Постанова
від 10.05.2011 по справі 2а/0570/5151/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 травня 2011 р. справа № 2а/0570/5151/2011

Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 1 1-55 год

Донецький окружний адмін істративний суд в складі:

головуючого судді Чекмень ова Г.А.

при секретарі Токмак овій Є.А.

за участю:

прокурора Ноздрьова С.В.

представника позивача Марущенко В.Р .

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом Прокурора Воло дарського району Донецької о бласті в інтересах Державної інспекції з енергозбереженн я в особі Територіального уп равління Державної інспекці ї з енергозбереження по Доне цькій області до Комунальног о підприємства «Володарськ-в одомережа» про стягнення під вищеної плати за нераціональ не використання паливно-енер гетичних ресурсів у розмірі 4116 грн.,

ВСТАНОВИВ:

Прокурор Володарського ра йону Донецької області зверн увся до Донецького окружного адміністративного суду в ін тересах Державної інспекції з енергозбереження в особі Т ериторіального управління Д ержавної інспекції з енергоз береження по Донецькій облас ті з позовом до Комунального підприємства «Володарськ-во домережа» про стягнення підв ищеної плати за нераціональн е використання паливно-енерг етичних ресурсів у розмірі 4116 грн.

В обґрунтування позовних в имог прокурор зазначив, що Те риторіальним управлінням Де ржавної інспекції з енергозб ереження по Донецькій област і за результатами комплексно ї перевірки Комунального під приємства «Володарськ-водом ережа» встановлений факт нер аціонального використання п аливно-енергетичних ресурсі в, був складений акт від 26.11.2010 р. За наслідками перевірки відп овідачем прийнято постанову про застосування економічни х санкцій від 03.12.2010 р. № 15-6/103-КП16/М за нераціональне використання паливно-енергетичних ресурс ів, застосовано підвищену пл ату на загальну суму 4116 грн. У з в' язку з ухиленням відповід ача від внесення зазначеної плати прокурор просив стягну ти її в дохід Державного бюдж ету.

У судовому засіданні проку рор та представник позивача підтримали заявлений позов з підстав, викладених в позовн ій заяві. Просили заявлені по зовні вимоги задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце судов ого розгляду повідомлявся на лежним чином, про причини нея вки та своє ставлення до заяв леного позову суд не повідом ив. За таких обставин суд вваж ає за можливе розглянути спр аву за відсутністю відповіда ча на підставі наявних у спра ві доказів.

Заслухавши пояснення прок урора та представника позива ча, дослідивши матеріали спр ави, суд дійшов висновку про т е, що позовні вимоги підлягаю ть задоволенню з огляду на на ступне.

Позивач - Державна інспек ція з енергозбереження в осо бі Територіального управлін ня Державної інспекції з ене ргозбереження по Донецькій о бласті на час проведення пер евірки відповідача та прийня ття постанови про застосуван ня економічних санкцій від 03.1 2.2010 р. № 15-6/103-КП16/М діяло на підстав і Положення про Державну інс пекцію з енергозбереження, з атвердженого постановою Каб інету Міністрів України від 29 червня 2000 р. № 1039.

Згідно п. 1 зазначеного Поло ження Державна інспекція з е нергозбереження (далі - Інспе кція) є урядовим органом держ авного управління, що діє у ск ладі НАЕР і йому підпорядков ується.

Відповідно п. 3 Положення Ін спекція, в тому числі:

у межах своєї компетенції б ере участь у реалізації держ авної політики та здійснює д ержавний контроль у сфері ен ергозбереження;

виконує відповідно до зако нодавства контрольно-нагляд ові функції щодо використанн я паливно-енергетичних ресур сів та проводить державну ек спертизу об'єктів підприємст в, установ та організацій нез алежно від форми власності (д алі - підприємства), перелік як их наведено у додатку до Поло ження про державну експертиз у з енергозбереження, затвер дженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 липня 1998 р. N 1094 "Про державну експертиз у з енергозбереження";

здійснює у межах своєї комп етенції контроль за додержан ням норм законодавства у сфе рі енергозбереження, узагаль нює практику його застосуван ня та розробляє пропозиції щ одо вдосконалення цього зако нодавства;

надає за результатами пере вірки підприємств обов'язков і для виконання приписи стос овно усунення порушень і нед оліків, зумовлених невиконан ням вимог законодавства з ен ергозбереження щодо ефектив ного використання паливно-ен ергетичних ресурсів та контр олює виконання цих приписів;

За приписами п.4 вищезазначе ного Положення Інспекція має право:

складати протоколи, акти пе ревірок та видавати обов'язк ові для виконання приписи ст осовно усунення порушення но рм законодавства у сфері ене ргозбереження під час видобу вання, переробки, виробництв а, транспортування, зберіган ня та споживання паливно-ене ргетичних ресурсів;

застосовувати економічні санкції до підприємств відпо відно до законодавства у раз і виявлення фактів перевитра ти ними зазначених ресурсів унаслідок неефективного (мар нотратного) їх використання.

На час розгляду справи Поло ження про Державну інспекцію з енергозбереження, затверд жене постановою Кабінету Мін істрів України від 29 червня 2000 р. № 1039, втратило чинність на пі дставі постанови Кабінету Мі ністрів України від 28 березня 2011 р. № 346, п. 2 якого передбачає ус тановити, що урядові органи, я кі ліквідуються згідно з пун ктом 1 цієї постанови, продовж ують виконувати свої повнова ження до передачі таких повн оважень відповідним міністе рствам, іншим центральним ор ганам виконавчої влади.

Відповідач - Комунальне п ідприємство «Володарськ-вод омережа», код ЄДРПОУ 34626588, є юрид ичною особою, діє на підставі статуту, зареєстрованому 27.07.20 07 р. (а.с.17-20).

Згідно преамбулі Закону Ук раїни “Про енергозбереження ” від 1 липня 1994 року № 74/94-ВР цей З акон визначає правові, еконо мічні, соціальні та екологіч ні основи енергозбереження д ля всіх підприємств, об'єднан ь та організацій, розташован их на території України, а так ож для громадян.

У цьому Законі вживаються т акі поняття:

"енергозбереження" - діяльні сть (організаційна, наукова, п рактична, інформаційна), яка с прямована на раціональне вик ористання та економне витрач ання первинної та перетворен ої енергії і природних енерг етичних ресурсів в національ ному господарстві і яка реал ізується з використанням тех нічних, економічних та право вих методів;

марнотратне витрачання па ливно-енергетичних ресурсів - систематичне, без виробничо ї потреби, не зумовлене вимог ами технічної безпеки недова нтаження або використання на холостому ходу електродвигу нів, електропечей та іншого е лектро- і теплоустаткування; систематична втрата стиснен ого повітря, води і тепла, спри чинена несправністю арматур и, трубопроводів, теплоізоля ції трубопроводів, печей і те пловикористовуючого устатк ування; недотримання вимог н ормативної та проектної доку ментації щодо теплоізоляції споруд та інженерних об'єкті в, яке призводить до зниження теплового опору огороджувал ьних конструкцій, вікон, двер ей в опалювальний сезон (вид н ераціонального використанн я паливно-енергетичних ресур сів);

нераціональне (неефективн е) використання паливно-енер гетичних ресурсів - прямі втр ати паливно-енергетичних рес урсів, їх марнотратне витрач ання та використання паливно -енергетичних ресурсів понад показники питомих витрат, ви значених системою стандарті в, а до введення в дію системи стандартів - нормами питомих витрат палива та енергії.

Позивачем проведений план овий захід - перевірка стан у використання паливно-енерг етичних ресурсів відповідач ем, про що складений акт перев ірки № 15-6/89-16М від 26.11.2010 р. (а.с.14-16). Прим ірник акту листом від 30.11.2010 р. бу в направлений на адресу відп овідача, про що свідчить пошт ова квитанція та опис вкладе ння цінного листа від 01.12.2010 р. (а. с.13). Крім того, згідно листу від 03.12.2010 р. та поштовій квитанції (а .с.7) на адресу відповідача поз ивач направляв припис про ус унення порушень від 26.11.2010 р.

За результатами перевірки позивачем встановлені поруш ення, зокрема, перевитрати ел ектроенергії внаслідок втра т води при транспортуванні п онад затверджений нормативн ий показник. на підставі дани х перевірки позивачем прийня то постанову від 03.12.2010 р. № 15-6/103-КП1 6/М (а.с.10), якою до відповідача за стосована підвищена плата за перевитрату електроенергії у подвійній її вартості в обс язі 3 тис. кВт-год./рік, що склада є 4116 грн. Постанова направлена відповідачу поштою 03.12.2010 р. (а.с. 12).

Пунктами е), є) ст. 11 Закону Укр аїни “Про енергозбереження” встановлено, що економічні з аходи для забезпечення енерг озбереження передбачають:

введення плати за нераціон альне використання паливно-е нергетичних ресурсів у вигля ді надбавок до діючих цін та т арифів залежно від перевитра т паливно-енергетичних ресур сів щодо витрат, встановлени х стандартами;

застосування економічних санкцій за марнотратне витра чання палива та енергії внас лідок безгосподарної або нек омпетентної діяльності прац юючих.

Згідно ст. 27 Закону України “ Про енергозбереження” поруш ення законодавства про енерг озбереження тягне за собою в становлену цим Законом, а так ож чинним законодавством Укр аїни дисциплінарну, адмініст ративну або цивільну відпові дальність.

Відповідальність за поруш ення законодавства про енерг озбереження несуть особи, ви нні у:

а) невиконанні вимог щодо пі дтримання та підвищення техн ічного рівня енерговикорист овуючого обладнання та систе м енергопостачання;

б) відмові від надання своєч асної повної інформації, а та кож фальсифікації даних облі ку та звітності щодо енергоз береження;

в) порушенні вимог законода вства України під час провед ення державної експертизи з енергозбереження, у тому чис лі у поданні свідомо неправд ивих експертних висновків;

г) невиконанні вимог держав ної експертизи з енергозбере ження;

д) фінансуванні, будівництв і та впровадженні у виробниц тво нових технологій та обла днання, які не відповідають в имогам енергетичних стандар тів і не мають позитивного ви сновку державної експертизи з енергозбереження;

е) порушенні встановлених в имог енергозбереження під ча с проектування, будівництва, реконструкції, введення в ді ю, експлуатації підприємств, споруд, транспортних засобі в та інших об'єктів;

є) використанні паливно-ене ргетичних ресурсів з система тичним перевищенням стандар тизованих енергетичних рівн ів та порушенні інших вимог щ одо раціонального використа ння та ощадливого витрачання паливно-енергетичних ресурс ів;

ж) порушенні строків внесен ня платежів за нераціональне використання паливно-енерге тичних ресурсів;

з) невиконанні розпоряджен ь органів, які здійснюють дер жавний контроль в галузі ене ргозбереження, а також у ство ренні перешкод для нормально ї роботи представників цих о рганів.

Нарахування плати за нерац іональне використання палив но-енергетичних ресурсів пер едбачено постановою КМ Украї ни від 02.09.1993 р. № 699 “Про заходи щод о ефективного використання г азу та інших паливно-енергет ичних ресурсів в народному г осподарстві”, якою визначено з метою забезпечення раціон ального і ефективного викори стання газу та інших паливно -енергетичних ресурсів в нар одному господарстві покласт и на Державну інспекцію з ене ргозбереження здійснення де ржавного контролю за раціона льним і ефективним використа нням газу та інших паливно-ен ергетичних ресурсів підприє мствами (електростанціями). З атвердити розміри плати за г аз, що тимчасово споживаєтьс я на виробничі потреби понад встановлені середньодобові норми з дозволу газозбутови х і газотранспортних організ ацій, а також у разі неефектив ного використання газу та ін ших паливно-енергетичних рес урсів підприємствами (електр останціями) згідно з додатко м.

Додатком до зазначеної пос танови КМ України від 02.09.1993 р. № 69 9 встановлені розміри плати з а газ, що тимчасово споживаєт ься на виробничі потреби пон ад встановлені середньодобо ві норми, а також у разі неефек тивного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів підприємствами (еле ктростанціями). Розділ ІІ “Пл ата за перевитрати газу та ін ших паливно-енергетичних рес урсів у разі неефективного ї х використання” зазначеного додатку до постанови КМ Укра їни від 02.09.1993 р. № 699, із змінами, вн есеними згідно з постановою КМ України № 1071 від 07.07.2000 р., перед бачає, що за перевитрати газу та інших паливно-енергетичн их ресурсів внаслідок неефек тивного його використання, в иявлені органами Державної і нспекції з енергозбереження , сплачується підвищена плат а.

При цьому, третій абзац розд ілу ІІ додатку до постанови К М України від 02.09.1993 р. № 699 встанов лює, якщо перевитрати газу та інших паливно-енергетичних ресурсів викликані недодерж анням технологічної дисципл іни (незадовільний стан уста ткування, відсутність або не дотримання роботи устаткува ння за режимними або техноло гічними картками, відсутніст ь теплоутилізаційного устат кування, систем автоматики), с поживач сплачує за річний об сяг перевитрат газу та інших паливно-енергетичних ресурс ів у двократному розмірі вст ановленої на них ціни. Плата в носиться одразу після обстеж ення підприємства Державною інспекцією з енергозбережен ня.

Отже, при проведенні переві рки та прийнятті припису від 03.12.2010 р. № 15-6/103-КП16/М позивач діяв зг ідно наявної у нього компете нції відповідно до нормативн их актів, що регулюють відпов ідні правовідносини.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на яких ґ рунтуються її вимоги та запе речення, крім випадків, встан овлених статтею 72 цього Кодек су.

З боку відповідача суду не н адано відомостей про наявніс ть заперечень проти висновкі в проведеної позивачем перев ірки, оскарження припису від 03.12.2010 р. № 15-6/103-КП16/М, або сплати зас тосованих зазначеним припис ом економічних санкцій.

За наведених обставин заяв лені позовні вимоги підлягаю ть задоволенню.

Керуючись ст. ст. 11, 17, 69-72, 86, 87, 94, 158-163, 1 67, 254 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов Прокурора Володарсь кого району Донецької област і в інтересах Державної інсп екції з енергозбереження в о собі Територіального управл іння Державної інспекції з е нергозбереження по Донецькі й області до Комунального пі дприємства «Володарськ-водо мережа» про стягнення підвищ еної плати за нераціональне використання паливно-енерге тичних ресурсів у розмірі 4116 г рн. - задовольнити.

Стягнути з Комунального пі дприємства «Володарськ-водо мережа» (87000, Донецька область, смт. Володарське, вул. Леніна, буд. 134, код ЄДРПОУ 34626588) підвищену плату за нераціональне вико ристання паливно-енергетичн их ресурсів у розмірі 4 116 (чоти ри тисячі сто шістнадцять) гр ивень 00 коп. в дохід Державног о бюджету України (отримувач Державне казначейство Украї ни, код ЄДРПОУ 34686888, р/р 31213202700214, банк ГУ ДКУ у Донецькій області, МФ О 834016, код платежу 21081200, призначен ня платежу - штрафні санкці ї за порушення законодавства з питань забезпечення енерг етичних ресурсів).

Вступна та резолютивна час тина постанови складена у на радчій кімнаті та проголошен а у судовому засіданні 10 травн я 2011 року. Постанова у повному о бсязі виготовлена 13 травня 2011 р оку.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після повернення апеляці йної скарги, відмови у відкри тті апеляційного провадженн я або набрання законної сили рішенням за наслідками апел яційного провадження.

Апеляційна скарга на поста нову може бути подана через Д онецький окружний адміністр ативний суд протягом десяти днів з дня отримання копії по станови. Копія апеляційної с карги одночасно надсилаєтьс я особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя Чекменьов Г.А.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15952827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5151/2011

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні