Ухвала
від 11.05.2011 по справі 2а-6706/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 травня 2011 р. Справа № 79914/09

Колегія суддів Ль вівського апеляційного адмі ністративного суду в складі :

Головуючого судді Каралюса В.М.,

суддів Олендера І.Я., Улицьк ого В.З.,

розглянувши в порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в м.Дрогобичі Львівської обл асті на постанову Дрогобицьк ого міськрайонного суду Льві вської області від 30 липня 2009 р оку у справі за позовом ОСО БА_1, ОСОБА_2 до управлінн я Пенсійного фонду України в м.Дрогобичі Львівської обла сті про нарахування підвищен ня до пенсії як дітям війни, -

В С Т А Н О В И Л А :

В липні 2009 року позивачі зве рнулись до суду з позовом до у правління Пенсійного фонду У країни в м.Дрогобичі Львівсь кої області (далі УПФУ), в яком у просили зобов'язати відпов ідача нарахувати підвищення до пенсії як дитині війни за 2 006-2008 роки.

Постановою Дрогобицького міськрайонного суду Львівсь кої області від 30 липня 2009 року позов задоволено частково. З обов'язано УПФУ здійснити на рахування та виплату позивач ам підвищення до пенсії як ди тині війни в розмірі 30% мініма льної пенсії за віком за пері од з 09 липня 2007 року по 31 грудня 200 7 року та з 22 травня 2008 року по 31 гр удня 2008 року відповідно до ст.6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни", з враху ванням проведених виплат. В р ешті позовних вимог відмовле но.

Зазначена постанова мотив ована тим, що відповідно до ст .6 Закону України "Про соціальн ий захист дітей війни" дітям в ійни пенсії або довічне грош ове утримання чи державна со ціальна допомога, що виплачу ється замість пенсії підвищу ється на 30% мінімальної пенсії за віком, вимоги позивача є за конними, а тому судом першої і нстанції відновлено порушен е право останнього.

Не погоджуючись з прийнято ю постановою, УПФУ подало апе ляційну скаргу, в якій просит ь оскаржувану постанову скас увати та прийняти нове рішен ня, яким в задоволенні позовн их вимог відмовити повністю.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що Закон України "Про соц іальний захист дітей війни" п ередбачає, що фінансування в иплат по даному Закону прово диться із Державного бюджету України, який затверджуєтьс я Верховною радою України, а н е із бюджету Пенсійного фонд у України, який затверджуєть ся Кабінетом Міністрів Украї ни, тому будь-яких порушень за конодавства з боку відповіда ча не вбачається.

Сторони в судове засідання не з'явились, про дату, час і мі сце апеляційного розгляду бу ли повідомлені належним чино м, а тому, колегія суддів, у від повідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС Укр аїни, вважає за можливе розгл ядати справу у порядку письм ового провадження.

Заслухавши доповідь судді -доповідача, дослідивши мате ріали справи та обговоривши доводи апеляційної скарги, к олегія суддів вважає, що апел яційну скаргу слід залишити без задоволення з наступних міркувань.

Частково задовольняючи по зовні вимоги, суд першої інст анції виходив з того, що позив ачі мають право на підвищенн я до пенсії на 30% мінімальної п енсії за віком відповідно до вимог ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей вій ни». У зв' язку з тим, що рішен ням Конституційного Суду Укр аїни від 09.07.2007 р. №6-рп/2007 та від 22.05.2008 р. № 10-рп/2008 було визнано некон ституційними окремі положен ня Законів України про Держа вний бюджет України на 2007-2008 рок и, якими було зупинено і обмеж ено право на отримання спірн их доплат, то суд першої інста нції прийшов до переконання, що відмова УПФУ у проведенні нарахування і виплати позив ачам підвищення до пенсії у р озмірі 30% мінімальної пенсії з а віком є протиправною.

Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції, щодо зобов' язання здійснення перерахунку та ви плати підвищення до пенсії з а період з 09.07.2007 року та з 22.05.2008 рок у оскільки ч.2 ст.152 Конституції України передбачено, що зако ни, інші правові акти або їх ок ремі положення, що визнані не конституційними, втрачають ч инність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України ріш ення про їх неконституційніс ть.

Що стосується нарахування підвищення до пенсії за 2006 р., т о слід зазначити, що п.17 ст.77 Зак ону України «Про Державний б юджет України на 2006 рік» зупин ено дію ст.6 Закону України «Пр о соціальний захист дітей ві йни». Законом України «Про вн есення змін до Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2006 рік» від 19.01.2006 р., який на брав чинності 02.04.2006 р., п.17 ст.77 вик лючено. Однак ст. 110 даного Зако ну встановлено, що пільги діт ям війни, передбачені ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» запровадж уються поетапно, за результа тами виконання бюджету у пер шому півріччі, у порядку, визн аченому Кабінетом Міністрів України за погодженням з Ком ітетом Верховної ради Україн и з питань бюджету. Враховуюч и те, що Кабінет Міністрів Укр аїни за погодженням з Коміте том Верховної ради України з питань бюджету не приймав жо дних нормативно-правових акт ів за результатами виконання бюджету у першому півріччі 200 6 року, не був визначений поряд ок проведення таких виплат, а також те, що зазначена норма н е була визнана у встановлено му порядку неконституційною , отже, підлягала виконанню, то на думку колегії суддів відс утні підстави для нарахуванн я та виплати позивачу підвищ ення до пенсії за 2006 р.

Положення ч.3 ст.28 Закону Укра їни «Про загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання», на думку колегії судді в не є перешкодою для застосу вання даної величини (мініма льного розміру пенсії за вік ом) до обрахування інших пенс ій чи доплат пов' язаних з мі німальною пенсією за віком, о скільки чинним законодавств ом не встановлено іншого крі м передбаченого ч.1 цієї статт і мінімального розміру пенсі ї за віком, тому доводи апеляц ійної скарги відповідача в ц ій частині є необґрунтованим и.

Крім того, відповідачем (апе лянтом) у відповідності до ч.1 ст.100 КАС України в редакції до 07.07.2010 року, не заявлено клопота ння про застосування річного строку звернення до суду виз наченого ст.99 КАС України, а то му відсутні вищенаведені під стави для відмови позивачам у нарахуванні та виплаті під вищення до пенсії як дитині в ійни.

За таких обставин, колегія с уддів приходить до переконан ня про підставність позовних вимог ОСОБА_1, ОСОБА_2 в частині зобов' язання УПФУ провести нарахування та випл ату на їх користь підвищення до пенсії за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року включно та з 22.05.2008 ро ку по 31.12.2008 року включно, а також правомірність задоволення ц их вимог судом першої інстан ції.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачам здійснює П енсійний фонд України в особ і управління Пенсійного фонд у України в м. Дрогобичі Львів ської області, обов' язок що до нарахування і виплати спі рного підвищення правильно п окладено на відповідача у сп раві.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивача у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.

Згідно ст.88 Закону України « Про Державний бюджет України на 2007 рік» встановлено що в раз і недостатності виділених з Державного бюджету України к оштів по бюджетних програмах , пов' язаних з розмежування м джерел виплати пенсій між Д ержавним бюджетом України та Пенсійним фондом України, пе нсії, визначені законодавств ом для відповідних категорій громадян, виплачуються у пов ному обсязі за рахунок власн их надходжень Пенсійного фон ду України, а тому доводи апел янта в частині ненадходження коштів з державного бюджету на дані виплати колегією суд дів до уваги не приймаються.

Беручи до уваги, що правові положення, які передбачають виплату підвищення до пенсії особам, на яких поширюється д ія Закону України «Про соціа льний захист дітей війни» є ч инними, а позивач належить до вказаної групи осіб і має пра во на її отримання, органи дер жавної влади не можуть свідо мо зменшувати розмір такої д опомоги.

З огляду на викладене, колег ія суддів приходить до висно вку про те, що суд першої інста нції прийняв рішення з дотри манням норм матеріального та процесуального права, довод и апеляційної скарги його не спростовують.

Керуючись ст.195, 197, п.1 ч.1 ст.198, ст.2 00, п.1 ч.1 ст.205, ст.206, ст.254 Кодексу адм іністративного судочинства України, колегія суддів,-

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в м. Дрогобичі Львівської обл асті залишити без задоволенн я, а постанову Дрогобицького міськрайонного суду Львівсь кої області від 30 липня 2009 року у справі № 2а-6706/09 - без змін.

Ухвала набирає законної си ли через п'ять днів після напр авлення її копії особам, що бе руть участь у справі та може б ути оскаржена до Вищого адмі ністративного суду України п ротягом двадцяти днів шляхом подання касаційної скарги б езпосередньо до суду касацій ної інстанції.

Головуючий суддя В.М. Кар алюс

Судді І.Я. Олендер

В.З. Улиц ький

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.05.2011
Оприлюднено08.06.2011
Номер документу16043940
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6706/09

Ухвала від 11.05.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Каралюс В.М.

Постанова від 17.06.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні