Постанова
від 19.04.2011 по справі 2а-2379/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8.1.5

ПОСТАНОВА

Іменем України

19 квітня 2011 року Справа № 2а-2379/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у склад і:

Судді: Борзани ці С.В.

при секретарі: Жиленку Д.В .

за участю:

представника прокурора: Гр ека М.В.

представника позивача - Щочки В.М.,

представника відповідача - Анохіної В.Є.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні матеріали адміністративної справи за адміністративним позовом П рокурора м. Алчевська в інтер есах держави в особі Алчевсь кої об' єднаної державної по даткової інспекції у Лугансь кій області до Алчевської ви правної колонії №13 про стягне ння податкового боргу з наяв них розрахункових рахунків платника податків,-

ВСТАНОВИВ:

Прокурор м. Алчевська в інт ересах держави в особі Алчев ської об' єднаної державної податкової інспекції у Луга нській області звернувся до Луганського окружного адмін істративного суду з позовом до Алчевської виправної коло нії №13 про стягнення податков ого боргу з наявних розрахун кових рахунків платника под атків, в обґрунтування якого зазначив, що Алчевська випра вна колонія №13 зареєстрована у якості юридичної особи вик онавчим комітетом Алчевсько ї міської ради.

Станом на 01.03.2011 за позивачем р ахується податковий борг в с умі 148836,00грн., з якого: з плати за з емлю юридичних осіб в сумі 148836, 00 грн., у т. ч. податкове зобов' язання - 148666,00 грн., штрафні санкц ії - 170,00 грн.

Тому позивач просив стягну ти податковий борг в сумі 148836,00г рн. з наявних розрахункових р ахунків платника податків.

У судовому засіданні предс тавник прокурора та предста вник позивача позовні вимоги підтримали у повному обсязі , наполягали на їх задоволенн і, надали суду пояснення, анал огічні викладеним у позові.

Представник відповідача п ід час судового засідання пр оти позову заперечував, поси лаючись на наступне. Алчевсь ка виправна колонія №13 фінан сується за кошти Державного бюджету. Відповідно до п.3 ст.12 Закону України «Про плату за землю» від 03.07.1992 та на даний ча с згідно п.282.1.3 ст.282 «Пільги щодо сплати податку для юрижични х осіб» Податкового кодексу України - установи, які повні стю утримуються за рахунок б юджету від сплати земельног о податку звільняються.

Тому просив відмовити у зад оволенні позовних вимог.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наявних у мат еріалах справи доказів, оцін ивши докази відповідно до ви мог ст.ст. 69-72 КАС України, суд ді йшов висновку про часткове з адоволення позовних вимог.

У судовому засіданні встан овлено та підтверджується ма теріалами справи, що Алчевсь ка виправна колонія №13 зареєс трована у якості юридичної о соби виконавчим комітетом Ал чевської міської ради 14.11.2005 за № 13841200000000860 (а.с.36) та взято на податко вий облік у Алчевській об' є днаній державній податковій інспекції у Луганській обла сті в якості платника податк ів з 30.08.2000 за №5127 (а.с.16а).

Згідно довідки УДК у м. Алч евську від 30.05.2008 Алчевську вип равну колонію №13 включено д о Єдиного реєстру розпорядн иків та одержувачів бюджетни х коштів за №07623.

Згідно рішення позивача ві д 22.09.2006 №266 Алчевську виправну ко лонію №13 внесено до Реєстру н еприбуткових організацій.

В судовому засіданні встан овлено, що станом на 01.03.2011 за від повідачем рахується податко вий борг у розмірі 148836,00 грн., з як ого: податкове зобов' язання - 148666,00 грн., штрафні санкції - 170,00 г рн.

В судовому засіданні встан овлено, що податковий борг ві дповідача виник з 2008 року та п ідтверджується податковими розрахунками земельного под атку та корінцем податкового повідомлення-рішення від 12.03. 2008 №00066/1520/0.

01 січня 2011 року набув чинност і Податковий Кодекс України, який встановлює перелік под атків та зборів, що справляют ься в Україні, та порядок їх ад міністрування, платників под атків та зборів, їх права та об ов'язки, компетенцію контрол юючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податков ого контролю, а також відпові дальність за порушення подат кового законодавства. Відпов ідно до п. 2 Прикінцевих положе нь Податкового кодексу Украї ни з 01.01.2011 року Закон України “П ро порядок погашення зобов' язань платників податків пер ед бюджетами та державними ц ільовими фондами” втратив чи нність.

Проте, у зв' язку з тим, що пр авовідносини щодо наслідків несплати податків, виникли д о набрання чинності Податков им Кодексом України, суд прих одить до висновку, що в даному випадку разом з нормами Пода ткового Кодексу України слід також застосовувати норми З акону України “Про порядок п огашення зобов' язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами”.

Згідно ст. 67 Конституції Укр аїни кожен зобов' язаний спл ачувати податки та збори в по рядку і розмірах, встановлен их законом.

Згідно з п.3 ч.1 ст.9 Закону Укра їни „Про систему оподаткуван ня ” платники податків і збор ів (обов' язкових платежів) з обов' язані сплачувати нале жні суми податків і зборів у в становлені законом терміни.

Згідно п.5.1 ст. 5 Закону, податк ове зобов'язання (зобов'язанн я платника податків сплатити до бюджетів або державних ці льових фондів відповідну сум у коштів у порядку та строки в изначені цим Законом або інш ими законами України), самост ійно визначене платником под атків у податковій деклараці ї, вважається узгодженим з дн я подання такої податкової д екларації.

Відповідно до підпункту пп .5.2.1. п.5 ст. 5 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" від 21.12.2000 року № 2181- III по даткове зобов'язання платник а податків, нараховане контр олюючим органом відповідно д о пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 Закону України №2181, вважається узгод женим у день отримання платн иком податків податкового по відомлення, за винятком випа дків, визначених підпунктом 5.2.2 вказаного пункту.

Відповідно до п.п 5.4.1 .п. 5.4. ст 5 За кону України №2181узгоджена сум а податкового зобов'язання, н е сплачена платником податкі в у строки, визначені цією ста ттею, визнається сумою подат кового боргу платника податк ів. Пунктом 11 ст.10 Закону Україн и „Про державну податкову сл ужбу в Україні ” зазначено, що органи державної податкової служби мають право стягуват и заборгованість перед бюдже том та державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

Згідно п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податко вого кодексу України податко вий борг - сума грошового зо бов' язання (з урахуванням ш трафних санкцій за їх наявно сті), самостійно узгодженого платником податків або узго дженого в порядку оскарження , але не сплаченого у встановл ений цим Кодексом строк, а так ож пеня, нарахована на суму та кого грошового зобов' язанн я.

Відповідно до п.20.1.18 ст.20 Подат кового кодексу України Держа вна податкова інспекція має право звертатися до суду щод о стягнення коштів платника податків, який має податкови й борг, з рахунків у банках, об слуговуючих такого платника , на суму податкового боргу аб о його частини.

Згідно п. 87.2. ст.87 Податкового кодексу України джерелами п огашення податкового боргу п латника податків є будь-яке м айно такого платника податкі в з урахуванням обмежень, виз начених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами .

Згідно з п. 95.1 ст. 95 Податковог о кодексу України орган держ авної податкової служби здій снює за платника податків і н а користь держави заходи щод о погашення податкового борг у такого платника податку шл яхом стягнення коштів, які пе ребувають у його власності, а в разі їх недостатності - шл яхом продажу майна такого пл атника податків, яке перебув ає у податковій заставі.

Згідно з п. 95.2 ст. 95 Податковог о кодексу України стягнення коштів та продаж майна платн ика податків провадяться не раніше ніж через 60 календарни х днів з дня надіслання таком у платнику податкової вимоги .

Згідно з п. 95.3 ст. 95 Податковог о кодексу України стягнення коштів з рахунків платника п одатків у банках, обслуговую чих такого платника податків здійснюється за рішенням су ду яке направляється до вико нання органами державної под аткової служби, у розмірі сум и податкового боргу або його частини.

Згідно п. 6.2 статті 6 Закону Ук раїни «Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами» (да лі Закон № 2181) (Податкові вимоги ) у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму по даткового зобов' язання в ус тановлені строки, податковий орган надсилає такому платн ику податків податкові вимог и.

Згідно п. 6.2.2. статті 6 Закону У країни № 2181 податкові вимоги м ають містити крім відомостей , передбачених підпунктом 6.2.3 ц ієї статті, посилання на підс тави їх виставлення; суму под аткового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санк цій; перелік запропонованих заходів із забезпечення спла ти суми податкового боргу.

Податкові вимоги також над силаються платникам податкі в, які самостійно подали пода ткові декларації, але не пога сили суму податкових зобов' язань у встановлені законом строки, без попереднього нап равлення (вручення) податков ого повідомлення.

Згідно п. 6.2.3. статті 6 Закону У країни № 2181 податкові вимоги н адсилаються:

а) перша податкова вимога - не раніше першого робочого д ня після закінчення гранично го строку сплати узгодженої суми податкового зобов' яза ння. Перша податкова вимога м істить повідомлення про факт узгодження податкового зобо в' язання та виникнення прав а податкової застави на акти ви платника податків, обов' язок погасити суму податково го боргу та можливі наслідки непогашення його у строк;

б) друга податкова вимога - не раніше тридцятого календ арного дня від дня направлен ня (вручення) першої податков ої вимоги, у разі непогашення платником податків суми под аткового боргу у встановлені строки. Друга податкова вимо га додатково до відомостей, в икладених у першій податкові й вимозі, може містити повідо млення про дату та час провед ення опису активів платника податків, що перебувають у по датковій заставі, а також про дату та час проведення публі чних торгів з їх продажу.

Згідно п. 6.2.5. статті 6 Закону У країни № 2181 6.2.5. у разі коли сума податкового боргу, визначена у першій податковій вимозі, с амостійно погашається платн иком податків до виставлення другої податкової вимоги, др уга податкова вимога не надс илається.

Згідно п. 6.3 статті 6 Закону Ук раїни № 2181 (Черговість виставл ення податкових повідомлень і податкових вимог та консол ідований борг) податкова вим ога повинна містити загальну суму податкового боргу та су ми податкового боргу за кожн им окремим податком, збором (о бов' язковим платежем). Пода тковий орган веде реєстр вид аних податкових вимог щодо о кремих платників податків.

Згідно п. 6.3.2. статті 6 Закону У країни № 2181 у разі коли у платн ика податків, якому було наді слано першу податкову вимогу , виникає новий податковий бо рг, друга податкова вимога ма є містити суму консолідовано го боргу. При цьому окрема под аткова вимога щодо такого но вого податкового боргу не ви ставляється.

Консолідованим вважається борг, визначений у першій под атковій вимозі, збільшений н а суму нового податкового бо ргу, що виник до виставлення д ругої податкової вимоги.

Згідно п. 6.4 статті 6 Закону Ук раїни № 2181 (Відкликання податк ових повідомлень і податкови х вимог) податкове повідомле ння або податкові вимоги вва жаються відкликаними, якщо:

а) сума податкового зобов' язання або податкового боргу , а також пені та штрафних санк цій (за їх наявності) самостій но погашається платником под атків;

б) контролюючий орган скасо вує або змінює раніше прийня те рішення про нарахування с уми податкового зобов' язан ня (пені і штрафних санкцій) аб о податкового боргу внаслідо к їх адміністративного оскар ження;

в) рішення контролюючого ор гану про нарахування суми по даткового зобов' язання або стягнення податкового боргу скасовується чи змінюється судом;

г) податкові зобов' язання (крім податкового боргу) розс трочуються або відстрочують ся чи стосовно них досягаєть ся податковий компроміс та п ро це зазначається у відпові дному рішенні про розстрочен ня, відстрочення або податко вий компроміс; (Підпункт “г” п ідпункту 6.4.1 пункту 6.4 статті 6 із змінами, внесеними згідно із Законом N 550-IV від 20.02.2003)

д) податковий борг визнаєть ся безнадійним.

Відповідно до п.п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 З акону України № 2181 податкові в имоги мають містити суму под аткового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санк цій. Відповідно до п.п. 6.3.2. п. 6.3 ст . 6 Закону України № 2181 у разі кол и у платника податків, якому б уло надіслано першу податков у вимогу, виникає новий подат ковий борг, друга податкова в имога має містити суму консо лідованого боргу. Консолідов аним вважається борг, визнач ений у першій податковій вим озі, збільшений на суму новог о податкового боргу, що виник до виставлення другої подат кової вимоги. Таким чином, від повідно до вказаних норм Зак ону податкові вимоги повинні містити конкретну суму пода ткового боргу, яка виникла за певний період часу, який спли нув до моменту винесення пер шої та другої податкової вим оги.

Згідно відомостей корінця першої податкової вимоги ві д 19.10.2001 року за № 1/39/38 загальна сум а податкового боргу відповід ача станом на 19.10.2001 року станови ть 1277,60 грн., код платежу 12020100 (а.с. 34). Згідно відомостей корінця др угої податкової вимоги від 28.1 1.2001 року за № 2/115/114 загальна сума п одаткового боргу відповідач а станом на 28.11.2001 року становить 1277,60 грн., код платежу 12020100 (а.с. 35).

Відповідно до п.п. 6.2.2. п. 6.2 ст. 6 З акону України № 2181 податкові в имоги мають містити суму под аткового боргу, належного до сплати, пені та штрафних санк цій. Відповідно до п.п. 6.3.2. п. 6.3 ст . 6 Закону України № 2181 у разі кол и у платника податків, якому б уло надіслано першу податков у вимогу, виникає новий подат ковий борг, друга податкова в имога має містити суму консо лідованого боргу. Консолідов аним вважається борг, визнач ений у першій податковій вим озі, збільшений на суму новог о податкового боргу, що виник до виставлення другої подат кової вимоги. Таким чином, від повідно до вказаних норм Зак ону податкові вимоги повинні містити конкретну суму пода ткового боргу, яка виникла за певний період часу, який спли нув до моменту винесення пер шої та другої податкової вим оги.

В судовому засіданні встан овлено, що перша податкова ви мога винесена станом на 19.10.2001 ро ку та становить 1277,60 грн., друга п одаткова вимога винесена ста ном на 28.11.2001 року та становить 1277 ,60 грн. Заявлена до стягнення с ума податкового боргу згідно наданих документів виникла в період з 2008 по теперішній час . З цього вбачається, що ні пер ша, ні друга податкові вимоги не могли включати в собі суму податкового боргу, заявлено го до стягнення у позові. При ц ьому Закон України № 2181 не пере дбачає розповсюдження дії ви несених податкових вимог на суми податкового боргу, які в иникнуть у платника податків в майбутьньому після винесе ння першої та другої податко вих вимог. П.п. 6.3.2. п. 6.3 ст. 6 Закону України № 2181 чітко визначене п оняття консолідованого борг у, який складається з визначе ної суми у першій податковій вимозі, збільшеній на суму но вого податкового боргу, що ви ник до виставлення другої по даткової вимоги.

В судовому засіданні встан овлено, що податковим органо м не надсилалася податкова в имога щодо податкового боргу в сумі 149646,44грн., який заявляєть ся до стягнення, В судовому за сіданні встановлено, що пода тковим органом не надсилалас я податкова вимога щодо пода ткового боргу в сумі 149646,44грн., я кий заявляється до стягнення , внаслідок чого відповідно д о положень п. 95.1 - 95.3 ст. 95 Податков ого кодексу України відсутні підстави для задоволення по зову Прокурора м. Алчевська в інтересах держави в особі Ал чевської об' єднаної держав ної податкової інспекції у Л уганській області до Алчевсь кої виправної колонії №13 про с тягнення заборгованості сам е з рахунків платника на суму податкового боргу у розмірі 149646,44 грн. Внаслідок чого визнач ена сума заборгованості відп овідно до положень ст. 87 Подат кового кодексу України підля гає стягненню за рахунок май на.

Посилання представника ві дповідача на те, що Алчевська виправна колонія №13 є неприб утковою організацією та фіна нсується за кошти Державного бюджету, тому від сплати земе льного податку звільняться є незмістовними, з наступних підстав.

Згідно Положення про Алчев ську виправну колонію №13 (далі - Положення) випрана колоні я організовує роботу виробн ичих майстерень, надає засуд женим медичні платні послуги зубопротезування та платні послуги користування кімнат ами тривалих та короткостро кових побачень за рахунок їх власних коштів, має право зді йснювати і отримувати благо дійні внески гранти та дарун ки.

Таким чином, Алчевська випр авна колонія №13 окрім того, що фінансується за кошти Держа вного бюджету, ще і згідно По ложення наділена відповідни ми повноваженнями на отрима ння прибутку.

Питання про розподіл судов их витрат не вирішується, так як позивач звільнений від сп лати судового збору відповід но до ст. 4 Декрету Кабінета Мі ністрів України “Про державн е мито” від 21.01.1993 року .

Керуючись ст.ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158 - 163, 167 К одексу адміністративного су дочинства України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Прокурора м . Алчевська в інтересах держа ви в особі Алчевської об' єд наної державної податкової і нспекції у Луганській област і до Алчевської виправної ко лонії №13 про стягнення податк ового боргу з наявних розрах ункових рахунків платника п одатків задовольнити частк ово.

Стягнути з Алчевсько ї виправної колонії №13 (код ЄД РПОУ 08562750) в дохід Державного бю джету України податковий бор г по земельному податку у роз мірі 149646,44 грн. (сто сорок дев' я ть тисяч шістсот сорок шість гривень сорок чотири копійк и) за рахунок майна.

У задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до адмін істративного суду апеляційн ої інстанції через суд першо ї інстанції шляхом подання а пеляційної скарги. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.

Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.

Якщо суб' єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п ' ятиденного строку з момент у отримання суб' єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

Повний текст постанови скл адено та підписано 26 квітня 201 1 року

Суддя С.В. Борзаниця

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.04.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу15936771
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2379/11/1270

Ухвала від 13.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Ухвала від 13.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 06.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Губська Л.В.

Постанова від 19.04.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні