Постанова
від 12.05.2011 по справі 2а-1044/11/2770
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТ ИВНИЙ СУД МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ

ПОСТАНОВА

Іменем України

12.05.11 місто Севасто поль Справа №2а-1044/11/2770

Окружний адміністрати вний суд міста Севастополя у складі:

головуючого судді - Прохорч ук О.В.,

суддів: Водяхі на С.А.,

Міньк о О.В.;

секретар судового засідан ня - Іванов Д.Б.,

за участю представників:

позивача - Білоногов Анд рій Сергійович, голова, нак аз № 1 від 28.08.2006,

відповідача - не з' явивс я,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в місті Се вастополі справу за адмініст ративним позовом Кредитної с пілки «Алтин»до Державної ко місії з регулювання ринків ф інансових послуг України про визнання протиправним та ск асування рішення та зобов' я зання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В :

Кредитна спілка «Алтин» звернулась до суду з позовом про визнання протиправним т а скасування рішення Державн ої комісії з регулювання рин ків фінансових послуг Україн и «Про залишення без розгляд у заяви про видачу ліцензії н а здійснення діяльності по з алученню внесків (вкладів) чл енів кредитної спілки на деп озитні рахунки Кредитної спі лки «Алтин»від 02.03.2011 № 591-Л та зоб ов' язання прийняти до розгл яду заяву Кредитної спілки « Алтин»№ 04ДФП від 08.02.2011 про видач у ліцензії на здійснення дія льності Кредитної спілки «Ал тин»по залученню внесків (вк ладів) членів кредитної спіл ки на депозитні рахунки.

Позовні вимоги обґрунтова ні недотриманням відповідач ем норм діючого законодавств а, що регулює Ліцензійні умов и провадження діяльності кре дитних спілок.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Севаст ополя від 04.04.2011 відкрито провад ження у справі. Іншою ухвалою від 04.04.2011 закінчено підготовче провадження, справу признач ено до судового розгляду.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав повністю з підс тав, зазначених у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з' явив ся, про дату, час і місце розгл яду справи повідомлений нале жним чином, надіслав запереч ення на позов, в якому просить суд у задоволенні позову від мовити, справу розглянути у в ідсутність представника.

Суд ухвалив розглянути спр аву у відсутність представни ка відповідача, враховуючи з азначене клопотання.

Розглянувши матеріали спр ави, заслухавши пояснення пр едставника позивача, всебіч но і повно з'ясувавши всі факт ичні обставини, на яких ґрунт ується позов, оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, суд дійшов висновку про обґрунтованіст ь позовних вимог з наступних підстав.

Відповідно до пункту 1.2 розд ілу 1 Ліцензійних умов провад ження діяльності кредитних с пілок з надання фінансових п ослуг, затверджених розпоряд женням Державної комісії з р егулювання ринків фінансови х послуг України від 02.12.2003 № 146 та зареєстрованого в Міністерс тві юстиції України 25.12.2003 за № 1225 /8546, ці Ліцензійні умови встано влюють вимоги, які є обов'язко вими для виконання заявником та ліцензіатом як на дату под ання заяви, так і протягом усь ого строку її дії. Для залучен ня внесків (вкладів) членів кр едитної спілки на депозитні рахунки, використання таких коштів для надання їм кредит ів кредитна спілка зобов'яза на отримати ліцензію на здій снення діяльності по залучен ню внесків (вкладів) членів кр едитної спілки на депозитні рахунки.

Органом ліцензування діял ьності кредитних спілок по з алученню внесків (вкладів) чл енів кредитної спілки на деп озитні рахунки та діяльності з надання фінансових кредит ів за рахунок залучених кошт ів, крім внесків (вкладів) член ів кредитної спілки на депоз итні рахунки, згідно з пункто м 1.5 Ліцензійних умов, є Держфі нпослуг.

Судом встановлено, що на вик онання зазначених положень Л іцензійних умов 08.02.2011 Кредитно ю спілкою «Алтин», у зв' язку з закінченням терміну дії лі цензії, на адресу Державної к омісії з регулювання ринків фінансових послуг України на діслано заяву № 04ДФП про видач у ліцензії на здійснення дія льності по залученню внесків (вкладів) членів кредитної сп ілки на депозитні рахунки. До заяви позивачем були додані документи згідно з описом.

02.03.2011 відповідачем було прийн ято рішення № 591-Л «Про залишен ня без розгляду заяви про вид ачу ліцензії на здійснення д іяльності по залученню внеск ів (вкладів) членів кредитної спілки на депозитні рахунки Кредитної спілки «Алтин».

Зазначене рішення суб' єк та владних повноважень обґру нтовано тим, що позивачем под ані документи не у повному об сязі, а саме - не надано копію документу, що підтверджує оз найомлення під особистий під пис працівників кредитної сп ілки зі Статутом та внутрішн іми положеннями кредитної сп ілки, що не відповідає підпун кту 9 пункту 2.1 розділу 2 Ліцензі йних умов.

Закон України „Про фінансо ві послуги та державне регул ювання ринків фінансових пос луг" встановлює загальні пра вові засади у сфері надання ф інансових послуг, здійснення регулятивних та наглядових функцій за діяльністю з нада ння фінансових послуг.

Відповідно до статті 1 вказа ного Закону фінансова устано ва - юридична особа, яка відпов ідно до закону надає одну чи д екілька фінансових послуг та яка внесена до відповідного реєстру у порядку, встановле ному законом. До фінансових у станов належать, зокрема, кре дитні спілки.

Статтею 1 Закону України „Пр о кредитні спілки" визначено , що кредитна спілка - це непри буткова організація, заснова на фізичними особами, профес ійними спілками, їх об'єднанн ями на кооперативних засадах з метою задоволення потреб ї ї членів у взаємному кредиту ванні та наданні фінансових послуг за рахунок об'єднаних грошових внесків членів кре дитної спілки.

Згідно зі статтею 5 вказаног о Закону кредитні спілки в Ук раїні діють відповідно до ць ого Закону, інших законів Укр аїни та виданих відповідно д о них нормативно-правових ак тів.

Статтею 26 Закону України „П ро кредитні спілки" встановл ено, що державне регулювання і нагляд за діяльністю креди тних спілок здійснює Уповнов ажений орган згідно з законо давством України про фінансо ві послуги та державне регул ювання ринків фінансових пос луг, інші державні органи від повідно до їх компетенції.

Відповідно до статті 21 Зако ну України „Про фінансові по слуги та державне регулюванн я ринків фінансових послуг" д ержавне регулювання ринків ф інансових послуг здійснюєть ся, зокрема, спеціально уповн оваженим органом виконавчої влади у сфері регулювання ри нків фінансових послуг.

Згідно зі статтею 27 Закону д о основних завдань уповноваж еного органу відноситься зді йснення державного регулюва ння та нагляду за наданням фі нансових послуг та додержанн ям законодавства у цій сфері ; розроблення і затвердження обов'язкових до виконання но рмативно-правових актів з пи тань, що належать до його комп етенції.

Статтею 28 Закону передбачен о, що Уповноважений орган у ме жах своєї компетенції, розро бляє і затверджує нормативно -правові акти, обов'язкові до в иконання центральними та міс цевими органами виконавчої в лади, органами місцевого сам оврядування, учасниками ринк ів фінансових послуг, їх об'єд наннями, контролює їх викона ння; встановлює обов'язкові н ормативи достатності капіта лу та інші показники і вимоги , що обмежують ризики по опера ціях з фінансовими активами.

Пунктами 1, 2 Положення про Де ржавну комісію з регулювання ринків фінансових послуг Ук раїни, затвердженого Указом Президента України № 292/2003 від 04. 04.2003 зазначено, що Державна ком ісія з регулювання ринків фі нансових послуг України є це нтральним органом виконавчо ї влади зі спеціальним стату сом. Комісія - це спеціально уп овноважений орган виконавчо ї влади у сфері регулювання р инків фінансових послуг у ме жах, визначених законодавств ом. Комісія у своїй діяльност і керується Конституцією та законами України, актами Пре зидента України та Кабінету Міністрів України, а також ци м Положенням.

Згідно з пунктом 3 Положення основними завданнями Комісі ї у межах її повноважень є зді йснення державного регулюва ння та нагляду за наданням фі нансових послуг і додержання м законодавства в цій сфері.

Відповідно до підпунктів 11, 12 пункту 4 Положення про Дер жавну комісію з регулювання ринків фінансових послуг Укр аїни Держфінпослуг відпов ідно до покладених на неї зав дань видає фінансовим устано вам відповідно до законів з п итань регулювання окремих ри нків фінансових послуг відпо відні дозволи, а також ліценз ії на провадження діяльності з надання фінансових послуг ; затверджує умови проваджен ня діяльності з надання фіна нсових послуг, для якої необх ідно отримання відповідної л іцензії чи дозволу, та порядо к здійснення контролю за дот риманням зазначених умов.

Згідно з підпунктом 9 пункту 2.1 розділу 2 Ліцензійних умов п ровадження діяльності креди тних спілок з надання фінанс ових послуг для отримання лі цензії на здійснення зазначе ного в ній виду діяльності з н адання фінансових послуг зая вник особисто або через упов новажений ним орган чи особу звертається до відповідного департаменту Держфінпослуг із заявою про видачу ліцензі ї (додаток 1), до якої додається засвідчена відбитком печатк и та підписом керівника кред итної спілки копія документа , що підтверджує ознайомленн я під особистий підпис члені в органів управління та прац івників кредитної спілки зі статутом та внутрішніми поло женнями кредитної спілки.

Відповідно до пункту 2.6 Ліце нзійних умов заява про видач у ліцензії залишається без р озгляду, якщо: заява підписан а особою, яка не має на це повн оважень, або особою, посада як ої не вказана; документи офор млені з порушенням вимог цих Ліцензійних умов; документи подані не в повному обсязі.

Згідно з пунктом 19 опису док ументів, що надані позивачем для отримання ліцензії на ді яльність Кредитної спілки «А лтин»по залученню внесків (в кладів) членів кредитної спі лки на депозитні рахунки від 08.02.2011, позивачем надано копію р еєстру ознайомлення членів о рганів управління та працівн иків Кредитної спілки «Алтин »зі статутом та внутрішніми положеннями Кредитної спілк и «Алтин»та Порядком розподі лу доходу, засвідчена печатк ою кредитної спілки та підпи сом голови правління Кредитн ої спілки «Алтин».

Фактично позивачем було на дано копію реєстру ознайомл ення членів органів управлін ня зі статутом та внутрішнім и положеннями Кредитної спіл ки «Алтин»Порядком розподіл у доходу, засвідчену печатко ю кредитної спілки та підпис ом голови правління Кредитно ї спілки «Алтин».

За відомостями, повідомлен ими представником позивача - головою Кредитної спілки «Ал тин», працівниками кредитної спілки є члени органів управ ління спілки, всього 11 чоловік , будь-які інші особи не знаход яться у трудових відносинах з Кредитною спілкою «Алтин».

Крім того, відповідно до пол ожень пункту 2.17 Ліцензійних у мов Держфінпослуг має право отримувати від заявника дода ткові пояснення для перевірк и інформації, що подається ни м для отримання ліцензії на з дійснення певного виду фінан сових послуг.

24.02.2011 відповідачем на адресу позивача за результатами роз гляду заяви № 04 ДФП від 08.02.2011 було надіслано повідомлення про надання необхідних пояснень щодо звітних даних у строк до 07.03.2011. Додаткові пояснення щодо ознайомлення працівників Кр едитної спілки «Алтин»зі ста тутом, внутрішніми положення ми та Порядком розподілу дох оду Кредитної спілки «Алтин» витребувано не було.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи мі сцевого самоврядування, їх п осадові особи зобов'язані ді яти лише на підставі, в межах п овноважень та у спосіб, що пер едбачені Конституцією та зак онами України.

Відповідно до частини 3 стат ті 2 Кодексу адміністративно го судочинства України у спр авах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єкт ів владних повноважень адмін істративні суди перевіряють , чи прийняті (вчинені) вони: 1) н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; 2) з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; 3) обґрунтова но, тобто з урахуванням усіх о бставин, що мають значення дл я прийняття рішення (вчиненн я дії); 4) безсторонньо (неупере джено); 5) добросовісно; 6) розсуд ливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запо бігаючи несправедливій диск римінації; 8) пропорційно, зокр ема з дотриманням необхідног о балансу між будь-якими несп риятливими наслідками для пр ав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких с прямоване це рішення (дія); 9) з у рахуванням права особи на уч асть у процесі прийняття ріш ення; 10) своєчасно, тобто протя гом розумного строку.

Встановлення невідповідно сті діяльності суб'єкта влад них повноважень хоча б одном у із зазначених критеріїв дл я оцінювання його рішень, дій та бездіяльності може бути п ідставою для задоволення адм іністративного позову, за ум ови, що встановлено порушенн я прав, свобод та інтересів по зивача.

Відповідно до частини 1 стат ті 69 Кодексу адміністративно го судочинства України, дока зами в адміністративному суд очинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд вст ановлює наявність або відсут ність обставин, що обґрунтов ують вимоги і заперечення ос іб, які беруть участь у справі , та інші обставини, що мають з начення для правильного вирі шення справи. Ці дані встанов люються судом на підставі по яснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показа нь свідків, письмових і речов их доказів, висновків експер тів.

Згідно з частиною 1 статті 71 К одексу адміністративного су дочинства України кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення.

Доводи позивача не спросто вані відповідачем, як того пр ямо вимагає частина 2 статті 71 Кодексу адміністративного с удочинства України, згідно з якою в адміністративних спр авах про протиправність ріше нь, дій чи бездіяльності суб'є кта владних повноважень обов 'язок щодо доказування право мірності свого рішення, дії ч и бездіяльності покладаєтьс я на відповідача, якщо він зап еречує проти адміністративн ого позову.

Враховуючи викладене, суд в важає позовні вимоги такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до частини перш ої статті 94 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и якщо судове рішення ухвале не на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноваже нь, суд присуджує всі здійсне ні нею документально підтвер джені судові витрати з Держа вного бюджету України.

Керуючись статтями 94, 158-163, 167 Ко дексу адміністративного суд очинства України, суд

П О С Т А Н О В И В :

1. Адміністративн ий позов задовольнити повніс тю.

2. Визнати протиправни м та скасувати рішення Держа вної комісії з регулювання р инків фінансових послуг Укра їни «Про залишення без розгл яду заяви про видачу ліцензі ї на здійснення діяльності п о залученню внесків (вкладів ) членів кредитної спілки на д епозитні рахунки Кредитної с пілки «Алтин»від 02.03.2011 № 591-Л.

3. Зобов' язати Держав ну комісію з регулювання рин ків фінансових послуг Україн и прийняти до розгляду заяву Кредитної спілки «Алтин»№ 04Д ФП від 08.02.2011 про видачу ліцензії на здійснення діяльності Кр едитної спілки «Алтин»по зал ученню внесків (вкладів) член ів кредитної спілки на депоз итні рахунки.

4. Повернути з Державно го бюджету України Кредитній спілці «Алтин» (99011, місто Сева стополь, вул.Ген.Петрова, 2, оф.13 , код ЄДРПОУ 34541500) витрати по спл аті судового збору у розмірі 3,40 грн. (три гривні сорок копій ок).

Постанова може бути о скаржена у строки і порядку, в становлені частинами 1-2 статт і 186 Кодексу адміністративног о судочинства України до Сев астопольського апеляційног о адміністративного суду чер ез суд першої інстанції шлях ом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня от римання копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку на подання апеляційної ск арги.

Головуючий суддя О.В. Прохорчук

Судді: С.А. Водяхін

О.В. Мінько

Постанову складено т а підписано в порядку частин и 3 статті 160 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и 17 травня 2011 року.

СудОкружний адміністративний суд міста Севастополя
Дата ухвалення рішення12.05.2011
Оприлюднено09.06.2011
Номер документу16039731
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1044/11/2770

Ухвала від 28.09.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Цикуренко Антон Сергійович

Постанова від 12.05.2011

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Севастополя

Прохорчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні