державни й реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстр у запис про відсутність підт вердження зазначених відомо стей датою, яка встановлена д ля чергового подання реєстра ційної картки про підтвердже ння відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєст ратору повернуто рекомендов аного листа, державний реєст ратор повинен внести до Єдин ого державного реєстру запис про відсутність юридичної о соби за її місцезнаходженням .

Колегія суддів погодж ується з висновком суду перш ої інстанції, що відповідача ми при виконанні ним своїх по садових обов' язків були дот римані вимоги статті 19 Закону України № 755.

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України № 755 пі дставами для постановлення с удового рішення щодо припине ння юридичної особи, що не пов 'язано з банкрутством юридич ної особи, зокрема є: наявніст ь в Єдиному державному реєст рі запису про відсутність юр идичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Колегія суддів погоджу є висновок суду першої інста нції, що відсутність юридичн ої особи Товариство з дод атковою відповідальністю «С трахова компанія « Регіональ не страхове товариство» за м ісцезнаходженням не може бут и наслідком скасування або в изнання неправомірним запис у в Єдиному державному реєст рі стосовно місцезнаходженн я юридичної особи. Відсутніс ть юридичної особи за місцез находженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рі шення про припинення юридичн ої особи.

Разом з цим, колегія судд ів повідомляє, що Закон Украї ни № 755 не передбачає такі повн оваження державного реєстра тора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресо ю, а також Закон не передбача є права чи обов'язку державно го реєстратора при встановле нні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відпов ідно при зміні ним адреси, ска совувати попередні реєстрац ійні дії та повертати реєстр аційну справу до державного реєстратора за попередньою а дресою.

Колегія суддів вважає, що суд першої інстанції прав ильно встановив обставини сп рави та ухвалив судове рішен ня з додержанням норм матері ального і процесуального пра ва.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 14, 20, 71, 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 20 7, 211, 212, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, кол егія суддів -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу ДПІ у Кал інінському районі м. Донецьк а - залишити без задоволення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 13 травня 2011 року у справі №2а/0570/5032/2011- залишити без змін.

Ухвала набирає законно ї сили з моменту її проголоше ння та може бути оскаржена бе зпосередньо до Вищого адміні стративного суду України про тягом двадцяти днів з дня скл адення у повному обсязі.

Повний текст виготовл ено 01.08.2011 року

Колегія суддів : О.О. Чебанов

М.І. Старосуд

В.П. Юрченко

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.07.2011
Оприлюднено16.08.2011
Номер документу17706630
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5032/2011

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 03.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов Олександр Олегович

Ухвала від 26.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Чебанов О.О.

Постанова від 13.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Крилова М.М.

Ухвала від 05.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Крилова М.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні