ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"17" лютого 2011 р. справа № 2а-3566/09
Колегія суддів Дніпропет ровського апеляційного адмі ністративного суду у складі: головуючого судді: Туркіної Л.П.
суддів: М ельник В.В. Проценко О.А.
розглянувши у порядку пи сьмового провадження апеляц ійну скаргу Управлін ня Пенсійного фонду України в м. Бердянську Запорізької о бласті
на постанову Бердянськ ого міськрайонного суду Запо різької області від 14 грудня 2 009 р.
у справі № 2а-3566/09
за позовом: ОСОБА_1, м. Бе рдянськ Запорізької області
до: Управління Пенсійно го фонду України в м. Бердянсь ку Запорізької області
про: визнання про типравною бездіяльності, зоб ов' язання до нарахування та виплати щомісячної доплати до пенсії “дітям війни”, зобо в' язання до вчинення дій, -
ВСТАНОВИЛА:
23.10.2009 р. позивач звернув ся до Бердянського міськрайо нного суду Запорізької облас ті з позовом до Управління Пе нсійного фонду України в м. Бе рдянську Запорізької област і (далі - УПФУ в м. Бердянську Запорізької області) про виз нання протиправною бездіяль ності відповідача стосовно н еналежної виплати допомоги, передбаченої ст. 6 Закону Укра їни «Про соціальний захист д ітей війни», зобов' язання в ідповідача нарахувати щоміс ячну державну соціальну допо могу в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком за період з 01.01. 2006 р. по 23.10.2009 р.
Позов також містив заяву п ро поновлення строку звернен ня до суду.
Постановою Бердянського міськрайонного суду Запоріз ької області від 14 грудня 2009р. у справі №2а-3566/09 позовні вимоги з адоволено частково, визнано протиправною бездіяльність УПФУ в м. Бердянську Запорізь кої області, зобов' язано ві дповідача здійснити перерах унок та виплатити ОСОБА_1 підвищення до пенсії, згідно ст. 6 Закону України «Про соці альний захист дітей війни», з а період з 23.10.2008 р. по 23.10.2009 р. з ураху ванням законодавчо визначен ого розміру мінімальної пенс ії за віком, встановленого на час виплати, за відрахування м раніше виплачених сум, в інш ій частині позовних вимог ві дмовлено.
Відповідач, не погодившис ь з вищезазначеною постаново ю суду першої інстанції, пода в апеляційну скаргу, у якій пр осить скасувати постанову су ду першої інстанції у даній а дміністративній справі та ух валити у справі нове рішення , яким відмовити позивачу у за доволені заявлених ним позов них вимог у повному обсязі.
В апеляційній скарзі апеля нт вказує на помилкове засто сування судом норм ч. 1 ст. 28 Зак ону України «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування», відповідно до якої за наявності достатньо го страхового стажу мінімаль ний розмір пенсії за віком вс тановлюється у розмірі прожи ткового мінімуму для осіб, як і втратили працездатність, в изначеного Законом. Зазначає , що відповідно до ч. 3 тієї ж ста тті мінімальний розмір пенсі ї за віком, встановлений част иною першою, застосовується виключно для визначення розм ірів пенсій, призначених згі дно з цим Законом, тобто Закон ом України «Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування».
Апелянт вважає, що діяв відп овідно до чинного законодавс тва, що виключає підстави для задоволення позову.
Позивач рішення суду першо ї інстанції не оскаржив, прот и апеляційної скарги не запе речив.
Перевіривши доводи апеля ційної скарги та матеріали с прави, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга не підл ягає задоволенню, а рішення с уду скасуванню з наступних п ідстав.
Судом першої та апеляційн ої інстанції встановлено, що позивач народився ІНФОРМА ЦІЯ_1, і відповідно до вимог с т. 1 Закону України «Про соціал ьний захист дітей війни», яки й набрав чинності з 01.01.2006 року, п озивач набув статус «дитини війни», що надає йому право на отримання пільг та державно ї соціальної підтримки, вста новлених Законом України «П ро соціальний захист дітей в ійни», у тому числі і ст. 6 вказа ного Закону, якою встановлен о право на підвищення пенсії , яка нараховується та сплачу ється особам, які мають стату с «дитини війни», на 30% мінімал ьної пенсії за віком.
З матеріалів даної адмініс тративної справи вбачається , що до вимог, заявлених позива чем за 2006-2007 роки, судом застосов ано норми ст. ст. 99, 100 КАС України , що було підставою для відмов и у задоволенні позову в цій ч астині.
Щодо застосування строкі в позовної давності під час р озгляду даної адміністратив ної справи, то колегія суддів вважає за необхідне зазначи ти наступне.
Статтею 99 КАС України встановлено річний строк дл я звернення до суду з адмініс тративним позовом для захист у порушених прав, інтересів, с вобод, а відповідно до ч. 1 ст. 100 К АС України пропуск вищезазна ченого строку є підставою дл я відмови у задоволені адмін істративного позову, за умов и, що на цьому наполягає одна і з сторін.
Як вбачається з письм ових заперечень відповідача у справі він наполягав на зас тосування негативних наслід ків у разі пропущення позива чем строків звернення до суд у за захистом свого порушено го права, та зазначав що поваж ні підстави, для поновлення ц ього строку відсутні.
Враховуючи вищенавед ені обставини, норми чинного процесуального законодавст ва, та приймаючи до уваги, що п озивачем, який звернувся до с уду першої інстанції з позов ом про захист свого порушено го права 23.10.2009 р., не було надано д оказів в підтвердження поваж ності причин пропуску ним ст року на звернення до суду за з ахистом свого порушеного пра ва щодо вимог про визнання пр отиправною бездіяльності ві дповідача щодо не нарахуванн я та не сплати надбавки до пен сії, як дитині війни, за 2006 р., 2007 р ., колегія суддів вважає що суд першої інстанції обґрунтова но залишив без задоволення п озовні вимоги позивача у цій частині.
Правові підстави вирішен ня позовних вимог щодо 2008 року були правильно визначені су дом попередньої інстанції, я кий керувався нормами ст. 6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" та р ішеннями Конституційного су ду України.
Так, Законом України "Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів Ук раїни" від 28.12.2007 р. внесено зм іни до Закону України "Про соціальний захист дітей війн и", зокрема статтею 6 вказан ого Закону після внесення зм ін передбачалось, що дітям ві йни до пенсії або щомісячног о довічного грошового утрима ння чи державної соціальної допомоги, що виплачується за мість пенсії, виплачується п ідвищення у розмірі надбавки , встановленої для учасників війни.
Однак, Рішенням Конститу ційного Суду України № 10-рп/2008 в ід 22.05.2008 положення пункту 28 р озділу II "Внесення змін до дея ких законодавчих актів Украї ни" Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2008 рі к та про внесення змін до деяк их законодавчих актів Україн и" від 28.12.2007 щодо внесення змі н до Закону України "Про со ціальний захист дітей війни" визнані такими, що не відп овідають Конституції Укр аїни.
Нормами Закону України «П ро Державний бюджет України на 2009 рік»не передбачено обме жень щодо застосування полож ень ст. 6 Закону України «Про с оціальний захист дітей війни ».
Отже, суд першої інстанції п рийняв правильне по суті ріш ення, що виключає підстави дл я його скасування. Однак, в ріш енні помилково зазначено пер іод з 23.10.2008 р по 23.10.2009 р.
Оскільки виплати набавки д о пенсії особам, які мають ста тус «дитина війни», за кожний рік передбачені Державним б юджетом України на певний рі к, і органи державної влади зд ійснюють виконання Державно го бюджету України протягом кожного бюджетного періоду, тому колегія суддів, приймаю чи до уваги, що судом першої ін станції по суті заявлених по зовних вимог прийнято правил ьне рішення, вважає за необхі дне, відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 201 КА С України, змінити рішення су ду першої інстанції у даній с праві та абзаци 2 та 3 резолюти вної частини рішення суду пе ршої інстанції у даній адмін істративній справі викласти в наступній редакції:
«Визнати протиправною бе здіяльність Управління Пенс ійного фонду України в м. Берд янську Запорізької області щ одо не нарахування та не випл ати ОСОБА_1 у періоди з 23 жо втня 2008 року по 31 грудня 2008 року т а з 01 січня 2009 року по 23 жовтня 2009 р оку підвищення до пенсії в ро змірі 30% мінімальної пенсії за віком, розрахованої відпові дно до ст. 6 Закону України „Пр о соціальний захист дітей ві йни” та з урахуванням вимог ч . 1 ст. 28 Закону України «Про заг альнообов' язкове державне пенсійне страхування»».
«Зобов' язати Управління Пенсійного фонду України в м . Бердянську Запорізької обл асті нарахувати та виплатити на користь ОСОБА_1 підвищ ення до пенсії відповідно до ст. 6 Закону України „Про соці альний захист дітей війни” в розмірі 30% мінімальної пенсії за віком, встановленої ч. 1 ст. 2 8 Закону України «Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування», за період и з 23 жовтня 2008 року по 31 грудня 200 8 року та з 01 січня 2009 року по 23 жов тня 2009 року, з урахуванням рані ше здійснених виплат”, а в реш ті постанову суду першої інс танції у даній справі залиши ти без змін.
Доводи апелянта стосовно т ого, що вимоги до УПФУ пред' я влено необґрунтовано, оскіль ки відповідні бюджетні кошти відсутні, не приймаються, вих одячи з такого.
Органи державної влади та органи місцевого самоврядув ання, їх посадові особи зобов 'язані діяти лише на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.
Відповідно до п.15 Положення «Про Пенсійний фонд України », Пенсійний фонд України зді йснює свої повноваження чере з створенні в установленому порядку територіальні управ ління
Надання дітям війни соціал ьної підтримки є державною п рограмою соціальної допомог и, яка згідно ст. 87 Бюджетного к одексу України відноситься д о видатків Державного бюджет у, а Пенсійний фонд України зг ідно ст. 21 Бюджетного кодексу України є розпорядником бюдж етних коштів для здійснення програми соціальної підтрим ки дітям війни та відповідно до ч. 4 ст. 22 Бюджетного кодексу України розробляє план своє ї діяльності відповідно до з авдань та функцій, визначени х нормативно-правовими актам и, виходячи з необхідності до сягнення конкретних результ атів за рахунок бюджетних ко штів, а також розробляє на під ставі плану діяльності проек т кошторису та бюджетні запи ти і подає їх до Мінфіну Украї ни чи місцевому фінансовому органу, затверджує кошториси розпорядників бюджетних кош тів ніжчого рівня (до яких від носиться і відповідач) та інш е.
Таким чином, вищенаведені н орми свідчать про те, що обов' язок по нарахуванню та випла ті доплати до пенсії позивач а (який має статус дитини війн и), яка передбачена ст.6 Закону України «Про соціальний зах ист дітей війни»- покладено на відповідні територіальні управління Пенсійного фонду України за місцем проживанн я позивача.
Доводи апеляційної скарги про неможливість застосуван ня до спірних правовідносин розміру мінімальної пенсії з а віком, оскільки це суперечи ть вимогам статті 28 Зако ну України «Про загальноо бов'язкове державне пенсійне страхування» - колегія су ддів вважає безпідставними, оскільки ст. 6 Закону Украї ни «Про соціальний захист ді тей війни»визначає, що діт ям війни пенсії або щом ісячне довічне грошове ут римання чи державна соціа льна допомога, що випла чується замість пенсії, пі двищуються на 30 % мінімальної пенсії за віком.
На час розгляду цієї справи судом розмір мінімальної пе нсії за віком визначався згі дно ст. 28 Закону України «Про з агальнообов`язкове державне пенсійне страхування» та до рівнював прожитковому мінім уму, встановленому для осіб, щ о втратили працездатність.
Відповідно до ст. 2 ч.1 Закону України «Про прожитковий мін імум»від 15 липня 1999 року, прожи тковий мінімум застосовуєть ся для встановлення розмірів мінімальної заробітної плат и та мінімальної пенсії за ві ком.
Доводи апеляційної скарг и відповідача спростовуютьс я дослідженими судом доказам и та не можуть бути підставою для скасування постанови су ду, а тому апеляційну скаргу в ідповідача необхідно залиши ти без задоволення.
Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 201, 205, 207
Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я суддів, -
ПОСТАНОВИЛА:
Апеляційну скарг у Управління Пенсійного фонд у України в м. Бердянську Запо різької області залишити без задоволення.
Постанову Бердянського м іськрайонного суду Запорізь кої області від 14 грудня 2009 р. з мінити.
Викласти абзац другий резо лютивної частини рішення у н аступній редакції: «Визнати протиправною бездіяльність Управління Пенсійного фонду України в м. Бердянську Запор ізької області щодо не нарах ування та не виплати ОСОБА_ 1 у періоди з 23 жовтня 2008 року п о 31 грудня 2008 року та з 01 січня 2009 р оку по 23 жовтня 2009 року підвище ння до пенсії в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком, розр ахованої відповідно до ст. 6 За кону України „Про соціальни й захист дітей війни” та з ура хуванням вимог ч. 1 ст. 28 Закону України «Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування»».
Викласти абзац третій резо лютивної частини рішення у н аступній редакції: «Зобов' я зати Управління Пенсійного ф онду України в м. Бердянську З апорізької області нарахува ти та виплатити на користь ОСОБА_1 підвищення до пенсі ї відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни „Про соціальний захист дітей війни” в розмірі 30% міні мальної пенсії за віком, вста новленої ч. 1 ст. 28 Закону Україн и «Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня», за періоди з 23 жовтня 2008 рок у по 31 грудня 2008 року та з 01 січня 2009 року по 23 жовтня 2009 року, з ура хуванням раніше здійснених в иплат»,
В іншій частині залиш ити рішення суду першої інст анції без змін.
Постанова може бути ос каржена відповідно до ст. 212 КА С України.
Постанова набирає зак онної сили відповідно до ст. 25 4 КАС України.
Головуючий: Л.П . Туркіна
Суддя: В.В. Мельни к
Суддя: О.А. Проце нко
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.02.2011 |
Оприлюднено | 06.06.2011 |
Номер документу | 15954531 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Туркіна Л.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні