Головуючий у 1 інстанції - Чернявська Т.І.
Суддя-доповідач - Шишов О .О.
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 травня 2011 року справа №2а-9 411/10/1270 приміщення суду за а дресою:83017, м. Донецьк, бул. Шевче нка, 26
Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Шишова О .О.
суддів Сіваченка І.В. , Дяч енко С.П.
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скар гу Державної податкової інсп екції в м.Сєвєродонецьку Луг анської області на постанов у Луганського окружного адмі ністративного суду від 22 люто го 2011 р. у справі № 2а-9411/10/1270 (головую чий І інстанції Чернявська Т .І.) за позовом Товариства з об меженою відповідальністю "ЗЮ Д-КЕМІ АЛВІГО КЕТЕЛІСТС УКРА ЇНА" до Державної податково ї інспекції в м.Сєвєродонець ку Луганської області , Голов ного управління Державного к азначейства України в Луганс ькій області про визнання пр отиправною бездіяльності, ст ягнення бюджетної заборгова ності з податку на додану вар тість по податковій декларац ії за лютий 2010 року в сумі 19529, 08 гр н.,-
В С Т А Н О В И Л А:
Постановою Луганського ок ружного адміністративного с уду бездіяльність державної податкової інспекції в м. Сєв єродонецьку Луганської обла сті щодо ненадання висновку про відшкодування податку на додану вартість товариству з обмеженою відповідальніст ю "Зюд-Кемі Алвіго Кетелістс У країна" по податковій деклар ації з податку на додану варт ість за лютий 2010 року в сумі 19529,08 грн. (дев'ятнадцять тисяч п'ятс от двадцять дев'ять гривень в ісім копійок) визнана протип равною. Стягнуто з Державног о бюджету України на користь товариства з обмеженою відп овідальністю "Зюд-Кемі Алвіг о Кетелістс Україна" (ідентиф ікаційний код 31337612, місцезнахо дження: 93403, Луганська область, м. Сєвєродонецьк, вул. Пивовар ова, буд. 5-ИЗ/1) бюджетну заборго ваність з податку на додану в артість по податковій деклар ації з податку на додану варт ість за лютий 2010 року в сумі 19529,08 грн. (дев'ятнадцять тисяч п'ятс от двадцять дев'ять гривень в ісім копійок).
З постановою суду першої ін станції не погодився відпові дач та звернувся з апеляційн ою скаргою у якій вказав, що су д першої інстанції допустив порушення норм процесуально го та матеріального права. В а пеляційній скарзі вказали, щ о за декларацією з податку на додану вартість за лютий 2010 ро ку позивачу не відшкодовано 19529,08 грн., оскільки зазначену с уму неможливо підтвердити у зв' язку з неотриманням відп овідей на запити про надання відомостей щодо постачальни ків товариства з обмеженою в ідповідальністю «Зюд-Кемі Ал віго Кетелістс Україна», а са ме АТЗТ «Системи реального ч асу - Україна» з іноземними ін вестиціями, ТОВ «Компаніс АС », ТОВ ПМТЗ «Інженерний центр «Реагент». Також зазначив, що право на відшкодування пода тку на додану вартість з бюдж ету передбачає обов' язкову наявність такої підстави, як сплата платником податку у з вітному періоді відповідних сум податку до бюджету. При пр оведенні перевірки державно ю податковою інспекцією в м.С євєродонецьку Луганської об ласті встановлена відсутніс ть надмірної сплати податку на додану вартість до Держав ного бюджету України. Просил и скасувати постанову суду п ершої інстанції та відмовити у задоволенні позовних вимо г.
Всі особи, які беруть участь у справі, у судове засідання н е прибули, хоча вони були нале жним чином повідомлені про д ату, час і місце судового засі дання, тому відповідно до п.2 ч .1 ст.197 КАС України суд апеляцій ної інстанції розглянув спра ву в порядку письмового пров адження за наявними у справі матеріалами.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, п еревіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляц ійної скарги, встановила нас тупне.
Згідно із частиною 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України завданн ям адміністративного судочи нства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, пра в та інтересів юридичних осі б у сфері публічно-правових в ідносин від порушень з боку о рганів державної влади, орга нів місцевого самоврядуванн я, їхніх посадових і службови х осіб, інших суб'єктів при зді йсненні ними владних управлі нських функцій на основі зак онодавства, в тому числі на ви конання делегованих повнова жень, шляхом справедливого, н еупередженого та своєчасног о розгляду адміністративних справ.
Статтею 19 Конституції Украї ни встановлено, що правовий п орядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яки х ніхто не може бути примушен ий робити те, що не передбачен о законодавством. Органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Відповідно до вимог Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого суд вирішує справи відп овідно до Конституції та зак онів України, а також міжнаро дних договорів, згода на обов 'язковість яких надана Верхо вною Радою України, а також за стосовує інші нормативно-пра вові акти, прийняті відповід ним органом на підставі, у меж ах повноважень та у спосіб, пе редбачені Конституцією та за конами України, та принципом рівності усіх учасників адм іністративного процесу пере д законом і судом.
На момент виникнення спірн их правовідносин та зверненн я до суду з даним позовом плат ників податку на додану варт ість, об' єкти, базу та ставки оподаткування, перелік неоп одатковуваних та звільнених від оподаткування операцій, особливості оподаткування е кспортних та імпортних опера цій, поняття податкової накл адної, порядок обліку, звітув ання та внесення податку до б юджету визначав Закон Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість ».
Згідно із статтею 1 Закону У країни від 03 квітня 1997 року № 168/97- ВР «Про податок на додану вар тість»:
- податкове зобов' язання - загальна сума податку, одерж ана (нарахована) платником по датку в звітному (податковом у) періоді, визначена згідно з цим Законом (пункт 1.6);
- податковий кредит - сума, на яку платник податку має прав о зменшити податкове зобов' язання звітного періоду, виз начена згідно з цим Законом (п ункт 1.7);
- бюджетне відшкодування - с ума, що підлягає поверненню п латнику податку з бюджету у з в'язку з надмірною сплатою по датку у випадках, визначених цим Законом (пункт 1.8).
Відповідно до підпункту 7.4.1 п ункту 7.4 статті 7 Закону Україн и від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Пр о податок на додану вартість » податковий кредит звітного періоду визначається виходя чи із договірної (контрактно ї) вартості товарів (послуг), а ле не вище рівня звичайних ці н, у разі якщо договірна ціна н а такі товари (послуги) відріз няється більше ніж на 20 відсот ків від звичайної ціни на так і товари (послуги), та складаєт ься із сум податків, нарахова них (сплачених) платником под атку за ставкою, встановлено ю пунктом 6.1 статті 6 та статтею 8-1 цього Закону, протягом тако го звітного періоду у зв'язку з:
- придбанням або виготовлен ням товарів (у тому числі при ї х імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в о податковуваних операціях у м ежах господарської діяльнос ті платника податку;
- придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фонді в (основних засобів, у тому чис лі інших необоротних матеріа льних активів та незавершени х капітальних інвестицій в н еоборотні капітальні активи ), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використан ня у виробництві та/або поста вці товарів (послуг) для опода тковуваних операцій у межах господарської діяльності пл атника податку.
Право на нарахування подат кового кредиту виникає незал ежно від того, чи такі товари ( послуги) та основні фонди поч али використовуватися в опод атковуваних операціях у межа х господарської діяльності п латника податку протягом зві тного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковув ані операції протягом такого звітного податкового період у.
Датою виникнення права пла тника податку на податковий кредит вважається відповідн о до підпункту 7.5.1 пункту 7.5 стат ті 5 Закону України від 03 квітн я 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» дата здійс нення першої з подій: або дата списання коштів з банківськ ого рахунку платника податку в оплату товарів (робіт, послу г), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека) - в ра зі розрахунків з використанн ям кредитних дебетових карто к або комерційних чеків; або д ата отримання податкової нак ладної, що засвідчує факт при дбання платником податку тов арів (робіт, послуг).
Підставою для нарахування податкового кредиту відпові дно до підпункту 7.2.6 пункту 7.2 ст атті 7 Закону України від 03 кві тня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» є податк ова накладна, яка видається п латником податку, який поста вляє товари (послуги), на вимог у їх отримувача.
Податкова накладна у відпо відності із підпунктом 7.2.3 пун кту 7.2 статті 7 Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» є звітним податковим документ ом і одночасно розрахунковим документом.
Порядок визначення суми по датку, що підлягає сплаті (пер ерахуванню) до Державного бю джету України або відшкодува нню з Державного бюджету Укр аїни (бюджетному відшкодуван ню), та строки проведення розр ахунків визначені пунктом 7.7 с татті 7 Закону України від 03 кв ітня 1997 року № 168/97-ВР «Про подато к на додану вартість».
Згідно із підпунктом 7.7.1 пунк ту 7.7 статті 7 Закону України ві д 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про по даток на додану вартість» су ма податку, що підлягає сплат і (перерахуванню) до бюджету а бо бюджетному відшкодуванню , визначається як різниця між сумою податкового зобов' яз ання звітного податкового пе ріоду та сумою податкового к редиту такого звітного подат кового періоду. При позитивн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюд жету у строки, встановлені за коном для відповідного подат кового періоду. При від' ємн ому значенні суми, розрахова ної згідно з підпунктом 7.7.1 цьо го пункту, така сума враховує ться у зменшення суми податк ового боргу з цього податку, щ о виник за попередні податко ві періоди (у тому числі розст роченого або відстроченого в ідповідно до закону), а при йог о відсутності - зараховуєтьс я до складу податкового кред иту наступного податкового п еріоду.
Якщо у наступному податков ому періоді сума, розрахован а згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від' ємне значен ня, то у відповідності із підп унктом 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» (в редакції, що була чинною на дату виникнення сп ірних правовідносин):
а) бюджетному відшкодуванн ю підлягає частина такого ві д' ємного значення, яка дорі внює сумі податку, фактично с плаченій отримувачем товарі в (послуг) у попередніх податк ових періодах постачальника м таких товарів (послуг);
б) залишок від' ємного знач ення після бюджетного відшко дування включається до склад у податкового кредиту наступ ного податкового періоду.
Платник податку може прийн яти самостійне рішення про з арахування належної йому пов ної суми бюджетного відшкоду вання у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів. Зазначене рішення відоб ражається платником податку у податковій декларації, яку він подає за наслідками звіт ного періоду, в якому виникає право на подання заяви про от римання бюджетного відшкоду вання згідно з нормами цієї с татті. При прийнятті такого р ішення зазначена сума не вра ховується при розрахунку сум бюджетного відшкодування на ступних податкових періодів (підпункт 7.7.3 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку № 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).
Платник податку, який має пр аво на одержання бюджетного відшкодування та прийняв ріш ення про повернення повної с уми бюджетного відшкодуванн я, подає відповідному податк овому органу податкову декла рацію та заяву про поверненн я такої повної суми бюджетно го відшкодування, яка відобр ажається у податковій деклар ації. При цьому платник подат ку в п' ятиденний термін піс ля подання декларації податк овому органу подає органу Де ржавного казначейства Украї ни копію декларації, з відміт кою податкового органу про ї ї прийняття, для ведення реєс тру податкових декларацій у розрізі платників. До деклар ації додаються розрахунок су ми бюджетного відшкодування , копії погашених податкових векселів (податкових розпис ок), у разі їх наявності, та ори гіналів п' ятих основних арк ушів (примірників декларанта ) вантажних митних деклараці й, у разі наявності експортни х операцій (підпункт 7.7.4 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 0 3 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість»).
Протягом 30 днів, наступних з а днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну нев иїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наяв ності достатніх підстав вваж ати, що розрахунок суми бюдже тного відшкодування було зро блено з порушенням норм пода ткового законодавства, подат ковий орган має право протяг ом такого ж строку провести п озапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності на рахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов' я заний у п' ятиденний термін після закінчення перевірки н адати органу державного казн ачейства висновок із зазначе нням суми, що підлягає відшко дуванню з бюджету (підпункт 7.7 .5 пункту 7.7 статті 7 Закону Укра їни від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР « Про податок на додану вартіс ть»).
На підставі отриманого вис новку відповідного податков ого органу орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шл яхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточн ий банківський рахунок платн ика податку в обслуговуючому банку протягом п' яти опера ційних днів після отримання висновку податкового органу (підпункт 7.7.6 пункту 7.7 статті 7 З акону України від 03 квітня 1997 р оку № 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість»).
Якщо за наслідками докумен тальної невиїзної (камеральн ої) або позапланової виїзної перевірки (документальної) п одатковий орган виявляє неві дповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявлен ій у податковій декларації, т о у відповідності із підпунк том 7.7.7 пункту 7.7 статті 7 Закону України від 03 квітня 1997 року № 168 /97-ВР «Про податок на додану ва ртість» такий податковий орг ан:
а) у разі заниження заявлено ї платником податку суми бюд жетного відшкодування щодо с уми, визначеної податковим о рганом унаслідок таких перев ірок, надсилає платнику пода тку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума та кого заниження та підстави д ля її вирахування. У цьому вип адку вважається, що платник п одатку добровільно відмовля ється від отримання такої су ми заниження як бюджетного в ідшкодування та враховує її згідно з підпунктом 7.7.3 цього п ункту у зменшення податкових зобов' язань з цього податк у наступних податкових періо дів;
б) у разі перевищення заявле ної платником податку суми б юджетного відшкодування над сумою, визначеною податкови м органом внаслідок проведен ня таких перевірок, податков ий орган надсилає платнику п одатку податкове повідомлен ня, в якому зазначаються сума такого перевищення та підст ави для її вирахування;
в) у разі з' ясування внаслі док проведення таких перевір ок факту, за яким платник пода тку не має права на отримання бюджетного відшкодування, н адсилає платнику податку под аткове повідомлення, в якому зазначаються підстави відмо ви у наданні бюджетного відш кодування.
З матеріалів справи вбачає ться, що державна реєстрація товариства з обмеженою відп овідальністю «Зюд-Кемі Алвіг о Кетелістс Україна» (іденти фікаційний код 31337612) проведена виконавчим комітетом Сєвєро донецької міської ради Луган ської області 12 лютого 2001 року (арк. справи 7).
Як платник податків позива ч знаходиться на обліку у дер жавній податковій інспекції в м. Сєвєродонецьку Луганськ ої області, що підтверджуєть ся довідкою про взяття на обл ік платника податків від 18 сер пня 2009 року за № 158 (арк. справи 98).
У відповідності до вимог За кону України від 03 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість» товариство з об меженою відповідальністю «З юд-Кемі Алвіго Кетелістс Укр аїна» (ідентифікаційний код 31337612) зареєстровано платником податку на додану вартість, й ому присвоєно індивідуальни й податковий номер платника податку на додану вартість - 31 3376112141, про що свідчить свідоцтво серії НБ № 025320 про реєстрацію п латника податку на додану ва ртість від 25 грудня 2008 року № 1001559 83 (арк. справи 8).
На виконання вимог пункту 4. 1 статті 4 Закону України від 21 г рудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погашення зобов' язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами», Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» та на казу Державної податкової ад міністрації України від 30 тра вня 1997 року № 166 «Про затверджен ня форми податкової декларац ії та Порядку її заповнення і подання», зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 09 липня 1997 року за № 250/2054 (які бул и чинними на момент виникнен ня спірних правовідносин та звернення до суду з даним поз овом), товариством з обмежено ю відповідальністю «Зюд-Кемі Алвіго Кетелістс Україна» д о державної податкової інспе кції в м. Сєвєродонецьку Луга нської області була подана п одаткова декларація з податк у на додану вартість за лютий 2010 року, що зареєстрована у I-го відповідача 22 березня 2010 року за № 7671 (арк. справи 10-11). Відповідн о до рядку 25 вказаної податков ої декларації від 22 березня 2010 року та розрахунку суми бюдж етного відшкодування (додато к № 3 до декларації) позивачем була заявлена сума податку н а додану вартість, що підляга є відшкодуванню на рахунок п латника у банку, у розмірі 160465,00 грн. (арк. справи 10-11, 14).
До вищезазначеної податко вої декларації з податку на д одану вартість товариство з обмеженою відповідальністю «Зюд-Кемі Алвіго Кетелістс У країна» додало заяву про пов ернення суми бюджетного відш кодування (арк. справи 15).
Суд першої інстанції прави льно зазначив, що позивачем в иконані всі вимоги Закону Ук раїни від 03 квітня 1997 року № 168/97-В Р «Про податок на додану варт ість» щодо обчислення та нар ахування бюджетного відшкод ування сум податку на додану вартість.
На виконання вимог підпунк ту 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закону У країни від 03 квітня 1997 року № 168/97- ВР «Про податок на додану вар тість» державною податковою інспекцією в м. Сєвєродонець ку Луганської області була п роведена позапланова виїзна перевірка товариства з обме женою відповідальністю «Зюд -Кемі Алвіго Кетелістс Украї на» (ідентифікаційний номер 31337612) з питання достовірності н арахування бюджетного відшк одування податку на додану в артість на рахунок платника у банку за січень, лютий 2010 року , яка виникла за рахунок від' ємного значення з податку на додану вартість, що декларув алась в період з 01 грудня 2009 рок у по 31 січня 2010 року, за результа тами якої складена довідка в ід 13 квітня 2010 року № 822/23-31337612 (арк. сп рави 46-77).
У довідці державної податк ової інспекції в м. Сєвєродон ецьку Луганської області від 13 квітня 2010 року № 822/23-31337612 за резул ьтатами позапланової виїзно ї перевірки з питання достов ірності нарахування бюджетн ого відшкодування податку на додану вартість на рахунок п латника у банку за січень, лют ий 2010 року зазначено (арк. справ и 60), що:
- перевіркою правильності в изначення податкового креди ту у лютому 2010 року суми, віднес ені до складу податкового кр едиту, підтверджені належним чином оформленими податкови ми накладними, відповідають реєстру отриманих податкови х накладних, даним реєстрам б ухгалтерського і складськог о обліку;
- перевіркою відображених п оказників декларації за люти й 2010 року на підставі таких док ументів: податкові накладні, реєстр отриманих податкових накладних, прибуткові, товар но-транспортні накладні, вип иски банку, журнали ордера по рахунках 631, 281, 311 не встановлено заниження або завищення зад екларованих суб' єктом госп одарювання показників по ряд ках 10-17 декларації;
- перевіркою правильності в изначення від' ємного (позит ивного) значення різниці між сумою податкового зобов' яз ання та сумою податкового кр едиту з податку на додану вар тість за лютий 2010 року не встан овлено порушення правильнос ті визначення від' ємного зн ачення різниці між сумою под аткових зобов' язань і сумою податкового кредиту у лютом у 2010 року в сумі 164178,00 грн.;
- перевіркою показників дов ідки щодо залишку суми від' ємного значення попередніх п одаткових періодів, що залиш ається непогашеним після бюд жетного відшкодування, отрим аного у звітному податковому періоді, та підлягає включен ню до складу податкового кре диту наступного податкового періоду (додатку 2 до податков ої декларації за лютий 2010 року ) порушень не встановлено;
- порушень при розрахунку су м бюджетного відшкодування н е встановлено.
Перевіркою також підтверд жена фактична сплата позивач ем - отримувачем товарів (по слуг) сум податку на додану ва ртість в ціні товару (послуг) п остачальникам таких товарів (послуг), що беруть участь у ро зрахунку бюджетного відшкод ування за лютий 2010 року (арк. сп рави 76).
За результатами позаплано вої виїзної перевірки з пита ння достовірності нарахуван ня суми бюджетного відшкодув ання податку на додану варті сть на рахунок платника у бан ку за січень, лютий 2010 року держ авною податковою інспекцією в м. Сєвєродонецьку Луганськ ої області підтверджено відо бражене товариством з обмеже ною відповідальністю «Зюд-Ке мі Алвіго Кетелістс Україна» у декларації за лютий 2010 року б юджетне відшкодування в сумі 139935,92 грн. та зазначено, що висно вок щодо правомірності заявл еного бюджетного відшкодува ння за лютий 2010 року в сумі 20529,08 г рн. буде зроблено після отрим ання інформації про взаємові дносини з контрагентом-поста чальником: АТЗТ «Системи реа льного часу - Україна», ТОВ «Но дест», по яким сформовано под атковий кредит за січень 2010 ро ку (арк. справи 61).
Відповідно до приписів під пункту 7.7.2 пункту 7.7 статті 7 Зако ну України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» право на отриманн я суми бюджетного відшкодува ння пов' язано з фактичною с платою податку на додану вар тість у складі ціни товарів (р обіт, послуг) постачальникам таких товарів (послуг). Закон України від 03 квітня 1997 року № 168 /97-ВР «Про податок на додану ва ртість» не пов'язує право пла тника податку на відшкодуван ня бюджетної заборгованості з податку на додану вартість із закінченням перевірок до кінцевого виробника та факт ом підтвердження сплати пода тку контрагентами позивача п о всьому ланцюгу постачання, оскільки від'ємне значення п одатку на додану вартість є к оштами платника податку, які він сплатив продавцям (поста чальникам) товару (послуг) в ці ні таких товарів (послуг). Зако ном України від 03 квітня 1997 рок у № 168/97-ВР «Про податок на додан у вартість» встановлені умов и та гарантії повернення цих коштів у вигляді обов'язку де ржави здійснити повернення к оштів за результатами відпов ідного звітного періоду. Зак он України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на додану вартість» не ставить право п озивача на бюджетне відшкоду вання податку на додану варт ість у залежність від провед ення зустрічних перевірок по ланцюгам постачання до виро бника або імпортера.
Порушення Закону України в ід 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про п одаток на додану вартість» к онтрагентами позивача пород жує негативні наслідки безпо середньо для контрагентів по зивача і не може впливати на п раво позивача на бюджетне ві дшкодування податку на додан у вартість.
Матеріалами справи (податк овими накладними від 11.01.2010 № 1, ві д 28.01.2010 № 33 та банківськими вип исками за 28.01.2010) підтверджено фа ктичну сплату позивачем - о тримувачем товарів сум подат ку на додану вартість в ціні т овару постачальникам таких т оварів - акціонерному товар иству закритого типу «Систем и реального часу - Україна» та товариству з обмеженою відп овідальністю «Нодест», у заг альному розмірі 53700,07 грн., які вк лючені до складу податкового кредиту у лютому 2010 року (арк. с прави 109, 110, 112, 113).
Державна податкова інспек ція в м. Сєвєродонецьку Луган ської області під час судово го розгляду справи не посила лась в обґрунтування своїх з аперечень проти позову та не доводила суду, що угоди, уклад ені позивачем з акціонерним товариством закритого типу « Системи реального часу - Укра їна» та з товариством з обмеж еною відповідальністю «Ноде ст», мають фіктивний характе р та є безтоварними і що метою платника податку було проти правне одержання доходу за р ахунок відшкодування податк у на додану вартість, що, в сво ю чергу, виключало би можливі сть бюджетного відшкодуванн я податку на додану вартість з Державного бюджету Україн и.
Згідно статті 48 Бюджетного кодексу України (який був чин ним на момент виникнення спі рних правовідносин та зверне ння до суду з даним позовом) в Україні застосовується казн ачейська форма обслуговуван ня Державного бюджету Україн и, яка передбачає здійснення Державним казначейством Укр аїни, у тому числі операцій з к оштами державного бюджету та розрахунково-касового обслу говування розпорядників бюд жетних коштів, контролю бюдж етних повноважень при зараху ванні надходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні пл атежів, у зв'язку з чим Головне управління Державного казна чейства України у Луганській області правомірно залучено в якості другого відповідач а.
Оскільки у разі невідшкоду вання бюджетної заборговано сті з податку на додану варті сть право платника порушуєть ся внаслідок неодержання кош тів з бюджету, тому способом з ахисту цього права має бути в имога про стягнення зазначен их коштів (відшкодування заб оргованості).
Враховуючи вищезазначене, позовні вимоги товариства з обмеженою відповідальністю «Зюд-Кемі Алвіго Кетелістс У країна» про стягнення з Держ авного бюджету України бюдже тної заборгованості з податк у на додану вартість по подат ковій декларації з податку н а додану вартість за лютий 2010 р оку в сумі 19529,08 грн. визнаються с удом обґрунтованими та таким и, що підлягають повному задо воленню.
Податкові органи, як суб' є кти владних повноважень при здійсненні покладених на них функцій контролю за обчисле нням та сплатою податку на до дану вартість, відповідно до Конституції України мають д іяти у спосіб, передбачений З аконом України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про податок на до дану вартість». В даному випа дку, з урахуванням того, що поз ивачем виконані всі вимоги З акону України від 03 квітня 1997 р оку № 168/97-ВР «Про податок на дод ану вартість», державна пода ткова інспекція в м. Сєвєродо нецьку Луганської області по винна була надати висновок і з зазначенням суми податку н а додану вартість, що підляга є відшкодуванню, або відмови ти у наданні бюджетного відш кодування. Тобто, утримуючис ь від надання висновку, I-ий ві дповідач припустився бездія льності (бездіяльність - це па сивна поведінка суб'єкта вла дних повноважень, яка може ма ти вплив на реалізацію прав, с вобод та інтересів фізичної чи юридичної особи) та поруши в вимоги Закону України від 03 квітня 1997 року № 168/97-ВР «Про пода ток на додану вартість» щодо порядку та строків бюджетно го відшкодування сум податку на додану вартість, що є підст авою для задоволення позовни х вимог про визнання протипр авною бездіяльності.
В рішенні Європейського су ду з прав людини від 09 січня 2007 р оку у справі «Інтерсплав про ти України» (заява № 803/02) Суд наг адав, що держави мають широкі межі самостійної оцінки у ви значенні того, у чому полягає публічний інтерес, оскільки національний законодавчий о рган, реалізуючи соціальну т а економічну політику, має ши роке коло повноважень. Однак такі межі оцінювання не є абс олютними і їх застосування п ідлягає перегляду органами К онвенції. На думку Суду, коли д ержавні органи володіють буд ь-якою інформацією про зловж ивання у системі відшкодуван ня податку на додану вартіст ь, що здійснюються конкретно ю кампанією, вони можуть вжит и відповідних заходів з мето ю запобігання або усунення т аких зловживань. Далі Суд зау важив, що відшкодування пода тку на додану вартість заявн икові систематично затримув алось. Такі затримки були спр ичинені ситуацією, в якій дер жавні органи, не заперечуючи суми відшкодування ПДВ на ко ристь заявника, як це видно із матеріалів справи, не надава ли підтвердження цих сум. Так і дії завадили заявникові по вернути заявлені суми вчасно та створили ситуацію постій ної невизначеності. Окрім то го, заявник був вимушений пос тійно звертатись до суду з ід ентичними скаргами. Постійні затримки відшкодування і ко мпенсації у поєднанні із від сутністю ефективних засобів запобігання або припинення такої адміністративної прак тики, так само як і стан невизн аченості щодо часу поверненн я коштів заявника, порушує «с праведливий баланс» між вимо гами публічного інтересу та захистом права на мирне воло діння майном, що є неприпусти мим.
Статтею 200 КАС України визна чено, що суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ск аргу без задоволення, а пост анову або ухвалу суду - без змі н, якщо визнає, що суд першої і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в судове рішення з додержанн ям норм матеріального і проц есуального права.
Колегія вважає, що суд першо ї інстанції правильно встано вив обставини справи та ухва лив судове рішення з додерж анням норм матеріального і процесуального права, тому п ри таких обставинах апеляцій ну скаргу необхідно залишити без задоволення а постанову суду без змін.
Керуючись статтями 24, 160, 167, 184, 195, 196, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції в м.С євєродонецьку Луганської об ласті на постанову Луганськ ого окружного адміністратив ного суду від 22 лютого 2011 р. у спр аві № 2а-9411/10/1270 залишити без задов олення.
Постанову Луганського окр ужного адміністративного су ду від 22 лютого 2011 р. у справі № 2а -9411/10/1270 залишити без змін.
Рішення набирає законної с или через п'ять днів після нап равлення її копій особам, які беруть участь у справі та мож е бути оскаржена безпосередн ьо до Вищого адміністративно го суду України протягом два дцяти днів з дня набрання ріш енням законної сили.
Головуючий О.О.Шишов
Судді І.В.Сіваченко
С.П.Дяченко
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2011 |
Оприлюднено | 08.06.2011 |
Номер документу | 16041123 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов Олег Олексійович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Шишов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні