Постанова
від 20.04.2011 по справі 2а-553/11/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

20 квітня 2011 р. № 2а-553/11/1370

17 год. 10 хв.

Львівський окружний адмі ністративний суд в складі:

головуючий - суддя Коморний О.І.,

секретар судового засідан ня Кукса В.А.,

від

позивача Поліщук А.Ф.

відповідача Чабан О.С.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом

ТзОВ "Партнерство"

до Державна податкова інспе кція у Франківському районі м.Львова

про про визнання рішення нечи нним ,

Обставини справи.

Позивач, товариство з обме женою відповідальністю «Пар тнерство», звернувся до суду з позовом про визнання нечин ним рішення відповідача, Дер жавної податкової інспекції у Франківському районі м. Льв ова, про застосування штрафн их санкцій №0000532350/0 від 23.12.2010 року.

Позовні вимоги мотивовані тим, що рішення відповідача № 0000532350/0 від 23.12.2010 року є безпідставн им та протиправним, оскільки :

- ДПІ в акті сфальсифікувало підстави застосування санкц ій - «неподання підтверджую чих документів, оскільки так ий документ під час перевірк и був представлений і він, як с тверджує ДПІ «є зміненою фор мою Видаткового касового орд еру»;

- керівник ТзОВ «Партнерств о»виплатив готівкою власні к ошти в сумі 24000 грн. контрагент у за акції згідно з укладеним договором про купівлю-прода ж акцій від 26.08.2009 року №ДО380-09, про що свідчить підтверджуючий д окумент - «авансовий звіт»та звіт про використання кошті в, який є розрахунковим докум ентом та складений на бланку власного виготовлення та ві дповідає вимогам п.2 ст.9 Закон у України «Про бухгалтерськи й облік та фінансову звітніс ть в Україні»

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав з підстав, викла дених в позовній заяві, проси ть задовольнити позов в повн ому обсязі.

Представник відповідача п роти позову заперечив з підс тав, викладених в письмових з апереченнях, пояснив, що відб улись порушення у вигляді не проведення через касу підпр иємства «авансового звіту»в ід 27 серпня 2009 року, який не є кас овим документом та не провед ення видачі готівки через ка су підприємства, а тому не бул о жодної підстави проведення через касу авансового звіту з відповідною реєстрацією.

Суд, заслухав пояснення пре дставників сторін, повно, все бічно та об' єктивно оцінив подані докази у їх сукупност і та

в с т а н о в и в:

Державною податковою ін спекцією у Франківському рай оні м. Львова проведено плано ву виїзну перевірку товарист ва з обмеженою відповідальні стю «Партнерство»з питань до тримання вимог податкового, валютного та іншого законода вства за період з 01.04.2008 року по 30. 06.2010 року, за результатами якої 13.12.2010р. складено акт №5899/22-0/25229206.

У акті перевірки відповіда чем зафіксовано порушення по зивачем п.1.2, 3.1, 3.2 та п.7.41 Положення Національного банку України №637 від 15.12.2004 року, а саме відсутн і оформлені належним чином к асові та розрахункові підтве рджуючі документи, що додают ься до звіту про використанн я коштів на суму 24000 грн.

За результатами та на підст аві акта перевірки відповіда чем прийнято 23.12.2010 року рішення №0000532350/0 про застосування до ТзО В «Партнерство»штрафних (фін ансових) санкцій в розмірі 24000 г рн. згідно п.1 Указу Президента України «Про застосування ш трафних санкцій за порушення норм з регулювання обігу гот івки»№436/95 від 16.06.1995 року за поруш ення пунктів 1.2, 3.1, 3.2, 7.41 «Положенн я про ведення касових операц ій у національній валюті Укр аїни»затвердженого постано вою Правління НБУ від 15.12.2004 року №637 (Далі - Положення №637).

Завданням адміністративно го судочинства України є, згі дно з частиною 1 статті 2 КАС Ук раїни, захист прав, свобод та і нтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових ві дносин від порушень з боку ор ганів державної влади, орган ів місцевого самоврядування , їхніх посадових і службових осіб, інших суб' єктів при зд ійсненні ними владних управл інських функцій на основі за конодавства, в тому числі на в иконання делегованих повнов ажень.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи без діяльності суб' єктів владн их повноважень, адміністрати вні суди перевіряють, чи прий няті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України, обґрунтовано , тобто з урахуванням усіх обс тавин, що мають значення для п рийняття рішення; безсторонн ьо (неупереджено); добросовіс но.

Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.

Згідно з п. 1.2 Положення № 367 ро зрахунковий документ - док умент встановлених форми та змісту (касовий чек, товарний чек, розрахункова квитанція , проїзний документ тощо), що п ідтверджує факт продажу (пов ернення) товарів, надання пос луг, отримання (повернення) ко штів, купівлі-продажу інозем ної валюти, надрукований у ви падках, передбачених Законом України «Про застосування р еєстраторів розрахункових о перацій у сфері торгівлі, гро мадського харчування та посл уг», і зареєстрований у встан овленому порядку реєстратор ом розрахункових операцій аб о заповнений вручну.

Відповідно до вимог п.3.2 ст.3 З акону України від 16.07.99 року №996-Х ІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Укр аїні», бухгалтерський облік є обов' язковим видом обліку , який ведеться підприємство м. Фінансова, податкова, стати стична та інші види звітност і, що використовують грошови й вимірник ґрунтуються на да них бухгалтерського обліку.

Згідно з вищевказаним зако ном, підставою для бухгалтер ського обліку господарських операцій є первинні докумен ти, які фіксують факти здійсн ення господарських операцій . Первинні документи повинні бути складені під час здійсн ення господарської операції , а якщо неможливо - безпосер едньо після її закінчення.

Вимоги до змісту первинних документів передбачено Зако ном України «Про бухгалтерсь кий облік та фінансову звітн ість в Україні», відповідно д о якого обов' язковими їх ре квізитами є назва документа (форми); дата і місце складання ; назва підприємства, від імен і якого складено документ; зм іст та обсяг господарської о перації, одиницю виміру госп одарської операції; посади о сіб, відповідальних за здійс нення господарської операці ї і правильність її оформлен ня; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифі кувати особу, яка брала участ ь у здійсненні господарської операції (ст.9 Закону).

Відповідно до преамбули Ук азу Президента України «Про застосування штрафних санкц ій за порушення норм з регулю вання обігу готівки»від 12.06.95 № 436/95 (Далі - Указ №436/95), метою його видання є вдосконалення орг анізації готівкового обігу, зміцнення касової дисциплін и, підвищення ефективності к онтролю за додержанням суб' єктами господарської діяльн ості встановленого порядку в едення операцій з готівкою у національній валюті в Украї ні.

Статтею 1 Указу №436/95 встановл ено, що у разі порушення юриди чними особами всіх форм влас ності, фізичними особами - г ромадянами України, іноземни ми громадянами та особами бе з громадянства, які є суб' єк тами підприємницької діяльн ості, а також постійними пред ставництвами нерезидентів, ч ерез які повністю або частко во здійснюється підприємниц ька діяльність, норм з регулю вання обігу готівки у націон альній валюті до них застосо вуються фінансові санкції у вигляді штрафу.

Зокрема, абзацом 6 статті 1 Ук азу №436/95 передбачено, що за про ведення готівкових розрахун ків без подання одержувачем коштів платіжного документа (товарного або касового чека , квитанції до прибуткового о рдера, іншого письмового док умента), який би підтверджува в сплату покупцем готівкових коштів, до суб' єкта підприє мницької діяльності застосо вуються штрафні санкції у ро змірі сплачених коштів.

Відповідно до статті 238 Госп одарського кодексу України з а порушення встановлених зак онодавчими актами правил зді йснення господарської діяль ності до суб'єктів господарю вання можуть бути застосован і уповноваженими органами де ржавної влади або органами м ісцевого самоврядування адм іністративно-господарські с анкції, тобто заходи організ аційно-правового або майново го характеру, спрямовані на п рипинення правопорушення су б'єкта господарювання та лік відації його наслідків.

Види адміністративно-госп одарських санкцій, умови та п орядок їх застосування визна чаються статтею 239 цього Кодек су, іншими законодавчими акт ами.

З огляду на викладене, фінан сові санкції у вигляді штраф ів за порушення норм регулюв ання обігу готівки є адмініс тративно-господарськими сан кціями у розумінні статей 238, 239 Господарського кодексу Укра їни, отже, повинні застосовув атися у межах строків, визнач ених статтею 250 цього Кодексу.

Відповідно до статті 250 Госп одарського кодексу України а дміністративно-господарськ і санкції можуть бути застос овані до суб'єкта господарюв ання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, ал е не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом в становлених законодавчими а ктами правил здійснення госп одарської діяльності, крім в ипадків, передбачених законо м.

Закінчення будь-якого із вс тановлених статтею 250 Господа рського кодексу України стро ку виключає застосування так их санкцій до суб'єкта підпри ємницької діяльності за вчин ене ним порушення правил зді йснення господарської діяль ності.

Таким чином, санкції, визнач ені статтею 1 Указу Президент а “Про застосування штрафних санкцій за порушення норм з р егулювання обігу готівки”, м ожуть бути застосовані до су б'єкта господарювання не піз ніш як через один рік з дня пор ушення цим суб'єктом встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності.

Вказана позиція викладена в оглядовому листі Вищого ад міністративного суду Україн и №1776/100/13-08 від 24.10.2008 року.

Спірне рішення про застосу вання штрафних (фінансових) с анкцій винесено 23.12.2010 року, аван совий звіт складений 27.08.2009 року , тобто минуло більше одного р оку з дня порушення, на думку в ідповідача, суб'єктом господ арювання законодавчо встано влених правил здійснення гос подарської діяльності. З огл яду на вищевикладене, штрафн і санкції в сумі 24000 грн. застос овано до позивача з пропуско м строку визначеного законом , а отже неправомірно.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС Укр аїни, у справах щодо оскаржен ня рішень, дій чи бездіяльнос ті суб'єктів владних повнова жень адміністративні суди пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року.

З огляду на встановлені фак тичні обставини справи, суд д ійшов висновку, що вказані по ложення відповідачем не дотр имані, тому позовні вимоги сл ід задовольнити повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 Кодекс у адміністративного судочин ства України судові витрати підлягають присудженню пози вачеві.

Керуючись ст. ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163 , 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

п о с т а н о в и в :

1. Позов задовольнити повн істю.

2. Визнати протиправним та с касувати рішення Державної п одаткової інспекції у Франкі вському районі м. Львова про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій №0000532350/0 від 23 грудн я 2010 року.

3. Стягнути з державного бюд жету України на користь това риства з обмеженою відповіда льністю «Партнерство» (м. Льв ів вул. Тургенєва, 73, ЄДРПОУ 25229206) 3 грн. 40 коп. судового збору.

Постанова набирає законн ої сили в строк та в порядку, п ередбаченому ст. 254 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Постанова може бути оскарж ена в строк та в порядку, визна ченому ст. 186 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни.

У судовому засіданні оголо шено вступну та резолютивну частини постанови.

Повний текст постанови скл адено та підписано 26.04.2011 року о 10:00 год.

Суддя Коморний О.І.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.04.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16038033
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-553/11/1370

Ухвала від 21.05.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рибченко А.О.

Ухвала від 17.04.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос С.П.

Постанова від 20.04.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 25.02.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 17.01.2011

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні