ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 травня 2011 р. м. Львів № 2а-2123/11/1370
Львівський окружний адміністративний суд у скла ді головуючого судді Москаля Р.М., за участі секретаря судо вого засідання Панчишин Н.Я., п редставників позивача Ган ущин М.В., Єлисєєвої О.М., п редставника відповідача П ридибайла Р.С., розглянув у в ідкритому судовому засіданн і адміністративну справу за позовом товариства з обмежен ою відповідальністю «Медокс »до Львівської митниці про с касування податкових повідо млень,
Зміст позовних вимог та позиції сторін:
На розгляд Львівського ок ружного адміністративного с уду надійшла позовна заява т овариства з обмеженою відпов ідальністю «Медокс»до Львів ської митниці про скасування податкових повідомлень форм и «Р»від 30.12.2010 року №119 про визнач ення суми податкового зобов' язання з урахуванням штрафни х санкцій за платежем ввізне мито в розмірі 2564,23 грн. та № 120 пр о визнання суми податкового зобов' язання з врахування ш трафних санкцій за платежем податок на додану вартість в розмірі 10769,75 грн..
В обґрунтування позовних в имог позивач пояснив, що ввез ений на митну територію Укра їни товар - сечоприймачі сте рильні TRO-UROCOL plus 2L, є виробом медичн ого призначення і використов ується виключно у медичних з акладах, позаяк його застосу вання і механізм роботи пере дбачають операційне втручан ня в організм хворого та, відп овідно, стерильних умов, що по за межами лікарні є неможлив им. Класифікаційні характери стики цього товару відповіда ють товарній позиції 9018 УКТ ЗЕ Д - «прилади та пристрої, що в икористовуються у медицині, хірургії, стоматології або в етеринарії», що також узгодж ується із затвердженими Нака зом ДМС України поясненнями до УКТ ЗЕД в частині віднесен ня певних виробів до товарів названої класифікаційної гр упи та, відповідно, присвоєнн я коду УКТ ЗЕД. Позивач також з азначив про те, що на зазначен ий медичний виріб є свідоцтв о Міністерства охорони здоро в' я України про державну ре єстрацію, згідно з яким цей пр истрій віднесено до Державно го реєстру медичної техніки та виробів медичного признач ення України, а також присвоє но код згідно з УКТ ЗЕД 9018. Цей ж е виріб включено до Переліку виробів медичного призначен ня, операції з продажу яких зв ільняються від обкладення по датком на додану вартість, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України № 1949 ві д 17.12.2003 року. Державна реєстраці я та наявність виробу медичн ого призначення у названому щойно Переліку, відповідно д о тієї ж постанови КМУ № 1949, є пі дставою для звільнення від с плати податку на додану варт ість. Крім того, позивач зверт ає увагу на неправомірність зміни товарного коду вже вве зеного на митну територію Ук раїни товару після закінченн я митного оформлення шляхом проведення камеральної пере вірки на підставі підпункту «в»підпункту 4.2.2 п. 4.2 ст. 4 Закону України «Про порядок погаше ння зобов' язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами »№ 2181. За змістом цих норм їх ді я не поширюється на митні орг ани, а тому відповідач, пропус тивши товар на митну територ ію України, не мав права нарах овувати податкові зобов' яз ання у зв' язку з виявленням помилки щодо класифікації т акого товару. За наведених об ставин висновок Львівської м итниці про присвоєння товару «сечоприймачі»коду 3926 - «інш і вироби з пластмас та вироби з інших матеріалів товарних позицій 3901-3914», є як необґрунтов аним по суті, так і неправомір ним ще й з огляду на відсутніс ть законних підстав для його прийняття. Тому спірні рішен ня про донарахування ввізног о мита та податку на додану ва ртість є безпідставними і пі длягають скасуванню. На підт вердження своєї правоти пози вач долучив матеріали судово ї практики, зокрема постанов у Верховного суду України ві д 21.01.2011 року. Представники позив ача у судовому засіданні поз овні вимоги з таких же підста в підтримали повністю, проси ли позов задовольнити.
Відповідач позов заперечи в повністю з підстав, викладе них у письмових запереченнях на позовну заяву від 21.03.2011 року та додаткових запереченнях від 06.04.2011 року, зазначивши зокре ма таке. Ввезений на митну тер иторію України товар «сечопр иймачі», згідно з визначення м та асортиментом даного тов ару у каталогах може застосо вуватись не лише лікарями, ал е й самими хворими чи людьми, я кі за ними доглядають, а сам то вар не призначений для встан овлення діагнозу, оперування , профілактики чи лікування х вороби. Зважаючи на доволі зн ачну кількість приладів та в иробів, віднесених до товарн ої позиції УКТЗЕД 9018, які в осно вному використовуються тіль ки у професійній роботі, «сеч оприймачі»не можуть належат и до цієї категорії товарів. С удячи з опису товару на офіці йному сайті його виробника, м атеріалу з якого він виготов лений та способу його вигото влення, такий, згідно з Основн ими правилами інтерпретації № 1 та № 6, повинен класифікуєть ся за кодом товарної номенкл атури 3926 - «інші вироби з плас тмас та вироби з інших матері алів товарних позицій 3901-3914». За значив, що митні органи здійс нюють митний контроль за зов нішньоекономічними операці ями, в тому числі шляхом прове дення камеральних перевірок , незалежно від того чи заверш илась процедура митного офор млення товарів та їх випуск у вільний обіг на території Ук раїни. Митним кодексом Украї ни передбачено, що визначенн я коду товарів УКТЗЕД для ціл ей митного оформлення є викл ючною компетенцією митних ор ганів, а їх рішення щодо класи фікації товарів є обов' язко вими для всіх підприємств та громадян. Інші ж органи чи уст анови таких повноважень не м ають, а їх висновки можуть сто суватись якості, кількості ч и комплектності товарів, але аж ніяк не їх класифікації зг ідно з УКТЗЕД. Під час камерал ьної перевірки на підставі д аних ВМД № 209000004/2009/25983 від 05.11.2009 р. та № 209000009/2010/11308 від 12.05.2010 р., на підставі як их був задекларований та вве зений на митну територію Укр аїни товар «сечоприймачі сте рильні: TRO-UROCOL plus 2L»встановлено, що опис зазначеного товару не в ідповідає присвоєному йому к оду УКТЗЕД 9018. Тому митний орга н на підставі підп. 4.2.2. п. 4.2. ст. 4 За кону України «Про порядок по гашення зобов' язань платни ків податків перед бюджетами та державними цільовими фон дами»№ 2181 вирішив, що «сечопри ймачі»слід віднести до товар ної позиції 3926909100 згідно з У КТЗЕД, у зв' язку з чим і прийн яв спірні рішення про донара хування ввізного мита та под атку на додану вартість. У суд овому засіданні представник відповідача надав аналогічн і викладеному пояснення, про сив повністю відмовити у зад оволення даного позову.
Заслухав пояснення предст авників сторін, повно, всебіч но та об' єктивно дослідив н аявні у справі докази, оцінив їх в сукупності, суд встано вив наступні фактичні обстав ини справи:
Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Медокс»зар еєстроване як юридична особа 12 жовтня 2001 року. Основними вид ами діяльності товариства є оптова та роздрібна торгівля фармацевтичними товарами, м едична практика (а.с. 131-132)..
ТОВ «Медокс»(Україна , далі - «Товариство»), та фірма MEDICAL VER TRIEB GmbH», (Німеччина, далі - «Фірм а») уклали між собою контракт № 352 від 20.01.2006 року про поставку т оварів медичного призначенн я, з наступними доповненнями до нього, що є невід' ємною ча стиною цього Контракту (а.с. 60-68 ). Згідно з п. 1.1 умов Контракту, Ф ірма зобов' язана протягом т ерміну його дії постачати То вариству продукцію медичног о призначення у кількості, ас ортименті та по цінам, зазнач еним у специфікаціях (далі - продукцію). Фірма постачає То вариству продукцію, зареєстр овану в Україні, окремими пар тіями на умовах, зазначених у Контракті. Умови поставки - СІР м. Львів або СІР м. Київ, Мит но-Ліцензійний склад.
Відповідно до умов Контрак ту від 20.01.2006 року ТОВ «Медокс»вв езло на митну територію Укра їни:
- «вироби медичного призначення сечоприймальни ки стерильні TRO-UROCOL plus 2 - 9000 шт., вир обник TROUGHT MEDICAL GmbH, Німеччина, на зав оді Suzhou Linhua Medical Devices Co, Ltd, CN…», оформлені ВМД № 209000004/2009/25983 від 05.11.2009 року (товар № 8), митна вартість товару ста новить 27339,68 грн. (а.с. 58);
- «вироби медичного пр изначення сечоприймальники стерильні TRO-UROCOL plus 2 - 8100 шт., вироб ник TROUGHT MEDICAL GmbH, Німеччина, на завод і Suzhou Linhua Medical Devices Co, Ltd, CN…»оформлені ВМД № 209000009/2010/011308 від 12.05.2010 року (товар № 5), митна вартість товару станов ить 21442,73 грн. (а.с. 51).
Згідно з тими ж ВМД означ ений товар був ввезений на ми тну територію України за код ом 9018908590 згідно з УКТ ЗЕД, що відповідає товарній позиції «прилади та пристрої, що вико ристовуються у медицині, хір ургії, стоматології або вете ринарії, включаючи сцинтогра фічну апаратуру та іншу елек тромедичну апаратуру, а тако ж апаратура для дослідження зору».
На підтвердження обґрунто ваності та достовірності вка заного у перелічених ВМД код у товарної позиції згідно з У КТ ЗЕД позивач долучив доказ и належності названого товар у до виробів медичного призн ачення, а саме докази його дер жавної реєстрації. Так, згідн о зі Свідоцтвом про державну реєстрацію № 6464/2007 (а.с. 19), виданог о Державною службою лікарськ их засобів і виробів медично го призначення згідно з нака зом від 18.05.2007 року № 41, «сечоприйм ачі стерильні UROCOL plus»внесено до Державного реєстру медичної техніки та виробів медичног о призначення України і дозв олено для застосування у мед ичній практиці. Згідно з тим ж е свідоцтвом зазначеному вир обу відповідає код 9018908590 зг ідно з УКТ ЗЕД.
У Переліку лікарських засо бів та виробів медичного при значення, операції з продажу яких звільняються від обкла дення податком на додану вар тість, затвердженому Постано вою Кабінету Міністрів Украї ни № 1949 від 17.12.2003 року, такому найм енуванню виробу як «прилади, пристрої та інструменти, що в икористовуються в медицині, хірургії, стоматології; прис трої для відсмоктування та в ливання, кало- та сечоприйм ачі, контрацептиви внутрі шньоматкові»також відповід ає код 9018908590 згідно з УКТ ЗЕД (а.с. 23).
Тому при митному оформленн і цього виробу ввізне мито ві дповідно до вимог Закону Укр аїни від 31.05.2007 р. № 1109-V «Про внесен ня змін до Закону України «Пр о митний тариф України було н араховане за нульовою ставко ю, а сама поставка такого това ру, відповідно до підп. 5.1.7 п. 5.1. ст . 5 Закону України «Про податок на додану вартість»від 03.04.1997 р. № 168/97-ВР, звільнена від оподатк ування.
З 17 по 26 листопада 2010 року Льві вська митниця проводила каме ральну перевірку ТОВ «Медокс »на предмет правильності кла сифікації товару: вироби мед ичного призначення - «сечоп риймальники стерильні TRO-UROCOL plus 2» за кодом 9018908590 згідно з УКТ З ЕД за ВМД № 209000004/2009/25983 від 05.11.2009 року та № 209000009/2010/011308 від 12.05.2010 року, за насл ідками якої складено акт № к/05 2/10/209000000/000031729394 від 26.11.2010 року (а.с. 11-18).
На вимогу суду представник відповідача надав згадані в акті від 26.11.2010 року документи, щ о були підставою для проведе ння камеральної перевірки, з а наслідками якої винесено с пірні рішення про донарахува ння ввізного мита та податку на додану вартість. Отже, пров еденню перевірки спершу пере дував лист Департаменту анал ітичної роботи, управління р изиками та аудиту ДМС Україн и № 17/4-9/3443-ЕП від 04.11.2010 року «Про про ведення перевірок»(а.с. 144). У нь ому йдеться про те, що внаслід ок неправильної класифікаці ї за кодом згідно з УКТ ЗЕД 90 18908590 «виробів медичного приз начення: сечоприймачі…»митн і платежі сплачено не у повно му обсязі. Тому для усунення в иявлених порушень, як зазнач ено далі, слід організувати к амеральні перевірки суб' єк тів зовнішньоекономічної ді яльності, які здійснювали ми тне оформлення імпорту товар ів за названим кодом у період з 01.01.2008 року по 04.11.2010 року. Далі, на в иконання зазначеного листа н ачальник Львівської митниці видав Наказ № 999 від 17.11.2010 року (а.с . 90-91), на підставі якого і було пр оведено камеральну перевірк у, наслідки якої оформлено ак том від 26.11.2010 року.
За результатами камеральн ої перевірки, як зазначено в а кті від 26.11.2010 року, встановлено порушення вимог УКТ ЗЕД, що є т оварною номенклатурою Митно го тарифу України. Порушення , судячи зі змісту акта від 26.11.201 0 року, полягало у невідповідн ості опису ввезеного на підс таві зазначених вище ВМД тов ару - «сечоприймачі», товарн ій позиції 9018 згідно з УКТ ЗЕД. Відтак, невірне зазначення к оду у графі 33 ВМД зумовило зан иження митних платежів, які п ідлягали сплаті. Митний орга н дійшов висновку, що ввезени й на підставі ВМД № 209000004/2009/25983 від 0 5.11.2009 року та № 209000009/2010/11308 від 12.05.2010 року товар відповідає наступному текстовому опису: «вироби з п ластмас - сечоприймачі: TRO-UROCOL plus 2І , стерильний, одноразового ви користання, ємністю дві літр и, у вигляді сумки для збору се чі з листової пластмаси (ПВХ), з вбудованим зворотнім клапа ном, з градуюванням по 100 мл, тру бки довжиною 90 см, внутрішнім діаметром 0,5 см»і класифікуєт ься за кодом 3926909100 згідно з У КТ ЗЕД.
На підставі акта камеральн ої перевірки від 26.11.2010 року Льві вська митниця, на підставі пі дп. «в»підп. 4.2.2. ст. 4, підп. 17.1.4 п. 17.1. с т. 17 Закону України «Про поряд ок погашення зобов' язань пл атників податків перед бюдже тами та державними цільовими фондами», Закону України «Пр о Митний тариф України»винес ла:
- податкове повідом лення форми «Р»№ 119 від 30.12.2010 року про визначення суми податко вого зобов' язання з урахува нням штрафних санкцій за пла тежем ввізне мито в розмірі 256 4,23 грн. (а.с. 9);
- податкове повідомле ння форми «Р»№ 120 від 30.12.2010 року п ро визначення суми податково го зобов' язання з урахуванн ям штрафних санкцій за плате жем податок на додану вартіс ть в розмірі 10769,75 грн. (а.с. 10).
Не погодившись з висновк ами акта камеральної перевір ки від 26.11.2010 року та прийнятими на його підставі податковими повідомленнями про донараху вання ввізного мита та подат ку на додану вартість, ТОВ «Ме докс»звернулось з означеним позовом до суду.
При вирішенні даного спо ру по суті суд керується наст упними положеннями Конститу ції, Законів України та підза конних нормативно-правових а ктів:
Відповідно до вимог статт і 19 Конституції України орган и державної влади та органи м ісцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані д іяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України. Одночасно Ко нституцією встановлено, що п равовий порядок в Україні ґр унтується на засадах, відпов ідно до яких ніхто не може бут и примушений робити те, що не п ередбачено законодавством.
Стаття 67 Конституції Україн и передбачає, що кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори в порядку і розмірах, вст ановлених законом.
Згідно зі статтею 92 Констит уції України виключно закона ми України встановлюються си стема оподаткування, податки і збори.
Засади організації та здій снення митної справи в Украї ні, а також економічні, органі заційні, правові, кадрові та с оціальні аспекти діяльності митної служби визначає Митн ий кодекс України від 11.07.2002 року № 92-VI (далі - МК України).
Згідно з п. 35 ст. 1 МК України пр опуск товарів і транспортних засобів через митний кордон України - це дозвіл митного ор гану на переміщення товарів і транспортних засобів через митний кордон України з урах уванням заявленої мети таког о переміщення після проведен ня митних процедур, пов'язани х відповідно до п. 19 тієї ж стат ті зі здійсненням митного ко нтролю за переміщенням товар ів і транспортних засобів че рез митний кордон України, ми тного оформлення цих товарів і транспортних засобів, а так ож із справлянням передбачен их законом податків і зборів .
Безпосереднє здійснення м итної справи покладається на митні органи України. Серед о сновних завдань, які виконую ть митні органи, реалізуючи м итну політику України, відпо відно до п. 6 ч. 2 ст. 11 МК України є здійснення митного контролю митного оформлення товарів і транспортних засобів, що пе реміщуються через митний кор дон України, вдосконалення ф орм і методів їх здійснення.
Митному контролю підлягаю ть усі товари і транспортні з асоби, що переміщуються чере з митний кордон України. Митн ий контроль передбачає прове дення митними органами мінім уму митних процедур, необхід них для забезпечення додержа ння законодавства України з питань митної справи. Обсяг т аких процедур та порядок їх з астосування визначаються ві дповідно до цього Кодексу, ін ших нормативно-правових акті в, а також міжнародних догово рів України, укладених в уста новленому законом порядку (с т. 40 МК України). Митний контрол ь здійснюється безпосереднь о посадовими особами митних органів зокрема шляхом: пере вірки документів та відомост ей, необхідних для такого кон тролю; перевірки системи зві тності та обліку товарів, що п ереміщуються через митний ко рдон України, а також своєчас ності, достовірності, повнот и нарахування та сплати пода тків і зборів, які відповідно до законів справляються при переміщенні товарів через м итний кордон України; викори стання інших форм, передбаче них цим Кодексом та іншими за конами України з питань митн ої справи. Порядок здійсненн я митного контролю визначаєт ься Кабінетом Міністрів Укра їни відповідно до норм цього Кодексу (п. 1, 5, 7 ч. 1 ст. 41 МК України ). Під час проведення митного к онтролю митні органи самості йно визначають форму та обся г контролю, достатні для забе зпечення додержання законод авства України з питань митн ої справи та міжнародних дог оворів України, укладених в у становленому законом порядк у, контроль за дотриманням як их покладено на митні органи (ст. 42 МК України).
При прийнятті постанови суд виходить з наступних мот ивів:
1) Щодо правових підстав пр ийняття спірних податкових п овідомлень від 30.12.2010 року.
На підставі ВМД № 209000004/2009/25983 в ід 05.11.2009 року та № 209000009/2010/011308 від 12.05.2010 р оку ТОВ «Медокс»ввезло на ми тну територію України «сечоп риймальники стерильні TRO-UROCOL plus 2І »- медичний виріб, який зареєс трований в Україні та внесен ий до Державного реєстру мед ичної техніки та виробів мед ичного призначення України. Зазначений пристрій є також у «Переліку»виробів медично го призначення, що відповідн о до вимог Закону України «Пр о податок на додану вартість »є підставою для звільнення від оподаткування за цим вид ом платежу. Зазначений товар пройшов митний контроль та о формлення, за наслідками яко го ввезений на митну територ ію України під кодом 9018 згідно з УКТЗЕД - без сплати ввізно го мита та податку на додану в артість.
Львівська митниця під час м итного оформлення «сечоприй мачів»підтвердила правильн ість класифікації та кодуван ня цього товару. Митне оформл ення вказаних препаратів про ведено на підставі зазначено го у графі 33 згаданих вище дво х ВМД коду 9018908590 згідно з УКТ ЗЕД, тобто як пристрій, що вик ористовується у медицині.
Відповідно до вимог ст. 313 МК України митні органи класифі кують товари, тобто відносят ь товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗ ЕД. Рішення митних органів що до класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
Для цілей митного оформлен ня здійснюється класифікаці я товарів згідно з вимогами У країнської класифікації тов арів зовнішньоекономічної д іяльності (УКТЗЕД), що є товарн ою номенклатурою Митного тар ифу України, затвердженого З аконом України "Про Митний та риф України" від 05.04.2001 N 2371-III (із змі нами і доповненнями), та з урах уванням Пояснень до УКТЗЕД, з атверджених наказом ДМСУ від 31.01.2004 N 68 (із змінами і доповнення ми). Згідно з УКТЗЕД код 9018 вклю чає прилади та пристрої, що ви користовуються у медицині, х ірургії, стоматології або ве теринарії.
За змістом пункту 10.3 статті 1 0 Закону України «Про податок на додану вартість»платники податку, які імпортують това ри (супутні послуги) на митну т ериторію України для їх вико ристання або споживання на м итній території України, від повідають за дотримання прав ил надання інформації для ро зрахунку бази оподаткування (суми податку, належного до сп лати) митним органам.
Відповідно до підпункту 4.2.1 п ункту 4.2 статті 4 Закону № 2181-III як що згідно з нормами цього пун кту сума податкового зобов' язання розраховується контр олюючим органом, платник под атків не несе відповідальнос ті за своєчасність, достовір ність та повноту нарахування такої суми, проте несе відпов ідальність за своєчасне і по вне погашення нарахованого п одаткового зобов' язання та має право на оскарження цієї суми у порядку, встановленом у цим Законом.
Таким чином, якщо митні ор гани, приймаючи вантажні мит ні декларації, віднесли това р до певного коду товарної но менклатури та пропустили тов ар на митну територію Україн и (після сплати імпортером пе редбачених законом податків і зборів), то в подальшому вон и не мали правових підстав дл я прийняття податкових повід омлень про донарахування под аткових зобов' язань у зв' я зку з виявленням помилки сто совно класифікації товару, з окрема, з посиланням на резул ьтати камеральної перевірки та на положення підпункту «в »підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону № 2181-III, дія якого не поши рюється на митні органи.
Така правова позиція суду узгоджується з позицією, вик ладеною Верховним Судом Укра їни у постанові від 21 січня 2011 р оку (http://www.reyestr.court.gov.ua/Review/14222227).
2) Щодо класифікації «с ечоприймальники стерильні TR O-UROCOL plus 2L»згідно з УКТ ЗЕД суд заз начає таке.
Митний орган вважає, що « сечоприймачі», зважаючи на т екстовий опис цього товару, м атеріал, з якого він виготовл ений та спосіб його виготовл ення, слід класифікувати за т оварною позицією 392690 згідно з У КТ ЗЕД. Зважаючи також, що клас ифікаційний код товару 9018 згі дно з УКТ ЗЕД передбачає дуже широкий спектр медичних вир обів, які призначені для вико ристання виключно у професій ній практиці, а даний товар, як вважає митний орган, за своїм функціональним призначення м та принципом роботи, може за стосовуватись також і в дома шніх умовах, наприклад, самим хворим, віднесення його до ці єї групи товарів є, на перекон ання відповідача, безпідстав ним.
Віднесення «сечоприймачів »до товарної позиції 9018 згідн о з УКТЗЕД та, відповідно, звіл ьнення від сплати ввізного м ита та податку на додану варт ість, обумовлено двома обста винами:
- виданим Державною службою лікарських засобів і виробів медичного призначе ння свідоцтвом про державну реєстрацію № 6464/2007 (дійсне до 18.05.201 2 року), зокрема, «сечоприймачі в стерильних TRO-UROCOL plus», які відпо відають товарному коду 9018908590 згідно з УКТ ЗЕД;
- наявність «сечоприй мачів»у Переліку виробів мед ичного призначення, операції з продажу яких звільняються від обкладенням податку на д одану вартість, затвердженог о вже згаданою постановою КМ У № 1949, де також зазначено відпо відний цьому найменуванню ви робу код 9018908590 згідно з УКТ З ЕД.
Крім того, оскільки питан ня з' ясування характеристи к та, відповідно, класифікаці ї товару «сечоприймачі»потр ебує спеціальних знань, суд з алучив до участі у справі спе ціаліста - ОСОБА_4, який п рацює у Львівському Державно му Онкологічному Регіональн ому Лікувально-Діагностично му центрі на посаді завідуюч ого відділення, лікаря-уроло га онкологічного хірургічно го урологічного відділення, про що у матеріалах справи є в ідповідна довідка (а.с. 150). Згід но зі ст. 67 КАС України спеціал істом є особа, яка володіє спе ціальними знаннями та навичк ами застосування технічних з асобів і може надавати консу льтації під час вчинення про цесуальних дій з питань, що по требують відповідних спеціа льних знань і навичок.
Залучений до участі у справ у спеціаліст у судовому засі данні повідомив, що «сечопри ймачі»застосовуються у повс якденній медичній практиці м едичним персоналом - лікаря ми або ж медсестрами, які мают ь відповідні навики у роботі з цим пристроєм. Застосовува ти цей виріб хворим самотужк и не рекомендується, оскільк и його використання, потребу є стерильних умов, що можливо лише у медичних закладах. У пр отилежному випадку є висока імовірність зараження орган ізму інфекційним захворюван ням, оскільки сечоприймач пр иєднується до катетера, попе реднього введеного в сечоста теву систему пацієнта та утв орює із цією системою замкне ну систему.
Суд враховує і той факт, що т овар «сечоприймачі»під час п роходження митного контролю та оформлення митними орган ами Євросоюзу також класифік увався за кодом «901890»(а.с.74-75).
Оцінюючи наведені обстави ни справи у їх сукупності суд приходить до висновку, що тов ар з назвою «сечоприймачі ст ерильні TRO-UROCOL plus 2І»слід класифік увати як пристрій, що викорис товується у медицині у розум інні товарної позиції 9018 згід но з УКТЗЕД.
Отже, встановлені судом фак тичні обставини справи та за стосовані до спірних правові дносин норми права дають змо гу дійти висновку, що митний о рган не наділений правом змі нювати попередньо підтвердж ений (шляхом завершення митн ого оформлення товару) класи фікаційний код товару згідно із УКТЗЕД у спосіб проведенн я камеральної перевірки зазн ачених у вантажно-митних дек лараціях відомостей. Крім то го, ввезений на митну територ ію України товар «сечоприйма чі»за своїми класифікаційни ми характеристиками цілком в ідповідає присвоєному йому к оду згідно з УКТЗЕД.
Відтак, висновки митного ор гану, зазначені в акті камера льної перевірки від 26.11.2010 року, є необґрунтованими, тому под аткові повідомлення Львівсь кої митниці форми «Р»від 30.12.2010 р оку про донарахування ввізно го мита та податку на додану в артість на загальну суму 13333,98 г рн. є протиправним та підляга ють скасуванню.
Щодо понесених позивачем с удових витрат по сплаті судо вого збору, то відповідно до в имог ч. 1 ст. 94 КАС України суд пр исуджує їх з Державного бюдж ету України на користь позив ача.
Керуючись ст.ст. 17-19, 94, 159-163 Коде ксу адміністративного судоч инства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов за довольнити повністю.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння Львівської митниці форми «Р»№119 від 30.12.2010 року про визначе ння суми податкового зобов' язання з урахуванням штрафни х санкцій за платежем ввізне мито в розмірі 2564,23 грн.
Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння Львівської митниці форми «Р»№ 120 від 30.12.2010 року про визнан ня суми податкового зобов' я зання з врахування штрафних санкцій за платежем податок на додану вартість в розмірі 10769,75 грн.
Стягнути з державного бюдж ету на користь ТОВ «Медокс»(м . Львів, вул. К.Левицького, 27/16; ід ентифікаційний код 31729394) сплач ений судовий збір в сумі 3 (три ) гривні 40 копійок.
Апеляційну скаргу на поста нову суду першої інстанції м оже бути подано протягом дес яти днів з дня отримання копі ї постанови, виготовленої в п овному обсязі. Апеляційна ск арга подається до адміністра тивного суду апеляційної інс танції через суд першої інст анції, який ухвалив оскаржув ане судове рішення. Копія апе ляційної скарги одночасно на дсилається особою, яка її под ає, до суду апеляційної інста нції.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Повний текст постанови в иготовлено 17 травня 2011 року.
Суддя Москаль Р.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16072051 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Москаль Ростислав Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні