Україна
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 червня 2011 р. справа № 2а/0570/5240/2011
Приміщення суду за адре сою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвард ійської дивізії, 17
час прийняття постанови: 1 5 год. 45 хв.
Донецький окружний адмін істративний суд в складі:
головуючого судді Зекунов а Е. В.
при секретарі Коваль ському А.В.
за участю
представників сторін:
від позивача: Степаненко Т.О., Григ орьєвої О.М., ОСОБА_3., ОС ОБА_4
від відповідача: Помогаєва А.В., Новак А. О., Жукова В.В., Свистун ової І.А.
розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за позовом Амвросіївської цент ральної лікарні до Контрол ьно-ревізійного управлінн я в Донецькій області про виз нання протиправною вимоги Контрольно-ревізійного ві дділу в Амвросіївському райо ні в Донецькій області «Щодо усунення виявлених ревізією порушень» від 24.01.2011р. №30-22/024.
ВСТАНОВИВ:
Позивач - Амвросіївська цен тральна лікарня (далі - ЦРЛ) зв ернувся з позовом до Контро льно-ревізійного відділу в Амвросіївському районі в До нецькій області про визнання протиправною вимоги Контр ольно-ревізійного відділу в Амвросіївському районі в Д онецькій області «Щодо усуне ння виявлених ревізією поруш ень» від 24.01.2011р. №30-22/024 в частині:
- зобов' язання Амвросіївс ької центральної лікарні від образити в бухгалтерському о бліку заборгованість підпри ємства перед районним бюджет ом щодо нарахування 30% орендно ї плати за комунальне майно в сумі 5599,36 гривень та по інших пл атежах в сумі 96,27 гривень, зобов ' язання перерахувати цих ко штів до районного бюджету;
- вжиття заходів щодо відшко дування головним бухгалтеро м ОСОБА_4, бухгалтером ОС ОБА_3 та дієтсестрою ОСОБА _10 коштів в сумі 2734,22 гривень за понаднормове списання марга рину.
В обґрунтування вимог пози вач зазначив, що в період з 31.08.201 0 р. по 15.11.2010 р. Контрольно-ревіз ійним відділом в Амвросіїв ському районі в Донецькій об ласті (далі - КРВ) проведена ре візія фінансово-господарськ ої діяльності Амвросіївсько ї центральної районної лікар ні за період з 01.06.2008р. по 01.12.2010р., рез ультати якої оформлені актом від 19.01.2011р. №30-17/001. За результатами перевірки відповідачем вине сено вимогу щодо усунення ви явлених ревізією порушень ві д 24.01.2011р. №30-22/024.
Ухвалою від 10.05.2011р. суд за згод ою позивача допустив заміну первинного відповідача Ко нтрольно-ревізійний відді л в Амвросіївському районі в Донецькій області належним відповідачем - Контрольно-р евізійним управлінням в До нецькій області.
Позивач не згоден з вимогою відповідача від 24.01.2011р. №30-22/024 в ча стині:
- зобов' язання Амвросіївс ької центральної лікарні від образити в бухгалтерському о бліку заборгованість підпри ємства перед районним бюджет ом щодо нарахування 30% орендно ї плати за комунальне майно в сумі 5599,36 гривень та по інших пл атежах в сумі 96,27 гривень, зобов ' язання перерахувати цих ко штів до районного бюджету;
- вжиття заходів щодо відшко дування головним бухгалтеро м ОСОБА_4, бухгалтером ОС ОБА_3 та дієтсестрою ОСОБА _10 коштів в сумі 2734,22 гривень за понаднормове списання марга рину.
Позивач вважає що КРВ безпі дставно вказав на порушення ним рішення Амвросіївської р айонної ради №V/07-134 від 08.02.2007р. щод о не нарахуванню та не перера хуванню ЦРЛ до районного бюд жету належної частки від фак тично одержаної орендної пла ти від оренди нерухомого май на за період з 01.06.2008 по 01.12.2010 року у сумі 5599,36 грн.
Також, на підставі висновку акту ревізії про безпідстав не списання маргарину в кіль кості 339,45 кг за червень-грудень 2008 року, листопад 2010 року, відпо відач спірною вимогою зобов' язує позивача відшкодувати к ошти у сумі 2734,22 грн. Проте, позив ач вважає, що використовуючи маргарин у приготуванні стр ав, ЦРЛ користувалась рецепт урами та діючими Постановами Кабінету Міністрів України, отже вимога КРВ є безпідстав ною.
Просить визнати протиправ ною вимогу відповідача від 24.0 1.2011р. №30-22/024 в частині:
- зобов' язання Амвросіївс ької центральної лікарні від образити в бухгалтерському о бліку заборгованість підпри ємства перед районним бюджет ом щодо нарахування 30% орендно ї плати за комунальне майно в сумі 5599,36 гривень та по інших пл атежах в сумі 96,27 гривень, зобов ' язання перерахувати цих ко штів до районного бюджету;
- вжиття заходів щодо відшко дування головним бухгалтеро м ОСОБА_4, бухгалтером ОС ОБА_3 та дієтсестрою ОСОБА _10 коштів в сумі 2734,22 гривень за понаднормове списання марга рину.
У судовому засіданні предс тавники позивача підтримали позов. Пояснили, що рішенням А мвросіївської районної ради №V/07-134 від 08.02.2007р. визначено розпо діл орендної плати за окремо визначено нерухоме майно у р озмірі 70% орендної плати - підп риємству загальної власност і територіальних громад райо ну, 30% - до районного бюджету лиш е для підприємств - орендод авців, на балансі яких знаход иться майно загальної власно сті територіальних громад. В важають, що розподіл орендно ї плати у такому розмірі уста нов - орендодавців не стосу ється.
Крім того, рішенням Амвросі ївської районної ради від 06.05.20 11р. №VІ/04-96 внесено доповнення до п.2 рішенням Амвросіївської р айонної ради №V/07-134 від 08.02.2007р., які передбачають, що у разі, якщо орендодавцем є установи та о рганізації , що фінансуються з районного бюджету, отриман а орендна плата залишається в їх розпорядженні.
Оскільки Амвросіївська це нтральна районна лікарня є к омунальною установою, об'єкт ом спільної власності терито ріальної громади та фінансує ться з районного бюджету, поз ивач вважає, що висновок реві зії про не нарахування та не п ерерахування ЦРЛ до районног о бюджету 30% від фактично одер жаної орендної плати від оре нди нерухомого майна за пері од з 01.06.2008 по 01.12.2010 року є необґрунт ованим, отже вимога в цій част ині є неправомірною.
Просили суд задовольнити п озов у повному обсязі.
Представники відповідача у судовому засіданні проти п озову заперечували. Пояснили , що в ході ревізії встановлен о, що ЦРЛ не нараховано та не п ерераховано до районного бюд жету належну частку від факт ично одержаної орендної плат и від оренди нерухомого майн а за період з 01.06.2008 по 01.12.2010 року у с умі 5599,36 грн.
Відповідно до Статуту, Амвр осіївська центральна районн а лікарня є об'єктом спільної власності територіальної гр омади сіл, селищ, міста Амврос іївського району. Майно є спі льною власністю територіаль ної громади сіл, селищ, міста А мвросіївського району, що зн аходиться в управлінні Амвро сіївської районної ради.
Рішенням Амвросіївської р айонної ради від 08.02.2007 №V/07-134 «Щодо питання управління об'єктам и загальної власності терито ріальних громад сіл, селищ, мі ста, що знаходиться у управлі нні районної ради» визначено ,що випадку, якщо орендарем є п ідприємства, установи, на бал ансі яких знаходиться майно загальної власності територ іальних громад сіл, селищ, міс та, орендна плата розподіляє ться наступним чином: за окре мо визначено нерухоме майно: 70% орендної плати - підприємст ву загальної власності терит оріальних громад району, 30% - до районного бюджету».
Відповідно до п.19 ч.1 ст.43 Закон у України «Про місцеве самов рядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР до виключених повноваже нь пленарних засідань районн ої ради віднесено вирішення питання про передачу в оренд у об'єктів комунальної власн ості.
Ревізією повноти перераху вання до районної ради 30% орен дної плати за окремо визначе но нерухоме майно за період з 01.06.2008 по 01.12.2010 встановлено, що відп овідно до даних бухгалтерськ ого обліку ЦРЛ 30% від орендної плати до районного бюджету н е нараховувалися та, відпові дно не сплачувались.
Крім того, представники від повідача пояснили, що в ході р евізії встановлено безпідст авне списання маргарину в кі лькості 339,45 кг за червень-груде нь 2008 року, листопад 2010 року на з агальну суму 2734,22 грн.
Нормативним документом, що визначає норми використання продуктів харчування на одн ого хворого, які слід врахову вати при списанні продуктів харчування, є наказ Міністер ства охорони здоров'я СРСР ві д 14.06.1989 №369, Про зміну та доповнен ня наказу охорони здоров'я СР СР від 23.04.1985 №540 "Про поліпшення о рганізації лікувального хар чування у лікувально-профіла ктичних закладах", що діє на пі дставі Вказівки Міністерств а охорони здоров'я «Про довед ення Переліку наказів МОЗ СР СР, які застосовуються в Укра їні» від 28.05.1996 № 165.
Додатком 1 «Середньодобови й набір продуктів для одного хворого в лікувально-профіл актичних установах» до наказ у Міністерства охорони здоро в'я СРСР від 14.06.1989 №369 такі продук ти як маргарин або тваринні ж ири не передбачені.
Крім того додатками 2 «Табли ця взаємозаміни продуктів пр и приготуванні дієтичних стр ав», 3 «Таблиця заміни продукт ів по білку та вуглеводам» до наказу Міністерства охорони здоров'я СРСР від 14.06.1989 №369 замін а масла коров'ячого на маргар ин або тваринний жир також не передбачено.
Ревізією відповідності пр одуктів харчування встановл ено, що в «картках-розкладках » у рецептах супів макаронни й, з кльоцками, пшеничний, карт опляний, гречаний передбачен о використання масла вершков ого, а згідно меню-вимог у приг отуванні вищезазначених стр ав замість масла вершкового закладено маргарин, використ ання якого рецептурою не пер едбачено. При цьому, рецепти с трав були складені відповідн о до Довідника по дієтології під редакцією В.А.Тутельян а, М.А. Самсонова.
На дійсний час в Україні нов их довідників з дієтичного х арчування, у яких були би нада ні рецептури приготування ді єтичних страв, немає.
У зв'язку з чим українські л ікувально-профілактичні зак лади керуються довідниками, які були розроблені ще під ча с СРСР.
Довідники, видані у Російсь кій Федерації після 1991 року, ро зроблені з урахуванням діючо го законодавства Російської Федерації, тому для України н е підходять.
З огляду на вищезазначене т а керуючись наказом Міністер ства охорони здоров'я СРСР ві д 14.06.1989 №369 Про зміну та доповненн я наказу охорони здоров'я СРС Р від 23.04.1985 №540 "Про поліпшення ор ганізації лікувального харч ування у лікувально-профілак тичних закладах", п.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітніст ь в Україні» від 16.07.1999 №996-ХІУ, п. 2.15, п. 2.16 Положення про документал ьне забезпечення записів у б ухгалтерському обліку, затве рдженого наказом МФУ від 24.05.1995 № 88 безпідставно списано марга рин в кількості 291,05 кг за черве нь-грудень 2008 року, 48,4 кг за лист опад 2010 року, відповідно на сум у 2008,22 грн., та 726,00 грн.
Вважають, що спірні вимоги п рийняті відповідачем на підс таві, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конст итуцією та законами України. Просять відмовити у задовол енні позову.
Судом встановлено, що позив ач відповідно до пункту 1 Стат уту Амвросіївської централь ної районної лікарні (у новій редакції), затвердженого ріш енням районної ради від 12.03.2009 №V /22-456, зареєстрованого 22.04.2009 №123610500070002 34 Амвросіївська центральна р айонна лікарня комунальною у становою зареєстрованою роз порядженням голови райдержа дміністрації 22.08.1997р. №471 та є об'є ктом спільної власності тери торіальної громади сіл, сели щ, міста Амвросіївського рай ону. Код ЄДРПОУ 01989711, юридична ад реса: Донецька область, м.Амвр осіївка, вул.Мічуріна, б.4.
Фінансування ЦРЛ здійснює ться за рахунок районного бю джету та власних надходжень. Основним джерелом фінансува ння ЦРЛ є кошти районного бюд жету. Додатковими джерелами формування коштів ЦРЛ, зокре ма є здача в оренду з дозволу в ласника приміщень, обладнанн я.
Майно ЦРЛ складають основн і фонди і кошти, а також ціннос ті, вартість яких відображає ться в самостійному балансі. Майно є спільною власністю т ериторіальної громади сіл, с елищ, міста Амвросіївського району, що знаходиться в упра влінні Амвросіївської район ної ради.
Відповідно до ст. 1 Закону Ук раїни “Про державну контроль но-ревізійну службу в Україн і”, державна контрольно-реві зійна служба складається з Г оловного контрольно-ревізій ного управління України, кон трольно-ревізійних управлін ь в Республіці Крим, областях , містах Києві і Севастополі, к онтрольно-ревізійних підроз ділів (відділів, груп) в района х, містах і районах у містах.
Контрольно-ревізійне упр авління в Донецькій області (далі - відповідач) діє на підс таві Положення про Контрол ьно-ревізійні управління в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві і Сева стополі, затвердженого Наказ ом Головного контрольно-реві зійного управління України № 111 від 09.01.2001р.
Згідно до статті 2 Закону Ук раїни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ни” головним завданням держа вної контрольно-ревізійної с лужби є здійснення державног о фінансового контролю за ви користанням і збереженням де ржавних фінансових ресурсів , необоротних та інших активі в, правильністю визначення п отреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань, ефективн им використанням коштів і ма йна, станом і достовірністю б ухгалтерського обліку і фіна нсової звітності в міністерс твах та інших органах викона вчої влади, в державних фонда х, у бюджетних установах і у су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож на підприємствах і в орга нізаціях, які отримують (отри мували в періоді, який переві ряється) кошти з бюджетів усі х рівнів та державних фондів або використовують (викорис товували у періоді, який пере віряється) державне чи комун альне майно (далі - підконтрол ьні установи), виконанням міс цевих бюджетів, розроблення пропозицій щодо усунення вия влених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшо му. Результати ревізії викла даються в акті.
У відповідності до ст. 10 Зако ну України “Про державну кон трольно-ревізійну службу в У країни” головному контроль но-ревізійному управлінню Ук раїни, контрольно-ревізійним управлінням в Республіці Кр им, областях, містах Києві і Се вастополі, контрольно-ревізі йним підрозділам (відділам, г рупам) у районах, містах і райо нах у містах надається право , зокрема:
- перевіряти у підконтрольн их установах грошові та бухг алтерські документи, звіти, к ошториси й інші документи, що підтверджують надходження і витрачання коштів та матері альних цінностей, проводити перевірки фактичної наявнос ті цінностей (грошових сум, ці нних паперів, сировини, матер іалів, готової продукції, уст аткування тощо) (п.1).
- пред'являти керівникам та іншим службовим особам підко нтрольних установ, що ревізу ються, вимоги щодо усунення в иявлених порушень законодав ства з питань збереження і ви користання державної власно сті та фінансів, вилучати в су довому порядку до бюджету ви явлені ревізіями приховані і занижені валютні та інші пла тежі, ставити перед відповід ними органами питання про пр ипинення бюджетного фінансу вання і кредитування, якщо от римані підприємствами, устан овами та організаціями кошти і позички використовуються з порушенням чинного законод авства (п.7).
Підстави та порядок провед ення планової виїзної ревізі ї регулюються ст. 11 Закону Ук раїни “Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ни”, відповідно до якої плано вою виїзною ревізією вважаєт ься ревізія у підконтрольних установах, яка передбачена у плані роботи органу державн ої контрольно-ревізійної слу жби і проводиться за місцезн аходженням такої юридичної о соби чи за місцем розташуван ня об'єкта права власності, ст осовно якого проводиться так а планова виїзна ревізія.
Планова виїзна ревізія про водиться за сукупними показн иками фінансово-господарськ ої діяльності підконтрольни х установ за письмовим рішен ням керівника відповідного о ргану державної контрольно-р евізійної служби не частіше одного разу на календарний р ік.
Пунктами 45, 46 постанови Кабі нету Міністрів України від 20 к вітня 2006 р. N 550 «Про затвердження Порядку проведення інспекту вання державною контрольно-р евізійною службою» встановл ено, що у міру виявлення ревіз ією порушень законодавства п осадові особи служби, не чека ючи закінчення ревізії, мают ь право усно рекомендувати к ерівникам об'єкта контролю н евідкладно вжити заходів для їх усунення та запобігання у подальшому.
Якщо вжитими в період ревіз ії заходами не забезпечено п овне усунення виявлених пору шень, органом служби у строк н е пізніше ніж 10 робочих днів п ісля реєстрації акта ревізії , а у разі надходження запереч ень (зауважень) до нього - не пі зніше ніж 3 робочих дні після н адіслання висновків на такі заперечення (зауваження) над силається об'єкту контролю п исьмова вимога щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства із зазначення м строку зворотного інформув ання.
Про усунення виявлених рев ізією фактів порушення закон одавства цей об'єкт контролю у строк, визначений вимогою п ро їх усунення, повинен інфор мувати відповідний орган слу жби з поданням завірених коп ій первинних, розпорядчих та інших документів, що підтвер джують усунення порушень.
Відповідно до доручення п.1. 3.3.1 Плану контрольно-ревізійн ої роботи Контрольно-ревіз ійного відділу в Амвросіїв ському районі на 4 квартал 2010р. та на підставі направлень на проведення ревізії, КРВ в Амв росіївському районі проведе но документальну ревізію фін ансово-господарської діяльн ості в Амвросіївській центра льній районній лікарні за пе ріод з 01.06.2008р. по 30.11.2010р.
За результатами перевірки складений Акт ревізії № 3 0-17/001 від 19.01.2001р.
24.01.2011р. року КРВ в Амвросіївсь кому районі направив до Амвр осіївської ЦРЛ вимогу №30-22/024 «щ одо усунення виявлених ревіз ією порушень»
Не погодившись з пунктами 4, 5 вимоги КРВ в Амвросіївськом у районі №30-22/024 Амвросіївська ц ентральна лікарня звернулас ь з адміністративним позовом до суду.
Перевіривши матеріали спр ави, вирішивши питання чи мал и місце обставини, якими обґр унтовувалися вимоги та запер ечення, та якими доказами вон и підтверджуються, чи є інші ф актичні дані, які мають значе ння для вирішення справи, та д окази на їх підтвердження, як у правову норму належить зас тосувати до цих правовідноси н, суд приходить до висновку п ро наступне.
Щодо скасування пункту 4 вим оги від 24.01.2011р. №30-22/024
В акті ревізії КРУ зазначен о, що відповідно до рішення Ам вросіївської районної ради в ід 08.02.2007 №V/07-134 «Щодо питання управ ління об'єктами загальної вл асності територіальних гром ад сіл, селищ, міста, що знаход иться у управлінні районної ради» орендна плата за окрем о визначено нерухоме майно р озподіляється 70% орендної пла ти - підприємству, 30% - до районн ого бюджету».
Ревізією повноти нарахува ння до районної ради орендно ї плати за окремо визначене н ерухоме майно за період з 01.06.2008р . по 01.12.2010р. відповідачем встано влено, що за період з 01.06.2008р. по 01.12 .2010р. до ЦРЛ надійшло від оренди приміщень (без витрат на утри мання приміщень) 33965,50грн., з яких перераховано до районного б юджету (30%) - 4590 грн. (п/д 212 від 23.12.2009р .).
Згідно висновку відповіда ча ЦРЛ не нараховано та не пер ераховано до районного бюдже ту належну частку від фактич но одержаної орендної плати від оренди нерухомого майна за період з 01.06.2008 по 01.12.2010 року, що с причинило матеріальну шкоду районному бюджету у сумі 5599,36 г рн.
За результатами перевірки КРВ в Амвросіївському район і винесено вимогу від №30-22/024, пун ктом 4 якої зобов' язав ЦРЛ в ідобразити в бухгалтерськом у обліку заборгованість підп риємства перед районним бюдж етом щодо нарахування 30% оренд ної плати за комунальне майн о в сумі 5599,36 гривень та по інших платежах в сумі 96,27 гривень, зо бов' язання перерахувати ци х коштів до районного бюджет у.
Законами України «Про Держ авний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяки х законодавчих актів України » (ст.52), «Про Державний бюджет У країни на 2009 рік» (ст.48), «Про Дер жавний бюджет України на 2010 рі к» (ст.47) встановлено, що джерел ами формування спеціального фонду місцевих бюджетів у 2008-20 10 роках є власні надходження б юджетних установ, які утриму ються за рахунок коштів відп овідного місцевого бюджет.
Згідно підпункту 3 пункту 2 П останови КМУ від 17.05.2002р. №659 «Про затвердження переліку груп в ласних надходжень бюджетних установ, вимог щодо їх утворе ння та напрямів використання » (діяла на час виникнення спі рних відносин. Втратила чинн ість 18.03.2011р.) до власних надходж ень бюджетних установ відно ситься зокрема плата за орен ду майна. Бюджетні установи о тримують у повному обсязі пл ату за оренду майна, що їм нале жить, якщо інше не передбачен о законом.
У вказаних Законах про Держ авний бюджет України та Пост анові КМУ №659 відсутні правові норми, які визначають розпод іл коштів між орендодавцем (п ідприємством, установою, орг анізацією що є об' єктом спі льної власності територіаль них громад) та місцевими бюдж етами.
Абзацом третім статті 5 Зако ну України «Про оренду держа вного та комунального майна» встановлено, що органи, уповн оважені Верховною Радою Авто номної Республіки Крим та ор ганами місцевого самоврядув ання управляти майном, - щодо ц ілісних майнових комплексів підприємств, їх структурних підрозділів та нерухомого м айна, яке відповідно належит ь Автономній Республіці Крим або перебуває у комунальній власності;
Частиною 2 статті 19 Закону Ук раїни «Про оренду державного та комунального майна» визн ачено, що методика розрахунк у орендної плати та пропорці ї її розподілу між відповідн им бюджетом, орендодавцем і б алансоутримувачем визначаю ться для об'єктів, що перебува ють у державній власності, Ка бінетом Міністрів України. М етодика розрахунку орендної плати та пропорції її розпод ілу між відповідним бюджетом , орендодавцем і балансоутри мувачем визначаються органа ми, уповноваженими Верховною Радою Автономної Республіки Крим (для об'єктів, що належат ь Автономній Республіці Крим ), та органами місцевого самов рядування (для об'єктів, що пер ебувають у комунальній власн ості) на тих самих методологі чних засадах, як і для об'єктів , що перебувають у державній в ласності.
Згідно до частини 1 статті 43 З акону України «Про місцеве с амоврядування в Україні» вик лючно на пленарних засідання х районної, обласної ради вир ішуються такі питання, зокре ма:
затвердження відповідно р айонних, обласних бюджетів, в несення змін до них, затвердж ення звітів про їх виконання (п.17);
розподіл переданих з держа вного бюджету коштів у вигля ді дотацій, субвенцій відпов ідно між районними бюджетами , місцевими бюджетами міст об ласного значення, сіл, селищ, м іст районного значення (п.18);
вирішення за дорученням ві дповідних рад питань про про даж, передачу в оренду, концес ію або під заставу об'єктів ко мунальної власності, які заб езпечують спільні потреби те риторіальних громад і перебу вають в управлінні районних, обласних рад, а також придбан ня таких об'єктів в установле ному законом порядку (п.19);
вирішення в установленому законом порядку питань щодо управління об'єктами спільн ої власності територіальних громад сіл, селищ, міст, район ів у містах, що перебувають в у правлінні районних і обласни х рад; призначення і звільнен ня їх керівників (п.20).
Статтею 60 цього Закону визн ачено, що територіальним гро мадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право кому нальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місц евих бюджетів, інші кошти, зем лю, природні ресурси, підприє мства, установи та організац ії, в тому числі банки, страхов і товариства, а також пенсійн і фонди, частку в майні підпри ємств, житловий фонд, нежитло ві приміщення, заклади культ ури, освіти, спорту, охорони зд оров'я, науки, соціального обс луговування та інше майно і м айнові права, рухомі та нерух омі об'єкти, визначені відпов ідно до закону як об'єкти прав а комунальної власності, а та кож кошти, отримані від їх від чуження.
Рішенням Амвросіївської р айонної ради від 08.02.2007р. № V/07-134 «Що до питання управління об'єкт ами загальної власності тери торіальних громад сіл, селищ , міста, що знаходиться у управ лінні районної ради» доповне но додаток 2 «Методика роз рахунку орендної плати за ма йно загальної власності тери торіальних громад сіл, селищ , міста, що знаходиться в управ лінні районної ради, яке пере дається в оренду» (далі - Мет одика), затвердженого рішен ням районної ради від 22.12.2006 № V/05-97 пунктом 24 Методики в реда кції, яка передбачає, що у випа дку, якщо орендарем є підприє мства, установи, на балансі як их знаходиться майно загальн ої власності територіальних громад сіл, селищ, міста, орен дна плата розподіляється нас тупним чином: за окремо визна чено нерухоме майно: 70% орендн ої плати - підприємству загал ьної власності територіальн их громад району, 30% - до районно го бюджету.
Як вбачається з рішенням Ам вросіївської районної ради в ід 08.02.2007р. № V/07-134, обов' язок перер ахування 30 % отриманої орендно ї плати покладався лише на пі дприємства загальної власно сті територіальних громад ра йону.
Проте, згідно Статуту, Амвро сіївська центральна районна лікарня є комунальною устан овою та відноситься до об'єкт ів спільної власності терито ріальної громади. Основним д жерелом фінансування ЦРЛ є к ошти районного бюджету.
Крім того, рішенням Амвросі ївської районної ради від 06.05.20 11р. №VІ/04-96 внесено доповнення до п.2 рішенням Амвросіївської р айонної ради №V/07-134 від 08.02.2007р., яки ми встановлено, що у разі, якщо орендодавцем є установи та о рганізації, що фінансуються з районного бюджету, отриман а орендна плата залишається в їх розпорядженні.
На підставі викладеного та аналізу зазначених правових норм суд дійшов висновку, що А мвросіївська центральна рай онна лікарня, як орендодавец ь, керуючись вимогами рішенн я Амвросіївської районної ра ди від 08.02.2007р. № V/07-134 правомірно за лишала у своєму розпорядженн і 100% коштів отриманих від орен ди окремо визначеного нерухо мого комунального майна, що н адходили на рахунок позивача у період з 01.06.2008р. по 01.12.2010р., отже пу нкту 4 вимоги від 24.01.2011р. №30-22/024 є пр отиправними та підлягає скас уванню, оскільки винесений с уб' єктом владних повноваже нь не обґрунтовано, без ураху вання усіх обставин, що мають значення при прийнятті ріше ння.
Щодо скасування пункту 5 вим оги від 24.01.2011р. №30-22/024
В акті ревізії КРУ зазначен о, що перевіркою правильност і витрачання бюджетних кошті в на харчування хворих встан овлено, що вартість харчуван ня на одного хворого за серед німи цінами протягом 9 місяці в 2010р. відповідно до середньод обового набору продуктів хар чування, визначеного наказом Міністерства охорони здоров 'я СРСР від 14.06.1989 №369 «Про зміну та доповнення наказу охорони з доров'я СРСР від 23.04.1985 №540 «Про по ліпшення організації лікува льного харчування у лікуваль но-профілактичних закладах» (що діє на підставі вказівки М іністерства охорони здоров'я «Про доведення Переліку нак азів МОЗ СРСР, які застосовую ться в Україні» від 28.05.1996 № 165) скл адає 19,59 грн.
Під час ревізії відповідач ем встановлено, що вартість х арчування за 1 ліжко-день у ЦРЛ за 9 місяців 2010р. відповідно до затвердженого кошторису скл ала 5,11 грн., що на 14,48грн. менше роз рахованої вартості при стові дсотковому забезпеченні нат уральними нормами продуктів харчування одного хворого.
Ревізією відповідності пр одуктів харчування в картках -розкладках закладеним проду ктам харчування в меню-вимог ах складених за червень-груд ень 2008 року, листопад 2010 року вст ановлено, що згідно з меню роз кладками в супи макаронний, з кльоцками, пшеничний, картоп ляний, гречаний було закладе но маргарин, використання як ого рецептурою не передбачен о. Також, згідно з таблицею №30 (н орми замінності продуктів пр и приготуванні страв) «Збірн ика рецептур національних ст рав та кулінарних виробів: Дл я підприємств громадського х арчування всіх форм власност і», заміна вершкового масла н а маргарин передбачена лише при приготуванні страв з пти ці, дичі, каші.
На підставі зазначеного ві дповідач зробив висновок, що позивач в порушення наказу М іністерства охорони здоров'я СРСР від 14.06.1989 №369 «Про зміну та д оповнення наказу охорони здо ров'я СРСР від 23.04.1985 №540 «Про полі пшення організації лікуваль ного харчування у лікувально -профілактичних закладах», п .1 ст.9 Закону України «Про бухг алтерський облік та фінансов у звітність в Україні» від 16.07.1 999 №996-ХІУ, п. 2.15, п. 2.16 Положення про д окументальне забезпечення з аписів у бухгалтерському обл іку, затвердженого наказом М ФУ від 24.05.1995 №88 безпідставно спи сав маргарин в кількості 291,05 кг за червень-грудень 2008 року, 48,4 к г за листопад 2010 року, відповід но на суму 2008,22 грн., та 726,00 грн.
За результатами перевірки КРВ в Амвросіївському район і винесено вимогу від №30-22/024, пун ктом 5 якої зобов' язав ЦРЛ в жити заходи щодо відшкодуван ня винними особами головним бухгалтером ОСОБА_4, бухга лтером ОСОБА_3 та дієтсест рою ОСОБА_10 коштів в сумі 27 34,22 гривень (понаднормове спис ання маргарину). У випадку від мови самостійно сплатити сум у завданих збитків у встанов лені терміни подати позовні заяви до суду.
Судом встановлено, що серед ньодобовий набір продуктів х арчування в лікувально-профі лактичних закладах визначен ий у додатку №1 до наказу Міні стерства охорони здоров'я СР СР від 14.06.1989 №369 «Про зміну та доп овнення наказу охорони здоро в'я СРСР від 23.04.1985 №540 «Про поліпш ення організації лікувально го харчування у лікувально-п рофілактичних закладах» (що діє на підставі вказівки Мін істерства охорони здоров'я « Про доведення Переліку наказ ів МОЗ СРСР, які застосовують ся в Україні» від 28.05.1996 № 165). Серед найменування продуктів зазн ачених у цьому додатку марга рин відсутній.
Проте, у примітках до додатк у №1 зазначено, що рекомендова ні середньодобові набори хар чування є основною базою для складення дієт та призначен і для замовлення продуктів н а торгівельно-закупівельних базах. В залежності від наявн ості продуктів на харчоблоку лікувально-профілактичного закладу можлива їх заміна (до датки №2 та №3).
«Середньодобові» набори х арчування не можуть використ овуватися у якості критерію для оцінки правильності пров едення дієтотерапії, так, як ф актичні середньодобові набо ри продуктів для різних дієт можуть суттєво відрізнятися як від середньодобового при близного набору продуктів, т ак і один від одного у зв' язк у з сезонністю фактичного на бора продуктів (зима, літо, вес на, осінь), а також у зв' язку з різними показниками вибору продуктів на різні дієти. Кон троль за правильністю провед еної дієтотерапії повинен зд ійснюватися шляхом перевірк и відповідності отриманих хв орими дієт (по набору продукт ів і страв, технології пригот ування, хімічному складу та е нергетичної цінності), реком ендованим характеристикам т а шляхом перевірки рівномірн ого використання асигнувань по кварталам року. Норма хліб а може бути зменшена у відпов ідності з фізичним споживанн ям його. Асигнування, що залиш ились від хліба повинні бути використані для еквівалентн ої заміни його іншими продук тами. Фактична вартість деяк их дієт може коливатися в зал ежності від медичних показан ь в межах асигнувань на харчу вання в даному лікувальному закладі.
Відповідно до частин 4,5 ст.11 К АС України суд вживає передб ачені законом заходи, необхі дні для з'ясування всіх обста вин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування д оказів з власної ініціативи.
Суд повинен запропонувати особам, які беруть участь у сп раві, подати докази або з влас ної ініціативи витребувати д окази, яких, на думку суду, не в истачає.
Ухвалою від 10.05.2011 року судом б ули витребувані письмові роз ' яснення спеціаліста комун альної лікувально-профілакт ичної установи «Донецьке обл асне клінічне територіальне медичне об' єднання» Управл іння охорони здоров' я Донец ької обласної державної адмі ністрації з питання - чи пер едбачено діючими збірниками рецептур страв і кулінарних виробів у період з 01.06.2010р. по 30.11.2010 р. використання маргарину дл я виготовлення страв (зазнач ених у додатку до акту переві рки №55) у лікарняних установах (зокрема у Амвросіївській це нтральній районній лікарні)?
Листом від 19.05.2011р. №01/1447 головни й спеціаліст по дієтології у правління охорони здоров' я Донецької обласної державно ї адміністрації надав суду р оз' яснення, якими зазначив наступне: згідно довідкової літератури по дієтології мар гарин, як харчовий жир викори стовують у лікувальних закла дах в обмеженій кількості («С правочник по диетологии» під ред.А.А.Покровського, М.А. Са мсовнова, М., «Медицина», 1981р., стор.136, «Справочник по лечебн ому питанию для диет-сестер и поваров», під ред.Б.Л. Смол янського, Ж.І.Абрамова, С.-П . «Медицина», 1985р.). Використанн я маргарину можливе на дієту №15, тобто, коли не потребуєтьс я спеціальна лікувальна дієт а і нема порушень стану систе ми травлення.
При складенні картотеки бл юд, що використовуються у лік увальному харчуванні, необхі дно користуватися збірникам и рецептур. Існування довідн иків та збірників рецептур б люд різних періодів видання не дозволяє виділити однозна чно будь-який еталон для вико ристання дієтичними службам и лікувальних закладів. Тіль ки безпосередній лікувальни й заклад визначає необхідніс ть використання того чи іншо го збірника рецептур чи одно часно декількох збірників з наступною розробкою на їх пі дставі карток-розкладок.
Згідно «Сборника рецептур блюд и кулинарных изделий дл я предприятий общественного питания», М. «Економіка», 1982р. п ід ред. Ратушного, «Суп картоп ляний з макаронними виробами » (рецептура №223, стор.95) та «Суп к артопляний з кльоцками» (рец епт №228, стор.98) готуються на мар гарині, а «Суп картопляний з к рупою» (рецепт №219, стор.94) на кул інарному жирі, який не викори стовується в лікувальному ха рчуванні.
Проте, згідно розділу вищез азначеного збірника (табл.36, с тор.678) «Норми взаємозаміни пр одуктів при приготуванні стр ав» кулінарний жир замінюєть ся на маргарин при приготува нні супів, м' ясних, рибних, ов очевих та інших страв. Аналог ічні рецептури викладені у « Збірнику рецептур блюд та ку лінарних виробів для підприє мств громадського харчуванн я». А.І. Здобнов, В.А. Циган енко, К. 1999р.
Як встановлено у судовому з асіданні, та не заперечуєтьс я сторонами, позивач під час р евізії надав перелік продукт ів харчування зазначених в м еню-вимогах складених за чер вень-грудень 2008 року, листопад 2010 року згідно з меню розкладк ами для загальної дієти №15, як ою використання маргарину в приготуванні страв не заборо нено.
З огляду на зазначене суд вв ажає, що висновок відповідач а про безпідставне списання позивачем маргарину в кілько сті 291,05 кг за червень-грудень 2008 року, 48,4 кг за листопад 2010 року, в ідповідно на суму 2008,22 грн., та 726,0 0 грн. є необгрунтованим, оскіл ьки наказ Міністерства охоро ни здоров'я СРСР від 14.06.1989 №369 «Пр о зміну та доповнення наказу охорони здоров'я СРСР від 23.04.1985 №540 «Про поліпшення організац ії лікувального харчування у лікувально-профілактичних з акладах» не містить імперати вної норми про заборону вико ристання маргарину для вигот овлення страв для дієти №15 в л ікарняних установах.
Крім того, судом встановлен о, що необхідність взаємозам іни вершкового масла та кулі нарного жиру на маргарин при приготуванні страв в Амврос іївській ЦРБ виникла у зв' я зку з відсутністю асигнувань на продукти харчування.
Так згідно розрахунку для п роекту бюджету на 2009 рік по Амв росіївській ЦРБ для закупівл і продуктів харчування хвори х позивач просив Амвросіївсь ку райгосадміністрацію виді лити 1677122,50 грн. Фактично, коштор исом Амвросіївської ЦРБ на 2009 рік, затвердженим 30.01.2009р. В.О. Г олови Амвросіївської райд ержадміністрації Мовчан С .А., на продукти харчування л ікарні виділено 460000грн.
Згідно бюджетного запиту п озивач просив у 2010р. виділити к ошти для харчування у сумі 2183028 ,25грн.
Фактично, кошторисом Амвро сіївської ЦРБ на 2010 рік, затвер дженим 08.06.2010р. Заступником голо ви Амвросіївської райдержад міністрації Новіковим С.С. , на продукти харчування лік арні виділено 256362,00грн.
Відповідно до статті 8 Зако ну України «Про державну кон трольно-ревізійну службу в У країні» головне контрольно-р евізійне управління України , контрольно-ревізійні управ ління в Республіці Крим, обла стях, містах Києві і Севастоп олі виконують такі функції:
1) організують роботу контро льно-ревізійних підрозділів в Республіці Крим, областях, м істах Києві та Севастополі п о проведенню державного фіна нсового контролю, узагальнюю ть наслідки державного фінан сового контролю і у випадках , передбачених законодавство м, повідомляють про них орган ам законодавчої та виконавчо ї влади;
2) проводять у підконтрольни х установах ревізії фінансов о-господарської діяльності, використання і збереження фі нансових ресурсів, необоротн их та інших активів, правильн ості визначення потреби в бю джетних коштах та взяття зоб ов'язань, стану і достовірнос ті бухгалтерського обліку та фінансової звітності;
3) здійснюють державний фіна нсовий аудит виконання держа вних (бюджетних) програм, діял ьності бюджетних установ, су б'єктів господарювання держа вного сектору економіки, а та кож інших суб'єктів господар ювання, які отримують (отриму вали в періоді, який перевіря ється) кошти з бюджетів усіх р івнів та державних фондів аб о використовують (використов ували у періоді, який перевір яється) державне чи комуналь не майно;
5) здійснюють контроль за ус уненням недоліків і порушень , виявлених під час проведенн я державного фінансового кон тролю;
6) розробляють нормативно-пр авові акти та методичні доку менти з питань своєї діяльно сті;
7) здійснюють методологічне керівництво і контроль за ді яльністю підпорядкованих ко нтрольно-ревізійних підрозд ілів, узагальнюють досвід пр оведення державного фінансо вого контролю і поширюють йо го серед контрольно-ревізійн их служб, розробляють пропоз иції щодо удосконалення держ авного фінансового контролю ;
8) проводить перевірки держа вних закупівель та здійснює співробітництво з державним и органами щодо запобігання проявам корупції у сфері зак упівель.
Як вбачається з аналізу ста ттей 2, 8 та 10 Закону України «Пр о державну контрольно-ревізі йну службу в Україні» до завд ань, функцій та повноважень о рганів контрольно-ревізійно ї служби не відноситься пере вірка дотримання лікувальни ми закладами середньодобово го набору продуктів харчуван ня на одного хворого та виріш ення питань щодо правомірнос ті заміни продуктового набор у.
Пунктом 19 постанови Кабіне ту Міністрів України від 20 кві тня 2006 р. N 550 «Про затвердження П орядку проведення інспектув ання державною контрольно-ре візійною службою» встановле но, якщо під час ревізії виявл ено факти порушення законода вства, вжиття заходів щодо як их не належить до компетенці ї органів служби (зокрема, з пи тань обігу готівки, валютних операцій, формування об'єкта та/або бази оподаткування, ці ноутворення, управління держ авним майном, дотримання ант имонопольного законодавств а та інших), посадові особи слу жби невідкладно письмово пов ідомляють про це керівнику о ргану служби чи його заступн ику, які забезпечують інформ ування відповідних державни х органів про такі факти.
Як встановлено у судовому з асіданні, відповідач під час ревізії не проінформував пр о виявлені порушення відпові дний державний орган, до комп етенції якого входить контро ль за роботою лікувальних за кладів в галузі дієтології.
Суд не приймає до уваги дово ди відповідача про правомірн ість висновків щодо заборони використання маргарину у ст равах для хворих на підставі роз' яснень фахівців СЕС з о гляду на наступне.
Судом встановлено, що КРВ в Амвросіївському районі до Ам вросіївської районної саніт арно-епідеміологічної станц ії з запитом щодо можливості використання маргарину для приготування страв для харчу вання хворих в лікувальних з акладах.
Листом від 16.05.2010р. №1.2-1273 СЕС пові домила відповідача що характ еристикою дієт передбачено в икористання маргарину в обме жених кількостях для приготу вання дієти №16. В дієтах з перш ої по чотирнадцяту введені н атуральні жири. Документів щ одо заміни продуктового набо ру і введення маргарину в рац іон хворих, райСЕС немає.
Проте, суд вважає, що відпов ідач під час ревізії звернув ся за роз' ясненнями до держ авного органу, який не має ква ліфікованих фахівців в галуз і дієтології оскільки згідно до статті 33 Закону України «П ро забезпечення санітарного та епідемічного благополучч я населення» Основними напр ямами діяльності державної с анітарно-епідеміологічної с лужби є: здійснення дер жавного санітарно-епідеміол огічного нагляду;
визначення пріоритетних з аходів у профілактиці захвор ювань, а також у охороні здоро в'я населення від шкідливого впливу на нього факторів нав колишнього середовища;
вивчення, оцінка і прогнозу вання показників здоров'я на селення залежно від стану се редовища життєдіяльності лю дини, встановлення факторів навколишнього середовища, що шкідливо впливають на здоро в'я населення;
підготовка пропозицій щод о забезпечення санітарного т а епідемічного благополуччя населення, запобігання зане сенню та поширенню особливо небезпечних (у тому числі кар антинних) та небезпечних інф екційних хвороб;
контроль за усуненням прич ин і умов виникнення і пошире ння інфекційних, масових неі нфекційних захворювань, отру єнь та радіаційних уражень л юдей;
державний облік інфекційн их і професійних захворювань та отруєнь;
видача висновків державно ї санітарно-епідеміологічно ї експертизи щодо об'єктів по водження з відходами;
встановлення санітарно-гі гієнічних вимог до продукції , що виробляється з відходів, т а видача гігієнічного сертиф іката на неї;
методичне забезпечення та здійснення контролю під час визначення рівня небезпечно сті відходів.
Статтею 39 Закону України «П ро забезпечення санітарного та епідемічного благополучч я населення» визначено, що ос новними завданнями державно го санітарно-епідеміологічн ого нагляду є:
нагляд за організацією і пр оведенням органами виконавч ої влади, місцевого самовряд ування, підприємствами, уста новами, організаціями та гро мадянами санітарних і протие підемічних заходів;
нагляд за реалізацією держ авної політики з питань проф ілактики захворювань населе ння, участь у розробці та конт роль за виконанням програм, щ о стосуються запобігання шкі дливому впливу факторів навк олишнього середовища на здор ов'я населення;
нагляд за дотриманням сані тарного законодавства;
проведення державної сані тарно-епідеміологічної експ ертизи, гігієнічної регламен тації небезпечних факторів і видача дозволів на їх викори стання.
З огляду на зазначене суд пр иходить до висновку, що фахів ці органу контрольно-ревізій ної служби, які не є спеціаліс тами в галузі дієтології нео бгрунтовано дійшли висновку про порушення позивачем нак азу Міністерства охорони здо ров'я СРСР від 14.06.1989 №369 «Про змін у та доповнення наказу охоро ни здоров'я СРСР від 23.04.1985 №540 «Пр о поліпшення організації лік увального харчування у лікув ально-профілактичних заклад ах», внаслідок чого відповід ач виніс вимогу від №30-22/024, пункт ом 5 якої зобов' язав ЦРЛ вжи ти заходи щодо відшкодування головним бухгалтером, бухга лтером та дієтсестрою лікарн і коштів в сумі 2734,22 гривень за п онаднормове списання маргар ину.
Відповідно до частини 2 ста тті 19 Конституції України орг ани державної влади зобов' я зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосі б, що передбачений Конституц ією та законами України.
Згідно до частини 1 ст. 69 КАС У країни доказами в адміністра тивному судочинстві є будь-я кі фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявніс ть або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і за перечення осіб, які беруть уч асть у справі, та інші обстави ни, що мають значення для прав ильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом н а підставі пояснень сторін, т ретіх осіб та їхніх представ ників, показань свідків, пись мових і речових доказів, висн овків експертів.
У відповідності статті 71 КА С України, кожна сторона пови нна довести ті обставини, на я ких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, в становлених статтею 72 цього К одексу. В адміністративних с правах про протиправність рі шень, дій чи бездіяльності су б'єкта владних повноважень о бов'язок щодо доказування пр авомірності свого рішення, д ії чи бездіяльності покладає ться на відповідача, якщо він заперечує проти адміністрат ивного позову. в адміністрат ивних справах про протиправн ість рішень, дій чи бездіяльн ості суб'єкта владних повнов ажень обов'язок щодо доказув ання правомірності свого ріш ення, дії чи бездіяльності по кладається на відповідача, я кщо він заперечує проти адмі ністративного позову.
Суд вважає, що позивачем над ані докази, якими він обґрунт овує свої вимоги і вони є нале жними. Доказів, які б спростов ували доводи позивача, відпо відач суду не надав.
З урахуванням зазначених о бставин, суд задовольняє поз ов у повному обсязі.
Відповідно до статті 94 КАС У країни судові витрати підляг ають присудженню позивачеві з Державного бюджету Україн и.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст.2-15, 17-18, 33-35, 41-42, 47-51, 56-59, 69-71, 79, 8 6, 87, 94, 99, 104-107, 110-111, 121, 122-143, 151-154, 158, 162, 163, 167, 254 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Позов Амвросіївської цент ральної районної лікарні до Контрольно-ревізійного у правління в Донецькій област і про визнання вимоги протип равною та зобов' язання вчин ити певні дії задовольнити п овністю.
Визнати протиправною вимо гу Контрольно-ревізійного відділу в Амвросіївському районі від 24.01.2011 року за №30-22/024 «Що до усунення виявлених поруше нь» в частині:
1) зобов' язання Амвросіївс ької центральної лікарні від образити в бухгалтерському о бліку заборгованість підпри ємства перед районним бюджет ом щодо нарахування 30% орендно ї плати за комунальне майно в сумі 5599,36 гривень та по інших пл атежах в сумі 96,27 гривень, зобов ' язання перерахувати цих ко штів до районного бюджету;
2) вжиття заходів щодо відшк одування головним бухгалтер ом ОСОБА_4, бухгалтером О СОБА_3 та дієтсестрою ОСОБ А_10 коштів в сумі 2734,22 гривень з а понаднормове списання марг арину.
Стягнути з Державного бюдж ету України за кодом бюджетн ої класифікації доходів 22090200 - Державне мито, р/р 31112095700005 - Держ авний бюджет Калінінського р айону м. Донецька, ЄДРПОУ - 34687 090, МФО - 834016, Банк - Голов не управління Державного к азначейства України у Донець кій області на користь Амвро сіївської центральної район ної лікарні судовий збір в ро змірі 3 (три) гривні 40 копійок.
Вступну та резолютивну час тини постанови проголошено 0 2 червня 2011 року у присутності п редставників позивача та від повідача.
Постанова у повному обсязі виготовлена 07 червня 2011 року.
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Строк для подання апеляцій ної скарги стороною або іншо ю особою, яка брала участь у сп раві, обчислюється з моменту отримання копії постанови.
Суддя Зекунов Е. В.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.06.2011 |
Оприлюднено | 17.06.2011 |
Номер документу | 16178734 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гайдар Андрій Володимирович
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Зекунов Е. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні