Постанова
від 13.05.2011 по справі 2а/0570/4848/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 13 травня 2011 р.                                                                       справа № 2а/0570/4848/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:  11 год. 10 хв.

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого                                                  судді  Папазової Г.П.

при секретарі                                                  Нетреба А.Ю.

за участю

представника позивача          ОСОБА_1 за дов. від 04.01.2011 р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції до Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, приватного підприємства «Сіріел 2009» про  визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження приватного підприємства «Сіріел 2009», зобов’язання Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів та надіслати реєстраційну справу до Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради, -

 ВСТАНОВИВ:  

Костянтинівською об’єднаною державною податковою інспекцією заявлено позов до Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області про:

визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження приватного підприємства «Сіріел 2009»;

зобов’язання Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів, які пов’язані зі зміною місцезнаходження юридичної особи від 18.08.2010 року;

зобов’язання Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації надіслати реєстраційну справу приватного підприємства «Сіріел 2009» до Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради за місцезнаходженням.

В обґрунтування позову Костянтинівська ОДПІ посилається на те, що державним реєстратором виконкому Краснолуцької міської ради 18.08.2010 року внесено до Єдиного державного реєстру запис про державну реєстрацію зміни місцезнаходження ПП «Сіріел 2009» на адресу 82160, Донецька область, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17. В зв’язку з цим, облікова справа платника податків ПП «Сіріел 2009» надіслана до Костянтинівської ОДПІ. Проте позивачем здійснено ряд заходів для встановлення місцезнаходження підприємства, з проведення яких вбачається, що відомості з реєстраційної справи ПП «Сіріел 2009» стосовно його місцезнаходження не відповідають дійсності, оскільки за адресою 82160, Донецька область, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17 підприємство не знаходиться, підприємницька діяльність не здійснюється.

Виходячи з викладеного, Костянтинівська ОДПІ позбавлена можливості виконати функції в частині здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, своєчасністю подання ПП «Сіріел» бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, тощо.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав в повному обсязі та просив їх задовольнити.

Представник відповідача - Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації в судове засідання не з’явився, надіслав письмові заперечення, в яких вимоги позивача не визнав в повному обсязі. Державний реєстратор вважає, що запис в ЄДР стосовно місцезнаходження «Сіріел 2009» був зроблений відповідно до вимог чинного законодавства. 30.03.2011 року держреєстратором було зроблено запис про відсутність підприємства за місцезнаходженням, але відсутність підприємства за місцезнаходженням (юридичною адресою) не є підставою для скасування запису держреєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради. Відповідач зазначає, що позивачем не надано доказів про наявність судового рішення про скасування рішення засновників ПП «Сіріел», тому вимога визнати неправомірним запис в ЄДР стосовно місцезнаходження не підлягає задоволенню. Крім того, позивачем не надано доказів місцезнаходження підприємства у Луганській області, тому вимога повернути реєстраційну справу є такою, що суперечить чинному законодавству. Також відповідач вважає, що позивачем пропущений строк звернення до суду, оскільки він дізнався про надіслання реєстраційної справи ПП «Сіріел 2009» в серпні 2010 року.

Державний реєстратор виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області в судове засідання не з’явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись належним чином. Відповідно до приписів частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає можливим розглянути справу без участі представника відповідача на підставі наявних в справі доказів.

Представник третьої особи в судове засідання не з’явився. Відповідно до ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що юридична особа повідомлена про час та місце слухання справи, якщо судова повістка доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру. Оскільки повістка направлена третій особі рекомендованим листом за останньою адресою, вказаною у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення приватного підприємства «Сіріел 2009» належним чином про час і місце розгляду справи.

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи,  встановив наступне.

Приватне підприємство «Сіріел 2009» зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Краснолуцької міської ради Луганської області 02.02.2009 року за номером 13801020000001103, включене до ЄДРПОУ за номером 36031159, місцезнаходження: 94518, Луганська область, м. Красний Луч, мікрорайон 3, будинок 31.

18.08.2010 року ПП «Сіріел 2009» подано реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи та реєстраційну картку на внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, зокрема, це зміни місцезнаходження юридичної особи. На підставі поданих документів державним реєстратором здійснено державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу стосовно місцезнаходження ПП «Сіріел 2009» за адресою: 82160, Донецька область, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17.

Відповідно до листа від 25 серпня 2010 року № 9/2522 державний реєстратор виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області надіслав державному реєстратору Костянтинівської районної державної адміністрації  реєстраційну справу ПП «Сіріел 2009» у зв’язку зі зміною місцезнаходження юридичної особи.

01.09.2010 року реєстраційна справа підприємства взята на облік Костянтинівською районною державною адміністрацією.

З довідок Костянтинівської ОДПІ про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків від 21 вересня 2010 року та від 10 лютого 2011 року вбачається, що по факту виходу за юридичною адресою 82160, Костянтинівський район, с. Іванопілля, вул. Леніна, 17 встановлено, що підприємство за юридичною адресою не знаходиться, за вказаною адресою знаходиться приватне домоволодіння.

Згідно довідки від 08 лютого 2010 року № 94 Костянтинівської ОДПІ в ході обстеження за юридичною адресою ПП «Сіріел 2009» встановлено знаходження житлового будинку. Зовнішні ознаки господарської діяльності за даною адресою відсутні.

З пояснень громадянки ОСОБА_2, яка прописана та мешкає за цією адресою, вбачається, що підприємство «Сіріел 2009» за даною адресою не зареєстровано та не знаходиться, про існування даного підприємства вона не знає.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 року № 755 (надалі – Закон № 755) відносини, які виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, регулюються Конституцією України, цим Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.

Частиною 1 статті 1 Закону № 755 визначено термін місцезнаходження юридичної особи - адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону № 755 державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - засвідчення факту створення або припинення юридичної особи, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що зміни до установчих документів юридичної особи, а також зміна прізвища та/або імені, та/або по батькові (далі - імені) або місця проживання фізичної особи - підприємця підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановленому цим Законом.

Згідно з частиною 1 статті 16 Закону України № 755 єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення органів державної влади, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

З частини 1 статті 17 Закону України № 755 вбачається, що відомості про юридичну особу або фізичну особу - підприємця включаються до Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на підставі відомостей з відповідних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юридичними особами державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи згідно із законодавством України.

Відповідно до частини 2 статті 17 Закону України № 755 в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, зокрема, відомості щодо місцезнаходження юридичної особи.

За приписами частини 3 статті 8 Закону України № 755 установчі документи (установчий акт, статут або засновницький договір, положення) юридичної особи повинні містити відомості, передбачені законом. Відповідальність за відповідність установчих документів законодавству несуть засновники (учасники) юридичної особи.   

Відповідно до частини 1 статті 29 Закону України № 755 для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридична особа повинна подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) такі документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи; примірник оригіналу або нотаріально засвідчену копію рішення про внесення змін до установчих документів. Документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення про внесення змін до установчих документів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну реєстрацію з усіма змінами, чинними на дату подачі документів, або копія опублікованого в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації повідомлення про втрату всіх або частини зазначених оригіналів установчих документів; два примірники змін до установчих документів юридичної особи у вигляді окремих додатків або два примірники установчих документів у новій редакції; документ, що підтверджує внесення реєстраційного збору за проведення державної реєстрації змін до установчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Закону України № 755 державному реєстратору забороняється вимагати документи для проведення державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи, якщо вони не передбачені частинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Закону України № 755 державний реєстратор відмовляє у проведенні державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи за наявності підстав, встановлених частиною першою статті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону України № 755 передбачено, що підставами для відмови у проведенні державної реєстрації юридичної особи є: невідповідність відомостей, які вказані в реєстраційній картці на проведення державної реєстрації юридичної особи, відомостям, які зазначені в документах, що подані для проведення державної реєстрації юридичної особи; невідповідність установчих документів вимогам частини третьої статті 8 цього Закону; порушення порядку створення юридичної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайняття відповідних посад, встановлених законом щодо осіб, які зазначені як посадові особи органу управління юридичної особи; невідповідність відомостей про засновників (учасників) юридичної особи відомостям щодо них, які містяться в Єдиному державному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженою ними особою юридичних дій, які встановлені абзацом четвертим частини другої статті 35 цього Закону; наявність в Єдиному державному реєстрі найменування, яке тотожне найменуванню юридичної особи, яка має намір зареєструватися; використання у найменуванні юридичної особи приватного права повного чи скороченого найменування органу державної влади або органу місцевого самоврядування, або похідних від цих найменувань, або історичного державного найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України; встановлена іншими законами заборона використання у найменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур, похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстрації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Стаття 14 Закону України № 755 регулює порядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстраційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезнаходження юридичної особи, зміни місця проживання фізичної особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання фізичної особи - підприємця розташоване на території іншої адміністративно-територіальної одиниці.

Відповідно до пункту 12 статті 19 Закону України № 755 у разі надходження державному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням державний реєстратор зобов'язаний надіслати рекомендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надходження зазначеного повідомлення юридичній особі повідомлення щодо необхідності подання державному реєстратору реєстраційної картки. Згідно з пунктом 14 статті 19 Закону України № 755 у разі неподання юридичною особою протягом місяця з дати надходження їй відповідного повідомлення реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність підтвердження зазначених відомостей датою, яка встановлена для чергового подання реєстраційної картки про підтвердження відомостей про юридичну особу. Якщо державному реєстратору повернуто рекомендованого листа, державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про відсутність юридичної особи за її місцезнаходженням.

Як вбачається з довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців від 07.04.2011 року державним реєстратором 30.03.2011 року внесено до Реєстру інформацію щодо відсутності юридичної особи за вказаною адресою.

Отже, суд дійшов висновку, що відповідачем при виконанні ним своїх посадових обов’язків були дотримані вимоги статті 19 Закону України № 755.

Також суд зауважує, що позивачем при зверненні до суду не надано доказів оскарження чи скасування рішення засновників ПП «Сіріел 2009» щодо зміни місцезнаходження підприємства, також ним не надано доказів місцезнаходження підприємства на території Краснолуцької міської ради, що могло би зумовити повернення реєстраційної справи виконавчому комітету Краснолуцької міської ради.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що при зверненні до суду з вимогами про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження приватного підприємства «Сіріел 2009», зобов’язання Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів та надіслати реєстраційну справу до Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Костянтинівською ОДПІ обрано спосіб захисту порушеного права, який не ґрунтується на будь-яких нормах законодавства.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Суд зазначає, що позивач не навів жодної норми діючого законодавства, яка б свідчила, що державні реєстратори повинні були відмовити у проведенні державної реєстрації змін щодо адреси юридичної особи, порушили порядок передачі реєстраційної справи, повинні були не прийняти до обліку реєстраційну справу та повернути її у зв'язку із встановленням податковим органом фактичної відсутності підприємства за юридичною адресою, а також визнати неправомірним запис щодо місцезнаходження підприємства. Кожен суб’єкт владних повноважень повинен діяти суворо дотримуючись норм діючого законодавства в межах своїх повноважень та у спосіб, встановлений законом. Закон України № 755 не передбачає такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресою, так само Закон не передбачає права чи обов'язку державного реєстратора при встановленні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відповідно при зміні ним адреси, скасовувати попередні реєстраційні дії та повертати реєстраційну справу до державного реєстратора за попередньою адресою.  

Відповідно до частини 2 статті 38 Закону України № 755 підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є: наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Пунктом 17 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в України» органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право звертатися у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що відсутність юридичної особи ПП «Сіріел 2009» за місцезнаходженням не може мати наслідком скасування або визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи. Відсутність юридичної особи за місцезнаходженням є підставою для внесення таких відомостей до Єдиного державного реєстру та постановлення судового рішення про припинення юридичної особи.

Таким чином, суд вважає, що позовні вимоги Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції не підлягають задоволенню в повному обсязі, з огляду на відсутність порушень норм діючого законодавства відповідачами.

Враховуючи вищевикладене та керуючись статтями 2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 86, 87, 94, 99, 104-107, 110, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

  ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні позову Костянтинівської об’єднаної державної податкової інспекції до Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації Донецької області, Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради Луганської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, приватного підприємства «Сіріел 2009» про визнання неправомірним запису в Єдиному державному реєстрі стосовно місцезнаходження приватного підприємства «Сіріел 2009», зобов’язання Державного реєстратора Костянтинівської районної державної адміністрації скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів та надіслати реєстраційну справу до Державного реєстратора виконавчого комітету Краснолуцької міської ради відмовити повністю.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.

Апеляційна скарга на постанову суду подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 13 травня 2011 року, повний текст постанови виготовлений 18 травня 2011 р.

                    

Суддя                                                                                                Папазова Г.П.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16035796
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/4848/2011

Ухвала від 13.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 13.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 05.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Постанова від 13.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Папазова Г.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні