Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 травня 2011 р. справа № 2а/0570/5803/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови:
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Давиден ко Т.В.
при секретарі Павлен ко М.С.
Суддя Донецького окружно го адміністративного суду Да виденко Т.В.
при секретарі судового зас ідання Павленко М.С.
за участю представників ст орін:
від позивача - ОСОБА_1 - довір. від 10.05.2011 року № 7197/10/10-01, О СОБА_2 - довір. від 11.05.2011 року № 7259/10/10-1
від відповідача - не з' я вились
розглянувши у відкритому с удовому засіданні позовну за яву Горлівської об' єднаної Державної податкової інспек ції
до відповідача Товариств а з обмеженою відповідальн істю «Горлівська продовольч а компанія»
про стягнення заборговано сті перед бюджетом України в сумі 19910 грн.
ВСТАНОВИВ:
Горлівська об' єднана Дер жавна податкова інспекція зв ернулась до Донецького окруж ного адміністративного суду з позовною заявою до Товар иства з обмеженою відповід альністю «Горлівська продов ольча компанія» про стягненн я заборгованості перед бюдже том в сумі 19910 грн.
Доводи позовної заяви обґр унтовує тим, що станом на 01.03.2011 р оку Товариство з обмежен ою відповідальністю «Горлів ська продовольча компанія» м ає заборгованість перед бюдж етом в сумі 19910 грн., яка виникла внаслідок нарахування фінан сових санкцій рішеннями від 21.12.2009 року.
Вказує на те, що відповідач у добровільному порядку суму боргу не сплатив, тому просит ь стягнути такий борг.
В запереченнях на позовну з аяву відповідач вказав на її безпідставність та зазначив , що планова перевірка ТОВ «Го рлівська продовольча компан ія» господарської одиниці ма газину, розташованого за адр есою: м. Горлівка, пр. Перемоги 72, на підставі якої податкови м органом винесені рішення п ро застосування штрафних сан кцій від 21.12.2009 року № 0001422352 на с уму 601 грн. 25 коп. та від 21.12.2009 року № 0001432352 на суму 19308 грн. 75 коп., про ведена з порушенням норм чин ного законодавства, а саме, За кону України «Про державну п одаткову службу в Україні».
Зазначає, що оскільки відп овідач не був повідомлений п ро проведення перевірки у вс тановлений законом строк, не надані документи, які підтве рджують правомірність її про ведення та перевірка проводи лась за відсутності представ ника ТОВ «Горлівська продово льча компанія», акт про резул ьтати такої перевірки та на п ідставі якого до товариства застосовані фінансові санкц ії, не може вважатись належни м доказом встановленого факт у порушення вимог чинного за конодавства.
Представник позивача у суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеним у по зовній заяві.
Представник відповід ача у судове засідання не з' явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлени й належним чином, заяву про ро згляд справи за участі його п редставника не надав.
Дослідивши матеріали спра ви, доводи позовної заяви, зас лухавши представника позива ча, суд встановив.
Товариство з обмеженою в ідповідальністю «Горлівськ а продовольча компанія» заре єстроване рішенням Виконавч ого комітету Горлівської міс ької ради Донецької області за юридичною адресою; 84610, вул. Г орлівської дивізії 97, м. Горл івка, Донецька область, ідент ифікаційний код 33423027, включене до Єдиного Державного реєст ру підприємств України, як юр идична особа, про що видано до відку ЄДРПОУ № 03-78-480 та присвоє ний ідентифікаційний код 33423027 (а.с. 6, 7-12).
ТОВ «Горлівська продоволь ча компанія» взяте на податк овий облік у Калінінському в ідділенні Горлівськлї ОДПІ 0 4.04.2005 року за № 50 (а.с. 5).
27.11.2009 року працівниками ДПА у Донецькій області здійснена перевірка господарської оди ниці - магазину, який належи ть ТОВ «Горлівська продоволь ча компанія», з питань дотрим анням суб' єктом господарюв ання порядку проведення розр ахунків за товар (послуги), вим ог з регулювання обігу готів ки, наявності торгових патен тів, і ліцензій, за результата ми якої складений акт від 30.11.2009 року № 465/05/03/23/34423027.
Під час перевірки встановл ені порушення вимог:
- ст. 3 Закону України «Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг», а саме, непров едення розрахункової операц ії через РРО, незабезпечення готівки на місці розрахунку сумі, вказаній у звіті;
- п. 2.6. «Положення про ве дення касових операцій в нац іональній валюті в Україні» , а саме, неоприбуткування гот івки в касі підприємства.
На підставі акту перевірки податковим органом прийняті рішення про застосування фі нансових санкцій:
- від 21.12.2009 року № 0001422352 на сум у 601 грн. 25 коп.;
- від 21.12.2009 року № 0001432352 на сум у 19308 грн. 75 коп.
22.01.2010 року ТОВ «Горлівська пр одовольча компанія» звернул ась до ДПА у Донецькій област і зі скаргою на рішення Горлі вської ОДПІ від 12.12.2009 року № 00014 22352 та № 0001432352 про застосува ння штрафних санкцій та ріше нням про результатам розгляд у скарги від 05.03.2010 року № 3732/10/25-013-5 ск арга залишена без задоволенн я, рішення про застосування ф інансових санкцій залишене б ез змін.
14.04.2010 року ТОВ «Горлівська пр одовольча компанія» звернул ась до ДПА України зі скаргою на рішення Горлівської ОДПІ від 21.12.2009 року № 0001422352 та № 0001432 352 про застосування штрафни х санкцій та рішенням по резу льтатам розгляду скарги від 29.04.2010 року № 8536/7/25-04-15 скарга залишен а без розгляду.
Згідно картки облікового р ахунку ТОВ «Горлівська продо вольча компанія» сума заборг ованості за штрафними санкці ями, застосованими за поруше ння норм з регулювання обігу готівки, станом на 12.05.2011 року ск ладає 19910 грн.
На час подання позовної зая ви заборгованість ТОВ «Горлі вська продовольча компанія» у добровільному порядку не с плачена.
Між сторонами немає розбіж ностей щодо обставин справи, встановлених судом, в позовн ій заяві податковий орган пр осить стягнуть суму заборго ваності в розмірі 19910 грн.
Проаналізувавши матеріали справи, доводи позовної заяв и суд вважає позовну заяву та кою, що підлягає задоволенню , з наступних підстав.
Відповідно до ст. 2 Кодексу а дміністративного судочинст ва завданням адміністративн ого судочинства є захист пра в, свобод та інтересів фізичн их та юридичних осіб у сфері п ублічно-правових відносин ві д порушень з боку у тому числі органів державної влади. У сп равах щодо оскарження рішень суди перевіряють чи прийнят і вони на підставі, у межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Статтею19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та Закон ами України.
Відповідно до п.п.41.1.1 п.41.1 ст.41 По даткового кодексу України ко нтролюючими органами щодо по датків, які справляються до б юджетів та державних цільови х фондів, а також стосовно зак онодавства, контроль за дотр иманням якого покладається н а органи державної податково ї служби є органи державної п одаткової служби.
Законом України «Про держа вну податкову службу в Украї ні» визначені функції держав них податкових інспекцій, у т ому числі, щодо забезпечення обліку платників податків , інших платежів, правильніст ь обчислення і своєчасність надходження податків, плате жів.
Таким чином, позивач у справі - суб' єкт владних пов новажень, на якого чинним зак онодавством покладені владн і управлінські функції стосо вно контролю у сфері податко вих взаємовідносин.
Статтею 15 Податкового кодексу України на платникі в податків покладений обов' язок із сплати податків та зб орів згідно з цим Кодексом.
Як встановлено судом , підтверджено матеріалами с прави та не спростовано відп овідачем, ТОВ «Горлівська пр одовольча компанія» має забо ргованість перед бюджетом в сумі 19910 грн.
В розумінні п. 41.5 ст. 41 Податко вого кодексу України органам и стягнення є органи державн ої податкової служби, які упо вноважені здійснювати заход и щодо забезпечення погашенн я податкового боргу в межах ї х повноважень, а також держав ні виконавці в межах своїх по вноважень.
Відповідно до п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 П одаткового кодексу України о рганам державної податкової служби надане право звертат ись до суду щодо стягнення ко штів платника податків, який має податковий борг, з рахунк ів у банках, обслуговуючих та кого платника, на суму податк ового боргу або його частини .
Оскільки у відповідача рах ується сума боргу, яка підтве рджена матеріалами справи, п озивач правомірно та в межах повноважень, наданих йому чи нним законодавством, звернув ся до суду з позовною заявою п ро стягнення такого боргу.
Суд не приймає до уваги дово ди відповідача щодо порушенн я позивачем під час перевірк и норм Закону України «Про де ржавну податкову службу в Ук раїні», з наступних підстав.
Згідно п. 2 ч. 1 ст. 11 Закону Укра їни “Про державну податкову службу в Україні”, в редакції , яка діяла на момент проведен ня перевірки, органи державн ої податкової служби у випад ках, в межах компетенції та у п орядку, встановлених законам и України, мають право здійсн ювати контроль за додержання м порядку проведення готівко вих розрахунків за товари (по слуги) у встановленому закон ом порядку.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 11 Закон у України “Про державну пода ткову службу в Україні” орга ни державної податкової служ би у випадках, в межах компете нції та у порядку, встановлен их законами України, мають пр аво здійснювати документаль ні невиїзні перевірки (на під ставі поданих податкових дек ларацій, звітів та інших доку ментів, пов'язаних з нарахува нням і сплатою податків та зб орів (обов'язкових платежів) н езалежно від способу їх пода чі), а також планові та позапла нові виїзні перевірки своєча сності, достовірності, повно ти нарахування і сплати пода тків та зборів (обов'язкових п латежів), додержання валютно го законодавства юридичними особами, їх філіями, відділен нями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ (далі - платники податків).
Частиною 7 ст. 11-1 Закону Украї ни “Про державну податкову с лужбу в Україні” визначено, в межах повноважень податкови х органів, визначених закона ми України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг", "Про державне регулюванн я виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плод ового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" здійснюю ться шляхом проведення позап ланових перевірок , а в інших в ипадках - за рішенням суду.
Відповідно до ст. 15 Закону Ук раїни “Про застосування реєс траторів розрахункових опер ацій у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг” контроль за додержанням суб 'єктами підприємницької діял ьності порядку проведення ро зрахунків за товари (послуги ), інших вимог цього Закону зді йснюють органи державної под аткової служби України.
Згідно ст. 11-1 Закону України “Про державну податкову служ бу” позаплановими перевірк ами вважаються перевірки в м ежах повноважень податкових органів, визначених Законам и України "Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг", "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів", а в інших ви падках - за рішенням суду.
Таким чином. Позивачу надан е право здійснювати перевірк и дотримання суб' єктами гос подарювання вимог Закону Укр аїни “Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг” та здійснюючи таку перевірку податковий орган діяв в межа х повноважень та у спосіб, виз начений чинним законодавств ом України.
Крім того, чинним законодав ством України, зокрема, Кодек сом адміністративного судоч инства України, відповідачу надане право оскаржити рішен ня податкового органу до суд у, але до матеріалів справи не надане відповідне рішення с уду про скасування рішень пр о застосування фінансових са нкцій, суму яких просить стяг нути позивач.
Враховуючи наведене, що суд вважає позовну заяву про стя гнення суми боргу такою, що пі длягає задоволенню.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України у справах, в яких позивачем є суб' єкт владни х повноважень, а відповідаче м - фізична чи юридична особ а, судові витрати, здійснені п озивачем, з відповідача не ст ягуються.
На підставі викладеного, ке руючись Конституцією Україн и, Податковим кодексом Украї ни, Законом України «Про держ авну податкову службу в Укра їні», ст. 2, , ст. 17-20, ст. 69-72, ст. 86, ст. 94, ст . 121, ст. 160, ст. 167, ст. 185, ст. 186, ст. 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Позовну заяву Горлівської об' єднаної державної подат кової інспекції Донецької об ласті до Товариства з обм еженою відповідальністю «Г орлівська продовольча компа нія» про стягнення суми забо ргованості на користь держав и в розмірі 19910 грн. - задоволь нити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Горлівська продовольча ко мпанія» (ЄДРПОУ 33423027 юридична а дреса: 84610, вул. Горлівської див ізії, 97, м. Горлівка, Донецька о бласть) на р/р 31118104700019, код 2180900 ОКПО 3 4686448, МФО 834016 в ДКУ у Донецькій обл асті, одержувач Державний бю джет у Каланінському районі м. Горлівки суму заборговано сті за штрафними санкціями, з астосованими за порушення но рм з регулювання обігу готів ки, в розмірі 10910 грн.
Постанова Донецького окру жного адміністративного суд у може бути оскаржена в апеля ційному порядку. Апеляційна скарга подається до адмініст ративного суду апеляційної і нстанції через суд першої ін станції, який ухвалив оскарж уване судове рішення. Копія а пеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її п одає, до суду апеляційної інс танції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
У судовому засіданні 17.05.2011 ро ку проголошений повний текст постанови.
Суддя Давиденко Т.В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 15934394 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Жаботинська Світлана Володимирівна
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Давиденко Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні