ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
26 травня 2011 р.
(15:44) м. Сімферопо ль Справа №2а-4341/11/0170/3
Окружний адміністративн ий суд АР Крим у складі голову ючого судді Шкляр Т.О., при сек ретарі Желудковій О.О., розгля нувши у відкритому судовому засіданні адміністративну с праву
за позовом Кримського рес публіканського центру зайня тості (позивач 1), Джанкой ського міськрайоного цент ру зайнятості (позивач 2)
до ОСОБА_2
про стягнення
за участю представників ст орін:
від позивача 2 - ОСОБА_3, до віреність № 01-07/612 від 05.04.11 р.,
від відповідача - не з'явивс я.
Суть справи:
Кримський республіканськи й центр зайнятості, Джанкой ський міськрайоний центр з айнятості подали позовну зая ву до Джанкойського міськрай онного суду АР Крим до ОСОБ А_2 про стягнення безпідста вно отриманих грошових кошті в у загальному розмірі 8525,11 грн ., в тому числі витрат на навча ння у сумі 2436,86 грн., допомоги по безробіттю та матеріальної д опомоги у період професійної підготовки у сумі 6088,25 грн.
10.12.10 р. Ухвалою Джанкойського міськрайонного суду АР Крим провадження у справі № 2-3571/2010 за позовом Кримського республі канського центру зайнятості , Джанкойського міськрай онного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення 8525,11 гр н. було відкрито, по справі при значено попереднє судове зас ідання.
Ухвалою Джанкойського міс ькрайонного суду АР Крим від 25.01.11 р. про закінчення підготов чого провадження і призначен ня справи до судового розгля ду адміністративну справу за позовом Кримського республ іканського центру зайнятост і, Джанкойського міськра йонного центру зайнятості до ОСОБА_2 про стягнення № 2-а- 712/2011 було призначено до розгля ду в судовому засіданні.
24.03.11 р. ухвалою Джанкойського міськрайонного суду АР Крим адміністративну справу № 2-а-7 12/2011 було передано за підсудніс тю до Окружного адміністрати вного суду АР Крим на підстав і ст.ст. 18, 22 КАС України.
Справа надійшла до Окружно го адміністративного суду АР Крим 11.04.2011 р. супровідним листо м Джанкойського міськрайонн ого суду АР Крим від 08.04.2011 р. та в порядку автоматичного розпо ділу передана на розгляд суд у у складі головуючого судді Шкляр Т.О. із привласненням сп раві номеру 2а-4341/11/0170/3.
Ухвалою Окружного адмініс тративного суду АР Крим від 13. 04.2011 р. адміністративну справу № 2а-4341/11/0170/3 за позовом Кримськог о республіканського центру з айнятості, Джанкойського міськрайонного центру зайн ятості до ОСОБА_2 про стяг нення безпідставно отримани х грошових коштів у загально му розмірі 8525,11 грн., в тому числі витрат на навчання у сумі 2436,86 г рн., допомоги по безробіттю та матеріальної допомоги у пер іод професійної підготовки у загальній сумі 6088,25 грн. прийня то до провадження суддею Окр ужного адміністративного су ду АР Крим Шкляр Т.О., справу пр изначено до судового розгляд у.
В обґрунтування позовних в имог позивачі посилаються на порушення відповідачем вимо г ч. 2 ст. 36 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття", а саме ненада ння відповідачем, зареєстров аним у якості безробітної ос оби, відомостей, що впливають на умови виплати їй забезпеч ення та надання соціальних п ослуг, зокрема допомоги по бе зробіттю та матеріальної доп омоги на період професійної підготовки, сплати вартості професійного навчання.
Відповідачем надані письм ові заперечення на позов, зок рема, за тих підстав, що на час реєстрації відповідача у як ості безробітної у Джанкой ському міськрайонному цен трі зайнятості вона не отрим увала заробітної плати за до говором, що був укладений нею із СК "Нафтагазстрах" та який став підставою для звернення позивачів до суду.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився , про час, дату та місце судово го засідання повідомлений на лежним чином. Надіслав клопо тання про розгляд справи за й ого відсутності.
Враховуючи вищезазначені обставини, з урахуванням при нципу розумності строку розг ляду адміністративних справ за ст. 122 КАС України, керуючись ст. 128 КАС України, суд вирішив за можливе розглянути справу за відсутності представника відповідача, на підставі ная вних доказів.
Вивчивши матеріали справи , заслухавши представника по зивача, дослідивши надані до кази та оцінивши їх у сукупно сті, суд
ВСТАНОВИВ:
20.06.2008 р. ОСОБА_2 (ІПН НО МЕР_1) звернулась до Джанк ойського міського центру з айнятості із заявою про нада ння статусу безробітного (а.с . 19), одночасно подавши заяву пр о відсутність заробітку та і нших передбачених законодав ством доходів (а.с. 20).
Відповідно до Витягу з нака зів про прийняті рішення по о собі ОСОБА_2 (персональна картка № НОМЕР_2) від 22.02.2010 р. в ідповідачу привласнено стат ус безробітної з 20.06.2008 р. із приз наченням виплати допомоги по безробіттю за наказом № НТ 080620 (а.с. 7).
25.11.2008 р. між Джанкойським м іськрайонним центром зайнят ості та ОСОБА_2 був укладе ний договір про направлення останньої на перепідготовку у Кримський республіканськи й професійно-технічний закла д "Калинівське професійно-те хнічне аграрне училище" за на вчальною програмою "облікове ць" (реєстрація бухгалтерськ их даних) строком на 1313 годин з метою сприяння подальшому пр ацевлаштуванню (а.с. 16).
Згідно наказу № НТ 081126 від 26.11.08 р . відповідачу було припинено виплату допомоги по безробі ттю у зв'язку із проходженням безробітним професійної під готовки, перепідготовки та п ідвищення кваліфікації за на правленням відповідно до пп. 4 п. 1 ст. 31 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування" (а.с. 7), при значено виплату матеріально ї допомоги у період професій ного навчання з 26.11.08 р., яку було припинено у зв'язку із закінч енням строку виплати з 15.06.09 р. зг ідно наказу № НТ 090619 від 19.06.2009 р. (зв ор. бік а.с.7).
З матеріалів справи вбачає ться, що ОСОБА_2 01.04.2008 р. був ук ладений договір доручення № А 00126 із СК "Нафтогазстрах" про н адання страхових посередниц ьких послуг (а.с. 13-14), відповідно до якого ОСОБА_2 у якості с трахового агента за виконанн я агентських послуг повинна була отримувати відповідну в инагороду. Даний договір був укладений строком на один рі к, тобто до 01.04.2009 р., про що зазнач ено у п. 9.2 цього договору (а.с. 14).
В матеріалах справи є додат кова угода № 1 від 30.06.2008 р. між ОС ОБА_2 та СК "Нафтагазстрах" пр о припинення дії договору до ручення № А 00126 про надання стра хових посередницьких послуг від 01.04.08 р., згідно п. 1 якої за вза ємною згодою сторони припини ли дію зазначеного договору (а.с. 8).
Згідно наказу № НТ 100219 від 19.02.10 р . відповідача було знято з обл іку відповідно до п. 20 Порядку реєстрації, перереєстрації та ведення обліку громадян, я кі шукають роботу і безробіт них у зв'язку із поданням пись мової заяви до центру зайнят ості про бажання здійснювати догляд за дитиною до досягне ння нею трирічного або шести річного віку відповідно до а бз. 10 п.п.1 п. 20 Порядку з 19.02.2010 р. (звор . бік а.с. 7).
30.03.2010 р. Джанкойським місь крайонним центром зайнятост і за даними державної податк ової адміністрації було пров едено звірку по застраховані й особі ОСОБА_2 у відповід ності до Постанови Кабін ету Міністрів України від 26.09.01 р. № 1266 "Про затвердження Поряд ку обчислення середньої заро бітної плати (доходу) для розр ахунку виплат за загальнообо в'язковим державним соціальн им страхуванням", про що був ск ладений акт № 233 (а.с. 22).
За результатами звірки на п ідставі відповіді СК "Нафтаг азстрах" від 16.03.2010 р., 29.03.2010 р. на запи ти Джанкойського міськр айонного центру зайнятості в ід 06.11.2009 р. вих.№ 01-07/119, від 25.02.2010 р. вих.№ 01-07/283 було встановлено, що ОСО БА_2 на час знаходження на об ліку в центрі зайнятості бул а страховим агентом СК "Нафта газстрах" за договором доруч ення № А 00126 від 01.04.08 р.
Так, зокрема, відповідно до повідомлення СК "Нафтагазстр ах" вих.№ 577 від 12.03.2010 р. за договоро м доручення № А00126 від 01.04.08 р. стра ховому агенту ОСОБА_2 нара ховано агентську винагороду у сумі 417,25 грн. у липні 2008 року (а.с . 12).
За висновками акту звірки ОСОБА_2 були надані письмов і пояснення, у яких відповіда ч зазначає про те, що заяву про припинення договору доручен ня не писала, договір про прип инення їй не був наданий, дата на заяві про припинення дого вору доручення поставлена не вірно, у зв'язку із чим із зазн аченими документами відпові дач не згоден (а.с. 23). За з'ясуван ням даних обставин відповіда ч 09.04.2010 р. зверталась до Джанко йського міськрайонного це нтру зайнятості із заявою пр о направлення відповідних ма теріалів з надання відповіда чем страхових послуг СК "Нафт агазстрах" до прокуратури м. Д жанкоя для проведення переві рки на предмет встановлення фактів підроблення документ ів (а.с.46).
Відповідно до повідомленн я Кримського республіканськ ого центру зайнятості вих.№ 13- 08-1823/0-10 від 11.05.2010 р., направленого на адресу Джанкойського мі ськрайонного центру зайнято сті, ОСОБА_2 пройшла курс н авчання за спеціальністю "об ліковець" (реєстрація бухгал терських даних) з 26.11.2008 р. по 11.08.2009 р ., що становить повний курс нав чання, вартість якого склала 2436,86 грн. (а.с. 17).
Отже за матеріалами справи встановлена, що за період, в я кому відповідачу був привлас нений статус безробітної, ві дповідач фактично отримала в ід Кримського республікансь кого центру зайнятості 2436,86 грн ., що становить вартість навча ння відповідача за спеціальн істю "обліковець", та Джанко йського міськрайонного це нтру зайнятості 6088,25 грн., а сам е суми за надання допомоги по безробіттю у розмірі 2771,59 грн. з а період з 20.06.2008 р. по 25.11.2008 р., суми м атеріальної допомоги на пері од навчання з 26.11.2008 р. по 14.06.2009 р. у ро змірі 3316,66 грн.
Згідно з частиною 1 статті 2 К АС України завданням адмініс тративного судочинства є зах ист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтере сів юридичних осіб у сфері пу блічно-правових відносин від порушень з боку органів держ авної влади, органів місцево го самоврядування, їхніх пос адових і службових осіб, інши х суб' єктів при здійсненні ними владних управлінських ф ункцій на основі законодавст ва, в тому числі на виконання д елегованих повноважень.
Відповідно до частини 2 стат ті 2 КАС України до адміністра тивних судів можуть бути оск аржені будь-які рішення, дії ч и бездіяльність суб' єктів в ладних повноважень, крім вип адків, коли щодо таких рішень , дій чи бездіяльності Консти туцією або законами України встановлено інший порядок су дового провадження.
Відповідно до пункту 5 части ни 2 статті 17 КАС України юрисд икція адміністративних суді в поширюється на публічно-пр авові спори, зокрема спори за зверненням суб' єкта владни х повноважень у випадках, вст ановлених Конституцією та за конами України.
Пунктом 7 частини 1 статті 3 К АС України дано визначення с уб' єктів владних повноваже нь, до яких належать орган дер жавної влади, орган місцевог о самоврядування, їхня посад ова чи службова особа, інший с уб' єкт, який здійснює владн і управлінські функції на ос нові законодавства, в тому чи слі на виконання делегованих повноважень.
Правові, фінансові та орган ізаційні засади загальнообо в'язкового державного соціал ьного страхування на випадок безробіття визначає Закон У країни “Про загальнообов'язк ове державне соціальне страх ування на випадок безробіття ” № 1533-III від 02.03.2000 року (далі Закон № 1533).
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни № 1533 загальнообов'язков е державне соціальне страхув ання на випадок безробіття (д алі - страхування на випадок б езробіття) - система прав, обов 'язків і гарантій, яка передба чає матеріальне забезпеченн я на випадок безробіття з нез алежних від застрахованих ос іб обставин та надання соціа льних послуг за рахунок кошт ів Фонду загальнообов'язково го державного соціального ст рахування України на випадок безробіття.
Відповідно до статті 8 Закон у України “Про загальнообов' язкове державне соціальне ст рахування на випадок безробі ття” № 1533-III від 02.03.2000р. Фонд загаль нообов'язкового державного с оціального страхування Укра їни на випадок безробіття (да лі - Фонд) створюється для упра вління страхуванням на випад ок безробіття, провадження з бору та акумуляції страхових внесків, контролю за викорис танням коштів, виплати забез печення та надання соціальни х послуг, здійснення інших фу нкцій згідно із цим Законом і статутом Фонду (ч.1 ст.8).
Фонд є цільовим централізо ваним страховим фондом, неко мерційною самоврядною орган ізацією.
Згідно з частиною другою ст атті 12 Закону України “Про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування на випа док безробіття” № 1533 від 02.03.2000 р. ф ункції робочих органів викон авчої дирекції Фонду поклада ються на центр зайнятості Ав тономної Республіки Крим, об ласні, Київський і Севастопо льський міські, районні, місь крайонні, міські та районні у містах центри зайнятості.
Правовий статус центрів за йнятості визначений Законом України “Про зайнятість нас елення” № 803-XII від 01.03.1991 року, стат тею 18 якого встановлено, що дл я реалізації державної політ ики зайнятості населення, пр офесійної орієнтації, підгот овки і перепідготовки, праце влаштування та соціальної п ідтримки тимчасово не працюю чих громадян у порядку, що виз начається Кабінетом Міністр ів України, створюється держ авна служба зайнятості, діял ьність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політик и України, місцевих державни х адміністрацій та органів м ісцевого самоврядування.
Державна служба зайнятост і складається з: Державного ц ентру зайнятості Міністерст ва праці та соціальної політ ики України, центру зайнятос ті Автономної Республіки Кр им, обласних, Київського та Се вастопольського міських, рай онних, міськрайонних, міськи х і районних у містах центрів зайнятості, центрів організ ації професійного навчання н езайнятого населення і центр ів професійної орієнтації на селення, інспекцій по контро лю за додержанням законодавс тва про зайнятість населення .
Отже, позивачі є установами Державної служби зайнятості , та підпорядковуються Мініс терству праці та соціальної політики Автономної Республ іки Крим, яке відповідно до пу нкту 1 Положення про Міністер ство праці та соціальної пол ітики Автономної Республіки Крим, затвердженого Постан овою Ради Міністрів Автоно мної Республіки Крим від 13.06.2005 р оку № 249 є республіканським ор ганом виконавчої влади.
Таким чином, Кримський респ убліканський центр зайнятос ті та Джанкойський міськ районний центр зайнятості у відносинах з фізичними та юр идичними особами, під час реа лізації своїх завдань та фун кцій, встановлених законодав ством України, є органами вик онавчої влади та суб' єктами владних повноважень.
Відповідно до п.5 ч. 1 ст. 1 Закон у України № 1533 Фонд загальнооб ов'язкового державного соціа льного страхування України н а випадок безробіття виступа є у якості страховика, який бе ре на себе зобов'язання щодо н адання застрахованим особам матеріального забезпечення і соціальних послуг при наст анні страхових випадків в ро зумінні ст. 6 Основ законодавс тва України про загальнообов 'язкове державне соціальне с трахування № 16 від 14.01.1998 р.
Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 1 Зако ну України № 1533 страховий випа док - це подія, через яку:
а) застраховані особи втрат или заробітну плату (грошове забезпечення) або інші перед бачені законодавством Украї ни доходи внаслідок втрати р оботи з незалежних від них об ставин та зареєстровані в ус тановленому порядку як безро бітні, готові та здатні прист упити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу;
б) застраховані особи опини лися в стані часткового безр обіття.
Відповідно до ст.6 Закону Ук раїни № 1533 право на матеріальн е забезпечення на випадок бе зробіття (далі - забезпечення ) та соціальні послуги мають з астраховані особи.
Згідно п. 3 ч. 1 ст. 1 Закону Укра їни № 1533 застраховані особи - на ймані працівники; особи, які в иконують роботи (надають пос луги) згідно з цивільно-право вими договорами; військовосл ужбовці Збройних Сил України , Державної прикордонної слу жби України, внутрішніх війс ьк, військ цивільної оборони , інших військових формувань , утворених відповідно до зак онів України, Служби безпеки України, Служби зовнішньої р озвідки України, Державної с пеціальної служби транспорт у, особи рядового і начальниц ького складу Державної служб и спеціального зв'язку та зах исту інформації України, орг анів внутрішніх справ, особи начальницького складу подат кової міліції, а також особов ий склад воєнізованих аварій но-рятувальних служб (формув ань), створених відповідно до законодавства на постійній основі (далі - військовослужб овці), крім військовослужбов ців строкової служби, а у випа дках, передбачених цим Закон ом, інші особи (громадяни Укра їни, іноземці, особи без грома дянства, які постійно прожив ають в Україні, якщо інше не пе редбачено міжнародним догов ором України, згода на обов'яз ковість якого надана Верховн ою Радою України), на кори сть яких здійснюється страху вання на випадок безробіття.
Згідно зі ст.25 Закону Україн и “Про зайнятість населення” № 803 від 01.03.1991 р. держава створює у мови незайнятим громадянам у поновленні їх трудової діял ьності та забезпечує їм випл ату в установленому порядку допомоги по безробіттю. Розм іри та умови надання матеріа льного забезпечення на випад ок безробіття визначаються З аконом України “Про загально обов'язкове державне соціаль не страхування на випадок бе зробіття”.
Згідно зі ст.7 Закону Україн и № 1533 одним з видів забезпечен ня за цим Законом є допомога п о безробіттю.
Згідно ст. 2 Закону України "П ро зайнятість населення" № 803 б езробітними визнаються прац ездатні громадяни працездат ного віку, які через відсутні сть роботи не мають заробітк у або інших передбачених зак онодавством доходів і зареєс тровані у державній службі з айнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні прис тупити до підходящої роботи. Безробітними визнаються так ож інваліди, які не досягли пе нсійного віку, не працюють та зареєстровані як такі, що шук ають роботу.
Відповідно до п.1 ст.22 Закону України “Про загальнообов'яз кове державне соціальне стра хування на випадок безробітт я” застраховані особи, визна ні у встановленому порядку б езробітними, які протягом 12 мі сяців, що передували початку безробіття, працювали на умо вах повного або неповного ро бочого дня (тижня) не менше 26 ка лендарних тижнів та сплачува ли страхові внески, мають пра во на допомогу по безробіттю залежно від страхового стаж у.
Відповідно до ч.ч. 2, 3 ст. 36 Зак ону України “Про загальнообо в'язкове державне соціальне страхування на випадок безро біття” передбачено, що застр аховані особи, зареєстровані в установленому порядку як б езробітні, зобов'язані своєч асно подавати відомості про обставини, що впливають на ум ови виплати їм забезпечення та надання соціальних послуг . Сума виплаченого забезпече ння внаслідок умисного невик онання нею своїх обов'язків т а зловживання ними стягуєтьс я з цієї особи відповідно до з аконодавства України з момен ту виникнення обставин, що вп ливають на умови виплати їй з абезпечення та надання соціа льних послуг.
В порушення вимог, вказаних у ст. 36 Закону України “Про заг альнообов'язкове державне со ціальне страхування на випад ок безробіття” відповідач не повідомила позивачів про те , що вона працювала за договор ом цивільно-правового характ еру, адже на день звернення до Джанкойського міськрай онного центру зайнятості за наданням статусу безробітно го та отримання відповідної допомоги, тобто 20.06.2008 р., ОСОБА _2 був укладений цивільно-пр авовий договір на виконання агентських послуг у сфері ст рахування СК "Нафтогазстрах" , про що свідчить копія догово ру доручення № А 00126 від 01.04.2008 р. (а.с . 13).
Відтак ОСОБА_2 не має пра во на матеріальне забезпечен ня на випадок безробіття та с оціальні послуги в розумінні статті 6 Закону України № 1533.
Зазначені обставини дають підстави віднести відповіда ча до категорії зайнятого на селення в розумінні п. “б” ч. 3 ст. 1 Закону України “Про зайн ятість населення” № 803 від 01.03.1991 р., згідно якого в Україні до з айнятого населення належать громадяни, які самостійно за безпечують себе роботою, вкл ючаючи підприємців, осіб, зай нятих індивідуальною трудов ою діяльністю та інш.
Відповідно до п. 5.5. Порядку н адання допомоги по безробітт ю, у тому числі одноразової її виплати для організації без робітними підприємницької д іяльності, затвердженим нака зом Міністерства праці та со ціальної політики України № 307 від 20.11.2000 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції Україн и 14.12.2000 р. за № 915/5136, виплата допомог и по безробіттю припиняється у разі, зокрема, працевлаштув ання безробітного, зайняття підприємницькою або іншою д іяльністю, пов'язаною з одерж анням доходу безпосередньо в ід цієї діяльності, виконанн я робіт (послуг) за цивільно-пр авовими угодами (з дня працев лаштування, державної реєстр ації як суб'єкта підприємниц ької або іншої діяльності, ви конання робіт (послуг) за циві льно-правовими угодами).
Згідно п. 6.14 Порядку № 307 якщо п ід час одержання допомоги по безробіттю безробітний своє часно не подав відомості про обставини, що впливають на ум ови її виплати, у тому числі вс тановлені під час розслідува ння страхових випадків та об ґрунтованості виплати матер іального забезпечення, з без робітного стягується сума ви плаченої допомоги по безробі ттю з моменту виникнення цих обставин.
Відповідно до п. 5 Порядку на дання матеріальної допомоги у період професійної підгот овки, перепідготовки або під вищення кваліфікації безроб ітного, затвердженого наказо м Міністерства праці та соці альної політики України від 20 листопада 2000 р. N 308, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 14 грудня 2000 р. за N 916/5137, яким надається матеріальна допом ога у період професійної під готовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації без робітного (далі - матеріальна допомога у період професійн ого навчання) застрахованим та незастрахованим особам, в изнаним відповідно до Закону України "Про зайнятість насе лення" безробітними, які за на правленням державної служби зайнятості проходять профес ійне навчання у професійно-т ехнічних та вищих навчальних закладах, у тому числі в навча льних закладах державної слу жби зайнятості, на підприємс твах, в установах і організац іях незалежно від форм власн ості чи відомчого підпорядку вання, матеріальна допомога у період професійного навчан ня встановлюється відповідн о до умов надання допомоги по безробіттю у розмірі допомо ги по безробіттю, визначеном у для відповідної категорії безробітних, яка згідно п. 16 да ного Порядку 16 у період профес ійного навчання призначаєть ся за умови відвідування без робітним занять без пропускі в без поважних причин.
Відповідно до п. 21 зазначено го Порядку № 308 якщо під час од ержання матеріальної допомо ги у період професійного нав чання безробітний своєчасно не подав відомості про обста вини, що впливають на умови її виплати, у тому числі встанов лені під час розслідування с трахових випадків та обґрунт ованості виплати матеріальн ого забезпечення в порядку, в становленому законодавство м, то з безробітного стягуєть ся сума виплаченої матеріаль ної допомоги у період профес ійного навчання з моменту ви никнення цих обставин.
Відповідач неправомірно, з порушенням встановленого за конодавством порядку не пові домила позивача про укладенн я нею цивільно-правових угод та отримання прибутку за вик онані роботи до часу реєстра ції у Джанкойському місь крайонному центрі зайнятост і, що є підставою для повернен ня нею позивачам отриманих в иплат.
Неотримання коштів за циві льно-правовим договором дору чення з агентських послуг у с фері страхування на час реєс трації відповідача у якості безробітного не є підставою для отримання допомоги по бе зробіттю, сум матеріальних в иплат на навчання та сплати в артості навчання, оскільки с ам факт укладення цивільно-п равової угоди позбавляє відп овідача статусу безробітног о та права на отримання допом оги по безробіттю.
Відповідно до п.6 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття”, з атвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357, якщо в ідомості про доходи є недост овірними з вини особи, центри зайнятості припиняють відпо відні виплати, а суми здійсне них з дня призначення виплат стягуються з такої особи від повідно до пункту 7 цього Поря дку.
Згідно з п. 6 та п.7 Порядку роз слідування страхових випадк ів та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення відповідно до Закону Україн и “Про загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня на випадок безробіття”, за твердженого Постановою Кабінету Міністрів України в ід 20 березня 2006 року № 357 у разі вс тановлення центром зайнятос ті належності безробітної ос оби до категорії зайнятих та ка особа знімається з обліку як безробітна в установлено му законодавством порядку та повертає суму незаконно отр иманого матеріального забез печення і вартості наданих п ослуг з моменту виникнення о бставин, що впливають на умов и матеріального забезпеченн я та надання соціальних посл уг. Якщо відомості про доходи є недостовірними з вини особ и, центри зайнятості припиня ють відповідні виплати, а сум и здійснених з дня призначен ня виплат стягуються з такої особи відповідно до пункту 7 ц ього Порядку.
Відповідачу Джанкойськи м міськрайонним центром за йнятості нарахована та випла чена допомога по безробіттю за період часу з 20.06.08 р. по 25.11.08 р. у сумі 2771,59 грн., матеріальна допо мога на період навчання з 26.11.2008 р. по 14.06.2009 р. у сумі 3316,66 грн., що у заг альній сумі складає 6088,25 грн., Кр имським республіканським це нтром зайнятості сплачена ва ртість навчання за спеціальн істю "обліковець" у сумі 2436,86 грн .
Відповідно до абз. 1 п. 3 ст. 36 За кону України “Про загальнооб ов'язкове державне соціальне страхування на випадок безр обіття” сума виплаченого заб езпечення відповідачу внасл ідок умисного невиконання ни м своїх обов'язків та зловжив ання ними підлягає стягненню з цієї особи відповідно до за конодавства України з момент у виникнення обставин, що впл ивають на умови виплати їй за безпечення та надання соціал ьних послуг.
Відповідно до п.7 Порядку ро зслідування страхових випад ків та обґрунтованості випла т матеріального забезпеченн я відповідно до Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття”, з атвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2006 року № 357 у разі відмови особи повернути кошт и або відмови роботодавця ві дшкодувати кошти, а також у ра зі неповернення (невідшкодув ання) їх у встановлений строк стягнення таких коштів здій снюється у судовому порядку відповідно до законодавства .
Можливість вирішення спор ів, які виникають у зв' язку з і застосуванням Закону Украї ни “Про загальнообов'язкове державне соціальне страхува ння на випадок безробіття” с аме у судовому порядку, визна чена також статтею 39 зазначен ого Закону.
Таким чином, позивачі, будуч и суб' єктами владних повнов ажень, відповідно до законод авства правомірно подали до суду позовну заяву щодо стяг нення з ОСОБА_2 безпідстав но отриманих нею виплат у виг ляді допомоги по безробіттю, матеріальної допомоги на на вчання та сплати вартості на вчання за спеціальністю "обл іковець".
Відповідачем на час судово го розгляду справи кошти в су мі 2436,86 грн. Кримському республ іканському центру зайнятост і та в сумі 6088,25 грн. Джанкойсь кому міськрайонному центр у зайнятості не повернуті.
Відповідачем не підтвердж ена правомірність та обґрунт ованість дій щодо ненадання інформації до Джанкойсько го міськрайонного центру з айнятості про укладення циві льно-правової угоди.
Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у по вному обсязі.
Згідно з частиною 4 статті 94 К АС України у справах, у яких по зивачем є суб' єкт владних п овноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, су дові витрати, здійснені пози вачем, з відповідача не стягу ються.
У судовому засіданні 26.05.11 р. п роголошено вступну та резолю тивну частину постанови. У по вному обсязі постанову склад ено 31.05.11 р.
На підставі викладеного, ке руючись ст. ст. 94, 158-163, ст. 167 КАС Укр аїни, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1), ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь Кримського республі канського центру зайнятості (ЄДРПОУ 03491168) на р/р 37179300901202 в УДК в АР Крим, МФО 824026, витрати за навча ння у сумі 2436,86 грн.
3. Стягнути з ОСОБА_2 (ІПН НОМЕР_1), ІНФОРМАЦІЯ_1, на користь Джанкойського м іськрайонного центру зайнят ості (ЄДРПОУ 20742815) на р/р 37178001000094 УДК в АР Крим м. Сімферополь, МФО 8240 26 допомогу по безробіттю та ма теріальну допомогу у період професійної перепідготовки в сумі 6088,25 грн.
Постанова набирає зак онної сили через 10 днів з дня ї ї проголошення. Якщо проголо шено вступну та резолютивну частину постанови або справу розглянуто у порядку письмо вого провадження, постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її отримання у раз і неподання апеляційної скар ги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частини постанови або розгляду справи у порядку пи сьмового провадження, апеля ційна скарга подається протя гом 10 днів з дня отримання.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Суддя Шк ляр Т.О.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 26.05.2011 |
Оприлюднено | 16.06.2011 |
Номер документу | 16077977 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Цикуренко Антон Сергійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Шкляр Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні