Копія
Справа № 2270/6695/11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 червня 2011 року м. Хмельницький
Хмельницький окружний ад міністративний суд
в складі: головуючого-судді Шевчука О.П.
при секретарі Заїці О.В.
за участі:представника поз ивача
представника відповідача Мороз Т.М.
Паленського Г.П.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в залі с уду адміністративну справу з а позовом Хмельницького о бласного відділення Фонду со ціального захисту інвалідів до Приватного підприємст ва "Парнас" про стягнення ад міністративно-господарськи х санкцій та пені, -
В С Т А Н О В И В:
23 травня 2011 року Хмельни цьке обласне відділення Фонд у соціального захисту інвалі дів звернулося до суду з позо вом до приватного підприємст ва "Парнас" про стягнення адмі ністративно-господарських с анкцій та пені в сумі 5212,70 грн.
В обґрунтування позовних в имог вказує, що порушення від повідачем положень Закону Ук раїни «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укр аїні» в установлені строки т а в повному обсязі призвело д о виникнення заборгованості по сплаті адміністративно-г осподарських санкцій, яка ск ладає 5160,00 грн. та пені та пені в сумі 52,70 грн. В зв' язку з цим, по зивач просить стягнути з від повідача вказану заборгован ість в повному обсязі.
Представник позивача позо в підтримала в повному обсяз і, та посилаючись на обставин и, викладенні в позовній заяв і, просить суд задовольнити в имоги в повному обсязі.
Представник відповідача п озовні вимоги не визнав і над ав суду письмове заперечення та додатково пояснив, що відп овідно до Положення про робо че місце інваліда і про поряд ок працевлаштування інвалід ів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 314 від 03.05.1995 року (зі змінами, вне сеними згідно постанови КМУ № 19 від 10.01.2002 року), робочим місце м інваліда може бути звичайн е робоче місце, якщо за умовам и праці та з урахуванням фізи чних можливостей інваліда во но може бути використано для його працевлаштування. Таке робоче місце на підприємств і було створено, тобто, відпов ідачем вчиненні всі дії, спря мовані на забезпечення праце влаштування інваліда. Крім т ого, відповідачем щомісячно подавалась інформація в місь кий центр зайнятості про ная вність вакантних місць для і нваліда, проте інваліди на пр отязі 2010 року для працевлашту вання на підприємство не нап равлялись. Також була подана заява безпосередньо позивач у про запрошення інвалідів н а роботу.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши та оцінивши докази по справі в їх сукупності, суд вважає, щ о позовні вимоги задоволенню не підлягають з наступних пі дстав.
Згідно свідоцтва про держа вну реєстрацію юридичної осо би №834462 серії А00, приватне підпр иємство "Парнас", зареєстрова не як юридична особа 12.06.2001 року, ідентифікаційний код 31536916.
Статтею 18 Закону України "Пр о соціальної захищеності інв алідів в Україні" (далі - Закон ) передбачено обов' язок під приємств, установ, організац ій, фізичних осіб, які викорис товують найману працю, виділ яти та створювати робочі міс ця для працевлаштування інва лідів, у тому числі спеціальн і робочі місця, створювати дл я них умови праці з урахуванн ям індивідуальних програм ре абілітації і забезпечувати і нші соціально-економічні гар антії, передбачені чинним за конодавством, надавати держа вній службі зайнятості інфор мацію, необхідну для організ ації працевлаштування інвал ідів, і звітувати Фонду соціа льного захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів у порядку, вста новленому Кабінетом Міністр ів України.
Статтею 19 Закону для підпри ємств установ, організацій, у тому числі підприємств, орга нізацій громадських організ ацій інвалідів, фізичних осі б, які використовують найман у працю, установлюється норм атив робочих місць для праце влаштування інвалідів у розм ірі чотирьох відсотків серед ньооблікової чисельності шт атних працівників обліковог о складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одн ого робочого місця. Підприєм ства, установи, організації, у тому числі підприємства, орг анізації громадських органі зацій інвалідів, фізичні осо би, які використовують найма ну працю, самостійно розрахо вують кількість робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів відповідно до нормативу , встановленого частиною пер шою цієї статті, і забезпечую ть працевлаштування інвалід ів.
Як встановлено в судовому з асіданні та вбачається з под аних відповідачем звітів про зайнятість та працевлаштува ння інвалідів за 2010 рік, середн ьооблікова чисельність штат них працівників облікового с кладу підприємства у 2010 році с тановила 15 чоловік, кількість інвалідів - штатних працівни ків, які повинні працювати на робочих місцях, створених ві дповідачем в 2010 році складає о дну особу.
Відповідно до ст. 20 Закону, пі дприємства, установи, органі зації, у тому числі підприємс тва, організації громадських організацій інвалідів, фізи чні особи, які використовуют ь найману працю, де середньоо блікова чисельність працююч их інвалідів менша, ніж устан овлено нормативом, передбаче ним статтею 19 цього Закону, що року сплачують відповідним в ідділенням Фонду соціальног о захисту інвалідів адмініст ративно-господарські санкці ї, сума яких визначається в ро змірі середньої річної зароб ітної плати на відповідному підприємстві, установі, орга нізації, у тому числі підприє мстві, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичної особи, яка використов ує найману працю, за кожне роб оче місце, призначене для пра цевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підпр иємств, установ, організацій , у тому числі підприємств, орг анізацій громадських органі зацій інвалідів, фізичних ос іб, на яких працює від 8 до 15 осі б, розмір адміністративно-го сподарських санкцій за робоч е місце, призначене для праце влаштування інваліда і не за йняте інвалідом, визначаєтьс я в розмірі половини середнь ої річної заробітної плати н а відповідному підприємстві , в установі, організації, у то му числі підприємстві, орган ізації громадських організа цій інвалідів, у фізичної осо би, яка використовує найману працю.
Згідно п. 3 Положення про роб оче місце інваліда і про поря док працевлаштування інвалі дів, затвердженого постаново ю КМУ від 03.05.1995 року № 314, робоче мі сце інваліда вважається ство реним, якщо воно відповідає в становленим вимогам робочог о місця для інвалідів відпов ідної нозології, атестоване спеціальною комісією підпри ємства за участю представник ів МСЕК, органів Держнаглядо хоронпраці, громадських орга нізацій інвалідів, і введено в дію шляхом працевлаштуван ня на ньому інваліда.
Державна служба зайнятост і повинна вести облік інвалі дів, які звернулися за допомо гою у працевлаштуванні, спри яти працевлаштуванню інвалі дів, які звернулися з проханн ям, з урахуванням рекомендац ій СМЕК та щоквартально пода вати місцевим органам соціал ьного захисту населення інфо рмацію про працевлаштування інвалідів.
Пунктами 5, 14 Положення, підпр иємства розробляють заходи щ одо створення робочих місць для інвалідів, включають їх д о колективного договору, інф ормують центри зайнятості, м ісцеві органи соціального за хисту населення та відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів про створення (при стосування) робочих місць дл я працевлаштування інваліді в, у межах доведеного нормати ву створюють за власні кошти робочі місця для працевлашт ування інвалідів, інформують державну службу зайнятості та місцеві органи соціальног о захисту населення про віль ні робочі місця та вакантні п осади, на яких може використо вуватися праця інвалідів
Згідно ч.1 ст. 238 ГК України адм іністративно-господарські с анкції - заходи організаційн о-правового або майнового ха рактеру, спрямовані на припи нення правопорушення суб'єкт а господарювання та ліквідац ію його наслідків, застосова ні уповноваженими органами д ержавної влади або органами місцевого самоврядування за порушення встановлених зако нодавчими актами правил здій снення господарської діяльн ості до суб'єктів господарюв ання.
Санкції, які просить стягну ти позивач, застосовані саме за неналежне виконання відп овідачем обов' язку, передба ченого Законом України «Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в Україні».
В той же час, в судовому засі данні встановлено, що підпри ємство проінформувало позив ача про наявність вакантних місць для працевлаштування у 2010 році інвалідів шляхом пода чі Хмельницькому відділенню Фонду соціального захисту і нвалідів звіту форми № 10-III. Так ож відповідачем 19.02.2010 року пода на заява безпосередньо позив ачу про запрошення інвалідів на роботу.
Крім того, відповідачем щом ісячно в 2010 рооці подавалась і нформація в міський центр за йнятості про наявність вакан тних місць для інваліда, що пі дтверджується звітами форми №3-ПН, проте інваліди на протя зі 2010 року для працевлаштуван ня на підприємство не направ лялись.
В силу ч. 2 ст. 124 Конституції Ук раїни юрисдикція судів пошир юється на всі правовідносини , що виникають у державі.
Відповідно до ст. ст. 11, 71 Коде ксу адміністративного судоч инства України, кожна сторон а повинна довести ті обстави ни, на яких ґрунтуються її вим оги та заперечення, а суд згі дно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за свої м внутрішнім переконанням, щ о ґрунтується на їх безпосер едньому, всебічному, повному та об' єктивному дослідженн і.
Враховуючи те, що відповіда чем вжито всіх необхідних за ходів для недопущення господ арського правопорушення, суд приходить до висновку про ві дсутність вини відповідача щ одо не працевлаштування інва ліда, у зв' язку з чим не вбача є підстав до застосування ад міністративно-господарськи х санкцій за невиконання нор мативу робочих місць та нара хування пені та вважає необх ідним у задоволенні позову в ідмовити.
Керуючись ст.ст. 158 - 163, 186, 254 КАС Ук раїни, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний поз ов Хмельницького обласного в ідділення Фонду соціального захисту інвалідів до приват ного підприємства "Парнас", ід ентифікаційний код 31536916, про ст ягнення адміністративно - го сподарських санкцій та пені в загальній сумі 5212 ( п`ять тися ч двісті дванадцять гривень ) 70 коп., залишити без задоволен ня в повному обсязі.
Постанова може бути оскар жена до Вінницького апеляцій ного адміністративного суду через Хмельницький окружний адміністративний суд протяг ом десяти днів з дня її отрима ння.
Повний текст постанови в иготовлено 02 червня 2011 року
Суддя /підпис/ О.П. Шевчук
"Згідно з оригіналом" Суддя О.П. Шевчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.06.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16089169 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Шевчук О.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні