Постанова
від 01.06.2011 по справі 2а/0570/5463/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 червня 2011 р. сп рава № 2а/0570/5463/2011

Приміщення суду за адр есою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвар дійської дивізії, 17

час прийняття постанови: 14.56

Донецький окружний адміні стративний суд в складі:

головуючого судді

при секретарі Хлопов А.А.

за участю:

представника позивача До бряка С.М.

представника відповідача Зубенка М.О.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в залі суд у в м. Донецьку адміністратив ну справу за позовною сільсь когосподарського товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Колос» до Управління Дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області п ро зобов' язання зняти з обл іку транспортний засіб, -

В С Т А Н О В И В:

Сільськогосподарське тов ариство з обмеженою відповід альністю «Колос» (далі - СТО В «Колос») звернулося до Доне цького окружного адміністра тивного суду з позовом до Упр авління Державної автомобіл ьної інспекції Головного упр авління Міністерства внутрі шніх справ України в Донецьк ій області, в якому просило зо бов' язати відповідача знят и з обліку транспортні засоб и: ЗИЛ 431412 АЦПТ 5, державний номер 04075ЕВ та ЗИЛ 133ГЯ, державний номе р 04056ЕВ.

В обґрунтування позовних в имог позивач зазначив, що у се рпні 2010 року господарським су дом Донецької області було п рийнято рішення про визнання права власності на вказані т ранспортні засоби за селянсь ким (фермерським) господарст вом «Галіч», рішення набрало законної сили 20.09.2010 року. У зв' язку з чим позивач звернувся до начальника відділення РЕ Р м. Волноваха при УДАІ ГУМВС У країни в Донецькій області і з заявою про зняття з обліку т ранспортних засобів: ЗИЛ 431412 АЦ ПТ 5, державний номер 04075ЕВ та ЗИ Л 133ГЯ, державний номер 04056ЕВ. Від ділення РЕР м. Волноваха при У ДАІ ГУМВС України в Донецькі й області повідомило, що для з няття зазначених транспортн их засобів з обліку необхідн і відповідні документи, в том у числі платіжні доручення п ро сплату податку з власникі в транспортних засобів. Пози вач вважає таку відмову у зня тті транспортних засобів з о бліку протиправною, оскільки він на теперішній час не є вла сником даних транспортних за собів, що встановлено рішенн ям суду, а також між ним та ДПІ у Волноваському районі Доне цької області підписаний акт за період 01.01.2010 р. по 28.09.2010 р., згідно якого у СТОВ «Колос» відсутн я заборгованість з податку з власників транспортних засо бів за вказаний період.

У зв' язку із зазначеним по зивач звернувся до суду із да ним позовом за захистом свої порушених прав.

В судовому засіданні предс тавник позивача вимоги підтр имав у повному обсязі надав п ояснення аналогічні тим, що в икладені в адміністративном у позові, просив позов задово льнити.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечу вав проти задоволення позову , оскільки вважає, що зняття з обліку транспортних засобів , які належать СТОВ «Колос» у з в' язку з перереєстрацією на підставі рішення суду та у зв ' язку з вибракуванням без с плати податку з власників тр анспортних засобів не є можл ивим. На підставі зазначеног о відповідач вважає, що дії ві дповідача є обґрунтованими, а отже вимоги позивача не під лягають задоволенню.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, з' ясувавш и фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення, дослідивши н аявні в матеріалах справи до кази, суд встановив наступне .

Як вбачається із матеріалі в справи та встановлено під ч ас розгляду справи позивач - сільськогосподарське товар иство з обмеженою відповідал ьністю «Колос» (СТОВ «Колос» ), є юридичною особою, ідентифі каційний код 30844827.

Постановою господарського суду Донецької області від 29. 03.2005 р. у справі № 27/100Б СТОВ «Колос » визнано банкрутом та відкр ита ліквідаційна процедура. (а.с. 16).

Відповідач - управління Дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області у відповідності до положення «Про Державну автомобільну і нспекцію Міністерства внутр ішніх справ», затвердженого постановою Кабінету Міністр ів України від 14 квітня 1997 р. № 341 ( далі - Положення № 341) є головн им органом, на який покладаєт ься забезпечення безпеки дор ожнього руху в Україні, що вхо дить до системи органів Міні стерства внутрішніх справ Ук раїни.

До складу Державтоінспекц ії входять департамент Держа втоінспекції МВС, управління (відділи) Державтоінспекції головних управлінь, управлі нь МВС України в Автономній Р еспубліці Крим, областях, міс тах Києві та Севастополі, Цен тр безпеки дорожнього руху т а автоматизованих систем, сп еціальний підрозділ дорожнь о-патрульної служби особливо го призначення при департаме нті Державтоінспекції МВС, в ідділи (відділення) Державто інспекції міських і районних органів внутрішніх справ, пі дрозділи дорожньо-патрульно ї служби та реєстраційно-екз аменаційної роботи.

У відповідності до п. 3 Поряд ку державної реєстрації (пер ереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а так ож самохідних машин, сконстр уйованих на шасі автомобілів , мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпри чепів, мотоколясок, інших при рівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердж еного постановою Кабінету Мі ністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови К абінету Міністрів України ві д 23 грудня 2009 р. № 1371) державна реє страція транспортних засобі в проводиться підрозділами Д ержавтоінспекції з метою зді йснення контролю за відповід ністю конструкції та технічн ого стану транспортних засоб ів установленим вимогам стан дартів, правил і нормативів, д отриманням законодавства, що визначає порядок сплати под атків і зборів (обов'язкових п латежів), використанням тран спортних засобів в умовах во єнного і надзвичайного стану , а також для ведення їх обліку та запобіганню вчиненню щод о них протиправних дій.

Так, 25.11.2010 року позивач (СТОВ «К олос») звернувся до відповід ача із заявою про зняття з обл іку транспортних засобів: ЗИ Л 431412 АЦПТ 5, державний номер 04075ЕВ та ЗИЛ 133ГЯ, державний номер 04056Е В, (а.с. 8), які належать йому на пр аві власності, що підтверджу ється відповідними свідоцтв ами про державну реєстрацію (а.с. 6, 7).

Відділення РЕР м. Волноваха при УДАІ ГУМВС України в Доне цькій області, листом від 03.12.2010 року № 9/9-1500 повідомило позивач а про те, що для зняття з облік у транспортних засобів (ЗИЛ 431 412 АЦПТ 5, державний номер 04075ЕВ т а ЗИЛ 133ГЯ, державний номер 04056ЕВ ) позивачу необхідно надати в ідповідний пакет документів , в тому числі платіжні доруче ння про сплату податку з влас ників транспортних засобів. (а.с. 9).

Суд, вважає такі дії відпові дача щодо відмови позивачу у знятті з обліку транспортни х засобів обґрунтованими з о гляду на наступне.

Згідно з частиною 2 статті 19 К онституції України органи де ржавної влади й органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією і законам и України.

У відповідності до п. 2 Полож ення № 341, Державтоінспекція у своїй діяльності керується Конституцією України, закона ми України, постановами Верх овної Ради України, указами і розпорядженнями Президента України, декретами, постанов ами і розпорядженнями Кабіне ту Міністрів України, цим Пол оженням, нормативними актами МВС.

У відповідності до преамбу ли Закону України «Про подат ок з власників транспортних засобів та інших самохідних машин і механізмів» від 11.12.1991 № 1963-XII, що діяв на час виникнення с пірних правовідносин (далі - Закон № 1963) цим Законом встанов люється податок з власників деяких наземних і водних тра нспортних засобів, самохідни х машин і механізмів як джере ло фінансування будівництва , реконструкції, ремонту та ут римання автомобільних шляхі в загального користування та проведення природоохоронни х заходів на водоймищах.

Згідно із ст. 1 Закону № 1963, пла тниками податку з власників транспортних засобів та інши х самохідних машин і механіз мів є підприємства, установи та організації, які є юридичн ими особами, іноземні юридич ні особи (далі - юридичні особи ), а також громадяни України, і ноземні громадяни та особи б ез громадянства (далі - фізичн і особи), які здійснюють першу реєстрацію в Україні, реєстр ацію, перереєстрацію транспо ртних засобів та/або мають за реєстровані в Україні згідно з чинним законодавством вла сні транспортні засоби, які в ідповідно до статті 2 цього За кону є об'єктами оподаткуван ня.

У абз. 2 ч. 1 ст. 5 Закону № 1963 зазна чено, що податок з власників т ранспортних засобів та інших самохідних машин і механізм ів сплачується, зокрема юрид ичними особами - щоквартальн о рівними частинами до 15 числа місяця, що настає за звітним к варталом.

Згідно із частинами 5, 6 ст. 5 За кону № 1963, юридичні особи - плат ники податку зобов'язані пре д'являти органам, що здійснюю ть першу реєстрацію в Україн і, реєстрацію, перереєстраці ю, зняття з обліку або технічн ий огляд транспортних засобі в, платіжні доручення про спл ату податку з написом (помітк ою) установи банку про зараху вання податку по наземних тр анспортних засобах до терито ріальних дорожніх фондів, а п о водних транспортних засоба х - до відповідних бюджетів мі сцевого самоврядування (сіль ських, селищних, міських).

У разі відсутності докумен тів про сплату податку або до кументів, що дають право на ко ристування пільгами, перша р еєстрація в Україні, реєстра ція, перереєстрація, зняття з обліку і технічний огляд тра нспортних засобів не провадя ться.

У п. 1 Порядку державної реєс трації (перереєстрації), знят тя з обліку автомобілів, авто бусів, а також самохідних маш ин, сконструйованих на шасі а втомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причеп ів, напівпричепів, мотоколяс ок, інших прирівняних до них т ранспортних засобів та мопед ів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 7 вересня 1998 р. № 1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрі в України від 23 грудня 2009 р. № 1371) (д алі - Порядок № 1388) визначено, що цим Порядком встановлюєть ся єдина на території Україн и процедура державної реєстр ації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобу сів, а також самохідних машин , сконструйованих на шасі авт омобілів, мотоциклів усіх ти пів, марок і моделей, причепів , напівпричепів, мотоколясок , інших прирівняних до них тра нспортних засобів та мопедів (далі - транспортні засоби), оф ормлення та видачі реєстраці йних документів і номерних з наків.

Згідно п. 40 Порядку № 1388 зняття з обліку транспортних засоб ів проводиться після їх огля ду в підрозділах Державтоінс пекції на підставі заяви вла сника, документа, що посвідчу є особу, виконавчого напису н отаріуса, постанови державно го виконавця або рішення суд у.

Згідно із п. 43 Порядку № 1388 у ра зі ліквідації юридичних осіб транспортні засоби знімають ся з обліку на підставі докум ентів, зазначених в абзаці др угому пункту 34 цього Порядку.

Абзацом другим п. 34 Порядку № 1388 передбачено, що перереєстр ація транспортних засобів, щ о у зв'язку з ліквідацією юрид ичних осіб передаються іншим юридичним або фізичним особ ам, проводиться на підставі с відоцтва про реєстрацію та з асвідчених в установленому п орядку копій прийнятих власн иками або судом рішень про лі квідацію.

Відповідно до п. 45 Порядку № 1 388 вибракувані транспортні за соби підприємств знімаються з обліку на підставі затверд жених актів, а громадян - за за явами їх власників.

Зняття з обліку в таких випа дках проводиться без огляду транспортних засобів. Номерн і знаки і реєстраційні докум енти здаються до підрозділів Державтоінспекції.

Абзацом 11 п. 8 Порядку визначе но, що державна реєстрація тр анспортних засобів проводит ься за умови сплати їх власни ками передбачених законодав ством податків і зборів (обов 'язкових платежів), а також вне сення в установленому порядк у платежів за проведення огл яду транспортних засобів, де ржавну реєстрацію (перереєст рацію), зняття з обліку, відшко дування вартості бланків реє страційних документів та ном ерних знаків.

Таким чином, вищезазначени ми нормами закону та порядко м, який встановлює єдину на те риторії України процедуру де ржавної реєстрації (перереєс трації), зняття з обліку транс портних засобів, передбачено обов' язок власників трансп ортних засобів надавати плат іжні доручення про сплату по датку з власників транспортн их засобів при знятті з облік у транспортних засобів.

Відповідно до ч. 3 ст. 2 Кодекс у адміністративного судочин ства України (далі за текстом - КАС України) у справах щодо о скарження рішень, дій чи безд іяльності суб'єктів владних повноважень адміністративн і суди перевіряють, чи прийня ті (вчинені) вони: 1) на підставі , у межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України; 2) з ви користанням повноваження з м етою, з якою це повноваження н адано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, щ о мають значення для прийнят тя рішення (вчинення дії); 4) без сторонньо (неупереджено); 5) до бросовісно; 6) розсудливо; 7) з до триманням принципу рівності перед законом, запобігаючи н есправедливій дискримінаці ї; 8) пропорційно, зокрема з дот риманням необхідного баланс у між будь-якими несприятлив ими наслідками для прав, своб од та інтересів особи і цілям и, на досягнення яких спрямов ане це рішення (дія); 9) з урахува нням права особи на участь у п роцесі прийняття рішення; 10) с воєчасно, тобто протягом роз умного строку.

Стаття 71 КАС України передб ачає, що кожна сторона повинн а довести ті обставини, на яки х ґрунтуються її вимоги та за перечення. В адміністративни х справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважен ь обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення , дії чи бездіяльності поклад ається на відповідача, якщо в ін заперечує проти адміністр ативного позову.

З огляду на викладене, суд в важає, що докази, надані відпо відачем у якості заперечень проти позову, є належними док азами у справі, адже вони міст ять вичерпну інформацію, яка об'єктивно спростовує обґру нтованість позовних вимог.

Таким чином, суд приходить д о висновку, що відповідач від мовляючи СТОВ «Колос» зняти з обліку транспортні засоби із повідомленням останнього про необхідність надати пла тіжні доручення про сплату п одатку з власників транспорт них засобів, діяв на підставі , в межах повноважень та у спос іб, що передбачені Конституц ією та законами України.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС Укр аїни, судові витрати з відпов ідача не підлягають стягненн ю.

Приймаючи до уваги викладе не, керуючись ст.ст. 2-15, 17-18, 69-71, 79, 86, 94, 15 9, 160, 162, 163, 167, 185-186, 254 Кодексу адміністр ативного судочинства Україн и, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволені позову сільсь когосподарського товариств а з обмеженою відповідальніс тю «Колос» до Управління Дер жавної автомобільної інспек ції Головного управління Мін істерства внутрішніх справ У країни в Донецькій області п ро зобов' язання зняти з обл іку транспортний засіб - ві дмовити у повному обсязі.

Постанова прийнята у нарад чій кімнаті та проголошено ї ї вступну та резолютивну час тину 01 червня 2011 року в присутн ості представників сторін.

Постанова буде виготовлен а у повному обсязі 06 червня 2011 р оку.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ків подання апеляційної скар ги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі по дання апеляційної скарги пос танова, якщо її не скасовано, н абирає законної сили після з акінчення апеляційного розг ляду справи.

Постанова набирає законно ї сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 КАС Укра їни, і може бути оскаржена до Д онецького апеляційного адмі ністративного суду через Дон ецькій окружний адміністрат ивний суд у порядку, визначен ому статтею 186 КАС України, шля хом подачі апеляційної скарг и протягом десяти днів з дня ї ї проголошення. У разі застос ування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу апеля ційна скарга подається протя гом десяти днів з дня отриман ня копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Лазарєв В.В.

Дата ухвалення рішення01.06.2011
Оприлюднено15.06.2011
Номер документу16065204
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/5463/2011

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 22.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 19.07.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 25.06.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Ухвала від 23.08.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Горбенко К.П.

Постанова від 01.06.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Лазарєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні