ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"25" травня 2011 р. cправа № 2a-607/09/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Чуприни О.В.
за участю секретаря судового засідання Галімурки Т.Є.
прокурора –Гоголя В.В.
представника позивача: Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області – Урядка Р.Я.
представника відповідача: приватного підприємства "Колір" –ОСОБА_2
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Долинського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до приватного підприємства "Колір" про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 277 446,50 грн., -
ВСТАНОВИВ:
24.02.2009 року Долинський міжрайонний прокурор Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області (надалі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до приватного підприємства "Колір" (надалі - відповідач) про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 277 446,50 грн.
Позовні вимоги мотивовано тим, що 08.12.2008 року посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області проведено перевірку господарських одиниць, що належать суб’єкту господарської діяльності приватному підприємству "Колір", щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, якою встановлено факт порушення відповідачем вимог пунктів 1, 2, 13 статті 3, статей 10, 11 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", пункт 2 постанови Кабінету Міністрів України за №1336 від 23.08.2000 року "Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", постанови Кабінету Міністрів України за №121 від 17.02.2001 року "Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій". Виявлені порушення зафіксовані в акті за №091656 від 08.12.2008 року. За наслідками розгляду вказаного акту позивачем до відповідача рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0002102330/0 від 18.12.2008 року застосовано штрафні санкції в розмірі 277 446,50 грн. Вказані штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачено і на момент розгляду справи заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 277 446,50 грн.
В судовому засіданні прокурор та представник позивача, в інтересах якого заявлений позов, позовні вимоги підтримали з підстав, наведених у позовній заяві та пояснили суду, що штрафні (фінансові) санкції в розмірі 277 446,50 грн. застосовані до відповідача у відповідності до вимог статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", є узгодженими та підлягають стягненню в дохід бюджету.
Представник відповідача проти заявлених позовних вимог заперечив та пояснив, що розрахункові операції він проводив з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій. А про те, що розрахункові операції необхідно проводити із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, якщо граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг) перевищує 200 000,00 грн., на один суб’єкт господарської діяльності, йому не було відомо. Вказав на те, що Долинська об’єднана державна податкова інспекція в Івано-Франківській області зобов’язана була завчасно повідомити його про необхідність застосування реєстраторів розрахункових операцій. Крім того, зазначив, що позивачем неправомірно, в порушення статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" застосовано штрафні (фінансові) санкції, так як відповідач не може нести відповідальність за не проведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, оскільки такі розрахункові операції проведені через розрахункові книжки та книги обліку розрахункових операцій.
У зв’язку з тим, що штрафні (фінансові) санкції в розмірі 277 446,50 грн. застосовані на підставі оскаржуваного рішення Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про застосування штрафних санкцій за №0002102330/0 від 18.12.2008 року, ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 23.04.2009 року по справі №2а-607/09/0970 за позовом Долинського міжрайонного прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області до приватного підприємства ‘‘Колір’’про стягнення штрафних (фінансових) санкцій в сумі 277 446,50 грн., провадження було зупинено до вирішення адміністративної справи №2а-767/09/0970 за позовом приватного підприємства ‘‘Колір’’до Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 18.12.2008 року за №0002102330/0 - до набрання законної сили судовим рішенням у цій справі.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 25.05.2011 року поновлено провадження у справі у зв’язку із прийняттям 11.04.2011 року Львівським апеляційним адміністративним судом постанови, якою в задоволенні позовних вимог приватного підприємства ‘‘Колір’’до Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 18.12.2008 року за №0002102330/0 відмовлено.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача та представника відповідача, з’ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення проти них, дослідивши і оцінивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з таких мотивів.
Суд у відповідності до статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України, вирішуючи питання, яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин та враховуючи період, в якому тривали спірні правовідносини, а також дати нарахування податкових зобов’язань зазначає, що до правовідносин між сторонами підлягають застосуванню норми права, що діяли в часі на момент їх виникнення.
Суд зазначає, що правовідносини з приводу предмету адміністративного позову між позивачем та відповідачем були врегульовані положеннями Законів України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" та "Про державну податкову службу в Україні", в редакції чинній на час їх дії.
Судом встановлено, що 08.12.2008 року посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області проведено перевірку щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій господарських одиниць магазину-кафе "Колір-1", що знаходиться за адресою с. Новошин, Долинський район, Івано-Франківська область та магазину-кафе "Колір-2", що знаходиться за адресою с. Пшеничник, Долинський район, Івано-Франківська область, яким згідно із Законом України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" надано статус гірських. Вказані господарські одиниці належать суб’єкту господарської діяльності приватному підприємству "Колір", що діє на підставі статуту, затвердженого власником даного підприємства ОСОБА_2 13.07.1993 року (а.с. 53-58).
За наслідками проведеної перевірки, 08.12.2008 року, посадовими особами Державної податкової адміністрації в Івано-Франківській області складено акт за №091656, яким встановлено порушення відповідачем вимог пунктів 1, 2, 13 статті 3, статей 10, 11 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України за №1336 від 23.08.2000 року "Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", постанови Кабінету Міністрів України за №121 від 17.02.2001 року "Про терміни переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" (а.с. 2-3).
За наслідками розгляду вказаного акту позивачем до відповідача рішенням про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0002102330/0 від 18.12.2008 року застосовано штрафні санкції в розмірі 277 446,50 грн. Вказані штрафні (фінансові) санкції відповідачем не сплачено і на момент розгляду справи заборгованість по сплаті штрафних санкцій становить 277 446,50 грн. (а.с. 5).
Закон України "Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначає правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг.
У відповідності до вимог пункту 2 статті 2 вказаного Закону реєстратор розрахункових операцій –пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з купівлі-продажу іноземної валюти та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг). До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, комп'ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операції у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Статтею 10 коментованого Закону визначено, що перелік окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, яким дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, а також граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), при перевищенні якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов'язковим, встановлюються Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади з питань економічної політики і Державної податкової адміністрації України.
Згідно пункту 22 Переліку окремих форм та умов проведення діяльності у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України за №1336 від 23.08.2000 року "Про забезпечення реалізації статті 10 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", суб’єктам господарської діяльності дозволено проводити розрахункові операції без застосування реєстраторів розрахункових операцій з використанням розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, у випадку якщо вказана діяльність здійснюється на території сіл і селищ міського типу, яким згідно із Законом України "Про статус гірських населених пунктів в Україні" надано статус гірських.
Пунктом 2 вказаної постанови Кабінету Міністрів України встановлено граничний розмір річного обсягу розрахункових операцій з продажу товарів (надання послуг), у разі перевищення якого застосування реєстраторів розрахункових операцій є обов’язковим, для форм та умов проведення діяльності, визначених у пунктах 2, 3, 5, 6, 13, 14, 16, 17, 22, 23, 27 переліку, 200 тисяч гривень на один суб’єкт господарської діяльності, а визначених у пунктах 4 і 7 переляку, 75 тисяч гривень на один структурний (відокремлений) підрозділ (пункт продажу товарів (надання послуг).
Як вбачається з акту перевірки, за період з 02.01.2008 року по 02.09.2008 року загальна сума розрахункових операцій, згідно розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій, становила 201 457,00 грн., що підтверджується розрахунком згідно розрахункових книжок та книг обліку розрахункових операцій за №0905000114 та за №0905000113 (а.с. 95-97, 99-102).
Статтею 11 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" визначено, що терміни переведення суб’єктів підприємницької області на обік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України за №121 від 17.02.2001 року "Про термін переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій" встановлено місячний термін переведення суб’єктів підприємницької діяльності на облік розрахункових операцій у готівковій та безготівковій формі із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій, який рахується з дати перевищення граничного розміру річного обсягу розрахункових операцій.
З матеріалів справи вбачається, що датою перевищення граничного розміру сум розрахунків згідно розрахункових книжок та книги обліку розрахункових операцій є 01.09.2008 року, а відповідно граничною датою переведення на облік розрахункових операцій із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій є 02.10.2008 року.
З огляду на вказане, приватне підприємство "Колір" з 03.10.2008 року зобов’язане було проводити розрахункові операції через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з друкування відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій.
Як встановлено в судовому засіданні та вбачається з матеріалів справи, загальна сума розрахункових операцій, яка не проведена відповідачем через реєстратор розрахункових операцій за період з 03.10.2008 року по 08.12.2008 року становить 55 489,30 грн. (а.с. 96, 99-102).
Відповідно пункту 1 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність –у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки.
Судом встановлено, що на підставі акта перевірки та у відповідності до статті 17 вказаного Закону позивачем винесено податкове повідомлення-рішення за №0002102330/0 від 18.12.2008 року, згідно якого відповідачу нараховано штрафні (фінансові) санкції в розмірі 277 446,50 грн. відповідно, яке ним отримане 19.12.2008 року, про що свідчить підпис уповноваженої особи відповідача на повідомленні про вручення поштового відправлення, копія якого міститься в матеріалах справи (а.с. 5).
Вказане податкове повідомлення-рішення оскаржувалося відповідачем до Івано-Франківського окружного адміністративного суду, постановою якого від 18.06.2009 року позовні вимоги відповідача задоволено та скасовано податкове повідомлення-рішення за №0002102330/0 від 18.12.2008 року (а.с. 38-42).
Однак, 11.04.2011 року за наслідками перегляду в апеляційному порядку постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 18.06.2009 року, постановою Львівського апеляційного адміністративного суду апеляційну скаргу Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області задоволено та скасовано постанову Івано-Франківського окружного адміністративного суду. Даною постановою апеляційної інстанції відмовлено в задоволенні позову приватного підприємства "Колір" до Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області про визнання нечинним рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій за №0002102330/0 від 18.12.2008 року (а.с. 43-46).
Згідно вимог пункту 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Суд не бере до уваги посилання відповідача на те, що позивачем застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції в порушення пункту 1 частини 1 статті 17 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", у зв’язку із тим, що даною правовою нормою передбачено обов’язок застосування штрафу у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій або проведення її без використання розрахункової книжки. А за умови, що відповідача сума готівки в розмірі 55 489,30 грн. проведена (облікована) із використання розрахункової книжки, рішення позивача є незаконним.
Системний аналіз положень пункту 1 частини 1 статті 17 вказаного Закону вказує на те, що ним визначено чотири окремих склади порушення у відносинах з приводу застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. В свою чергу непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій є окремим складом порушення по відношенню до проведення розрахункової операції без використання розрахункової книжки.
Враховуючи те, що за період з 03.10.2008 року по 08.12.2008 року, в який відповідачу необхідно було проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій, загальна сума розрахункових операцій становила 55 489,30 грн. та з урахуванням статті 17 вказаного Закону, суд приходить до висновку, що позивачем правомірно застосовано до відповідача штрафні (фінансові) санкції в розмірі 277 446,50 грн.
Відповідно статті 25 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17-24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій.
Відповідач заборгованість по сплаті штрафних (фінансових) санкцій не сплатив і на момент розгляду справи розмір штрафних санкцій становить 277 446,50 грн., які підлягають стягненню з відповідача в дохід бюджету.
За змістом вимог пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України "Про державну податкову службу в Україні" державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані спеціалізовані державні податкові інспекції вправі подавати до судів позови про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача про стягнення з приватного підприємства "Колір" заборгованості по сплаті штрафних (фінансових) санкцій в сумі 277 446,50 грн. є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з приватного підприємства "Колір" (ідентифікаційний код 20533980, с. Пшеничник, Долинський район, Івано-Франківська область, 77555) в дохід бюджету за рішенням Долинської об’єднаної державної податкової інспекції в Івано-Франківській області №0002102330/0 від 18.12.2008 року штрафні (фінансові) санкції в сумі 277 446 (двісті сімдесят сім тисяч чотириста сорок шість) гривень 50 копійок.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 Кодексу адміністративного судочинства України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя /підпис/ Чуприна О.В.
Постанова в повному обсязі складена 30.05.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16068247 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Чуприна О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні