Постанова
від 04.05.2011 по справі 120/11/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружни й адміністративний суд

61004 м. Харків вул. Мар'їнська, 18-Б-3

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04.05.2011 р. № 2а -120/11/2070

Харківський окружний адм іністративний суд у складі:

головуючого судді - Мар'єнк о Л.М.

при секретарі судового зас ідання - Макогон Н.О.

за участю сторін: представн ика позивача - Кошелевої О.О .

розглянувши у відкритому с удовому засіданні адмініст ративну справу за позовом Фо нду загальнообов'язкового де ржавного соціального страху вання України на випадок без робіття в особі Харківського обласного центру зайнятості до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Харківська ф абрика напівфабрикатів" про стягнення штрафу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Фонд загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття в особ і Харківського обласного цен тру зайнятості звернувся до Харківського окружного адмі ністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою ві дповідальністю "Харківська ф абрика напівфабрикатів", в як ому просить суд стягнути в пр имусовому порядку з відповід ача штраф за порушення вимог п. 5 ст. 20 Закону України "Про зай нятість населення" у розмірі 33771 грн. 96 коп. на користь позива ча, обґрунтовуючи свої вимог и наступним. За результатами перевірки підприємства відп овідача встановлено порушен ня п. 5 ст. 20 Закону України "Про з айнятість населення" в части ні не подання до Харківськог о міського центру зайнятості звітності про заплановане т а фактичне вивільнення за п. 1 ст. 40 КЗпП України працівників . У зв'язку з виявленими поруше ннями позивачем складено при писи № 23 від 22.10.2010 року та № 26 від 29.1 0.2010 року про перерахування штр афу, які направлено відповід ачу та отримано відповідачем 28.10.2010 року та 05.11.2010 року, відповідн о. Виходячи з розміру заробіт ної плати за 6 місяців кожного з працівників, яка зазначена у довідках про середню зароб ітну плату, наданих ТОВ "Харкі вська фабрика напівфабрикат ів", загальна сума штрафу скла дає 33771,96 грн. У добровільному по рядку відповідачем штраф не сплачено.

Від представника відповід ача - Волкова О.Ю. до суду на дійшли письмові заперечення та додаткові пояснення до за перечення, в яких відповідач просив відмовити у задоволе нні позову, посилаючись на ді ю мораторію на здійснення за ходів державного нагляду (ко нтролю) у сфері господарсько ї діяльності органами держав ної влади, та недоведеність в становлення порушення п.5 ст.20 Закону України "Про зайнятіс ть населення" з боку відповід ача, оскільки позивачем не на дано підтверджень щодо того, що гр. ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 були звільнені на підставі п.1 ст.40 КЗпП України, на теперішній час на підприє мстві позивача працює один д иректор, через що зайти всі до кументи про звільнення праці вників неможливо, проте дире ктору відомо, що всі працівни ки звільнені за взаємною зго дою, на підставі п. 1 ст. 36 КЗпП Ук раїни, за таких обставин у від повідача не було обов'язку по відомляти Харківський облас ний центр зайнятості про зві льнення працівників.

Представник позивача - Ко шелева О.О. у судовому засід анні підтримала позовні вимо ги, просила їх задовольнити, п осилаючись на зазначені у по зові обставини.

Представник відповідача Волков О.Ю. у судове засідан ня повторно не прибув, про дат у, час та місце судового засід ання належно повідомлений, й ого повторне неприбуття у су дове засідання не перешкоджа є розгляду справи за наявним и в ній матеріалами.

На підставі ч.4 ст.128 КАС Украї ни, справу може бути вирішено на підставі наявних у ній док азів, враховуючи повторне не прибуття у судове засідання відповідача, який не є суб'єкт ом владних повноважень.

Заслухавши пояснення пред ставника позивача, дослідивш и матеріали справи, судом вст ановлено наступні обставини .

Товариство з обмеженою від повідальністю "Харківська фа брика напівфабрикатів" зареє строване як платник страхови х внесків до Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття в Харк івському обласному центрі за йнятості.

Відповідно до ст.12 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне соціальне страху вання на випадок безробіття" функції виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття (далі Фонд) поклада ються на органи державної сл ужби зайнятості, які мають пр аво діяти від імені Фонду. Хар ківський обласний центр зайн ятості є робочим органом вик онавчої дирекції фонду.

Відповідно до абзацу 1 п.5 ст.2 0 Закону України "Про зайнятіс ть населення" - при вивільненн і працівників (у тому числі пр ацюючих пенсіонерів та інвал ідів) у зв'язку із змінами в ор ганізації виробництва і прац і, у тому числі ліквідацією, ре організацією або перепрофіл юванням підприємств, установ , організацій, скороченням чи сельності або штату працівни ків, підприємства, установи, о рганізації, незалежно від фо рми власності, повідомляють про це не пізніш як за два міся ці в письмовій формі державн у службу зайнятості, вказуюч и підстави і строки вивільне ння, найменування професій, с пеціальностей, кваліфікації , розмір оплати праці, а в деся тиденний строк після вивільн ення - направляють списки фак тично вивільнених працівник ів, зазначаючи в них інваліді в.

Позивач отримав від Харків ського міського центру зайня тості повідомлення про непод ання відповідачем ТОВ "Харкі вська фабрика напівфабрикат ів" звітів про заплановане ви вільнення працівників за фор мою № 4-ПН (план) та звітів про фа ктичне вивільнення працівни ків за формою № 4-ПН (факт) щодо ОСОБА_5, який зареєстрував ся в ХМЦЗ 13.10.2010 року (а.с.5), ОСОБА _4, який зареєструвався в ХМЦ З 01.10.2010 року (а.с. 6), ОСОБА_3, яка зареєструвалася в ХРЦЗ (а.с. 4, 7) .

Директору ТОВ "Харківська ф абрика напівфабрикатів" 08.10.2010 р оку рекомендованим листом на правлено повідомлення щодо п роведення перевірки з питань додержання п.5 ст.20 Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я", яке було отримане 11.10.2010 року, щ о підтверджується матеріала ми справи (а.с.8-9).

Відповідно до п. 1 По ложення про інспекцію по кон тролю за додержанням законод авства про зайнятість населе ння, затвердженого постаново ю Кабінету Міністрів України від 24.06.1991 р. № 47, інспекція по конт ролю за додержанням законода вства про зайнятість населен ня входить до складу державн ої служби зайнятості. Інспек ція здійснює контроль за вик онанням законодавства про за йнятість населення підприєм ствами, установами та органі заціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботод авцями.

Згідно п. 5 зазначеного Положення, основними завдан нями інспекції є: здійснення контролю за дотриманням під приємствами, установами та о рганізаціями усіх форм власн ості, фермерами та іншими роб отодавцями законодавства пр о зайнятість; забезпечення г ромадянам прав і гарантій у г алузі зайнятості шляхом здій снення заходів щодо запобіга ння та усунення виявлених по рушень законодавства про зай нятість населення.

Відповідно п. 6 Положен ня про інспекцію по контролю за додержанням законодавств а про зайнятість населення І нспекція відповідно до покла дених на неї завдань: проводи ть перевірку додержання зако нодавства про зайнятість нас елення підприємствами, устан овами та організаціями усіх форм власності, фермерами та іншими роботодавцями, перед усім щодо: подання державній службі зайнятості інформаці ї про наявність вільних робо чих місць (вакантних посад), пр о всіх прийнятих працівників , про наступне вивільнення пр ацівників та фактично вивіль нених працівників.

Пунктом 8 Положення пр о інспекцію по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення визнач ено, що інспекції надається п раво безпосереднього відвід ування підприємств, установ та організацій усіх форм вла сності з метою контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення, ознай омлюватись з документами та одержувати від підприємств, установ та організацій копії наказів, розпоряджень, прото колів, дані обліку і звітност і та інформацію з питань доде ржання законодавства про зай нятість населення, інші доку менти і відомості, необхідні для виконання інспекцією св оїх завдань.

З копій трудових книжок ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБ А_5, які були подані до відпов ідних центрів зайнятості, вс тановлено, що зазначені особ и звільнені 20.09.2010 року за скороч енням штатів, відповідно п. 1 с т. 40 КЗпП України, на підставі н аказу № 18/ОК від 14.09.2010 року.

Інспекцією по контролю за д одержанням законодавства пр о зайнятість населення Харкі вського обласного центру зай нятості здійснена перевірка ТОВ "Харківська фабрика напі вфабрикатів", згідно Закону У країни "Про зайнятість насел ення", Положення про інспекці ю по контролю за додержанням законодавства про зайнятіст ь населення, затвердженого п остановою Кабінету Міністрі в України №47 від 24.06.1991 року.

Перевірками Інспекції по к онтролю за додержанням закон одавства про зайнятість насе лення Харківського обласног о центру зайнятості від 22.10.2010 ро ку та 29.10.2010 року встановлено фак т порушення п.5 ст. 20 Закону Укра їни "Про зайнятість населенн я" в частині неподання до Харк івського міського центру зай нятості звітів про запланова не вивільнення працівників за формою 4-ПН (план) та звітів п ро фактичне вивільнення прац івників за формою № 4-ПН (факт) за п.1 ст.40 КЗпП України ОСОБА _3, ОСОБА_4, ОСОБА_5

За результатами перевірки були складені акти №122 від 22.10.2010 року (а.с. 11-12), №127 від 29.10.2010 року (а.с. 16 -17).

З пояснень свідка ОСОБА_6 , наданих у судовому засіданн і, встановлено, що зазначені п еревірки здійснено нею як го ловним спеціалістом інспекц ії по контролю за додержання м законодавства про зайнятіс ть. Перевірку 22.10.2010 року здійсне но за місцезнаходженням відп овідача, у присутності бухга лтера ОСОБА_7 В ході перев ірки на вимогу перевіряючої ОСОБА_6 відповідачем не на дано наказ № 18/ОК від 14.09.2010 року п ро звільнення працівників у зв'язку зі скороченням штату за п. 1 ст. 40 КЗпП України з 20.09.2010 ро ку. Оскільки бухгалтер відмо вилася надавати зазначений н аказ з посиланням на те, що так ого наказу не має, при перевір ці 29.10.2010 року перевіряюча не вих одила для проведення перевір ки на підприємство, а проводи ла перевірку у приміщенні ХО ЦЗ, на підставі наданих докум ентів.

Відповідно до абзацу 2 п.5 ст.2 0 Закону України "Про зайнятіс ть населення", у разі неподанн я або порушення строків пода ння даних щодо вивільнення п рацівників стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільнено го працівника. Ці кошти зарах овуються до Фонду загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття і викор истовуються для фінансуванн я заходів по працевлаштуванн ю та соціального захисту вив ільнюваних працівників.

За виявленими порушеннями Інспекцією по контролю за до держанням законодавства про зайнятість населення Харків ського обласного центру зайн ятості складено приписи №23 ві д 22.10.2010 року (а.с. 13), №127 від 29.10.2010 року ( а.с. 18), згідно яких відповідача ТОВ "Харківська фабрика напі вфабрикатів" зобов'язано усу нути порушення чинного закон одавства, а саме добровільно перерахувати в 15-денний термі н (з моменту отримання) штраф у розмірі річної заробітної п лати за кожного працівника.

Зазначені акти та приписи с упровідними листами від 26.10.2010 р оку №ХОЦЗ-08-4336 та від 01.11.2010 року №Х ОЦЗ-08-4460 направлені відповідач у рекомендованими листами з повідомленням та отримані ві дповідачем 28.10.2010 року та 05.11.2010 рок у, що підтверджується матері алами справи (а.с. 10,14,15,19).

Згідно довідок про середню заробітну плату за 6 місяців ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА _5, які видані відповідачем (а .с. 22,24,26), заробітна плата кожног о працівника становить 5628,66 грн ., відповідно сума штрафу скла дає - 33771,96 грн., а саме: по ОСОБА_3 - 11257,32 грн. (5628,00 грн.+5628,00 грн.), по ОС ОБА_4 - 11257,32 грн., по ОСОБА_5 - 1125 7,32 грн.

В добровільному порядку ві дповідачем штраф сплачений н е був, через що позивачем 24.12.2010 р оку здано на пошту позовну за яву з додатками.

Пунктом 6 статті 20 Зако ну України "Про зайнятість на селення" встановлено, що поря док стягнення та розміри штр афів за невиконання вимог ці єї статті з підприємств, уста нов і організацій встановлює ться законодавством України .

Законом України "Про з айнятість населення" визначе но правові, економічні та орг анізаційні основи зайнятост і населення України і його за хисту від безробіття, а також соціальні гарантії з боку де ржави в реалізації громадяна ми права на працю.

Згідно ч. 1 ст. 218 ГК Украї ни підставою господарсько-пр авової відповідальності уча сника господарських відноси н є вчинене ним правопорушен ня у сфері господарювання.

Відповідно до ст. 238 ГК України за порушення встанов лених законодавчими актами п равил здійснення господарсь кої діяльності до суб'єктів г осподарювання можуть бути за стосовані уповноваженими ор ганами державної влади або о рганами місцевого самовряду вання адміністративно-госпо дарські санкції, тобто заход и організаційно-правового аб о майнового характеру, спрям овані на припинення правопор ушення суб'єкта господарюван ня та ліквідацію його наслід ків.

Види адміністративно -господарських санкцій, умов и та порядок їх застосування визначаються цим Кодексом, і ншими законодавчими актами. Адміністративно-господарсь кі санкції можуть бути встан овлені виключно законами.

Адміністративно-госп одарський штраф є одним із ви дів адміністративно-господа рської санкції, передбаченої ст. 239 ГК України.

Таким чином, встановл ений ст. 20 Закону України "Про з айнятість населення" штраф з а своєю правовою природою є а дміністративно-господарськ ою санкцією, оскільки він вст ановлений законом, застосову ється уповноваженим державн им органом до суб'єктів госпо дарювання, за порушення ними правил здійснення господарс ької діяльності, встановлени ми законодавчими актами.

Відповідно до ст. 250 ГК У країни адміністративно-госп одарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта госп одарювання протягом шести мі сяців з дня виявлення поруше ння, але не пізніш як через оди н рік з дня порушення цим суб'є ктом встановлених законодав чими актами правил здійсненн я господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.

Враховуючи те, що штр аф, встановлений ст. 20 Закону У країни "Про зайнятість насел ення" за своєю природою є адмі ністративно-господарською с анкцією, суд зазначає, що пози вачем не пропущено строк, вст ановлений ст. 250 ГК України для його застосування.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС Ук раїни, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та зап еречення.

Оскільки у судовому засіда нні встановлено факт порушен ня відповідачем п.5 ст. 20 Закону України "Про зайнятість насе лення" в частині неподання до Харківського міського центр у зайнятості звітів про запл ановане вивільнення працівн иків за формою 4-ПН (план) та зві тів про фактичне вивільнення працівників за формою № 4-ПН (ф акт) за п.1 ст.40 КЗпП України ОС ОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, я кий виявлено позивачем право мірно, на підставі проведено ї в межах компетенції позива ча перевірки, суд дійшов висн овку про наявність підстав т а обґрунтованість прийнятих Харківським районним центро м зайнятості приписів №23 від 2 2.10.2010 року, №127 від 29.10.2010 року про пер ерахування щтрафу відповіда чем.

Суд не бере до уваги доводи відповідача щодо мораторію н а здійснення заходів державн ого нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності ор ганами державної влади відпо відно до Закону України "Про в несення змін до деяких закон ів України щодо спрощення ум ов ведення бізнесу в Україні " від 15.12.2009 року № 1759-VІ, оскільки ві дповідачем не оскаржено дії позивача щодо проведення пер евірки, не оскаржено винесен і за результатами перевірки приписи, а також не надано док азів того, що позивач є суб'єкт ом малого підприємництва, го сподарська діяльність якого не віднесена до високого сту пеня ризику.

Також суд не бере до уваги д оводи відповідача щодо відсу тності доказів того, що ОСО БА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 взагалі працювали на підпри ємстві позивача, оскільки з н алежним чином завірених копі й трудових книжок зазначених осіб вбачається, що вони мали трудові правовідносини з ТО В "Харківська фабрика напівф абрикатів" та звільнені саме з цього підприємства на підс таві п.1 ст.40 КЗпП України, відпо відні записи підписані керів ником підприємства за засвід чені печаткою юридичної особ и. Надана представником відп овідача Волковим О.Ю. до м атеріалів справи копія наказ у № 18/1/ОК від 20.09.2010 року не є належн им доказом та не приймається до уваги судом, оскільки нака з має інший номер та дату вида чі, які не відповідають рекві зитам наказу, зазначеного у т рудових книжках вказаних осі б, у наказі № 18/1/ОК від 20.09.2010 року н е зазначені прізвища ОСОБА _3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5, то му зазначений наказ не має ві дношення до предмету спору.

Згідно п. 9.7 та 9.1 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и внесків на загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я та обліку їх надходження до Фонду загальнообов'язкового державного соціального стра хування України на випадок б езробіття, затвердженої нака зом Міністерства праці та со ціальної політики від 18.12.2000 р. № 339, зареєстрованої в Мін'юсті 16. 01.2001 р. за №30/5221, із змінами та допов неннями - не сплачені в строк, зокрема, штрафи стягуються в дохід Фонду із страхувальни ка у судовому порядку відпов ідно до законодавства. При ць ому подавати позовні заяви т а представляти інтереси Фонд у щодо стягнення штрафів у су дах має право Харківський об ласний центр зайнятості.

Враховуючи вищевикладене, суд прийшов до висновку про о бґрунтованість позовних вим ог і задоволення позову у пов ному обсязі.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 94 К АС України, судові витрати з в ідповідача не стягуються.

На підставі вищевикладено го, керуючись ст.ст. 2, 8-14, 71, 72, 94, 160-163, 167, 186 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Ф онду загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування України на випадок бе зробіття в особі Харківськог о обласного центру зайнятост і до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Харківська фабрика напівфабрикатів" пр о стягнення штрафу - задово льнити в повному обсязі.

Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Хар ківська фабрика напівфабрик атів" (61099, м.Харків, вул.Хабарова , 1, п/р 26007805740160 у ХОФ ПАТ "Укрсоцбанк " код ЄДРПОУ 31432808) на користь Фон ду загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання України на випадок безр обіття в особі Харківського обласного центру зайнятості (61068, м.Харків, вул.Броненосця По тьомкіна, 1-а, р/р 37172300900001 у ГУДК у Ха рківській області, код 03491277, МФО 851011) штраф за порушення вимог п .5 ст.20 Закону України "Про зайня тість населення" у розмірі 33771.9 6 грн. (тридцять три тисячі сім сот сімдесят одна гривня 96 коп ійок).

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо таку зая ву не було подано. Якщо було по дано заяву про апеляційне ос карження, але апеляційна ска рга не була подана в строк, пос танова набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційно ї скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеля ційного розгляду справи.

Постанова може бути оскарж ена в апеляційному порядку д о Харківського апеляційного адміністративного суду чере з Харківський окружний адмін істративний суд шляхом пода чі заяви про апеляційне оска рження протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повно му обсязі відповідно до стат ті 160 цього Кодексу - з дня склад ення в повному обсязі. Якщо по станову було проголошено у в ідсутності особи, яка бере уч асть у справі, то строк поданн я заяви про апеляційне оскар ження обчислюється з дня отр имання нею копії постанови. А пеляційна скарга на постанов у суду першої інстанції пода ється протягом двадцяти днів після подання заяви про апел яційне оскарження.

Постанова у повному обсязі виготовлена 10.05.2011 року.

Суддя Л.М. Мар'єнко

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16038978
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —120/11/2070

Ухвала від 04.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 04.04.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Ухвала від 06.01.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

Постанова від 04.05.2011

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мар'єнко Л.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні