Постанова
від 26.05.2011 по справі 2а/0570/3642/2011
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД



  

Україна  

ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД  

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И

   

 26 травня 2011 р.                                                             справа № 2а/0570/3642/2011

Приміщення суду за адресою: 83052, м.Донецьк, вул. 50-ої Гвардійської дивізії, 17

час прийняття постанови:   

Донецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді  Бойка М.І.

при секретарі          Сметані М.В.

   розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судового засідання в м. Донецьку адміністративну справу за позовом Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавчої дирекції до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька про стягнення заборгованості,

в с т а н о в и в :

Луганське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавчої дирекції (далі – позивач) звернулось до суду з позовом до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька (далі – відповідач) про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 2106,65 грн.

  В обґрунтування вимог позивач посилається на те, що позивачем згідно фінансового звіту про нараховані внески, перерахування та витрати, пов’язані з загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, форми 4-ФСС, станом на 01.01.2011 року за Стахановською колійною машинною станцією ДХК «Укрвуглепромтранс» рахується різниця простроченої заборгованості у сумі 2106,65 грн. Таким чином, загальна сума заборгованості по сплаті страхових коштів відповідача складає 2106,65 грн., яка у добровільному порядку не сплачена.

Позивач в судове засідання не з’явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Надав через канцелярію суду клопотання про розгляд справи без його участі.

Відповідач в судове засідання не з’явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином. Причин неявки суду не повідомив, заяв про відкладення розгляду справи не надсилав. Письмових заперечень проти адміністративного позову до суду не надіслав.

З урахуванням положень ч. 4 ст. 128 КАС України суд визнав за можливе розглянути справу за відсутністю представника відповідача.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд приходить до висновку про те, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідач, Державна холдингова компанія «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька є юридичною особою. Згідно фінансового звіту про нараховані внески, перерахування та витрати, пов’язані з загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, форми 4-ФСС, станом на 01.01.2011 року за Стахановською колійною машинною станцією ДХК «Укрвуглепромтранс» рахується різниця простроченої заборгованості у сумі 2106,65 грн., відповідно до якого виявлено порушення вимог, п.п.2.2, 2.4 статті 27 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням».

Положеннями статті 9 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначено, що Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, провадить збір і акумуляцію страхових внесків та інших коштів, призначених для фінансування матеріального забезпечення та соціальних послуг, види яких передбачені статтею 34 цього Закону, та забезпечує їх надання, а також здійснює контроль за використанням цих коштів.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»,  контролюючими органами є органи фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування - стосовно внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, у межах компетенції цих органів, встановленої законом.

Згідно статті 22 Закону України  «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», платниками страхових внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, є страхувальники та застраховані особи.

Відповідно до положень частини 2 статті 27 Закону України  «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» страхувальник зобов'язаний:

2) нараховувати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески;

3) надавати та оплачувати застрахованим особам у разі настання страхового випадку відповідний вид матеріального забезпечення та соціальних послуг відповідно до цього Закону;

4) вести облік коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, і своєчасно надавати органам Фонду встановлену звітність щодо цих коштів;

5) допускати посадових осіб органів Фонду, органу державного нагляду, інших контролюючих органів до перевірок правильності обчислення та сплати страхових внесків, використання страхових коштів, надавати їм необхідні документи та пояснення з питань, що виникають під час перевірок;

6) вести облік заробітної плати застрахованої особи та зберігати ці дані протягом строку, встановленого законодавством;

7) надавати на вимогу застрахованої особи відомості щодо заробітної плати, суми сплачених страхових внесків;

8) надавати виконавчій дирекції відділення Фонду відомості:

про чисельність найманих працівників, розмір їх заробітної плати за встановленою формою звітності;

про зміну відомостей про застраховану особу в десятиденний строк з дня одержання цих змін.

У відповідності зі статтею 50 Закону України  «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», матеріальне забезпечення та соціальні послуги за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням, застрахованим особам, зазначеним у частині першій статті 6 цього Закону, призначаються та надаються за основним місцем роботи за рахунок сплачених застрахованими особами страхових внесків.

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 28 Закону України  «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням», страховик має право здійснювати перевірку правильності нарахування і повноти сплати страхових внесків та використання страхових коштів на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, у фізичних осіб, які використовують працю найманих працівників.

Згідно з підпунктом 8.1 Інструкції про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України, затвердженої постановою правління Фонду від 12.07.2007 № 36, робочі органи виконавчої дирекції Фонду здійснюють контроль за правильністю нарахування, своєчасністю і повнотою перерахування та надходження страхових внесків, інших платежів до Фонду, а також за цільовим і правильним витрачанням його коштів.

Частиною 1 статті 30 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» визначено, що у разі несвоєчасної сплати страхових внесків страхувальником  або неповної їх сплати страхувальник сплачує суму донарахованих контролюючим органом страхових внесків (недоїмки), штраф та пеню. За несвоєчасність сплати страхувальником страхових внесків на нього накладається штраф у розмірі 50 відсотків суми належних до сплати страхових внесків за весь період, який минув з дня, коли страхувальника було взято на облік. За порушення порядку витрачання страхових коштів накладається штраф у розмірі 50 відсотків належної до сплати суми страхових внесків. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки (без урахування штрафів) за весь її строк.

Безпосередньо порядок обчислення і сплати страхових внесків до Фонду, обліку та витрачання страхових коштів, здійснення платежів, ведення бухгалтерського обліку і звітності визначає Інструкція про порядок перерахування, обліку та витрачання страхових коштів Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України (далі - Інструкція), затверджена постановою правління Фонду від 12.07.2007 № 36.

Відповідно до підпункту 4.12 Інструкції страхувальниками-роботодавцями страхові внески сплачуються у день одержання коштів на оплату праці в установах банків. Підприємства, які здійснюють виплату заробітної плати на поточні рахунки фізичних осіб в установах банків, сплачують страхові внески до Фонду в день перерахування коштів на особові рахунки.

У разі виплати заробітної плати за першу половину місяця страхувальник одночасно з одержанням зазначених сум сплачує страхові внески, нараховані на суму цих виплат.

При проведенні оплати праці з готівкової виручки чи в натуральній формі платники страхових внесків не пізніше наступного дня після здійснення виплат подають до установи банку платіжне доручення на перерахування страхових внесків до Фонду.

Підпунктом 8.8 Інструкції передбачено, що суми нецільового використання страхувальником коштів загальнообов'язкового державного соціального страхування не приймаються до заліку в рахунок страхових внесків і відшкодовуються за рахунок страхувальника.

Попри наведеним правовим приписам на момент розгляду справи відповідач покладений на нього обов’язок не виконав, вказані кошти на рахунок Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності не надходили.

Таким чином, загальна сума заборгованості по сплаті страхових внесків відповідача складає 2106,65 грн.

З огляду на вищезазначене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавчої дирекції до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 2106,65 грн., підлягають задоволенню у повному обсязі.  

Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-12, 69-72, 87-98, 122-163, 254  254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

п о с т а н о в и в :

Позовні вимоги Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавчої дирекції до Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька про стягнення заборгованості по сплаті страхових внесків у розмірі 2106,65 грн., - задовольнити повністю.

Стягнути з Державної холдингової компанії «Укрвуглепромтранс» в особі Стахановської колійної машинної станції м. Донецька (ЄДРПОУ 05428079) на користь Луганського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Виконавчої дирекції (ВАТ «Райффайзен Банк «Аваль» 25608275, ЄДРПОУ 26071440, МФО 304007) заборгованість по сплаті страхових внесків у розмірі 2106 (дві тисячі сто шість) грн. 65 коп.

Вступну та резолютивну частини постанови виготовлено у нарадчій кімнаті і проголошено 26 травня 2011 року.

Постанова у повному обсязі складена 31 травня 2011 року.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня проголошення постанови.

В разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Донецького апеляційного адміністративного суду.

  

  

Суддя                                                                                      Бойко М.І.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.05.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16179084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0570/3642/2011

Постанова від 26.05.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

Ухвала від 12.03.2011

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Бойко М.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні