Постанова
від 10.05.2011 по справі 2а-2158/11/1270
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Категорія №8

ПОСТАНОВА

Іменем України

10 травня 2011 року Справа № 2а-2158/11/1270

Луганський окружний адміністративний суд у скла ді:

головуючого - судді Островської О.П.,

при секретарі - Кір`я н О.С. ,

розглянувши у відкрит ому судовому засіданні у зал і суду м. Луганська справу за адміністративним позовом Де ржавної податкової інспекці ї в Артемівському районі у мі сті Луганську до Товариств а з обмеженою відповідальн істю «ТД «Гєллєн-Л» про визна ння недійсними установчих до кументів та припинення юриди чної особи, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ДПІ в Артемів ському районі м.Луганська зв ернувся до суду з адміністра тивним позовом до відповідач а Товариства з обмеженою відповідальністю «ТД «Гєлл єн-Л», в якому послався, що від повідач зареєстрований як с уб єкт господарювання Управл інням державної реєстрації т а міського реєстру Лугансько ї міської ради 13 серпня 2010 року , про що зроблено запис № 1382102000017644. Згідно реєстраційних докуме нтів місцезнаходженням відп овідача є АДРЕСА_1. Заснов ником зареєстровано громадя нина ОСОБА_3, який мешкає з а адресою: АДРЕСА_1, він так ож на зазначеному підприємст ві займає посаду керівника т а головного бухгалтера. Засн овник ОСОБА_3 в своїх пояс неннях послався, що він не ре єстрував підприємство та не здійснював дій щодо реєстра ції підприємства в органах в иконавчої влади, ніяких доку ментів фінансово-господарсь кої діяльності не підписував , договори не укладав та ніком у не доручав цього робити. До ф інансово-господарської діял ьності підприємства він нія кого відношення не має. Подат кові декларації він не склад ав, не підписував та не надава в до ДПІ в Артемівському райо ні м.Луганська. Бухгалтерськ их документів та печатки під приємства у нього немає та ні коли не було. Де знаходиться п ідприємство йому не відомо. П ро те, що він є директором ТОВ «ТД «Гєллєн-Л» дізнався від п рацівників податкової міліц ії. Отже, позивач вважає, що гр омадянин ОСОБА_3 не мав на меті реєстрування ТОВ «ТД «Г єллєн-Л» як суб' єкта господ арської діяльності для здійс нення підприємницької діяль ності. Таким чином, з моменту с творення ТОВ «ТД «Гєллєн-Л» д іяльність від імені підприє мства здійснюють невідомі ос оби, а тому з наявних у справі доказів очевидно, що в даному конкретному випадку неможли во говорити про свободу підп риємницької діяльності засн овника ТОВ «ТД «Гєллєн-Л». На п ідставі викладено просить су д визнати недійсними установ чі документи ТОВ «ТД «Гєллєн -Л».

В ході слухання справи п озивач уточнив свої позовні вимоги, посилаючись на ті ж об ставини просив визнати недій сними установчі документи ТО В «ТД «Гєллєн-Л», а саме - ріш ення учасника ТОВ «ТД «Гєллє н-Л» від 13.08.2010 та статут ТОВ «ТД « Гєллєн-Л», затверджений ріше нням учасника від 13.08.2010 року, та припинити юридичну особу ТО В «ТД «Гєллєн-Л».

У судовому засіданні пред ставник позивача підтримав п озовні вимоги, дав суду поясн ення, аналогічні викладеному у позовній заяві.

Представники ТОВ «ТД «Гє ллєн-Л» у судовому засіданні позов не визнали, пояснили, що ніяких порушень закону при й ого створенні та реєстрації допущено не було, після держа вної реєстрації проводилас я діяльність передбачена Ста тутом, до позивача здавалася необхідна документація.

Третя особа - Державний реєстратор виконавчого ком ітету Луганської міської рад и ОСОБА_5 в судовому засід анні послалася, що порушень при реєстрації вказаної юри дичної особи не допущено, бул о подано всі необхідні докум енти, у тому числі і установчі , від імені засновника діяла і нша особа на підставі належн им чином оформленої довірено сті.

Заслухавши пояснення ст орін, дослідивши надані дока зи, суд приходить до наступно го.

Відповідно до п.20.1.12. ст. 20 Под аткового Кодексу України орг ани державної податкової слу жби мають право у випадках, вс тановлених законом, звертати ся до суду щодо припинення юр идичної особи та підприємниц ької діяльності фізичної осо би-підприємця про визнання н едійсними установчих (заснов ницьких) документів суб' єкт ів господарювання.

Таким чином, позивач скор истався правом на звернення до суду і його право не може бу ти обмежене, а заявлена позив ачем вимога повинна бути роз глянута судом по суті.

Стаття 67 Конституції Укра їни передбачає, що кожен зобо в'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, в становлених законом.

У відповідності зі ст. 42 Конституції України кожен м ає право на підприємницьку д іяльність, яка не заборонена законом.

Відповідно до п. 8 ст. 19 ГК Укр аїни усі суб' єкти господарю вання зобов' язанні здійсню вати первинний (оперативний) та бухгалтерський облік рез ультатів своєї роботи, склад ати статистичну інформацію, а також надавати відповідно до вимог закону фінансову зв ітність та статистичну інфор мацію щодо своєї господарськ ої діяльності, інші дані, визн ачені законом.

Відповідно до ст. 42 Господ арського кодексу України під приємництво - це самостійна , ініціативна, систематична, н а власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб' єктами господарювання (підприємцями) з метою досягн ення економічних і соціальни х результатів та одержання п рибутку.

Відповідно до ст. 57 Господ арського кодексу України уст ановчими документами суб'єкт а господарювання є рішення п ро його утворення або заснов ницький договір, а у випадках , передбачених законом, стату т (положення) суб'єкта господа рювання.

Згідно п.п. 1, 2 ст. 65 ГК Україн и управління підприємством з дійснюється відповідно до йо го установчих документів . Вл асник здійснює свої права що до управління підприємством безпосередньо або через упо вноважені ним органи відпові дно до статуту підприємства чи інших установчих документ ів.

Відповідно до ч. 1 ст. 58 Гос подарського кодексу Україн и суб'єкт господарювання під лягає державній реєстрації ( перереєстрації), крім випадк ів, встановлених цим Кодексо м.

Порядок державної реєст рації юридичної особи та її п рипинення регулюються Зако ном України "Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб - підприємців" №755-IV від 15.05.2003р.

Для проведення державної реєстрації юридичної особи засновник (засновники) або уп овноважена ними особа повинн і особисто подати державному реєстратору (надіслати реко мендованим листом з описом в кладення) документи, визначе ні ст. 24 Закону України "Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб - підприє мців", а саме:

заповнену реєстраційну картку на проведення держав ної реєстрації юридичної осо би;

примірник оригіналу або н отаріально засвідчену копію рішення засновників або упо вноваженого ними органу про створення юридичної особи у випадках, передбачених закон ом;

два примірники устан овчих документів;

документ, що засвідчує вн есення реєстраційного збору за проведення державної реє страції юридичної особи;

інформацію з документам и, що підтверджують структур у власності засновників - юри дичних осіб, яка дає змогу вст ановити фізичних осіб - власн иків істотної участі цих юри дичних осіб.

Державному реєстратор у забороняється вимагати дод аткові документи для проведе ння державної реєстрації юри дичної особи, якщо вони не пер едбачені частинами першою - с ьомою цієї статті.

Якщо документи для прове дення державної реєстрації ю ридичної особи подаються зас новником юридичної особи, де ржавному реєстратору додатк ово пред'являється його пасп орт.

Якщо документи для прове дення державної реєстрації ю ридичної особи подаються осо бою, уповноваженою засновник ом (засновниками) юридичної о соби, державному реєстратору додатково пред'являється її паспорт та надається докуме нт, що засвідчує її повноваже ння.

Документи, які подані для проведення державної реєстр ації юридичної особи, прийма ються за описом, копія якого в день надходження документів видається (надсилається рек омендованим листом) засновни ку або уповноваженій ним осо бі з відміткою про дату надхо дження документів.

Дата надходження докуме нтів для проведення державно ї реєстрації юридичної особи вноситься до журналу обліку реєстраційних дій.

Державний реєстратор ма є право залишити без розгляд у документи, які подані для пр оведення державної реєстрац ії юридичної особи, якщо:

документи подані за нен алежним місцем проведення де ржавної реєстрації;

документи не відповідают ь вимогам, які встановлені ча стинами першою, другою, четве ртою - сьомою статті 8 та части ною п'ятою статті 10 цього Зако ну;

до державного реєстратор а надійшло рішення суду щодо заборони у проведенні реєст раційних дій;

документи подані не в п овному обсязі;

документи подано особо ю, яка не має на це повноважень .

Про залишення документі в, які подані для проведення д ержавної реєстрації юридичн ої особи, без розгляду заснов нику або уповноваженій ним о собі не пізніше наступного р обочого дня з дати їх надходж ення державним реєстратором видаються (надсилається рек омендованим листом з описом вкладення) відповідне повідо млення із зазначенням підста в залишення документів без р озгляду та документи, що пода валися для проведення держав ної реєстрації юридичної осо би, відповідно до опису.

Залишення документів, як і подавалися для проведення державної реєстрації юридич ної особи, без розгляду не пер ешкоджає засновнику або упов новаженій ним особі повторно му зверненню до державного р еєстратора в загальному поря дку після усунення причин, що були підставою для залишенн я цих документів без розгляд у.

Відповідно до ст. 27 Закону України "Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців" підста вами для відмови у проведенн і державної реєстрації юриди чної особи є:

• невідповідність відомо стей, які вказані в реєстраці йній картці на проведення де ржавної реєстрації юридично ї особи, відомостям, які зазна чені в документах, що подані д ля проведення державної реєс трації юридичної особи;

• невідповідність устано вчих документів вимогам част ини третьої статті 8 цього Зак ону;

• порушення порядку створ ення юридичної особи, який вс тановлено законом, зокрема:

• наявність обмежень на за йняття відповідних посад, вс тановлених законом щодо осіб , які зазначені як посадові ос оби органу управління юридич ної особи;

• невідповідність відомо стей про засновників (учасни ків) юридичної особи відомос тям щодо них, які містяться в Є диному державному реєстрі;

• наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учас никами) юридичної особи або у повноваженою ними особою юри дичних дій, які встановлені а бзацом четвертим частини дру гої статті 35 цього Закону;

• наявність в Єдиному держ авному реєстрі найменування , яке тотожне найменуванню юр идичної особи, яка має намір з ареєструватися;

• використання у найменув анні юридичної особи повного чи скороченого найменування органу державної влади або о ргану місцевого самоврядува ння, або похідних від цих найм енувань, або історичного дер жавного найменування, перелі к яких встановлюється Кабіне том Міністрів України.

Відмова у проведенні держ авної реєстрації юридичної о соби з інших підстав не допус кається.

Відповідно до ст. 55-1 Госпо дарського Кодексу України ви значено ознаки фіктивності, що дають підстави для зверне ння до суду про припинення юр идичної особи або припинення діяльності фізичною особою - підприємцем, в тому числі виз нання реєстраційних докумен тів недійсними:

зареєстровано (перереєст ровано) на недійсні (втрачені , загублені) та підроблені док ументи;

незареєстровано у держав них органах, якщо обов'язок ре єстрації передбачено законо давством;

зареєстровано (перереєс тровано) у органах державної реєстрації фізичними особам и з подальшою передачею (офор мленням) у володіння чи управ ління підставним (неіснуючим ), померлим, безвісти зниклим о собам або таким особам, що не м али наміру провадити фінансо во-господарську діяльність а бо реалізовувати повноважен ня;

зареєстровано (перереєст ровано) та проваджено фінанс ово-господарську діяльність без відома та згоди його засн овників та призначених у зак онному порядку керівників.

Виходячи з системного ан алізу наведених правових нор м, суд приходить до висновку, щ о перелік підстав для відмов и у проведенні державної реє страції юридичної особи є ви черпним, розширеному тлумаче нню не підлягає та будь-якого обов'язку державного реєстр атора засвідчуватися у справ жності наміру засновників за йматися підприємницькою дія льністю та сплачувати податк и не містить. Запис про провед ення державної реєстрації юр идичної особи може бути визн аний недійсним у випадках на ступного з'ясування обставин , що згідно зі ст. 27 Закону Украї ни "Про державну реєстрацію ю ридичних осіб та фізичних ос іб - підприємців" були підстав ою для відмови у державній ре єстрації, тобто підстави, які унеможливлюють засвідчення факту створення юридичної о соби.

Предметом дослідження у т акій справі є, зокрема, відпов ідність установчих документ ів вимогам чинного законодав ства

Судом встановлено, що Упр авлінням державної реєстрац ії та міського реєстру Луган ської міської ради 13 серпня 2010 було зареєстровано ТОВ «ТД « Гєллєн-Л» у якості юридичної особи, про що видано свідоцт во про державну реєстрацію № 612053 від 13.08.2010 року, та перебуває н а податковому обліку в ДПІ в Артемівському районі м. Луга нська з 16.08. 2010 року. Згідно стату тних документів відповідач б ув зареєстрований засновник ом ОСОБА_3 за його місце м проживання: АДРЕСА_1. Реє страція ТОВ «ТД «Гєллєн-Л» бу ла проведена державним реєст ратором виконавчого комітет у Луганської міської ради ОСОБА_5 на підставі необхід ного пакету документів, в том у числі нотаріально посвідч еної довіреності, виданої О СОБА_3 на ім`я ОСОБА_6 на п роведення дій, пов' язаних з реєстрацією підприємства.

Позивачем не надано суду доказів про те, що при створе нні відповідача допущені по рушення закону, які не можуть бути усунені, та про те, що ві дповідач, як суб' єкт господ арювання, створений з метою порушення економічних інте ресів держави, а відтак пози вачем не доведені обставини, які дають підстави для зверн ення до суду в порядку ст. 55-1 Го сподарського Кодексу Україн и про припинення юридичної о соби або припинення діяльнос ті фізичною особою - підприєм цем, в тому числі визнання реє страційних документів недій сними.

Посилання позивача про відсутність відповідача за місцем юридичної адреси на у вагу не заслуговує, оскільки вперше такі відомості з' я вилися у позивача лише після складання довідки працівни ками позивача.

Суд сприймає зазначену д овідку критично, оскільки во на не містить в собі дати її ск ладання та підстави її видан ня.

Судом встановлено, що піс ля її складення запис в Єдино му реєстрі про відсутність в ідповідача за місцезнаходже нням також зроблено не було.

Посилання позивача на п ояснення засновника ОСОБА _3 про те, що він не реєструва в підприємство та не здійсню вав дій щодо реєстрації підп риємства в органах виконавчо ї влади, ніяких документів фі нансово-господарської діяль ності не підписував, договор и не укладав та нікому не дору чав цього робити, суд не прийм ає до уваги, оскільки в судово му засідання ОСОБА_3 поясн ив, що він здійснював дії напр авлені на реєстрацію юридич ної особи, самостійно реєстр ував ТОВ «ТД «Гєллєн-Л» як пла тника податків в податковій інспекції, підписував докуме нти на ведення господарської діяльності.

Статут підприємства зас відчений приватним нотаріус ом ОСОБА_7, який засвідчив справжність підпису ОСОБА _3, зробленого в його присут ності та встановив особу ост аннього.

Посилання позивача на по рушення податкового законо давства відповідачем, на дум ку суду, не є підставою для виз нання недійсними установчих документів. Крім того, всі ді ї, на які посилається позивач , відбувалися після державно ї реєстрації ТОВ «ТД «Гєллєн -Л» та не впливають на дійсніс ть установчих документів.

За таких обставин, суд не з находить підстав для визнанн я недійсними установчих доку ментів ТОВ «ТД «Гєллєн-Л», а са ме - рішення учасника ТОВ «Т Д «Гєллєн-Л» від 13.08.2010 та статут ТОВ «ТД «Гєллєн-Л», затвердже ний рішенням учасника від 13.08. 2010 року.

Стаття 33 Закону України "П ро державну реєстрацію юриди чних осіб та фізичних осіб - пі дприємців" передбачає, що юри дична особа припиняється в р езультаті передання всього с вого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - прав онаступникам у результаті зл иття, приєднання, поділу, пере творення (реорганізації) або в результаті ліквідації за р ішенням, прийнятим засновник ами (учасниками) юридичної ос оби або уповноваженим ними о рганом, за судовим рішенням а бо за рішенням органу держав ної влади, прийнятим у випадк ах, передбачених законом.

У відповідності зі ст. 110 Ц К України юридична особа лік відується за рішенням суду про визнання судом недійсно ї державної реєстрації юриди чної особи через допущені пр и її створенні порушення , як і не можна усунути, а також в і нших випадках, встановлених законом

Згідно зі ст.38 Закону Укра їни "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних о сіб - підприємців" підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юрид ичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особ и, зокрема є:

визнання недійсним запи су про проведення державної реєстрації через порушення з акону, допущені при створенн і юридичної особи, які не можн а усунути;

провадження нею діяльнос ті, що суперечить установчим документам, або такої, що забо ронена законом;

невідповідність мінімал ьного розміру статутного фон ду юридичної особи вимогам з акону;

неподання протягом року о рганам державної податкової служби податкових деклараці й, документів фінансової зві тності відповідно до закону;

наявність в Єдиному держа вному реєстрі запису про від сутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

Оскільки суд не вбачає пі дстав для визнання недійсним и установчих документів відп овідача, на що позивач посила ється, як на підставу припине ння відповідача, як юридичну особу, інших підстав, встано влених законом, які дають під стави для такого припинення, суду не наведено, тому суд та кож не знаходить підстав для припинення відповідача, як с уб' єкта господарювання - ю ридичної особи.

За таких обставин, суд вва жає, що у задоволенні позову позивачеві слід відмовити у повному обсязі.

Питання по судових витра тах не вирішується, оскільки позивач звільнений від їх сп лати у встановленому порядку , а ст. 94 Кодексу адміністратив ного судочинства України не передбачено їх стягнення у д аних випадках.

На підставі викладеного, к еруючись ст.ст. 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позовн их вимог Державної податково ї інспекції в Артемівському районі у місті Луганську до Товариства з обмеженою від повідальністю «ТД «Гєллєн-Л» про визнання недійсними уст ановчих документів та припин ення юридичної особи - відмов ити у повному обсязі за необґ рунтованістю.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Донецького апеляційно го адміністративного суду.

Апеляційна скарга под ається до Донецького апеляці йного адміністративного суд у через Луганський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасн о надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної ін станції.

Апеляційна скарга на по станову суду першої інстанці ї подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У р азі застосування судом части ни третьої статті 160 КАС Украї ни, а також прийняття постано ви у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає закон ної сили після закінчення ст року подання апеляційної ска рги, встановленого статтею 186 КАС України, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційн ої скарги постанова, якщо її н е скасовано, набирає законно ї сили після повернення апел яційної скарги, відмови у від критті апеляційного провадж ення або набрання законної с или рішенням за наслідками а пеляційного провадження.

Якщо строк апеляційног о оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова с уду не набрала законної сили .

Повний текст постанови складено та підписано 16 трав ня 2011 року.

Суддя О.П. Островська

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2011
Оприлюднено06.06.2011
Номер документу15953382
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2158/11/1270

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко Валентина Григорівна

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко Валентина Григорівна

Ухвала від 23.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Яманко В.Г.

Постанова від 10.05.2011

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

О.П. Островська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні