Ухвала
від 24.05.2011 по справі 2а/0570/857/2011
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Головуючий у 1 інстанції - Стиран В.В.

Суддя-доповідач - Лях О.П.

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 травня 2011 року справа №2а/0 570/857/2011

Колегія суддів Донецького апеляційного адміністратив ного суду у складі:

головуючого судді Лях О.П.

суддів Горбенко К.П. , Попо ва В.В.

при секретарі - Турко І.Б.

за участю сторін:

представники позивача - Петров А.Г., Чирикіна Н.В.

розглянувши у відкритому с удовому засіданні апеляційн у скаргу Державної податково ї інспекції у Ворошиловськом у районі м. Донецька на постан ову Донецького окружного адм іністративного суду від 01 кві тня 2011 року у справі № 2а/0570/857/2011 за п озовом Державної податкової інспекції у Ворошиловському районі м. Донецька до Управлі ння Державної реєстрації Дон ецької міської ради, Державн ого реєстратора відділу реєс трації суб'єктів підприємниц ької діяльності державної ад міністрації Шевченківськог о району м.Києва - Дубіни Алл и Борисівни, третя особа - Д очірнє підприємство "ЮНІСІСТ ЕМ ТРЕЙД" , Державна податков а інспекція у Шевченківськом у районі м. Києва про визнання дій протиправними, визнання неправомірним запис в Єдино му державному реєстрі стосов но місцезнаходження ДП "ЮНІС ІСТЕМ ТРЕЙД", зобов'язання ска сувати реєстраційні дії, щод о внесення змін до відомосте й про юридичну особу, -

ВСТАНОВИЛА :

Постановою Донецького окр ужного адміністративного су ду від 01 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/857/2011 у задоволені позовни х вимог позивача відмовлено.

В апеляційній скарзі та під час апеляційного розгляду с прави представники позивач а просили постанову суду пер шої інстанції скасувати, та п рийняти нове рішення, яким за довольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Апеляційну скаргу мотивує тим, що судом першої інстанці ї порушено вимоги норм матер іального та процесуального п рава, а зроблені висновки не в ідповідають обставинам у спр аві.

Представник відповідача т а представники третіх осіб в судове засідання не з' явил ись, про час та місце судовог о засідання повідомлені нал ежним чином.

Колегія суддів, заслухавши доповідача, перевіривши мат еріали справи в межах апеляц ійної скарги, вважає, що апеля ційна скарга позивача не під лягає задоволенню, а постано ва суду першої інстанції має бути залишена без змін.

До такого висновку колегія прийшла з огляду на наступне .

Як було встановлено судом п ершої інстанції та як вбачає ться з матеріалів справи, ДП "Ю НІСІСТЕМ ТРЕЙД" зареєстрован е як юридична особа Шевченкі вською районною у місті Києв і державною адміністрацією з а номером 10001348898, включене до ЄДР ПОУ за номером 31841408, місцезнахо дження: місто Київ, Шевченків ський район, вул. Маршала Риба лка, буд. 116.

ДП "ЮНІСІСТЕМ ТРЕЙД" подано реєстраційну картку на внесе ння змін до відомостей про юр идичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців, на підставі якої державним реєстратором відділу реєстрації суб'єкті в підприємницької діяльност і держадміністрації Шевченк івського району міста Києва Дубіна Аллою Борисівною 22 вересня 2009 року здійснено де ржавну реєстрацію змін відом остей про юридичну особу сто совно місцезнаходження ДП "Ю НІСІСТЕМ ТРЕЙД" за адресою: 83086, місто Донецьк, Ворошиловськ ий район, пр. Полеглих Комунар ів, буд. 7.

Реєстраційна справа ДП "ЮНІ СІСТЕМ ТРЕЙД" знята з обліку в Шевченківській районній у м істі Києві державній адмініс трації та передана за описом до Управління державної реє страції Донецької міської ра ди.

З акту виходу за юридичною а дресою ДП "ЮНІСІСТЕМ ТРЕЙД" по садових осіб ДШ у Ворошиловс ькому районі міста Доненька від 16 серпня 2010 року № 832/23-2 вбачає ться, що за юридичною адресою 83086, місто Донецьк, пр. Павших Ко мунарів, буд.7 підприємство не знаходиться.

12 листопада 2010 року позивач з вернувся до Управління держа вної реєстрації Донецької мі ської ради із листом № 50773/10/29-013 пр о внесення змін до відомосте й юридичної особи ДП "ЮНІСІСТ ЕМ ТРЕЙД" та повернення реєст раційної справи до державног о реєстратора відділу реєстр ації суб'єктів підприємницьк ої діяльності держадміністр ації Шевченківського району міста Києва Дубіна Аллі Бо рисівні.

Листом від 17 листопада 2010 рок у № 8965 Управління державної ре єстрації Донецької міської р ади відмовило ДПІ у Ворошило вському районі міста Донецьк а у вчиненні певних дій.

Правовідносини, які виника ють у сфері державної реєстр ації юридичних осіб врегульо вані Законом України «Про де ржавну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підпри ємців» від 15 травня 2003 року № 755-IV.

Частиною 1 статті 1 Закону ви значено термін місцезнаходж ення юридичної особи - адреса органу або особи, які відпові дно до установчих документів юридичної особи чи закону ви ступають від її імені.

Відповідно до частини 1 стат ті 4 Закону державна реєстрац ія юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців - засвідче ння факту створення або прип инення юридичної особи, засв ідчення факту набуття або по збавлення статусу підприємц я фізичною особою, а також вчи нення інших реєстраційних ді й, які передбачені цим Законо м, шляхом внесення відповідн их записів до Єдиного держав ного реєстру.

Частиною 3 статті 4 Закону пе редбачено, що зміни до устано вчих документів юридичної ос оби підлягають обов'язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін д о записів Єдиного державного реєстру в порядку, встановле ному цим Законом.

З частини 1 статті 17 Закону вб ачається, що відомості про юр идичну особу або фізичну осо бу - підприємця включаються д о Єдиного державного реєстру шляхом внесення записів на п ідставі відомостей з відпові дних реєстраційних карток та відомостей, що надаються юри дичними особами державному р еєстратору за місцезнаходже нням реєстраційної справи зг ідно із законодавством Украї ни.

Відповідно до частини 2 стат ті 17 Закону в Єдиному державно му реєстрі містяться такі ві домості щодо юридичної особи , зокрема, відомості щодо місц езнаходження юридичної особ и.

Згідно частини 1 статті 29 Зак ону для проведення державної реєстрації змін до установч их документів юридична особа повинна подати (надіслати ре комендованим листом з описом вкладення) такі документи: за повнену реєстраційну картку на проведення державної реє страції змін до установчих д окументів юридичної особи; п римірник оригіналу або нотар іально засвідчену копію ріше ння про внесення змін до уста новчих документів. Документ, що підтверджує правомочніст ь прийняття рішення про внес ення змін до установчих доку ментів; оригінали установчих документів юридичної особи з відміткою про їх державну р еєстрацію з усіма змінами, чи нними на дату подачі докумен тів, або копія опублікованог о в спеціалізованому друкова ному засобі масової інформац ії повідомлення про втрату в сіх або частини зазначених о ригіналів установчих докуме нтів; два примірники змін до у становчих документів юридич ної особи у вигляді окремих д одатків або два примірники у становчих документів у новій редакції; документ, що підтве рджує внесення реєстраційно го збору за проведення держа вної реєстрації змін до уста новчих документів.

Згідно частини 7 статті 29 Зак ону державному реєстратору з абороняється вимагати докум енти для проведення державно ї реєстрації змін до установ чих документів юридичної осо би, якщо вони не передбачені ч астинами першою - шостою цієї статті.

Відповідно до статті 30 Зако ну державний реєстратор відм овляє у проведенні державної реєстрації змін до установч их документів юридичної особ и за наявності підстав, встан овлених частиною першою стат ті 27 цього Закону.

Частиною 1 статті 27 Закону пе редбачено, що підставами для відмови у проведенні держав ної реєстрації юридичної осо би є: невідповідність відомо стей, які вказані в реєстраці йній картці на проведення де ржавної реєстрації юридично ї особи, відомостям, які зазна чені в документах, що подані д ля проведення державної реєс трації юридичної особи; неві дповідність установчих доку ментів вимогам частини треть ої статті 8 цього Закону; поруш ення порядку створення юриди чної особи, який встановлено законом, зокрема: наявність о бмежень на зайняття відповід них посад, встановлених зако ном щодо осіб, які зазначені я к посадові особи органу упра вління юридичної особи; неві дповідність відомостей про з асновників (учасників) юриди чної особи відомостям щодо н их, які містяться в Єдиному де ржавному реєстрі; наявність обмежень щодо вчинення засно вниками (учасниками) юридичн ої особи або уповноваженою н ими особою юридичних дій, які встановлені абзацом четверт им частини другої статті 35 цьо го Закону; наявність в Єдином у державному реєстрі наймену вання, яке тотожне найменува нню юридичної особи, яка має н амір зареєструватися; викори стання у найменуванні юридич ної особи приватного права п овного чи скороченого наймен ування органу державної влад и або органу місцевого самов рядування, або похідних від ц их найменувань, або історичн ого державного найменування , перелік яких встановлюєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и; встановлена іншими закона ми заборона використання у н айменуванні юридичної особи певних термінів, абревіатур , похідних термінів. Відмова у проведенні державної реєстр ації юридичної особи з інших підстав не допускається.

Стаття 14 Закону регулює пор ядок передачі реєстраційних справ, а саме передача реєстр аційних справ здійснюється в разі, зокрема, зміни місцезна ходження юридичної особи, зм іни місця проживання фізично ї особи - підприємця, якщо нове місцезнаходження юридичної особи або місце проживання ф ізичної особи - підприємця ро зташоване на території іншої адміністративно-територіал ьної одиниці.

Відповідно до пункту 12 стат ті 19 Закону України «Про держа вну реєстрацію юридичних осі б та фізичних осіб-підприємц ів» у разі надходження держа вному реєстратору від органу державної податкової служби повідомлення встановленого зразка про відсутність юрид ичної особи за її місцезнахо дженням державний реєстрато р зобов'язаний надіслати рек омендованим листом протягом п'яти робочих днів з дати надх одження зазначеного повідом лення юридичній особі повідо млення щодо необхідності под ання державному реєстратору реєстраційної картки.

Згідно пункту 13 статті 19 Зак ону державний реєстратор зал ишає реєстраційну картку про підтвердження відомостей пр о юридичну особу без розгляд у, про що повідомляє заявника у випадках, передбачених час тиною шостою цієї статті, та у порядку, встановленому част иною сьомою цієї статті.

Пунктом 14 статті 19 Закону вст ановлено, у разі неподання юр идичною особою протягом міся ця з дати надходження їй відп овідного повідомлення реєст раційної картки про підтверд ження відомостей про юридичн у особу державний реєстратор повинен внести до Єдиного де ржавного реєстру запис про в ідсутність підтвердження за значених відомостей датою, я ка встановлена для чергового подання реєстраційної картк и про підтвердження відомост ей про юридичну особу. Якщо де ржавному реєстратору поверн уто рекомендованого листа, д ержавний реєстратор повинен внести до Єдиного державног о реєстру запис про відсутні сть юридичної особи за її міс цезнаходженням.

В матеріалах справи відсут ні докази направлення позива чем повідомлення встановлен ого зразка про відсутність Д П "ЮНІСІСТЕМ ТРЕЙД" за її місце знаходженням державному реє стратору.

Відповідно до частини 2 стат ті 38 Закону підставами для пос тановлення судового рішення щодо припинення юридичної о соби, що не пов'язано з банкрут ством юридичної особи, зокре ма є: наявність в Єдиному держ авному реєстрі запису про ві дсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженн ям.

З огляду на вищевикладене, п огоджується з висновком суду першої інстанції про те, що ві дсутність юридичної особи за місцезнаходженням не може б ути наслідком скасування або визнання неправомірним запи су в Єдиному державному реєс трі стосовно місцезнаходжен ня юридичної особи. Відсутні сть юридичної особи за місце знаходженням є підставою для внесення таких відомостей д о Єдиного державного реєстру та постановлення судового р ішення про припинення юридич ної особи.

Отже з матеріалів справи не вбачається, що державні реєс тратори повинні були відмови ти у проведенні державної ре єстрації зміни адреси юридич ної особи, порушили порядок п ередачі реєстраційної справ и, протиправно прийняли до об ліку реєстраційну справу.

Закон України «Про державн у реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців » не передбачає такого повно важення державного реєстрат ора як перевірка фактичного місцезнаходження юридичної особи за її юридичною адресо ю, так само Закон не передбача є права чи обов'язку державно го реєстратора при встановле нні податковим органом факту незнаходження підприємства за юридичною адресою, відпов ідно при зміні ним адреси, ска совувати попередні реєстрац ійні дії та повертати реєстр аційну справу до державного реєстратора іншої адміністр ативно-територіальної одини ці.

Враховуючи наведене, колег ія суддів приходить до висно вку, що апеляційна скарга поз ивача задоволенню не підляга є, а постанова суду першої інс танції винесена з додержання м норм матеріального та проц есуального права та має бути залишена без змін.

Керуючись ст.ст. 195, 196, 199, 200, 205, 206 Код ексу адміністративного судо чинства України, колегія суд дів, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державн ої податкової інспекції у Во рошиловському районі м. Доне цька - залишити без задовол ення.

Постанову Донецького окру жного адміністративного суд у від 01 квітня 2011 року у справі № 2а/0570/857/2011 за позовом Державної п одаткової інспекції у Вороши ловському районі м. Донецька до Управління Державної реє страції Донецької міської ра ди, Державного реєстратора в ідділу реєстрації суб'єктів підприємницької діяльності державної адміністрації Шев ченківського району м.Києва - Дубіни Алли Борисівни, т ретя особа - Дочірнє підприєм ство "ЮНІСІСТЕМ ТРЕЙД", Держав на податкова інспекція у Шев ченківському районі м. Києва про визнання дій протиправн ими, визнання неправомірним запис в Єдиному державному р еєстрі стосовно місцезнаход ження ДП "ЮНІСІСТЕМ ТРЕЙД", зоб ов'язання скасувати реєстрац ійні дії, щодо внесення змін д о відомостей про юридичну ос обу - залишити без змін.

Ухвала набирає законної си ли з моменту проголошення і м оже бути оскаржена безпосере дньо до Вищого адміністратив ного суду України протягом 20 д нів з дня складення її в повно му обсязі.

Судове рішення в повному об сязі складене 26.05.2011 року.

Колегія суддів: О.П. Лях

К.П. Горбенко

В.В. Попов

Дата ухвалення рішення24.05.2011
Оприлюднено16.06.2011
Номер документу16115507
СудочинствоАдміністративне
Сутьюридичну особу

Судовий реєстр по справі —2а/0570/857/2011

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 10.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 24.05.2011

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Лях О.П.

Ухвала від 28.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

Постанова від 01.04.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

Ухвала від 03.02.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

Ухвала від 19.01.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Стиран В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні