Cправа № 2а-0770/896/11
Ряд стат. звіту № 9.2
Код - 07
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
25 травня 2011 року місто Ужгород
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючої судді –Калинич Я.М.
при секретарі судового засідання –Красновій О.Р.
та сторін, які беруть участь у справі:
позивача: не з’явився
відповідача: не з’явився повторно
розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Ужгороді адміністративну справу за позовом Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Комунального підприємства “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” про стягнення штрафних санкцій в сумі 170 грн., -
В С Т А Н О В И В:
Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” про стягнення штрафних санкцій за порушення законодавства в галузі електроенергетики в сумі 170 грн.
Представник позивача в судове засідання не з’явився, однак 11.05.2011 року ним подано до суду заяву, в якій просить розглянути справу без його участі та за наявними матеріалами в справі.
Представник відповідача заперечень на адміністративний позов не подав, у судове засідання не з'явився повторно, про причини неприбуття суд не повідомив, хоча належним чином повідомлявся про дату, час і місце судового розгляду.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу без участі відповідача на підставі наявних в ній доказів.
Відповідно до частини 1 статті 41 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень КАС України розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється. А оскільки сторони в судове засідання не з'явилися, фіксування судового процесу не здійснюється.
Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
У відповідності до п.1 Положення про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. №929 (зі змінами і доповненнями), державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної та теплової енергії. технічним станом та організацією експлуатації електричних, геплозих. тепловикористовуючих установок та мереж суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії Держенергонагляд).
Функція державного енергетичного нагляду за додержанням режимів споживання електричної та теплової енергії закріплена також за центральним органом виконавчої влади - Міністерством палива і енергетики України (пп. 29 п. 4 Положення про Міністерство палива і енергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14 квітня 2000 р. №598/2000 та пп. 27 п. 4 Положення про Міністерство палива і енергетики України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 2 листопада 2006 р. №1540).
Згідно п. 1 Наказу Міністерства палива та енергетики України “Про державний енергетичний нагляд” №422 від 3.11.2006 р. Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії (Держенергоиагляд) безпосередньо підпорядкована Мінпаливенерго щодо виконання функцій, покладених на Держенергонагляд Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, здійснює допоміжні заходи із забезпечення надійного і сталого функціонування об'єднаної енергетичної системи України та діє у складі Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”.
Державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” підпорядковується Міністерству палива та енергетики України та засновано на власності держави.
Одним із основних напрямків діяльності Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, передбачених п.2.3. Статуту Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, затвердженого Наказом Міністерства палива та енергетики України №121 від 27.02.2007 р., є здійснення державного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії.
З вищенаведеного вбачається, що Державне підприємство “Національна енергетична компанія "Укренерго” є суб'єктом делегованих владних повноважень у розумінні п.7 ч.1 ст.3 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до Положення про Державну інспекцію з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області є структурним підрозділом Відокремленого Підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” і не є юридичною особою.
Саме тому позивачем виступає державне підприємство “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго”, до складу якого входить Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної і теплової енергії у Закарпатській області.
Згідно ч. 2 ст. 18 КАС України окружним адміністративним судам підсудні адміністративні справи, у яких однією із сторін є орган державної влади, інший державний орган. Згідно з вищезазначеним Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, Держенергонагляд є державним органом уповноваженим на здійснення державного енергетичного нагляду за технічним станом та організацією експлуатації електричних, теплових, тепловикористовувальних установок і мереж, режимами споживання електричної та теплової енергії суб'єктів електроенергетики, суб'єктів відносин у сфері теплопостачання і споживачів електричної енергії.
Державна політика в електроенергетиці, відповідно до ст. 5 Закону України “Про електроенергетику”, базується на принципах: державне регулювання діяльності в електроенергетиці; створення умов безпечної експлуатації об'єктів електроенергетики; додержання єдиних державних норм, правил і стандартів всіма суб'єктами відносин, пов'язаних з виробництвом, передачею, постачанням і використанням енергії; забезпечення відповідальності енергопостачальників та споживачів.
Згідно зі ст. 9 Закону України “Про електроенергетику” державний нагляд в електроенергетиці здійснює Державна інспекція з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії. Державні інспектори мають право давати споживачам та суб'єктам електроенергетики обов'язкові для виконання приписи про усунення порушень нормативно-правових актів; застосовувати в установленому законодавством України порядку санкції до суб'єктів господарської діяльності за порушення нормативно-правових актів.
04 лютого 2011 р. була проведена перевірка виконання Комунальним підприємством “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії в Закарпатській області №03/20/У-Х-053П від 29 вересня 2010 р. щодо усунення порушень законодавства про електроенергетику. Перевіркою було встановлено факт ухилення від виконання вимог п.п. 1, 4 вищезазначеного Припису, про що був складений Акт перевірки (протокол) №03/20-06-007 від 04.02.2011 р.
Відповідно до п. 8 ст. 7 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, припис - це обов'язкова для виконання у визначені строки письмова вимога посадової особи органу державного нагляду (контролю) суб'єкту господарювання щодо усунення порушень вимог законодавства.
Згідно ч. 1 ст. 12 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” невиконання приписів щодо усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час здійснення заходу державного нагляду (контролю), тягне за собою застосування до суб'єкта господарювання штрафних санкцій у порядку, встановленому законодавством.
На підставі зазначеного Акту перевірки (протоколу) було винесено Постанову №03/20-01 від 07 лютого 2011 року про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику, якою за ухилення від виконання Припису Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на Комунальне підприємство “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” накладено штраф у розмірі 170 грн.
Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 27 Закону України “Про електроенергетику” - суб'єкти господарської діяльності за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Державної інспекції з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії несуть відповідальність у вигляді штрафу у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок застосування таких санкцій передбачений Постановою Кабінету Міністрів України №1312 від 21.06.1999 р. “Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання”.
Відповідно до п.10 Постанови Кабінету Міністрів України “Про затвердження Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання” суб'єкт господарювання повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у визначений термін він стягується в судовому порядку.
Згідно ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
На час розгляду адміністративної справи вищезазначена заборгованість відповідачем не сплачена.
За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” в особі Відокремленого підрозділу “Держенергонагляд у Західному регіоні” Державного підприємства “Національна енергетична компанія “Укренерго” до Комунального підприємства “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” про стягнення фінансових санкцій в сумі 170 грн. –задовольнити повністю.
2.Стягнути з Комунального підприємства “Житлово-експлуатаційна контора Берегівської міської ради” (90200, Закарпатська область, м. Берегово, вул. Б.Хмельницького, 7, код ЄДРПОУ 35055912, р/р 2600730125980 у відділенні КБ Промінвестбанк м. Ужгород, МФО 312163) на користь державного бюджету (одержувач –державний бюджет м. Берегово, код ОКПО 22107684, банк одержувача: ГУДКУ у Закарпатській області, МФО банку 812016, р/р 31119106700005, код класифікації доходів 21081100, символ звітності 106) штрафну санкцію в сумі 170 (сто сімдесят) грн.
3.Виконавчий лист видати після набрання, відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, постановою законної сили в порядку, визначеному ч. 1 ст. 258 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили в порядку, встановленому ст. 254 КАС України, та може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Закарпатський окружний адміністративний суд в порядку та строки, встановлені ст. 186 КАС України. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України –протягом десяти днів з дня отримання копії постанови (копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції).
Суддя Калинич Я.М.
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2011 |
Оприлюднено | 15.06.2011 |
Номер документу | 16066107 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Калинич Я. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні