ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа № 2270/6695/11
Головуючий у 1-й інстанції : Шевчук О.П.
Суддя-доповідач: Боровицьк ий О. А.
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 жовтня 2011 року м. Вінни ця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у скла ді колегії: головуючого-судд і: Боровицького О. А. ,суддів: Г онтарука В. М. Драчук Т. О. , розг лянувши в порядку письмового провадження апеляційну скар гу Хмельницького обласного в ідділення Фонду соціальн ого захисту інвалідів на по станову Хмельницького окру жного адміністративного су ду від 01 червня 2011 року у справі за адміністративним позовом Хмельницького обласного ві дділення Фонду соціального захисту інвалідів до прива тного підприємства "Парнас" п ро стягнення адміністративн о-господарських санкцій та пені , -
В С Т А Н О В И В :
У травні 2011 року Хмельн ицьке обласне відділення Фон ду соціального захисту інвал ідів звернулось до суду з адм іністративним позовом до при ватного підприємства “Парн ас” в якому просить стягнути з відповідача адміністратив но-господарські санкції за н евиконання нормативу робочи х місць, призначених для прац евлаштування інвалідів у 2010 р оці в сумі 5160,00 грн. та пені за порушення термінів сплати адміністративно-господарс ьких санкцій у розмірі 52,70 г рн.
Свої вимоги обґрунтовує ти м, що на підприємстві відпові дача у 2010 році норматив для пра цевлаштування інвалідів скл адає 1 робоче місце, який відпо відачем не виконаний. Оскіль ки до 15 квітня 2011 року відповід ач самостійно не сплатив адм іністративно-господарські с анкції в сумі 5160,00 грн., нарахова на пеня на суму заборгованос ті, розмір якої складає 52,70 грн.
Постановою Хмельницького окружного адміністративног о суду від 01 червня 2011 року в зад оволені позовних вимог відм овлено.
В апеляційній скарзі позив ач просить скасувати незакон не та необгрунтоване, на йо го думку, судове рішення як т аке, що ухвалено з порушенням норм матеріального права, а саме статтей 19, 20 Закону Укра їни "Про основи соціальної захищеності інвалідів в У країні" та прийняти нове ріш ення про задоволення позов них вимог.
Сторони в судове засіданн я до суду апеляційної інст анції уповноважених предст авників не направили, хоча б ули належним чином повідомле ні про дату, час та місце судов ого розгляду.
Враховуючи, що в матеріала х справи достатньо письмових доказів для правильного вир ішення апеляційної скарги, а особиста участь сторін в суд овому засіданні - не обов' я зкова, колегія суддів у відпо відності до частини 4 статті 19 6 КАС України визнала можливи м проводити апеляційний розг ляд справи за відсутності пр едставників сторін.
Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 197 КАС України апеля ційний розгляд справи відбув ається в порядку письмового провадження.
Згідно статті 41 КАС України фіксування судового засідан ня за допомогою звукозаписув ального технічного засобу не здійснювалося.
Перевіривши матеріали спр ави, правильність застосуван ня судом першої інстанції но рм матеріального і процесуал ьного права, правової оцінки обставин у справі, обговорив ши доводи апеляційної скарги , колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скар га не підлягає задоволенню в иходячи з наступного.
Відповідно до частини 3 стат ті 18 Закону України «Про основ и соціальної захищеності інв алідів в Україні» № 875-ХІІ від 21 березня 1991 року із змінами та д оповненнями підприємства, ус танови, організації, фізичні особи, які використовують на йману працю, зобов' язані ви діляти та створювати робочі місця для працевлаштування і нвалідів, у тому числі спеціа льні робочі місця, створюват и для них умови праці з урахув анням індивідуальних програ м реабілітації і забезпечува ти інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинни м законодавством, надавати д ержавній службі зайнятості і нформацію, необхідну для орг анізації працевлаштування і нвалідів, і звітувати Фонду с оціального захисту інваліді в про зайнятість та працевла штування інвалідів у порядку , встановленому Кабінетом Мі ністрів України.
Відповідно до статті 19 вказ аного Закону для підприємств , установ, організацій, у тому числі підприємств, організац ій громадських організацій і нвалідів, фізичних осіб, які в икористовують найману працю , установлюється норматив ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів у розмірі чот ирьох відсотків середньообл ікової чисельності штатних п рацівників облікового склад у за рік, а якщо працює від 8 до 2 5 осіб - у кількості одного ро бочого місця.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но розраховують кількість ро бочих місць для працевлаштув ання інвалідів відповідно до нормативу, встановленого ча стиною першою цієї статті, і з абезпечують працевлаштуван ня інвалідів. При розрахунка х кількість робочих місць ок ругляється до цілого значенн я.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, самостій но здійснюють працевлаштува ння інвалідів у рахунок норм ативів робочих місць виходяч и з вимог статті 18 цього Закон у.
Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.
Підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, в яких за основн им місцем роботи працює 8 і біл ьше осіб, реєструються у відп овідних відділеннях Фонду со ціального захисту інвалідів за своїм місцезнаходженням і щороку подають цим відділе нням звіт про зайнятість та п рацевлаштування інвалідів.
Статтею 20 Закону України «П ро основи соціальної захищен ості інвалідів в Україні» вс тановлено, що підприємства, у станови, організації, у тому ч ислі підприємства, організац ії громадських організацій і нвалідів, фізичні особи, які в икористовують найману працю , де середньооблікова чисель ність працюючих інвалідів ме нша, ніж установлено нормати вом, передбаченим статтею 19 ць ого закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фон ду соціального захисту інвал ідів адміністративно-господ арські санкції, сума яких виз начається в розмірі середньо ї річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, за кожне робоче місце, призн ачене для працевлаштування і нваліда і не зайняте інвалід ом. Для підприємств, установ, о рганізацій, у тому числі підп риємств, організацій громадс ьких організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адмініст ративно-господарських санкц ій за робоче місце, призначен е для працевлаштування інвал іда і не зайняте інвалідом, ви значається в розмірі половин и середньої річної заробітно ї плати на відповідному підп риємстві, в установі, організ ації, у тому числі підприємст ві, організації громадських організацій інвалідів, у фіз ичної особи, яка використову є найману працю. Положення ці єї частини не поширюється на підприємства, установи і орг анізації, що повністю утриму ються за рахунок коштів держ авного або місцевих бюджетів .
Як вбачається з матеріалів справи, а саме, зі звіту про за йнятість та працевлаштуванн я інвалідів за 2010 рік - середньо облікова чисельність штатни х працівників облікового скл аду підприємства складала 15 о сіб, кількість робочих місць , призначених для забезпечен ня працевлаштування інвалід ів, відповідно до 4% нормативу - 1 особа. Фактично інваліди на підприємстві не працювали .
Як вбачається з матеріалів справи, а саме із звітів фо рми №3-ПН про наявність вакан сій за період з січня по груде нь 2010 року відповідач у 2010 році н алежним чином інформувало Це нтр зайнятості про наявність вільних робочих місць на під приємстві та потребу у напра вленні йому Центром зайнятос ті інвалідів для працевлашту вання. Крім того, в лютому мі сяці 2010 року відповідачем на правлялась на адресу позив ача заява, яка зареєстрован а Хмельницьким обласним в ідділенням Фонду соціальн ого захисту інвалідів 19.02.2010 р оку про потребу для працев лаштування двох інвалідів - швачок.
Отже, відповідачем були вж иті всі заходи по створенню н ормативів робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі 4% і підприємство за ймалось пошуком інвалідів дл я працевлаштування.
Згідно частини 1 статті 218 ГК України підставою господарс ько-правової відповідальнос ті учасника господарських ві дносин є вчинене ним правопо рушення у сфері господарюван ня. Частиною 2 статті 218 ГК Украї ни передбачено, що учасник го сподарських відносин відпов ідає за невиконання або нена лежне виконання господарськ ого зобов'язання чи порушенн я правил здійснення господар ської діяльності, якщо не дов еде, що ним вжито усіх залежни х від нього заходів для недоп ущення господарського право порушення.
В матеріалах справи наявні відомості про виконання від повідачем обов'язку, передба ченого нормами чинного закон одавства щодо соціальної зах ищеності інвалідів в Україні , по забезпеченню певної кіль кості робочих місць для прац евлаштування інвалідів, а то му суд першої інстанції дійш ов правильного висновку про необґрунтованість позовних вимог.
Відповідно до статті 200 КАС У країни - суд апеляційної інст анції залишає апеляційну ска ргу без задоволення, а постан ову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інс танції правильно встановив о бставини справи та ухвалив с удове рішення з додержанням норм матеріального і процесу ального права.
Враховуючи викладене вище , колегія суддів приходить до висновку про те, що судом перш ої інстанції ухвалено рішенн я, яке відповідає вимогам мат еріального та процесуальног о права та підстав для його скасування не вбачається.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 197, 198, 200, 205 , 206, 212, 254 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В :
Апеляційну скаргу Хм ельницького обласного відді лення Фонду соціального з ахисту інвалідів, - залишит и без задоволення, а постанов у Хмельницького окружного а дміністративного суду від 01 ч ервня 2011 року у справі за адмін істративним позовом Хмельни цького обласного відділенн я Фонду соціального захист у інвалідів до приватного пі дприємства "Парнас" про стягн ення адміністративно-господ арських санкцій та пені , - без змін.
Ухвала суду набирає законн ої сили з моменту проголошен ня та може бути оскаржена в к асаційному порядку згідно ст 212 КАС України.
Головуючий суддя /підпис/ Боровицьки й О. А.
Судді /підпис/ Гонтарук В. М.
/підпис/ Др ачук Т. О.
З оригіналом згідно:
секретар
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.10.2011 |
Оприлюднено | 17.10.2011 |
Номер документу | 18571497 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Боровицький О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні