Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-4038/11/0170/12
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М

вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013

ПОСТАНОВА

Іменем України

12 травня 2011 р. 16:30 Справа №2а-4038/11/0170/12

Окружний адміністратив ний суд Автономної Республік и Крим у складі головуючого с удді Котаревої Г.М., при секрет арі Лиган М.В.,розглянувши у ві дкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "Ен ерго-ван"

до Державної податкової і нспекції в м. Сімферополі АР К рим

про визнання протиправним и дій та спонукання до викона ння певних дій

за участю представників:

позивача - ОСОБА_1, дові реність №б/н від 11.05.11р.;

відповідача - ОСОБА_2, д овіреність №130/10-0 від 24.12.10р.;

Суть спору: Товариство з об меженою відповідальністю «Е нерго-Ван» звернулось до Окр ужного адміністративного су ду АР Крим з адміністративни м позовом до Державної подат кової інспекції в м. Сімфероп олі АР Крим про визнання прот иправними дій щодо невизнанн я як податкової звітності по даткової декларації з податк у на додану вартість за верес ень та листопад 2010 року, зобов 'язати відобразити показн ики податкової декларації з податку на додану вартість з а вересень та листопад 2010 року у картці особового рахунку з податку на додану вартість.

Позовні вимоги обґру нтовані тим, що дії відповіда ча є протиправними, оскільки вчинені з порушенням положе нь Конституції України, Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні», Зак ону України «Про державну сл ужбу» та положень Закону Укр аїни «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та держав ними цільовими фондами».

Ухвалами Окружного а дміністративного суду АР Кри м від 05.04.11р. відкрито проваджен ня по адміністративній справ і та закінчено підготовче пр овадження та призначено спра ву до судового розгляду.

Представник позивач а у судовому засіданні напол ягав на задоволенні позовних вимог.

Представник відпові дача у судовому засіданні пр оти позову заперечував з під став, наведених у запереченн і від 12.05.11р.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши представникі в сторін, дослідивши надані д окази, суд

ВСТАНОВИВ:

20.10.10р. позивачем була под ана до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим податкова декларація з податку на додану вартість п ідприємства за вересень 2010 ро ку (а.с. 20-22).

19.11.10р. позивачем була подана д о ДПІ в м. Сімферополі АР Крим податкова декларація з подат ку на додану вартість підпри ємства за жовтень 2010 року (а.с. 43- 45).

27.12.10р. позивачем була подана д о ДПІ в м. Сімферополі АР Крим податкова декларація з подат ку на додану вартість підпри ємства за листопад 2010 року (а.с. 26-28).

Повідомленням від 26.01.11р. вих. №2182/10/28-4 відповідач, за підписом заступника начальника ДПІ в м. Сімферополі Алієва Р.Р. надіслав позивачу повідомл ення з тексту якого вбачаєть ся, що надані ним декларації з податку на додану вартість з а вересень, жовтень, листопад 2010 року не визнані податковим и деклараціями у відповіднос ті п. 1.1, п. 1.2, п. 1 Порядку заповнен ня та подання податкової дек ларації з податку на додану в артість, затвердженого Наказ ом Державної податкової адмі ністрації України № 166 від 30.05.1997р . зазначивши, що дані декларац ії надані по юридичній особі , яка відсутня в Реєстрі платн иків ПДВ (а.с. 31).

Суд зазначає, що при вирішен ні цієї справи, він керувався положеннями нормативних акт ів у редакціях, що діяли на мом ент виникнення спірних право відносин.

Відповідно до ст. 19 Конститу ції України органи державно ї влади та органи місцевого с амоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України.

Частиною 1 ст.9 КАС України вс тановлено, що суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України з авданням адміністративного судочинства є захист правий , свобод і інтересів фізичних осіб, прав і інтересів юридич них осіб у сфері публічно-пра вових відносин від порушень із боку органів державної вл ади, органів місцевого самов рядування, їх посадових і слу жбових осіб, інших суб'єктів п ри виконанні ними владних уп равлінських функцій на підст аві законодавства, у тому чис лі на виконання делегованих повноважень.

Відповідно до ч.3 ст. 2 КАС Укр аїни у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: на підставі, у межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України; з використанн ям повноваження з метою, з яко ю це повноваження надано; обґ рунтовано, тобто з урахуванн ям усіх обставин, що мають зна чення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (н еупереджено); добросовісно; р озсудливо; з дотриманням при нципу рівності перед законом , запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Як свідчать матеріали спра ви, відповідач, посилаючись у повідомленні від 26.01.11р. вих. №2182/ 10/28-4 на порушення позивачем нор м вимог п. 1.1, п. 1.2, п. 1 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом Державної податкової адміністрації України № 166 ві д 30.05.1997р., зазначив, що дані декла рації надані по юридичній ос обі, яка відсутня в Реєстрі пл атників ПДВ.

Спеціальним законом з пита нь оподаткування, який устан овлював в 2010 році порядок пога шення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюдж етами та державними цільовим и фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включ аючи збір на обов'язкове держ авне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання, нарахування і сплати п ені та штрафних санкцій, що за стосовуються до платників по датків контролюючими органа ми, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає проц едуру оскарження дій органів стягнення є Закон Україн и «Про порядок погашення зоб ов'язань платників податків перед бюджетами та державним и цільовими фондами» від 21.12.2000р . №2181 - ІІІ (Далі Закон №2181).

Відповідно до положень абз аців 1, 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 вказаного Закону, прийняття податково ї декларації є обов'язком кон тролюючого органу. Податков а декларація приймається бе з попередньої перевірки зазн ачених у ній показників чере з канцелярію, чий статус визн ачається відповідним норма тивно-правовим актом. Відмов а службової (посадової) особи контролюючого органу прийня ти податкову декларацію з б удь-яких причин або висуванн я нею будь-яких передумов щод о такого прийняття (включаюч и зміну показників такої де кларації, зменшення або скас ування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, не законного збільшення под аткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюєтьс я як перевищення службових п овноважень такою особою, що тягне за собою її дисципл інарну та матеріальну від повідальність у порядку, в изначеному законом.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнен а ним всупереч правилам, заз наченим у затвердженому по рядку її заповнення, може б ути не визнана таким контро люючим органом як податкова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових рекві зитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою плат ника податків. У цьому випа дку, якщо контролюючий орга н звертається до платника по датків з письмовою пропозиці єю надати нову податкову дек ларацію з виправленими пока зниками (із зазначенням підс тав неприйняття попередньої ), то такий платник податків м ає право:

- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою ві дповідного штрафу;

- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.

Таким чином, виходячи з поло жень абзацу 5 п.п. 4.1.2. п.4.1. ст. 4 Зако ну України №2181 вбачається, що у разі невизнання податкової звітності як податкової декл арації з підстав викладених у цій нормі, податковий орган приймає рішення, яке може бут и оскаржене платником податк ів.

Згідно з п. 1.11 Закону України №2181, податкова декларація - це документ, що подається платн иком податків до контролюючо го органу у строки, встановле ні законодавством, на підста ві якого здійснюється нараху вання та/або сплата податку, з бору (обов'язкового платежу).

Детальний перелік вимог до податкової звітності, поряд ку її заповнення зазначені в Методичних рекомендаціях що до централізованого прийман ня та комп'ютерної обробки податкової звітності платн иків податків до ОДПС Україн и, затверджених наказом Держ авної податкової адміністра ції України № 827 від 31.12.2008 року (да лі - Рекомендації).

Згідно з п. 4.4. Рекомендацій п рацівники органів державної податкової служби при прийм анні податкової звітності на паперових та електронних но сіях з доданням роздруковани х оригіналів контролюють ная вність: підписів посадових о сіб; печатки платника податк ів; обов'язкових реквізитів; о бов'язкових додатків до пода ткової звітності, передбачен их порядком заповнення відпо відної звітності; прокреслен ь у значеннях показників, що н е заповнюються через відсутн ість інформації.

У цьому контексті під обов'я зковими реквізитами розумію ться: тип документа (звітний, у точнюючий, звітний новий); зві тний (податковий) період; назв а платника податків; код плат ника податків згідно з Єдини м державним реєстром підприє мств та організацій України відповідно до постанови Кабі нету Міністрів України від 22 с ічня 1996 року N 118 «Про створення Є диного державного реєстру пі дприємств та організацій Укр аїни» або реєстраційний (обл іковий) номер з ТРДПАУ; іденти фікаційний номер згідно з ДР ФО або, у разі відмови від ньог о - серія та номер паспорта для фізичної особи; місцезнаход ження платника податків; наз ва ОДПС, до якого подається зв ітність; дата подання звіту (а бо дата заповнення - залежно в ід форми); підписи посадових о сіб, засвідчені печаткою. Для звітів, у яких це передбачено формою: звітний (податковий) п еріод, що уточнюється, у разі н адання платником податків ут очнюючого розрахунку; ініціа ли, прізвища та ідентифікаці йні номери посадових осіб; ко д виду економічної діяльност і (КВЕД); код органу місцевого самоврядування за КОАТУУ; ін дивідуальний податковий ном ер та номер свідоцтва про реє страцію для платників ПДВ.

Порядок заповнення та под ання податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997 року «Про з атвердження форми податково ї декларації та Порядку її за повнення і подання», (який ді яв на момент виникнення спір них правовідносин).

Згідно до п. 1.2 Порядку декл арація подається до податков ого органу за місцем реєстра ції особою, яка зареєстрован а платником податку на додан у вартість згідно з вимогами Закону України від 3 квітня 1997 року N 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість».

Відповідно до пункт у 1.3 вказаного Порядку, деклар ація складається із вступної частини, службових полів, чот ирьох розділів та обов'язков их додатків, з них платником з аповнюються вступна частина , службові поля, перші три розд іли та додатки, четвертий роз діл заповнюється працівника ми податкової інспекції (адм іністрації) лише на оригінал і декларації, який залишаєть ся в податковій інспекції (ад міністрації). Порядок заповн ення декларації окремо за ко жним розділом наводиться в р озділі 5 цього Порядку.

Відповідно до п.3.2 даного П орядку вступна частина, служ бові поля та чотири розділи п одаткової декларації з подат ку на додану вартість, податк ової декларації з податку на додану вартість (спеціально ї), податкової декларації з по датку на додану вартість (пер еробних підприємств) та пода ткової декларації з податку на додану вартість (скорочен ої) подаються на двох двостор онніх аркушах формату А-4, скрі плених між собою; додатки до д екларацій, уточнюючий розрах унок податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням само стійно виявлених помилок, ут очнюючий розрахунок податко вих зобов'язань з податку на д одану вартість у зв'язку з вип равленням самостійно виявле них помилок (до декларації з п одатку на додану вартість (ск ороченої)/(переробного підпр иємства)/(спеціальної)) - на арк ушах формату А-4.

На час розгляду справи на брав чинності Податковий код екс України, відповідно до п. 1 79.9 ст. 179 якого, форма податкової декларації встановлюється М іністерством фінансів Украї ни виходячи з таких умов: зага льна частина податкової декл арації повинна мати спрощени й вигляд та не містити відомо стей про доходи (витрати), що о тримує (несе) незначна кількі сть платників податку; подат кова декларація є уніфікован ою та єдиною для всіх законод авчо встановлених випадків ї ї подання; відомості про дохо ди, майновий стан, витрати, зоб ов'язання фінансового характ еру, інформація щодо вказани х відомостей членів сім'ї над аються окремими категоріями громадян, визначеними відпо відно до законодавства; розр ахунки окремих видів доходів (витрат) мають міститися в дод атках до податкової декларац ії, що заповнюються виключно платниками податку за наявн ості таких доходів (витрат); по даткова декларація та додатк и до неї мають складатися з ви користанням загальновживан ої термінології, а також міст ити детальні інструкції щодо їх заповнення; податкова дек ларація та додатки до неї маю ть ідентифікувати платника п одатку та містити інформацію , необхідну для визначення су ми його податкових зобов'яза нь або суми податку, що підляг ає поверненню у разі викорис тання платником податку прав а на податкову знижку.

Відповідно до п. 48.3 ст. 48 Пода ткового кодексу України пода ткова декларація повинна міс тити такі обов'язкові реквіз ити: тип документа (звітний, ут очнюючий, звітний новий); звіт ний (податковий) період, за яки й подається податкова деклар ація; звітний (податковий) пер іод, що уточнюється (для уточн юючого розрахунку); повне най менування (прізвище, ім'я, по б атькові) платника податків з гідно з реєстраційними докум ентами; код платника податкі в згідно з Єдиним державним р еєстром підприємств та орган ізацій України або податкови й номер; реєстраційний номер облікової картки платника п одатків або серію та номер па спорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переко нання відмовляються від прий няття реєстраційного номера облікової картки платника п одатків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають ві дмітку у паспорті); місцезнах одження (місце проживання) пл атника податків; найменуванн я органу державної податково ї служби, до якого подається з вітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облі кових карток посадових осіб платника податків; підписи п латника податку - фізичної ос оби та/або посадових осіб пла тника податку, визначених ци м Кодексом, засвідчені печат кою платника податку (за наяв ності).

Податкова декларація пов инна бути підписана: керівни ком платника податків або уп овноваженою особою, а також о собою, яка відповідає за веде ння бухгалтерського обліку т а подання податкової деклара ції до органу державної пода ткової служби. У разі ведення бухгалтерського обліку та п одання податкової деклараці ї безпосередньо керівником п латника податку така податко ва декларація підписується т аким керівником та особою, як а відповідає за ведення бухг алтерського обліку; фізичною особою - платником податків а бо його законним представник ом; особою, відповідальною за ведення бухгалтерського обл іку та подання податкової де кларації згідно із договором про спільну діяльність або у годою про розподіл продукції (п. 48.5 ст. 48 Кодексу).

Під час вивчення матеріал ів справи, судом встановлено , що 23.02.10р. Товариство з обмежено ю відповідальністю «Енерго-В ан» звернулось до Окружного адміністративного суду АР Кр им з адміністративним позово м до Державної податкової ін спекції в м. Сімф ерополі АР Крим з вимогою про визнання протиправним та ск асування рішення про анулюва ння реєстрації платника пода тку на додану вартість, яке оф ормлено актом №3632/15-2 від 04.02.10р.

Разом з позовною заявою п озивачем заявлено клопотанн я про вжиття заходів забезпе чення позову шляхом зупиненн я дії акту № 3632/10/15-2 від 04.02.10 року ві дносно анулювання свідоцтва реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «Енер го-Ван» №100195701 від 16.02.09р., зняття з обліку платників податку н а додану вартість ТОВ «Енерг о-Ван» та виключення з реєстр у платників податку на додан у вартість ТОВ «Енерго-Ван» т а відповідного рішення Держа вної податкової адміністрац ії України в АР Крим та Держав ної податкової інспекції в м . Сімферополі. Зобов'язати ДПА України в АР Крим та ДПІ в м. Сі мферополі АР Крим внести дан і про платника податку на дод ану вартість ТОВ «Енерго-Ван » до Реєстру платників подат ку на додану вартість.

Ухвалою Окружного адміні стративного суду АР Крим по с праві №2а-2664/10/12/0170 від 03.03.10р. клопота ння ТОВ «Енерго-Ван» про вжит тя заходів забезпечення позо ву задоволено частково, до на бранням рішенням по справі № 2а-2664/10/12/0170 законної сили заборон ено ДПІ в м. Сімферополь АР Кри м вчиняти будь-які дії, передб ачені чинним законодавством щодо анулювання реєстрації платника податку на додану в артість Товариства з обмежен ою відповідальністю «Енерго -Ван» № 100195701 від 26.02.09 р., виданого ДП І у м. Сімферополі АР Крим (а.с. 1 1-12).

Не погодившись із зазначе ним рішенням суду, Державна п одаткова інспекція в м . Сімферополі АР Крим оскаржи ла його у апеляційному поряд ку.

Ухвалою Севастопольсько го апеляційного адміністрат ивного суду від 25.11.10р. апеляцій ну скаргу Державної податков ої інспекції в м. Сімферополі АР Крим залишено без задовол ення, ухвалу Окружного адмін істративного суду АР Крим по справі №2а-2664/10/12/0170 від 03.03.10р. залише но без змін (а.с. 13-14).

Відповідно до ч. 5 ст. 254 КАС У країни постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційн ої інстанції за наслідками п ерегляду, постанова Верховно го Суду України набирають за конної сили з моменту прогол ошення, а якщо їх було прийнят о за наслідками розгляду у пи сьмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть уч асть у справі.

Частиною 1 статті 255 КАС Укр аїни встановлено, що постано ва або ухвала суду, яка набрал а законної сили, є обов'язково ю для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонасту пників, а також для всіх орган ів, підприємств, установ та ор ганізацій, посадових чи служ бових осіб, інших фізичних ос іб і підлягає виконанню на вс ій території України.

З урахуванням того, що ухв ала Окружного адміністратив ного суду АР Крим по справі №2а -2664/10/12/0170 від 03.03.10р., якою до набрання м рішенням по справі № 2а-2664/10/12/0170 законної сили заборонено ДПІ в м. Сімферополь АР Крим вчиня ти будь-які дії, передбачені ч инним законодавством щодо ан улювання реєстрації платник а податку на додану вартість Товариства з обмеженою відп овідальністю «Енерго-Ван» № 100195701 від 26.02.09 р., виданого ДПІ у м. С імферополі АР Крим, набрало з аконної сили, відповідач не м ав права вчиняти будь-які дії , пов'язані із анулюванням р еєстрації платника ПДВ, в том у числі, не визнання податков их декларацій.

Пунктом 49.11 ст. 49 Податковог о кодексу України встановлен о, що у разі подання платником податків до органу державно ї податкової служби податков ої декларації, заповненої з п орушенням вимог пунктів 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу, таки й орган державної податкової служби зобов'язаний надати т акому платнику податків пись мове повідомлення про відмов у у прийнятті його податково ї декларації із зазначенням причин такої відмови: у разі о тримання такої податкової де кларації, надісланої поштою або засобами електронного зв 'язку, - протягом п'яти робочих днів з дня її отримання; у раз і отримання такої податкової декларації особисто від пла тника податку або його предс тавника - протягом трьох робо чих днів з дня її отримання.

З наведено вище норми вба чається, що ДПІ в м. Сімферопол і АР Крим не міг 26.01.11р. повідомит и позивача про відмову у прий нятті його податкових деклар ацій за вересень та листопад 2010 року, поданих до податковог о органу 20.10.10р. та 27.12.10р. відповідн о, оскільки це є порушення тер міну, встановленого п 49.11 ст. 49 По даткового кодексу України.

У судовому засіданні суд ом було досліджено деклараці ї з податку на додану вартіст ь за вересень та листопад 2010 ро ку, поданих позивачем до Держ авної податкової інспекції в м. Сімферополь АР Крим в поряд ку податкової звітності, та в становлено, що їх було подано у відповідності із вимогами діючого законодавства, зокр ема Порядком заповнення та п одання податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь, затвердженого Наказом Дер жавної податкової адміністр ації України № 166 від 30.05.1997р. «Про затвердження форми податков ої декларації та Порядку її з аповнення і подання», Методи чними рекомендаціями щодо це нтралізованого приймання та комп'ютерної обробки подат кової звітності платників п одатків до ОДПС України, затв ердженими наказом Державної податкової адміністрації Ук раїни № 827 від 31.12.08р.

В порядку, передбаченому ст. 71 КАС України, відповідаче м не надано доказів того, що ни м не визнані декларації пози вача з податку на додану варт ість за вересень та листопад 2010 року як податкові декларац ії з підстав, визначених у чин ному законодавстві

У зв'язку з тим, що судом бу ло встановлено відсутність з боку позивача порушень щодо заповнення декларацій, їх по вну відповідність вимогам, п ередбаченим Наказом Державн ої податкової адміністрації України № 166 від 30.05.1997р., Методичн ими рекомендаціями щодо цен тралізованого приймання та к омп'ютерної обробки податк ової звітності платників по датків до ОДПС України, затве рдженими наказом Державної п одаткової адміністрації Укр аїни № 827 від 31.12.08р. та нормам Пода ткового кодексу України (яки й набрав чинності на момент р озгляду цієї справи), суд прих одить до висновку, про необґр унтованість відмови відпові дача у прийнятті декларацій з податку на додану вартість за вересень та листопад 2010 рок у, поданих позивачем.

З огляду на зазначене вище, суд дійшов висновку про те, що дії відповідача, що виразили сь у винесенні повідомлення від 26.01.11р. вих. №2182/10/28-4 є неправомір ними.

Відповідно до пункту 1 статт і 8 Закону України «Про держав ну податкову службу в Україн і» з метою забезпечення опер ативного обліку платежів до бюджету, контроль за справля нням яких здійснюється орган ами державної податкової слу жби згідно з чинними нормати вно-правовими актами України , Наказом Державної податков ої адміністрації України від 18 липня 2005 року № 276 затверджено Інструкцію про порядок веде ння органами державної подат кової служби оперативного об ліку платежів до бюджету, кон троль за справлянням яких зд ійснюється органами державн ої податкової служби України , зареєстрована в Міністерст ві юстиції України 02.08.05р. № 843/11123 (д алі по тексту - Інструкція).

Цією Інструкцією встановл юється порядок ведення орган ами державної податкової слу жби оперативного обліку пода тків і зборів (обов'язкових пл атежів), надходження яких кон тролюється органами державн ої податкової служби і які пе редбачені бюджетною класифі кацією України за доходами д о Державного бюджету України , місцевих бюджетів та держав них цільових фондів, надходж ень на погашення прострочено ї заборгованості за кредитам и, залученими державою або пі д державні гарантії, та бюдже тними позичками, а також сум ш трафних (фінансових) санкцій та пені, що застосовуються до платників податків відповід но до чинного законодавства.

Відповідно до п. 1.3 Інструкці ї оперативний облік платежів , що надходять до бюджету, веде ться підрозділом адміністру вання облікових показників т а звітності органу державної податкової служби відповідн о до порядку, установленого д ля справляння платежів до бю джету.

Проведення операцій в особ ових рахунках платників здій снюється в хронологічному по рядку (п.1.6 Інструкції).

Згідно з п. 3.1 з метою обліку н арахованих і сплачених сум п латежів до бюджету органами державної податкової служби на кожний поточний рік відкр иваються особові рахунки за кожним платником та кожним в идом платежу, які повинні спл ачуватися такими платниками .

Нарахуванню в особових рах унках платників підлягають: податкові зобов'язання, штра фні санкції та пеня, самостій но визначені платником; пода ткові зобов'язання, штрафні с анкції та пеня, нараховані ор ганом державної податкової с лужби та узгоджені платником відповідно до чинного закон одавства; пеня за порушення в становлених строків погашен ня узгодженого податкового з обов'язання; відсотки за кори стування розстроченням (відс троченням) податкових зобов' язань; непогашені суми вексе ля, що видається суб'єктом гос подарювання при здійсненні о перацій з давальницькою сиро виною у зовнішньоекономічни х відносинах (п.4.1 Інструкції).

Відповідно до п.п. 4.2.1 Інструк ції податкові зобов'язання, ш трафні санкції, пеня, самості йно визначені платником у по датковій звітності, уносятьс я до електронної бази даних п ідрозділами обробки та веден ня податкових документів і ф ормуються в електронні та па перові реєстри.

Нарахування податкових зо бов'язань та штрафних санкці й, що самостійно визначені та узгоджені платником, обліко вується у розділі «Нарахован о платежів - зменшено платежі в» за відповідними кодами оп ерацій.

Під час судового розгляду б уло встановлено, що відповід ачем основні показники декла рації з ПДВ за вересень та лис топад 2010 року позивача не було відображено в картці особов ого рахунку.

За таких обставин суд дійшо в висновку про те, що відповід ач, не визнавши декларації по зивача з ПДВ вересень та лист опад 2010 року, діяв всупереч над аних повноважень, у зв'язку з ч им підлягають задоволенню по зовні вимоги позивача щодо з обов'язання ДПІ в м. Сімфер ополі вчинити дії щодо відоб раження в кратці особового р ахунку позивача показники по даткових декларацій позивач а з ПДВ за вересень та листопа д 2010 року.

За таких підстав позовні ви моги підлягають задоволенню .

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС Укр аїни, якщо судове рішення ух валене на користь сторони, як а не є суб'єктом владних повн оважень, суд присуджує всі з дійснені нею документально підтверджені судові витрат и з Державного бюджету Украї ни.

В судовому засіданні 12.05.11р. пр оголошено вступну та резолют ивну частини постанови. Відп овідно до ст.ст.160,163 КАС України повний текст постанови виго товлено 17.05.11р.

Керуючись ст.ст. 94, 158-163, 167 КАС Ук раїни, суд

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Визнати протиправною відм ову Державної податкової інс пекції в м. Сімферополі АР Кри м у визнанні податкових декл арацій з податку на додану ва ртість за вересень та листоп ад 2010 року, відповідно до повід омлення від 26.01.11р. вих. №2182/10/28-4.

3. Зобов'язати Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі АР Крим відобразити осн овні показники податкових де кларацій з податку на додану вартість за вересень та лист опад 2010 року в картці особовом у рахунку Товариства з обмеж еною відповідальністю «Енер го-Ван».

4. Стягнути з Державного бюд жету на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Енерго-Ван» (ЄДРПОУ 32153280, м. Сім ферополь, б. Франко, 6 Б, к. 64) 3,40грн .

У разі неподання апеляційн ої скарги, постанова набирає законної сили через 10 днів з д ня її проголошення (у разі про голошення відповідно до ст. 160 КАС України вступної та резо лютивної частини постанови в судовому засіданні , або, у ра зі проголошення постанови у відсутності особи, яка бере у часть у справі - з дня отрима ння нею копії постанови).

Якщо суб'єкта владних пов новажень у випадках та поряд ку, передбачених частиною че твертою статті 167 цього Кодекс у, було повідомлено про можли вість отримання копії постан ови суду безпосередньо в суд і, то десятиденний строк на ап еляційне оскарження постано ви суду обчислюється з насту пного дня після закінчення п 'ятиденного строку з момент у отримання суб'єктом владн их повноважень повідомлення про можливість отримання ко пії постанови суду.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Суддя Ко тарева Г.М.

СудОкружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16035571
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4038/11/0170/12

Ухвала від 17.12.2015

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Брагіна О.Є.

Ухвала від 12.10.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Щепанська Ольга Анатоліївна

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Котарева Г.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні