Герб України

Ухвала від 18.04.2011 по справі 2а-8121/10/5/0170

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а -8121/10/5/0170

18.04.11 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Єла нської О.Е.,

суддів Горошко Н.П . ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засід ання Плисенко Ф.Ю.

за участю сторін:

представник позивача - П риватного підприємства "Укрп родмаркет" у судове засіданн я не з' явився, про час та місц е розгляду справи повідомлен ий належним чином та своєчас но, про причину неявки суд не п овідомив;

представник відповідача - Державної податкової інспе кції в м. Сімферополі АР Крим у судове засідання не з' явив ся, про час та місце розгляду с прави повідомлений належним чином та своєчасно, про причи ну неявки суд не повідомив;

розглянувши апеляційну ск аргу Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі А Р Крим на постанову Окружног о адміністративного суду Авт ономної Республіки Крим (суд дя Сидоренко Д.В.) від 23.09.10 року у справі № 2а-8121/10/5/0170

за позовом Приватного п ідприємства "Укрпродмаркет" (вул. Монтажна, 10 Г, м.Сімферопол ь, Автономна Республіка Крим , 95000)

до Державної податково ї інспекції в м. Сімферополі А Р Крим (вул. Мате Залки 1/9,Сімфер ополь,Автономна Республіка К рим,95053)

про визнання протиправним и дій, спонукання до виконанн я певних дій.

ВСТАНОВИВ:

Приватне підприємство « Укрпродмаркет»звернулось д о суду із адміністративним п озовом до ДПІ в м. Сімферополі АР Крим та просить: визнати п ротиправними дій ДПІ в м.Сімф ерополі АР Крим щодо неприйн яття звітності та зобов' яза ння прийняти податкову декла рацію з податку на додану вар тість за квітень 2010 року.

У ході розгляду справи у суд і першої інстанції позивач з мінив позовні вимоги та прос ив суд визнати дії ДПІ в м. Сім ферополі АР Крим щодо невизн ання «податкової»звітності протиправними та зобов' яза ти відповідача відобразити о сновні показники податкової декларації з податку на дода ну вартість за квітень 2010 року на особовому рахунку.

Постановою Окружного адмі ністративного суду Автономн ої Республіки Крим (суддя Сид оренко Д.В.) від 23.09.2010 року у справ і № 2а-8121/10/5/0170 адміністративний п озов Приватного підприємств а "Укрпродмаркет" до Державно ї податкової інспекції в м.Сі мферополі АР Крим про визнан ня протиправними дій, спонук ання до виконання певних дій , задоволено в повному обсязі . Визнано протиправними дії Д ержавної податкової інспекц ії в м. Сімферополі АР Крим щод о невизнання як податкової з вітності податкову декларац ію з податку на додану вартіс ть Приватного підприємства " Укрпродмаркет" за квітень 2010 р оку. Зобов'язано Державну под аткову інспекцію в м. Сімферо полі АР Крим визнати податко ву декларацію з податку на до дану вартість Приватно підпр иємства "Укрпродмаркет" за кв ітень 2010 року як податкову зві тність та відобразити її в ос обовому рахунку Приватно під приємства "Укрпродмаркет". Ст ягнено з Державного бюджету України на користь Приватно підприємства "Укрпродмаркет " судовий збір в розмірі 3,40 грн.

Не погодившись з зазначено ю постановою суду, представн ик відповідача подав на адре су суду апеляційну скаргу, в я кій просить скасувати постан ову Окружного адміністратив ного суду Автономної Республ іки Крим від 23.09.2010 року та прийн яти нову постанову, якою в зад оволенні позовних вимог Прив атного підприємства "Укрпрод маркет" відмовити.

За розпорядженням Голови С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду, суддю Дадінську Т.В. у зв'язку з поважними причинами, було з амінено на суддю Санакоєву М .А.

У судове засідання 11.04.2011 року представники сторін не з' я вилися, про час та місце розгл яду справи повідомлені належ ним чином та своєчасно, про пр ичину неявки суд не повідоми ли.

Відповідно до вимог ч. 4 ст. 196 К АС України, неприбуття у судо ве засідання сторін або інши х осіб, які беруть участь у спр аві, належним чином повідомл ених про дату, час і місце апел яційного розгляду, не перешк оджає судовому розгляду спра ви.

Розглянувши справу в поряд ку статей 195, 196 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, перевіривши правильніст ь застосування судом першої інстанції норм матеріальног о та процесуального права та відповідність висновків суд у обставинам справи, судова к олегія встановила наступне.

З матеріалів справи вбачає ться, що приватне підприємст во «Укрпродмаркет» зареєстр овано у якості юридичної осо би виконавчим комітетом Сімф еропольської міської ради АР Крим 19.10.2009 року (а.с.19) та з 20.10.2009 року перебуває на обліку платник у податків в ДПІ у м. Сімферопо лі (а.с.18).

02.06.2010 року приватним підприєм ством «Укрпродмаркет»була п одана декларація з податку н а додану вартість за квітень 2010 року, що підтверджується вх ідним штампом відповідача № 84874 від 02.06.2010 року.

Повідомленням від 04.06.2010 року за вих. № 23992/10/28-4 ДПІ у м. Сімферопо лі повідомила приватне підп риємство «Укрпродмаркет»пр о те, що податкова декларація з податку на додану вартість за квітень 2010 року не визнана п одатковою декларацією оскіл ьки порушені вимоги п.п. 4.1.2 п. 4.1 с т. 4 Закону України «Про порядо к погашення зобов' язань пла тників податків перед бюджет ами та державними цільовими фондами», п. 3.3, п. 4.3 Порядку запо внення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість, затвердженого Н аказом ДПА України від 30.05.1997 рок у № 166 (в редакції Наказу ДПА Укр аїни від 28.04.2009 року № 221, зареєстр ованого в Мінюсті України 07.05.20 09 року за № 417/16433, а саме в даної де кларації не вказані обов' яз кові реквізити, що передбаче ні рядком 06 заголовної частин и декларації. Та було рекоме ндовано заповнити деклараці ю відповідно до вимог зазнач ених Наказів з урахуванням н орм Закону України «Про поря док погашення зобов' язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами».

09.06.2010 року приватне підприємс тво «Укрпродмаркет» направи ло на адресу ДПІ в м.Сімферопо лі лист за вих. № 7, в якому повід омив останнього про те, що не м ає факсу та не має E-mail та просив прийняти декларацію за квіт ень 2010 року з усуненими недолі ками (а.с.9).

Отже, відповідно до п. 1.11 ст.1 З акону України № 2181-ІІІ «Про пор ядок погашення зобов'язань п латників податків перед бюдж етами та державними цільовим и фондами»(далі Закон № 2181), под аткова декларація - документ , що подається платником пода тків до контролюючого органу у строки, встановлені законо давством, на підставі якого з дійснюється нарахування та/а бо сплата податку, збору (обов 'язкового платежу)

Статтею 4 Закону № 2181 визначе ний порядок подання податков ої декларації та визначення суми податкових зобов'язань, де у п.п. 4.1.2 п. 4.1 зазначено, що при йняття податкової деклараці ї є обов'язком контролюючого органу. Податкова деклараці я приймається без попередньо ї перевірки зазначених у ній показників через канцелярію , чий статус визначається від повідним нормативно-правови м актом. Відмова службової (по садової) особи контролюючого органу прийняти податкову д екларацію з будь-яких причин або висування нею будь-яких п ередумов щодо такого прийнят тя (включаючи зміну показник ів такої декларації, зменшен ня або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткув ання, сум бюджетних відшкоду вань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо ) забороняється та розцінюєт ься як перевищення службових повноважень такою особою, що тягне за собою її дисципліна рну та матеріальну відповіда льність у порядку, визначено му законом.

Абзацом 5 п.п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 закріплено, що податкова з вітність, отримана контролюю чим органом від платника под атків як податкова деклараці я, що заповнена ним всупереч п равилам, зазначеним у затвер дженому порядку її заповненн я, може бути не визнана таким к онтролюючим органом як подат кова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкових рекв ізитів, її не підписано відпо відними посадовими особами, не скріплено печаткою платни ка податків. У цьому випадку, я кщо контролюючий орган зверт ається до платника податків з письмовою пропозицією нада ти нову податкову декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав непр ийняття попередньої), то таки й платник податків має право : надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідно го штрафу; оскаржити рішення податкового органу в порядк у апеляційного узгодження.

Підпунктом 4.1.4 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 передбачене, що податкові декларації подаються за баз овий податковий (звітний) пер іод, що дорівнює, зокрема, кале ндарному кварталу або календ арному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або п іврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів , наступних за останнім кален дарним днем звітного (податк ового) кварталу (півріччя).

Наказом Державної податко вої адміністрації України ві д 30 травня 1997 року № 166 (із змінами та доповненнями) затверджен а форма податкової деклараці ї та Порядку її заповнення і п одання (далі Порядок).

У п. 3.3, 4.3, Порядку закріплено, щ о декларація заповнюється та ким чином, щоб забезпечити зб ереження записів у ній та віл ьне читання тексту (цифр) прот ягом установленого строку зб ерігання звітності. Декларац ія може бути заповнена від ру ки чорнильною чи кульковою р учкою або видрукувана (запов нення олівцем не допускаєтьс я), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для з аповнення, має бути проставл ений прочерк. Податкова звіт ність, отримана контролюючим органом від платника податк ів як податкова декларація, щ о заповнена ним всупереч пра вилам, зазначеним у затвердж еному порядку її заповнення, може бути не визнана таким ко нтролюючим органом як податк ова декларація, якщо в ній не з азначено обов'язкових реквіз итів, її не підписано відпові дними посадовими особами, не скріплено печаткою платника податків. У цьому разі, якщо к онтролюючий орган звертаєть ся до платника податків з пис ьмовою пропозицією (письмове звернення надсилається пошт ою з повідомленням про його в ручення) надати нову податко ву декларацію з виправленими показниками (із зазначенням підстав неприйняття поперед ньої), то такий платник податк ів має право: надати таку нову декларацію разом зі сплатою відповідного штрафу; оскарж ити рішення податкового орга ну в порядку апеляційного уз годження. Пунктом 5 закріплен ий порядок заповнення податк ової декларації.

Відповідно до п. 4.5 Методични х рекомендацій щодо централі зованого приймання та комп'ю терної обробки податкової зв ітності платників податків в ОДПС України, що затверджені Наказом ДПА України від 31.12.2008 р оку № 827 (далі-Методичні рекоме ндації) якщо надана органу ДП С платником податків податко ва звітність заповнена ним з порушенням правил, зазначен их у затвердженому порядку з аповнення, то вона може бути н е визнана таким органом ДПС я к податкова декларація, а сам е: 1) у ній не зазначено обов'язк ових реквізитів або не прост авлено прочерк у показниках, які не заповнюються; 2) її не пі дписано відповідними посадо вими особами (факсиміле не до зволяється); 3) не скріплено пе чаткою платника податків; 4) ві дсутні обов'язкові додатки д о податкової звітності, пере дбачені порядком заповнення відповідної звітності; 5) немо жливо прочитати текст або ци фри внаслідок пошкодження (н априклад, документи, залиті ч орнилом або іншою рідиною, по терті); 6) наявні порвані аркуш і, підчищення, помарки, виправ лення, дописки і закреслюван ня; 7) подана ксерокопія звітни х документів; 8) звітність з по датку на додану вартість, под ана неплатником ПДВ.

Отже, судом першої інстанці ї правильно встановлено, що З аконом № 2181 не передбачено так ої підстави для неприйняття податкової декларації як від сутність прочерку у рядках « E-mail»та «факс», оскільки норми п .п. 4.1.2 п. 4.1 ст. 4 Закону № 2181 та норми п.3.3, 4.3, 5 Порядку передбачають, щ о податкова декларація може бути не визнана такою лише у в ипадку якщо в ній не зазначен о обов'язкових реквізитів, її не підписано відповідними п осадовими особами, не скріпл ено печаткою платника податк ів.

При судовому розгляді пре дметом доказування є факти, я кі становлять основу заявлен их вимог і заперечень проти н их або мають інше значення дл я правильного розгляду справ и і підлягають встановленню для прийняття судового ріше ння.

У порушенні вимог частини п ершої статті 71 Кодексу адміні стративного судочинства Укр аїни, відповідачем не доведе ні обставини, на яких ґрунтую ться його заперечення, а нада ні позивачем письмові поясне ння є належними та допустими ми доказами в розумінні част ин першої, четвертої статті 70 Кодексу адміністративного с удочинства України.

Відповідно до частини 1 ст атті 200 Кодексу адміністратив ного судочинства України, су д апеляційної інстанції зали шає апеляційну скаргу без за доволення, а постанову або ух валу суду - без змін, якщо визн ає, що суд першої інстанції пр авильно встановив обставини справи та ухвалив судове ріш ення з додержанням норм мате ріального і процесуального п рава.

Судова колегія дійшла до в исновку, що судом першої інст анції правильно встановлені обставини справи, рішення су ду ухвалене з додержанням но рм матеріального та процесуа льного права, тому підстав дл я задоволення апеляційної ск арги та скасування судового рішення не вбачається.

Керуючись стат тями 195, 196, ч. 1 п. 1 ст. 199, 200, 205, 206, 254 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Держа вної податкової інспекції в м. Сімферополі АР Крим на пост анову Окружного адміністрат ивного суду Автономної Респу бліки Крим (суддя Сидоренко Д .В.) від 23.09.10 року у справі № 2а-8121/10/5/01 70, залишити без задоволення.

Постанову Окружного адмін істративного суду Автономно ї Республіки Крим (суддя Сидо ренко Д.В.) від 23.09.10 року у справі № 2а-8121/10/5/0170, залишити без змін.

Ухвала набирає законної с или з моменту проголошення з гідно з частиною п' ятою ста тті 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України.

Ухвалу може бути оскаржено в порядку статті 212 Кодексу ад міністративного судочинств а України, згідно з якою касац ійна скарга на судові рішенн я подається протягом двадцят и днів після набрання законн ої сили судовим рішенням суд у апеляційної інстанції, крі м випадків, передбачених цим Кодексом, а в разі складення у хвали в повному обсязі відпо відно до статті 160 цього Кодек су - з дня складення ухвали в п овному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 26 кві тня 2011 р.

Головуючий суддя підпис О.Е .Єланська

Судді підпис Н.П.Горошко

підп ис М.А.Санако єва

З оригіналом згідно

Суддя О.Е.Єланська

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.04.2011
Оприлюднено17.06.2011
Номер документу16186055
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8121/10/5/0170

Ухвала від 18.04.2011

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Єланська Олена Едуардівна

Постанова від 23.09.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим

Сидоренко Д.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні