ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 травня 2011 р. о 16:32 Справа №2а-3885/09/4/0170
Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засіданн я Шевцовій Г.В., за участі пред ставників сторін: від позива ча - Стиранка І.Є.; від відпо відача - Кирюхіна Я.М.; розг лянувши у відкритому судовом у засіданні адміністративну справу
за позовом Закритого акці онерного товариства "Санатор ій "Слава"
до Державної податкової і нспекції у м. Алушті АР Крим
про визнання протиправним и та скасування податкових п овідомлень-рішень
Суть спору: Закрите акціоне рне товариство "Санаторій "Сл ава" (далі - позивач) звернулос ь до Окружного адміністратив ного суду АР Крим із позовом д о Державної податкової інспе кції у м. Алушті (далі - відпові дач), про визнання протиправн ими та скасування податково го повідомлення-рішення від 18.02.2009 року № 0006932301/1 повністю та под аткового повідомлення-рішен ня від 18.02.2009 року №0001931701/1 в частині визначення суми податкового зобов'язання з податку з дохо дів фізичних осіб у розмірі 323 0,67 грн. за основним платежем та 6462,00 грн. за штрафними (фінансов ими) санкціями.
Позов мотивовано помилков істю висновків позивача, пок ладених в основу оскаржених податкових повідомлень-ріше нь. Так, за результатами перев ірки виявлено порушення прип исів Закону України "Про пода ток на додану вартість" щодо д ати включення до складу пода ткового зобов'язання сум под атку, при здійсненні господа рських операцій за договорам и про спільну участь у будівн ицтві нежитлових приміщень. Позивач вважає, що вказані го сподарські операції оподатк овуються за правилами, встан овленими для договорів доруч ення. Також позивач вважає не правомірним покладення на нь ого функцій податкового аген ту при здійснення операцій з фізичними особами - підприєм цями.
Ухвалами суду від 06.04.2009 року в ідкрито провадження по справ і, після закінчення підготов чого провадження справу приз начено до судового розгляду. Ухвалами суду від 11.06.2009 року за клопотанням позивача призна чена по справі судово-економ ічна експертиза, зупинено пр овадження у справі.
16.02.2011 року на адресу суду наді йшли матеріали справи із екс пертним висновком, ухвалою с уду від 16.02.2011 року провадження у справі поновлено.
Під час судового розгляду с прави надав заяву про зменше ння позовних вимог - просив ви знати протиправним та скасув ати податкове повідомлення-р ішення від 18.02.2009 року № 0006932301/1 повн істю; визнати протиправним і скасувати податкове повідом лення-рішення від 18.02.2009 року №00019 31701/1 в частині визначення суми податкового зобов'язання з п одатку з доходів фізичних ос іб у розмірі 3153,60 за основним пл атежем та 6307,20 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
В судовому засіданні предс тавник позивача уточнені (зм еншені) позовні вимоги підтр имав, надав пояснення по суті спору.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зову заперечував, надав пись мові заперечення, в яких прос ив відмовити у задоволенні п озову, посилаючись на те, що пр оведеною податковим органом перевіркою встановлено, що п озивач у періоді, що перевіря вся здійснював реконструкці ю спальних корпусів санаторі ю за рахунок коштів, отримани х від фізичних і юридичних ос іб на підставі договорів про участь у будівництві. Предст авник відповідача зазначив, що позивач не задекларував с уми податкового зобов'язання по "першій події" - в податкови й період, коли гроші було факт ично отримано. Стосовно дона рахування сум податку з дохо дів фізичних осіб у тій части ні, що оскаржується, представ ник відповідача зазначив, що при проведенні перевірки не було надано документів (свід оцтва про державну реєстраці ю юридичних осіб - підприємці в, свідоцтва про сплату єдино го податку, тощо), які б підтве рджували, що позивач виплати в кошти саме суб'єктам господ арювання.
Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у с праві докази у їх сукупності , суд, -
ВСТАНОВИВ:
Закрите акціонерне тов ариство "Санаторій "Слава" (іде нтифікаційний код 02650854) зареєс тровано як суб' єкт підприєм ницької діяльності - юридич на особа виконкомом Алуштинс ької міської ради 17.12.2004 року, за реєстровано у якості платник а податку на додану вартість , перебуває на податковому об ліку в ДПІ у м. Алушта АР Крим.
Посадовими особами ДПІ в м. Алушта АР Крим проведено пла нову виїзну перевірку позива ча з питань дотримання вимог податкового, валютного та ін шого законодавства у період з 01.04.2007 року по 30.06.2008 року, за резул ьтатами перевірки складено а кт від 26.11.2008 року №1481/23/02650854.
Згідно із висновками даног о акту встановлено порушення позивачем вимог пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3, п . 4.1 ст. 4, пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону Украї ни від 03.04.1997 року №168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» (далі - Закон №168, тут і далі нормати вно-правові акти у редакції, ч инній на час виникнення спір них відносин), що призвело до з авищення на 73721,00 грн. бюджетног о відшкодування з ПДВ по декл арації за січень 2008 року та зав ищення залишку від'ємного зн ачення, який після бюджетног о відшкодування включається до складу податкового креди ту наступного звітного подат кового періоду по рядку 26 декл арації за червень 2008 року на 428268 2,00 грн. Також встановлено пору шення вимог Закону України в ід 22.05.2003 року №889-IV «Про податок з д оходів фізичних осіб» (далі - Закон №889).
На підставі вказаного акту перевірки відповідач прийня в податкові повідомлення-ріш ення: від 11.12.2008 року № 0006932301/0 про зме ншення позивачу суми заявлен ого бюджетного відшкодуванн я з податку на додану вартіст ь за січень 2008 року у розмірі 73721 ,00 грн. та податкове повідомле ння-рішення від 11.12.2008 року №0001931701/0 про визначення позивачу суми податкового зобов'язання з п одатку з доходів фізичних ос іб у розмірі 3439,69 грн. за основни м платежем та 6307,20 грн. за штрафн ими (фінансовими) санкціями, з астосованими відповідно до п п. 17.1.9 п. 17.1 ст. 17 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок по гашення зобов'язань платникі в податків перед бюджетами т а державними цільовими фонда ми".
За наслідками адміністрат ивного оскарження вказані по даткові повідомлення-рішенн я залишені без змін, скарги пл атника податку - без задоволе ння, відповідачем прийняті п одаткові повідомлення-рішен ня від 18.02.2009 року № 0006932301/1 та від 18.02.2009 року №0001931701/1.
Перевіркою встановлено, що у періоді, що перевірявся, пла тник податків отримував на р ахунок у банку та у касу від юр идичної особи та фізичних ос іб грошові кошти у якості опл ати за нежитлові приміщення об' єкту будівництва - буді влі корпусів №№ 9, 10, відповідно до укладених договорів про у часть у будівництві нежитлов ого приміщення.
Відповідачем операції з бу дівництва ЗАТ "Санаторій "Сла ва" нежитлових приміщень від повідно до зазначених догово рів про участь у будівництві нежитлових приміщень віднес ені до операцій з поставки по слуг і тому оподатковані под атком на додану вартість на з агальних підставах за ставко ю 20 відсотків. Тобто, відповід ачем вказані договори віднес ені до таких, якими передбаче но передачу прав власності н а нежитлові приміщення, що бу дуються, а такі операції, відп овідно до п. 1.4 Закону №168 підпад ають під визначення поставки товарів, та підлягають опода ткуванню податком на додану вартість відповідно до пп. 3.1.1 п . 3.1 ст. 3 вказаного Закону.
При цьому базу оподаткуван ня операцій з поставки товар ів (послуг) визначено у загаль новстановленому порядку - в ідповідно до норм п. 4.1 ст. 4 Зако ну №168, тобто виходячи з їх дого вірної (контрактної) вартост і, визначеної за вільними цін ами, але не нижче за звичайні ц іни. Відповідно до норм пп. 7.3.1. п . 7.3. ст. 7 Закону України "Про пода ток на додану вартість", датою виникнення податкових зобов ' язань з поставки товарів (р обіт, послуг) вважається дата , яка припадає на податковий п еріод, протягом якого відбув ається будь-яка з подій, що ста лася раніше: або дата зарахув ання коштів від покупця (замо вника) на банківський рахуно к платника податку як оплата товарів (робіт, послуг), що під лягають поставці, а у разі пос тавки товарів (робіт, послуг) з а готівкові грошові кошти - дата їх оприбуткування в кас і платника податку, а при відс утності такої - дата інкаса ції готівкових коштів у банк івській установі, що обслуго вує платника податку; або дат а відвантаження товарів, а дл я робіт (послуг) - дата оформл ення документа, що засвідчує факт виконання робіт (послуг ) платником податку.
Отже, за даними акту перевір ки, позивач повинен був утрим увати та вносити до бюджету п одаток на додану вартість (шл яхом декларування податкови х зобов' язань), що отриманий ним у звітному (податковому) п еріоді у складі коштів, що над ійшли за зазначеними договор ами. На підставі вказаного, гр ошові кошти, що надходили у ме жах договорів про участь у бу дівництві нежитлових приміщ ень, були включені до бази опо даткування податком на додан у вартість у відповідності з пп. 7.3.1 п. 7.3 ст. 7 Закону України "Пр о податок на додану вартість ".
Судом встановлено, що догов ори про участь у будівництві нежитлового приміщення, укл адені позивачем із юридичним и і фізичними особами (а.с. 97-306, т . 2) містять такі умови. Предмет договору полягає у наступно му: "пп. 2.1 - на підставі цього дог овору Сторона-1 (ЗАТ „Санаторі й „Слава”) своїми силами і зас обами, із залученням грошови х коштів Сторони-2 здійснює б удівництво нежитлових будів ель загальною площею 13491,42 кв. м ( далі - об' єкт будівництва) . Після введення в експлуатац ію об' єкту Сторона-1 передає Стороні-2 профінансоване не ж итлове приміщення (далі - об 'єкт фінансування) (номер, зага льна площа, поверх розміщенн я кожного приміщення визначе ні у кожному договорі окремо ), збудоване Стороною-1 згідно із проектом "Реконструкція с анаторію "Слава", спальні корп уси №№ 9, 10 в м. Алушта", з урахуван ням комплексу робіт, передба чених технічними характерис тиками нежитлових приміщень , а Сторона-2 забезпечує фінанс ування будівництва Об' єкту фінансування та приймає йог о у свою власність відповідн о до умов цього Договору.
Сторона-1 за договором (пози вач) зобов' язується збудува ти об' єкт будівництва і пер едати у власність об' єкт фі нансування (пп. 4.1.1 договору), ін формувати Сторону-2 про хід бу дівництва об' єкту (пп. 4.1.5 дого вору), передати об' єкт фінан сування у власність Стороні- 2 у строк 30 (тридцять) календарн их днів після введення об' є кту будівництва в експлуатац ію відповідно до умов переда чі об' єкту фінансування у в ласність Стороні-2, визначени х цим Договором (п.п. 4.1.7 договор у), здійснити за дорученням Ст орони-2 за рахунок Сторони-2 оф ормлення права власності на переданий Стороні-2 об' єкт ф інансування (п.п. 4.1.10 договору).
Господарські відносини пі дприємства з іншими підприєм ствами та організаціями регл аментуються ст. 67 Господарськ ого кодексу України, де вказа но, що "відносини підприємств а з іншими підприємствами, ор ганізаціями, громадянами в у сіх сферах господарської дія льності здійснюються на осно ві договорів. Підприємства в ільні у виборі предмета дого вору, визначенні зобов'язань , інших умов господарських вз аємовідносин, що не супереча ть законодавству України". Пі дставами виникнення господа рських зобов' язань, відпові дно до ст. 174 Господарського ко дексу України є також інші уг оди, передбачені законом, а та кож угоди, не передбачені зак оном, але такі, які йому не суп еречать.
Також згідно ст. 6 Цивільног о кодексу України: "сторони ма ють право укласти договір, як ий не передбачений актами ци вільного законодавства, але відповідає загальним засада м цивільного законодавства. Сторони мають право врегулюв ати у договорі, який передбач ений актами цивільного закон одавства, свої відносини, які не врегульовані цими актами . Сторони в договорі можуть ві дступити від положень актів цивільного законодавства і в регулювати свої відносини на власний розсуд.", а відповідно до ст. 627 Цивільного кодексу Ук раїни сторони є вільними в ук ладенні договору, виборі кон трагента та визначенні умов договору з урахуванням умов цього Кодексу, інших актів ци вільного законодавства, звич аїв ділового обороту, вимог р озумності та справедливості .
Цивільним законодавством не передбачений такий вид до говору як договір про участь у будівництві нежитлового п риміщення, або про дольову уч асть у будівництві нежитлово ї будівлі, але можливість укл адення такого типу договорів передбачена Законом України від 18.09.1991 року № 1560-XII "Про інвестиц ійну діяльність". Такий догов ір також передбачений Тимча совим положенням про порядок реєстрації права власності на об' єкти нерухомого майна , затвердженим наказом Мініс терства юстиції України від 07.02.2002 року № 7/5, як підстава для ре єстрації права власності із видачею свідоцтва про право власності на об' єкти нерухо мого майна, з
Регулювання правових відн осин стосовно права власност і на результат інвестицій зд ійснюється згідно загальних правил цивільного законодав ства України. Так, право власн ості на новостворене нерухом е майно (житлові будинки, спор уди тощо), згідно ст. 3 31 Цивільного кодексу України , виникає з моменту завершенн я будівництва (створення май на). Якщо договором або законо м передбачено прийняття неру хомого майна до експлуатації , право власності виникає з мо менту його прийняття до експ луатації. Якщо право власнос ті на нерухоме майно відпові дно до закону підлягає держа вній реєстрації, право власн ості виникає з моменту держа вної реєстрації.
Позивач, згідно умов надани х договорів про участь у буді вництві нежитлового приміще ння, або про дольову участь у б удівництві нежитлової будів лі ні на одному з етапів реалі зації договору не реєструє с воє право власності на примі щення апартаментів, тобто не стає власником об' єкта нер ухомого майна, що профінансо ване інвестором та передаєть ся Стороні-2. Таким чином, за ре зультатами укладених догово рів позивач передає не право власності на об' єкт, а резул ьтати виконаного доручення у вигляді матеріалізованого о б' єкта та сукупності майнов их прав, які дозволяють інвес тору вимагати оформлення сво го права власності на об' єк т, як і передбачено договором у пп. 4.1.1, 4.1.7, 4.1.10, 4.2.2, 4.2.7. Інвестор є вла сником об' єкта інвестуванн я у розмірі вкладених ним у об ' єкт коштів, у тому числі і до моменту оформлення правовст ановлюючих документів на гот овий об' єкт.
Тому при визначенні порядк у оподаткування операцій за такими договорами слід виход ити з суті врегульованих ним и відносин.
Згідно укладених договорі в ЗАТ "Санаторій "Слава" прийня в на себе за дорученням та за р ахунок інвесторів - ТОВ "Капіт альні інвестиції" та фізични х осіб зобов' язання з викон ання визначених договорами ю ридичних та фактичних дій, фу нкцій генерального замовник а будівництва та уклав догов ір на будівництво об' єктів нерухомого майна - корпусів №№ 9, 10 із підрядною організаці єю ТОВ "Ербек", що відповідає у мовам договору доручення, пе редбаченого главою 68 Цивільн ого кодексу України.
Згідно із ст. 1000 Цивільного к одексу України за договором доручення одна сторона (пові рений) зобов' язується вчини ти від імені та за рахунок дру гої сторони (довірителя) певн і юридичні дії. Правочин, вчин ений повіреним, створює, змін ює, припиняє цивільні права т а обов' язки довірителя. Дог овором доручення може бути в становлено виключне право по віреного на вчинення від іме ні та за рахунок довірителя в сіх або частини юридичних ді й, передбачених договором. У д оговорі можуть бути встановл ені строк дії такого доручен ня та (або) територія у межах я кої є чинним виключне право п овіреного.
При цьому повірений зобов' язаний: повідомляти довірите леві на його вимогу всі відом ості про хід виконання його д оручення; після виконання до ручення або в разі припиненн я договору доручення до його виконання негайно надати зв іт про виконання доручення т а виправдні документи, якщо ц е вимагається за умовами дог овору та характером дорученн я; негайно передати довірите леві все одержане у зв' язку з виконанням доручення (ст. 1006 Цивільного кодексу України), а довіритель зобов' язаний, якщо інше не встановлено дог овором: забезпечити повірено го засобами, необхідними для виконання доручення; відшко дувати повіреному витрати, п ов' язані з виконанням доруч ення; негайно прийняти від по віреного все одержане ним у з в' язку з виконанням доручен ня (ст. 1007 Цивільного кодексу Ук раїни).
Отже, враховуючи, що перехід грошових коштів від інвесто рів до ЗАТ "Санаторій "Слава" т а майна від ЗАТ "Санаторій "Сл ава" до фізичних та юридичних осіб здійснюється за догово рами, що відповідають вимога м, передбаченим договором до ручення, та за своїми функція ми згідно цих договорів ЗАТ "С анаторій "Слава" фактично вик онує функції повіреного, від повідно право власності на м айно до ЗАТ "Санаторій "Слава" (Сторони - 1 за договорами) не переходить.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні" господарська опе рація - дія або подія, яка викл икає зміни в структурі актив ів та зобов'язань, власному ка піталі підприємства. Підстав ою для бухгалтерського облік у господарських операцій є п ервинні документи, які фіксу ють факти здійснення господа рських операцій. Первинні до кументи повинні бути складен і під час здійснення господа рської операції, а якщо це нем ожливо - безпосередньо після її закінчення.
Бухгалтерський облік є обо в'язковим видом обліку, який в едеться підприємством. Фінан сова, податкова, статистична та інші види звітності, що вик ористовують грошовий вимірн ик, ґрунтуються на даних бухг алтерського обліку (ч. 2 ст. 3. За кону України "Про бухгалтерс ький облік та фінансову звіт ність в Україні").
Господарські операції офо рмлюються первинними докуме нтами та відображаються у бу хгалтерському обліку так, як вони передбачені у договорі .
Від того, з елементами яких договорів оформлені договор и про участь у будівництві - договорів підряду чи догово рів доручення - залежить бухг алтерський та податковий обл ік.
При оформленні операцій по договору про фінансування б удівництва, у якому вказано, щ о здійснюється участь (пайов а участь) у будівництві сторо ною, не уповноваженою самост ійно виконувати будівельні р оботи, ведення бухгалтерсько го обліку у уповноваженої ст орони (забудовника) здійснює ться відповідно до наказу Мі ністерства фінансів України від 30.11.1999 року № 291 "Про затвердже ння плану рахунків бухгалтер ського обліку та Інструкції про його застосування", відпо відно до якої "кошти, які забу довник отримав від пайовика для пайової участі в будівни цтві об'єкта, відображаються за дебетом рахунків обліку г рошових коштів, запасів і кре дитом рахунку 48 "Цільове фінан сування і цільові надходженн я" із внесенням до аналітично го обліку відомостей про пай овика і об'єкт будівництва. Пі сля оформлення документів пр о право власності пайовика н а відповідну частку збудован ого об'єкта й приймально-пере давального акта забудовник н а відповідну вартість дебету є рахунок 48 у кореспонденції з рахунком 15.
Передані забудовнику кошт и для пайової участі в будівн ицтві об'єкта пайовик відобр ажає за кредитом рахунків об ліку грошових коштів, запасі в у кореспонденції з рахунко м 37 "Розрахунки з різними дебі торами". Після одержання офор млених документів про право власності й приймально-перед авального акта пайовика на в ідповідну частку збудованог о об'єкта кредитується рахун ок 37 у кореспонденції з рахунк ом 15.
Зарахування на баланс влас ної частки збудованого об'єк та відображається за дебетом рахунку 10 "Основні засоби" та к редитом рахунку 15. Якщо власна частка збудованого об'єкта (к вартири, нежитлові приміщенн я) призначені пайовиком для п родажу, то їх зарахування на б аланс пайовика відображаєть ся за дебетом рахунку 28 "Товар и" та кредитом рахунку 15.
Аналітичний облік капітал ьних інвестицій ведеться від повідно за видами основних з асобів, інших матеріальних н еоборотних активів, нематері альних активів, а також за окр емими об'єктами капітальних вкладень (інвентарними об'єк тами).
Перерахування підрядним о рганізаціям грошових коштів (як отриманих від інакших інв есторів, так і власних) замовн ик відображає у збільшення д ебіторської заборгованості по наданим авансам.
Договори про участь у будів ництві нежитлового приміщен ня не передбачають передачу ЗАТ "Санаторій "Слава" права вл асності на товар, оскільки ум овами договорів передбачено , що Сторона-2 реєструє право в ласності на об' єкт після вв едення його у експлуатацію з а собою, відповідно немає пер еходу права власності від Са наторію тому що він його не от римує у встановленому для не рухомості порядку. Тому, по св оїй правовій суті договори, щ о укладені позивач є змішани ми договорами, що дозволяєть ся цивільним та господарськи м законодавством України з е лементами договору дорученн я.
База оподаткування з подат ку на додану вартість у випад ку укладання договорів з еле ментами договору доручення в изначається відповідно п. 4.7. с т. 4 Закону України "Про подато к на додану вартість", де вказа но, що у разі коли платник пода тку (далі - повірений) здійснює діяльність з придбання това рів (робіт, послуг) за дорученн ям та за рахунок іншої особи (д алі - довіритель), датою збільш ення податкового кредиту так ого повіреного є дата перера хування коштів (поставка в уп равління цінних паперів, інш их документів, що засвідчуют ь відносини боргу) на користь продавця таких товарів (робі т, послуг) або поставка інших в идів компенсацій вартості та ких товарів (робіт, послуг), а д атою збільшення податкових з обов'язань є дата передання т аких товарів (результатів ро біт, послуг) довірителю. При ць ому довіритель не збільшує п одатковий кредит на суму кош тів (вартість цінних паперів , інших документів, що засвідч ують відносини боргу), перера хованих (переданих) повірено му, але має право на збільшенн я податкового кредиту у пода тковий період отримання това рів (робіт, послуг), придбаних повіреним за його дорученням .
Таким чином, доводи податко вого органу, покладені в осно ву висновку про заниження су ми податкових зобов'язань і з авищення суми бюджетного від шкодування за січень 2008 року у розмірі 73721,00 грн., не є норматив но і документально обґрунтов аними. Тому вимоги про визнан ня протиправним і скасування податкового повідомлення-рі шення від 18.02.2009 року № 0006932301/1 підля гають задоволенню у повному обсязі.
Досліджуючи правомірність визначення відповідачем под аткового зобов'язання з пода тку з доходів фізичних осіб у податковому повідомленні-рі шенні від 18.02.2009 року №0001931701/1 на сум у 3230,67 грн., суд встановив таке.
За даними акту перевірки по зивач виплатив дохід таким ф ізичним особам:
ОСОБА_3 виплачено за товар кошти у розмірі 159,00 грн. за плат іжними дорученнями від 27.06.2007 ро ку та від 04.07.2007 року;
ОСОБА_4 за надані послуги в иплачено 620,00 грн. за платіжними дорученнями №736 від 30.07.2007 року, № 873 від 30.08.2007 року; №1107 від 06.11.2007 року, № 34 від 14.01.2008 року, №517 від 30.05.2008 року;
ОСОБА_5 виплачений дохід з а товар у розмірі 12420,00 грн. відпо відно до платіжних доручень №872 від 29.08.2007 року та №1167 від 04.12.2007 рок у;
ОСОБА_6 виплачений дохід з а надані послуги у розмірі 7825,00 грн. за платіжними доручення ми №877 від 30.08.2007 року, №991 від 03.10.2007 рок у, №1088 від 05.11.2007 року, №1163 від 30.11.2007 рок у, №1244 від 26.12.2007 року, №75 від 29.01.2008 рок у, №182 від 05.03.2008 року та №429 від 07.05.2008 р оку.
З вказаної суми податковим органом обчислено суму зани ження податкового зобов'язан ня (3153,60 грн.) із застосування ста вки податку 15% (21024,00 грн. х 15%).
Відповідно до пп. «а» п. 19.2 ст. 19 Закону №889 особи, які відповід но до цього Закону мають стат ус податкових агентів, зобов 'язані своєчасно та повністю нараховувати, утримувати та сплачувати (перераховувати) до бюджету податок з доходу, я кий виплачується на користь платника податку та оподатко вується до або під час такої в иплати та за її рахунок.
Відповідно до п. 1.15 ст. 1 Закону №889 податковий агент - юридичн а особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозд іл) або фізична особа чи предс тавництво нерезидента - юрид ичної особи, які незалежно ві д їх організаційно-правового статусу та способу оподатку вання іншими податками зобов 'язані нараховувати, утримув ати та сплачувати цей подато к до бюджету від імені та за ра хунок платника податку, вест и податковий облік та подава ти податкову звітність подат ковим органам відповідно до закону, а також нести відпові дальність за порушення норм цього Закону.
Пунктом 2.1 ст. 2 цього Закону в становлено, що платниками по датку є:
резидент, який отримує як до ходи з джерелом їх походженн я з території України, так і ін оземні доходи;
нерезидент, який отримує до ходи з джерелом їх походженн я з території України.
Згідно із пп. 3.1.1 п. 3.1 ст. 3 Закону №889 об'єктом оподаткування ре зидента є загальний місячний оподатковуваний дохід.
Підпунктом 8.1.1 п. 8.1 ст. 8 цього З акону встановлено, що податк овий агент, який нараховує (ви плачує) оподатковуваний дохі д на користь платника податк у, утримує податок від суми та кого доходу за його рахунок, в икористовуючи ставку податк у, визначену у відповідних пу нктах статті 7 цього Закону.
Відповідно до пп. 9.12.1 п. 9.12 ст. 9 З акону №889 оподаткування доход ів, зокрема, отриманих фізичн ою особою від продажу нею тов арів (надання послуг, виконан ня робіт) у межах її підприємн ицької діяльності без створе ння юридичної особи здійснює ться за правилами, встановле ними спеціальним законодавс твом з цих питань з урахуванн ям норм цього пункту. До спеці ального законодавства (чинно го на час виникнення спірних відносин) належить спеціаль на система оподаткування, за проваджена Указом Президент а України від 03.07.98 N 727/98 "Про спроще ну систему оподаткування, об ліку та звітності суб'єктів м алого підприємництва" та зви чайна (загальна) система опод аткування, діюча у відповідн ості з розділом IV Декрету Кабі нету Міністрів України від 26.1 2.1992 року №13-92 "Про прибутковий по даток з громадян", окрім фіксо ваного податку.
Особа, яка є джерелом виплат и доходу (виручки) на користь с уб'єкта підприємницької діял ьності, не має правових підст ав визначати об'єкт оподатку вання - оподатковуваний дохі д під час здійснення виплати такого доходу (виручки), оскіл ьки це призведе до подвійног о оподаткування такого доход у. Аналогічні правова позиці я міститься у листі Державно ї податкової адміністрації У країни від 23.11.2009 року N 12004/6/17-0716 "Щодо оподаткування доходів суб'є ктів підприємницької діяльн ості, виплачуваних за викона ння господарських договорів з юридичними особами".
Судом встановлено, що докум енти стосовно відносин позив ача із ОСОБА_3 (а.с. 53, 54 т. 2), ОС ОБА_4 (а.с. 55-61, т. 2), ОСОБА_5 (а.с. 62, 63, т. 2) ОСОБА_6 (а.с. 64-80, т. 2) (платі жні доручення, договори, раху нки) містять дані про наявніс ть у вказаних осіб статусу су б'єктів господарювання (фізи чних осіб - підприємців), з чог о суд робить висновок, що зазн ачені господарські операції вказані фізичні особи прова дили в межах своєї підприємн ицької діяльності, позивач б ув обізнаний про наявність у них відповідного правового статусу.
Вказані обставини підтвер джені також висновком провед еного у справі експертного д ослідження, відповідачем у в становленому порядку не спро стовані, судом не встановлен о доказів, що можуть поставит и висновки експертизи під су мнів у цій частині.
За таких обставин адмініст ративний позов підлягає задо воленню у повному обсязі.
В судовому засіданні 26.05.2011 ро ку оголошено вступну і резол ютивну частини постанови, по станову у повному обсязі скл адено 31.05.2011 року.
Керуючись статтями 158-163, 167 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Визнати протиправним і ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Алушті АР К рим від 18.02.2009 року № 0006932301/1 про змен шення Закритому акціонерном у товариству "Санаторій "Слав а" (ідентифікаційний код 02650854) су ми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість за січень 2008 року у розмірі 73721,00 грн.
3. Визнати протиправним і ск асувати податкове повідомле ння-рішення Державної податк ової інспекції в м. Алушті АР К рим від 18.02.2009 року № 0001931701/1 в частин і визначення Закритому акціо нерному товариству "Санаторі й "Слава" (ідентифікаційний ко д 02650854) суми податкового зобов'я зання з податку з доходів фіз ичних осіб у розмірі 3153,60 грн. за основним платежем та 6307,20 грн. з а штрафними (фінансовими) сан кціями.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолю тивної частини постанови, а т акож прийняття постанови у п исьмовому провадженні апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Ци ганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 16035484 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Іщенко Галина Михайлівна
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні