Постанова
від 31.05.2011 по справі 2а-1670/4137/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

31 травня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/4137/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Кост енко Г.В.,

при секретарі - Протас О.М .,

за участю: представника поз ивача - Капацій М.М.

представника від повідача - Василевської Ю. О

розглянувши у відкрито му судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою в іповідальністю " Джерело" до К ременчуцької об"єднаної держ авної податкової інспекції П олтавської області про скас ування податкового повідомл ення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

17 травня 2011 року позива ч Товариство з обмеженою віповідальністю " Джерело" зв ернувся до Полтавського окру жного адміністративного суд у з адміністративним позовом до Кременчуцької об"єднаної державної податкової інспек ції Полтавської області про скасування податкового пові домлення-рішення № 0002271502/1463 від 27 к вітня 2011 року.

В обґрунтування своїх позо вних вимог посилається на те , що Кременчуцькою об'єднаною державною податковою інспек цією (далі - Кременчуцька ОД ПІ) була проведена камеральн а перевірка податкової декла рації Товариства з обмеж еною віповідальністю " Джере ло" (далі- "ТОВ Джерело") з подат ку на додану вартість за лист опад, грудень 2010 року. За резул ьтатами перевірки був складе ний акт перевірки № 1262/15-322/13962686 від 15.03.2011 року. На підставі даного а кту Кременчуцькою ОДПІ було прийняте податкове повідомл ення-рішення № 0002271502/1463 від 27.04.2011 ро ку про неправомірне віднесен ня до податкового кредиту та заниження суми податку на до дану вартість в сумі 52766,32 грн., а саме - 17982,21 грн. за листопад 2010 рок у, 34784,11 за грудень 2010 року за осно вним платежем і 13191,57 за штрафни ми санкціями. Позивач вважає вказане рішення винесене з п орушенням вимого чинного зак онодавства та просить суд ви знати недійсним спірне пода ткове повідомлення-рішення.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав та просив їх зад овольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти по зову заперечував, просив від мовити у його задоволенні.

Відповідач надав письмові заперечення, у яких на підтве рдження правомірності оскар жуваного рішення, посилаєтьс я на висновки камеральної п еревірки податкових деклар ацій, за результатами якої вс тановлено порушення позивач ем п. 1.7 ст. 1, пп. 7.4.1., 7.4.5 п. 7.4, п. 7.5 ст. 7 Зак ону України "Про податок на до дану вартість" №168/97-ВР від 03.04.97 ро ку , в результаті чого завищен о податковий кредит та відпо відно занижена сума ПДВ на су му 52766,32 грн. по господарській оп ерації з ПП "Градко". Вказує, що ПП "Градко" здійснювало госпо дарські операції з ТОВ "Вел-Ма ркет", яке у свою чергу має озн аки фіктивності та не звітув алося перед податковими орга нами з вересня 2010 року.

Суд, заслухавши пояснення п редставника позивача та пред ставника відповідача, вивчив ши та дослідивши наявні в мат еріалах справи документи, вс ебічно і повно з' ясувавши в сі фактичні обставини, на яки х ґрунтуються позовні вимоги , об' єктивно оцінивши доказ и, які мають юридичне значенн я для розгляду справи і виріш ення спору по суті, приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що позив ач Товариство з обмежено ю відповідальністю "Джерело" , (код ЄДРПОУ 13962686) є юридичною ос обою, позивач взятий на подат ковий облік у Кременчуцькій об'єднаній державній податко вій інспекції у Полтавській області з 09.09.1992 р. за № 5894 та заре єстрований платником податк у на додану вартість, свідоцт во про реєстрацію платника П ДВ № 23548819 серії НБ № 175036, індивіду альний податковий номер 139626816037.

Вперіод з із 14.02.2011 року по 15.03.2011 року Кременчуцькою ОДПІ про ведено камеральну перевірку податкових декларацій ТОВ "Д жерело" з податку на додану ва ртість, за результатами якої складено акт від 15.03.2011 року № 1262/15 -322/13962686.

За висновками перевірки по зивачем порушено п. 1.7 ст. 1, пп. 7.4.1 ., 7.4.5 п. 7.4, п. 7.5 ст. 7 Закону України “ Про податок на додану вартіс ть”, в результаті чого позива чем завищено податковий кред ит та відповідно занижена су ма ПДВ за листопад, грудень 2010 р оку на суму 52766,32 грн.

Дане порушення перевіряюч і пов'язують із відсутністю ф актичних господарських від носин між позивачем та ПП "Гра дко" за укладеним договором, в ідсутністю у ПП "Градко" умов для здійснення господарсько ї діяльності та із встановле нням серед постачальників П П "Градко" - ТОВ "Вел-маркет", яке має ознаки фіктивності.

На підставі акту перевірки за порушення позивачем п.п. 1.7 с т. 7, п.п. 7.4.1, п.п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону Укр аїни "Про податок на додану ва ртість" Кременчуцькою ОДПІ винесено податкове повідомл ення-рішення № 0002271502/1463 від 27.04.2011 рок у, яким ТОВ "Джерело" збільшен о суму грошового зобов'язанн я за платежем “податок на дод ану вартість” в розмірі 65957,90 гр н., у тому числі, за основним пл атежем - в сумі 52766,32 грн., за штра фними (фінансовими) санкціям и - в сумі 13191,57 грн.

Позивач не погодився із дан им податковим повідомленням -рішенням та оскаржив його до суду.

Завданням адміністративно го судочинства, згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, є захист прав та і нтересів юридичних осіб у сф ері публічно - правових відно син від порушень з боку орган ів державної влади, органів м ісцевого самоврядування, їхн іх посадових і службових осі б, інших суб' єктів при здійс ненні ними владних управлінс ьких функцій на основі закон одавства, в тому числі на вико нання делегованих повноваже нь

Згідно ч. 3 ст. 2 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті суб'єктів владних повнов ажень адміністративні суди п еревіряють, чи прийняті (вчин ені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; об ґрунтовано, тобто з урахуван ням усіх обставин, що мають зн ачення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо ( неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації; пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення; своєчасно, тобто пр отягом розумного строку.

Досліджуючи питання право мірності визначення Кременч уцькою ОДПІ податкових зобов `язань з податку на додану вар тість, суд встановив наступн е.

Як вбачається з Акту переві рки, на думку перевіряючих, ТО В "Джерело" занижено податок н а доданку вартість в сумі 52766,32 г рн.

Зазначена сума встановлен а податковим органом як розб іжність між даними ТОВ "Джере ло" та даними Кременчуцької О ДПІ стосовно взаємовідносин позивача з ПП "Градко".

Судом встановлено, що 01 лист опада 2010 року між ТОВ "Джерело" та ПП "Градко". був укладений д оговір субпідряду №01-10, за умо вами якого Підрядник (ТОВ "Дже рело") доручає, а Субпідрядник (ПП "Градко") забезпечує відпо відно до проектної документа ції та умов договору виконан ня спеціалізованих будівель но-монтажних робіт, пов`язани х з "Капітальним ремонтом буд івлі центрального пульту упр авління Кременчуцького судн оплавного шлюзу".

Факт належного виконання р обіт за вищевказаним договор ом підтверджується первинни ми документами бухгалтерськ ого обліку: актами приймання виконаних будівельних робіт за листопад 2010 року № 570,575; податк овими накладними від 29.11.2010 року № 570,575, копії яких наявні у мате ріалах справи.

За виконані роботи ТОВ "Джер ело" перерахувало ПП "Градко" г рошові кошти, що підтверджує ться банківськими виписками 26.11.2010 року,12.01.2011 року.

03 листопада 2010 року між ТОВ "Дж ерело" та ПП "Градко" був уклад ений договір субпідряду №03-10 з а умовами якого Підрядник (ТО В "Джерело") доручає, а Субпідр ядник (ПП "Градко") приймає на с ебе зобов`язання з виконання будівельних і ремонтно-буді вельних робіт на об`єктах Під рядника, а Підрядник зобов`яз ується прийняти Субпідрядни ка і оплатити виконані робот и.

Факт належного виконання р обіт за вищевказаним договор ом підтверджується первинни ми документами бухгалтерськ ого обліку: копіями актів при ймання виконаних будівельни х робіт грудень 2010 року№ 1099,1100; по датковими накладними від 31.12.201 0 року № 1099, 1100, копії яких наявні у матеріалах справи.

За виконані роботи ТОВ "Джер ело" перерахувало ПП "Градко" г рошові кошти,що підтверджуєт ься банківськими виписками 1 6.02.11 року, 01.02.2011 року.

Позивачем включено до скла ду податкового кредиту до по даткових декларації з ПДВ за листопад, грудень 2010 року в роз мірі 52766,32 грн.

Таким чином, податковий кре дит позивачем сформовано на підставі, виписаних ТОВ "Джер ело" та ПП "Градко" належно офо рмлених податкових накладни х, отриманих в ході виконання господарських операцій, під тверджених належними первин ними документами, що ґрунтує ться на вимогах Закону Украї ни "Про податок на додану варт ість".

Згідно пп. 1.7. п. 1 Порядку оформ лення результатів невиїзних документальних, виїзних пла нових та позапланових переві рок з питань дотримання пода ткового, валютного та іншого законодавства, затвердженог о Наказом Державної податков ої адміністрації України ві д 10 серпня 2005 року N 327 та зареєстр ованого в Міністерстві юстиц ії України 25 серпня 2005 р. за N 925/11205 (д алі - Порядок) факти виявлен их порушень податкового, вал ютного та іншого законодавст ва викладаються в акті невиї зної документальної, виїзної планової чи позапланової пе ревірок чітко, об'єктивно та в повній мірі, із посиланням на первинні або інші документи , які зафіксовані в бухгалтер ському та податковому обліку , що підтверджують наявність зазначених фактів.

Відповідно до пп. 2.3.4 п. 2.3 п. 2 Пор ядку не допускається відобра ження в акті необґрунтованих даних, а також суб`єктивних пр ипущень перевіряючими, які н е мають підтверджених доказі в, та різного роду висновків щ одо дій посадових осіб суб`єк та господарювання.

Пунктом 1.7 ст. 1 Закону Україн и “Про податок на додану варт ість” від 03.04.1997 № 168/97-ВР (далі - За кон України “Про ПДВ”) встано влено, що податковий кредит - сума, на яку платник податку м ає право зменшити податкове зобов' язання звітного пері оду.

Відповідно до пп. 7.4.1. п. 7.4. ст. 7 З акону України “Про ПДВ” пода тковий кредит звітного пер іоду складається із сум пода тків, нарахованих (сплачени х) платником податку за ставк ою, встановленою пунктом 6.1 с татті 6 та статтею 8-1 цього Зак ону, протягом такого звітно го періоду, зокрема, у зв'язку із придбанням або виготовле нням товарів (у тому числі п ри їх імпорті) та послуг з ме тою їх подальшого викорис тання в оподатковуваних оп ераціях у межах господарс ької діяльності платника по датку.

Згідно пп. 7.2.6. п. 7.2. ст. 7 Закону п ідставою для нарахування под аткового кредиту є податкова накладна, яка видається плат ником податку, який поставля є товари (послуги), на вимогу ї х отримувача.

Відповідно до пп. 7.4.5. п. 7.4. ст. 7 З акону не підлягають включенн ю до складу податкового кред иту суми сплаченого (нарахов аного) податку у зв' язку з пр идбанням товарів (послуг), не п ідтверджені податковими нак ладними чи митними деклараці ями (іншими подібними докуме нтами згідно з пп. 7.2.6.).

При цьому пп. 7.5.1. п. 7.5. ст. 7 Закон у України “Про ПДВ” передбач ено, що датою виникнення прав а платника податку на подат ковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

- або дата списання коштів з банківського рахунку пла тника податку в оплату това рів (робіт, послуг), дата випи ски відповідного рахунку (то варного чека) - в разі розрахун ків з використанням кредитни х дебетових карток або комер ційних чеків;

- або дата отримання податк ової накладної, що засвідчує факт придбання платником по датку товарів (робіт, послуг).

З огляду на викладені полож ення Закону, для отримання пр ава сформувати податковий кр едит із сум ПДВ, сплачених в ці ні придбаного товару (робіт, п ослуг), платник ПДВ повинен ма ти податкові накладні, видан і на реально отриманий товар (роботи, послуги), призначений для використання в господар ській діяльності.

Твердження відповідача що до неналежних господарських відносин позивача з контраг ентами та їх фіктивності, суд до уваги не бере, оскільки вон о спростовується документам и, які були надані під час пров едення перевірки та залучені до матеріалів справи, а саме: податкові накладні, видатков і накладні, квитанції до приб уткових касових ордерів, вип иску з банківських рахунків про рух коштів. Судом встанов лено, що податкова накладна т а первинні документи бухгалт ерського обліку, що підтверд жують факт здійснення господ арської операції із ПП "Градк о", та інші документи під час п роведення камеральної перев ірки не досліджувалися та у в ідповідності із п.п. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України дослідженню не підлягали.Та ким чином, сума ПДВ, зазначені у податкових накладних, є під твердженою.

Посилання відповідача на т е, що основні засоби та немате ріальні активи на ПП "Градко" в ідсутні, фактично, згідно под аткової звітності у ПП "Градк о" відсутні необхідні умови д ля здійснення господарських операцій, відсутні основні ф онди, технічний персонал, вир обничі активи, складські при міщнення, транспортні засоби . Крім того за результатами пр оведеного автоматизованого співставлення розшифровок п одаткових зобов`язань та под аткового кредиту, що в свою че ргу одним із основних постач альників ПП "Градко" в листопа ді та в грудні 2010 року ТОВ "Вел-М аркет", тобто ПП "Градко"формує податковий кредит від контр агентів, що мають ознаки фікт ивності.

Суд не бере до уваги доводи відповідача про нереальніс ть господарської операції і з ПП "Градко", яку відповідач п ов' язує з фактом здійснення ПП "Градко" господарських оп ерацій з ТОВ "Вел-Маркет", яке м ає ознаки фіктивності та не з вітувалося перед податковим и органами з вересня 2010 року, ви ходячи з наступного.

У п. 1.3 ст. 1 Закону України “Про ПДВ” платника податку визна чено як особу, яка згідно із ци м Законом зобов'язана здійсн ювати утримання та внесення до бюджету податку, що сплачу ється покупцем, або особу, яка імпортує товари на митну тер иторію України.

Згідно з п. 10.2 ст. 10 цього Закон у платники податку, визначен і у підпунктах "а", "в", "г", "д" п. 10.1 ці єї статті, відповідають за до тримання достовірності та св оєчасності визначення сум по датку, а також за повноту і сво єчасність його внесення до б юджету відповідно до закону.

Із наведеного випливає, що с ама по собі несплата податку субпідрядника (у тому числі в наслідок ухилення від сплати ) в разі фактичного здійсненн я господарської операції не впливає на формування податк ового кредиту підрядником та суму бюджетного відшкодуван ня.

Таким чином, добросовісний платник податків, який в силу покладеного на нього закона ми обов'язку щодо сплати пода тків, зборів (обов'язкових пла тежів) вступає у зв'язку з цим у відповідні правовідносини з державою, не може нести відп овідальність за не виконання чи неналежне виконання тако го обов'язку іншими платника ми податків, якщо інше прямо н е встановлено законом. У разі якщо контрагент не виконав с вого зобов'язання по сплаті п одатку до бюджету, то це тягне відповідальність та негатив ні наслідки саме щодо цієї ос оби.

Зазначена обставина не є пі дставою для позбавлення плат ника податку права на віднес ення сплачених ним у ціні тов ару відповідних сум податку на додану вартість до податк ового кредиту, якщо останній виконав усі передбачені зак оном умови щодо цього та має в сі документальні підтвердже ння розміру свого податковог о кредиту.

У зв'язку з тим, що понесені в итрати пов'язані з господарс ькою діяльністю цілком підтв ерджені документально, у т.ч. п одатковими накладними, висно вок відповідача про заниженн я ПДВ є неправомірним.

Суд також зазначає, що згідн о підпункту 7.2.4 пункту 7.2 статті 7 Закону України "Про податок на додану вартість" право на н арахування податку та склада ння податкових накладних над ається виключно особам, заре єстрованим як платники подат ку у порядку, передбаченому с таттею 9 цього Закону.

Відповідно до пункту 9.8 стат ті 9 вказаного Закону реєстра ція особи як платника податк у на додану вартість діє до да ти її анулювання.

Із матеріалів справи вбача ється, що на момент укладення договору, його виконання та в идачі податкових накладних, ТОВ "Джерело" та ПП"Градко" мал и свідоцтва платника податку на додану вартість, які не бул о анульовано. Зазначені обст авини не спростовуються і не заперечуються відповідачем .

Таким чином, оскільки, ТОВ "Д жерело" та ПП "Градко" на момен т виникнення спірних правові дносин були зареєстровані як платники податку на додану в артість у встановленому Зако ном України "Про податок на до дану вартість" порядку, тому ф ормування позивачем податко вого кредиту від цих підприє мств є правомірним.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України органи державн ої влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією та Законами України.

Частиною 2 статті 71 Кодексу а дміністративного судочинст ва України передбачено, що в а дміністративних справах про протиправність рішень, дій ч и бездіяльність суб'єкта вла дних повноважень обов'язок щ одо доказування правомірнос ті свого рішення, дії чи безді яльності покладається на від повідача, якщо він заперечує проти адміністративного поз ову.

Отже, обов'язок доведення об ставин, які стали підставою д ля прийняття спірних податко вих повідомлень-рішень покла дено на податковий орган.

Оскільки відповідачем не д оведено порушення позивачем п. 1.7 ст. 1, пп. 7.4.1., 7.4.5 п. 7.4, п. 7.5 ст. 7 Закон у України “Про податок на дод ану вартість”, суд приходить до висновку, що включення до с кладу податкового кредиту су ми податку на додану вартіст ь, здійснені у відповідності до вимог Закону України “Про податок на додану вартість” .

Беручи до уваги наведене, су д приходить до висновку, що ос каржуване податкове повідом лення-рішення є необґрунтов аним, тобто винесене без урах уванням усіх обставин, що мал и значення для прийняття ріш ення, а тому є неправомірним.

Зважаючи на те, що податкове повідомлення - рішення є пр авовим актом індивідуальної дії, та згідно ч. 2 ст. 162 КАС Укра їни, у разі його неправомірно сті, визнається судом протип равним і скасовується, суд вв ажає за необхідне згідно ч. 2 с т. 11 КАС України вийти за межі п озовних вимог про визнання н едійсним (нечинним) податков ого повідомлення-рішення Кр еменчуцької об'єднаної держа вної податкової інспекції у Полтавській області від 27.04.2011 року № 0002271502/1463, натомість визнат и його протиправним і скасув ати.

Таким чином, позовні вимог и обґрунтовані, а тому підляг ають задоволенню.

Згідно частини 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України, якщо судо ве рішення ухвалене на корис ть сторони, яка не є суб' єкто м владних повноважень, суд пр исуджує всі здійснені нею до кументально підтверджені су дові витрати з Державного бю джету України (або відповідн ого місцевого бюджету, якщо і ншою стороною був орган місц евого самоврядування, його п осадова чи службова особа).

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України,-

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Това риства з обмеженою відпові дальністю "Джерело" до Кремен чуцької об'єднаної державної податкової інспекції Полтав ської області про скасування податкового повідомлення-рі шення - задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати податкове повідомле ння-рішення Кременчуцької об 'єднаної державної податково ї інспекції Полтавської обла сті № 0002271502/1463 від 27 квітня 2011 року.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Това риства з обмеженою відпові дальністю "Джерело" витрати п о сплаті судового збору в роз мірі 3,40 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст постан ови виготовлено 06 червня 2011 рок у.

Суддя Г.В. Костенко

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення31.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16081197
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/4137/11

Ухвала від 11.10.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Григоров А.М.

Постанова від 31.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

Ухвала від 20.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

Г.В. Костенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні