Постанова
від 10.06.2011 по справі 2а-1670/3400/11
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 червня 2011 року м. Полтава Справа № 2а-1670/3400/11

Полтавський окружний ад міністративний суд у складі:

головуючого судді - Гігл ави О.В.,

при секретарі - Дрижирук М.І.,

за участю:

представників позивача - Горобець О.М., Зінченко Л.В .,

представника відповідача - Сливка В.М.,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні справу за адміністративним позовом Ма шівського районного відділу Управління Міністерства вну трішніх справ України в Полт авській області до Управлін ня Пенсійного фонду України в Машівському районі Полтавс ької області про визнання не законним та скасування рішен ня про застосування фінансов их санкцій, -

В С Т А Н О В И В:

21 квітня 2011 року Машівсь кий районний відділ Управлін ня Міністерства внутрішніх с прав України в Полтавській о бласті звернувся до Полтавс ького окружного адміністрат ивного суду з адміністративн им позовом до Управління Пен сійного фонду України в Маші вському районі Полтавської о бласті про визнання незакон ним та скасування рішення пр о застосування фінансових са нкцій №75 від 05.04.2011.

В обґрунтування своїх вим ог позивач посилалася на те, щ о рішенням про застосування фінансових санкцій №75 від 05.04.2011 , винесеним відповідачем на п ідставі пункту 4 частини 9 стат ті 106 Закону України "Про загал ьнообов'язкове державне пенс ійне страхування", останнім б езпідставно застосовано до п озивача фінансові санкції у розмірі 21970,11 грн. Вказував, що ві дповідач в акті перевірки №7 в ід 03.03.2011 зазначає, зокрема, про п омилкове зняття суми перепла ти по страховим внескам за жо втень 2007 року, яке в подальшому відображає як заниження нар ахованих та несплачених стра хових внесків, що, в свою чергу , призводить до хибного виник нення підстав для донарахува ння страхових внесків та дон арахування штрафних санкцій на своєчасно не обчислені та несплачені позивачем страхо ві внески. Зазначав, що вказан і висновки відповідача супер ечать Інструкції про порядок обчислення і сплати страхув альникам та застрахованим ос обам внесків на загальнообов 'язкове державне страхування до Пенсійного фонду України .

У судовому засіданні предс тавник позивач підтримав поз овні вимоги, просив їх задово льнити.

Представник відповідача п роти позову заперечував, про сив відмовити у його задовол енні.

В обґрунтування своїх запе речень відповідач посилався на те, що рішення про застосув ання фінансових санкцій №75 ві д 05.04.2011 винесено ним у відповідн ості до вимог чинного законо давства. Зазначав, що відпові дальність за достовірність д аних у звіті в повному обсязі несе платник, що подає даний з віт. Крім того вказував, що поз ивачем подані заперечення до акту перевірки №7 від 03.03.2011, які у подальшому частково врахова ні Управлінням Пенсійного фо нду України в Машівському ра йоні Полтавської області, у з в'язку з чим, до вказаного акту були внесені корегування.

Заслухавши пояснення пред ставників сторін, всебічно і повно з' ясувавши всі факти чні обставини, на яких ґрунту ються позовні вимоги, об' єк тивно оцінивши докази, які ма ють значення для розгляду сп рави і вирішення спору по сут і, суд приходить до наступних висновків.

Судом встановлено, що Машів ський районний відділ Управл іння Міністерства внутрішні х справ України в Полтавські й області (ідентифікаційний код 08674985) 27.11.2003 зареєстрований як юридична особа Машівською ра йонною державною адміністра цією Полтавської області та перебуває на обліку в Управл інні Пенсійного фонду Україн и в Машівському районі Полта вської області.

Як вбачається з матеріалів справи, в період з 08.02.2011 по 10.02.2011, на підставі направлення №371/32/03 ві д 08.02.2011 та наказу №9 від 21.01.2011, Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни в Машівському районі Пол тавської області проведено п ланову перевірку Машівськог о районного відділу Управлін ня Міністерства внутрішніх с прав України в Полтавській о бласті з питань дотримання в имог законодавства щодо нара хування, обчислення та сплат и внесків на загальнообов'яз кове державне пенсійне страх ування, інших платежів та над ання достовірних відомостей до органів Пенсійного фонду за період з 01.09.2007 по 31.12.2010.

За результатами перевірки складено акт №7 від 03.03.2011, в якому зафіксовано порушення позив ачем пункту 1 статті 19 Закону У країни "Про загальнообов'язк ове державне пенсійне страху вання". В результаті даного по рушення занижений фонд оплат и праці на який нараховуютьс я страхові внески в сумі 31,14 грн , завищено суму грошового заб езпечення на суму 57974,83 грн та до нараховано страхових внескі в за перевіряємий період (з 01.09. 2007 по 31.12.2010) в сумі 6239,55 грн, у тому чи слі за періодами : 2007 рік - 24868,60 грн , 2008 рік - (-16031,50 грн), за 2009 рік - (-12148,12 грн ), 2010 рік - 9550,57 грн.

Позивач, ознайомившись з ак том перевірки №7 від 03.03.2011, подав до Управління Пенсійного фо нду України в Машівському ра йоні Полтавської області зап еречення на вказаний акт.

В обґрунтування своїх запе речень зазначав, що, по-перше, в листопаді місяці 2007 року на підставі акту перев ірки №45 від 15.10.2007 в звіті за жовте нь 2007 року зменшено внески у зв 'язку з виправленням помилки , допущеної у попередніх пері одах в сумі 21400,94 грн. У зв'язку з т им, що звітність приймається до Пенсійного фонду лише піс ля її перевірки працівниками обліку надходження платежів Управління Пенсійного фонду України в Машівському район і Полтавської області, вважа є, що вказана помилка виникла через неуважність обох стор ін. По-друге, у зв'язку із звіль ненням інспектора канцелярі ї Машівського районного відд ілу Управління Міністерства внутрішніх справ України в П олтавській області ОСОБА_4 (наказ №7 о/с від 19.02.2010) йому було перераховано заробітну плат у за січень-лютий 2010 року і пров едено виплату у червні місяц і 2010 року в сумі 131,64 грн. Таким чин ом, оскільки в період перерах ування заробітної плати дани й працівник не перебував у тр удових відносинах, нарахуван ня внесків на загальнообов'я зкове пенсійне страхування і утримання їх із заробітної п лати не проводиться. Тому нео бхідно зменшити загальну сум у витрат, на які нараховуютьс я внески до ПФУ у червні 2010 року на суму 131,64 грн. і відповідно на рахування внесків до ПФУ на с уму 43,70 грн та повернути ОСОБ А_4 зайво утримані внески до ПФУ із заробітної плати у роз мірі 2,63 грн.

Управлінням Пенсійного фо нду України в Машівському ра йоні Полтавської області бул о розглянуто заперечення поз ивача, прийнято до уваги пунк т 2 вказаного заперечення і пр оведено зміни в розрахункові й частині акту перевірки. Щод о пункту 1 заперечення, то відп овідач прийшов до висновку, щ о воно законодавчо необґрунт оване, а доводи позивача є нед остатніми для незастосуванн я до нього фінансової санкці ї.

На підставі висновків акта перевірки №7 від 03.03.2011, Управлін ням Пенсійного фонду України в Машівському районі Полтав ської області 05.04.2011 було прийня то рішення №75 про застосуванн я фінансових санкцій за дона рахування органом Пенсійног о фонду України або страхува льником сум своєчасно не обч ислених та не сплачених стра хових внесків, відповідно до якого до позивача на підстав і пункту 4 частини 9 статті 106 За кону України "Про загальнооб ов'язкове державне пенсійне страхування" застосовано фін ансові санкції в розмірі 21970,11 г рн.

Позивач не погодився із вка заним рішенням, у зв'язку з чим оскаржив його до суду.

Відповідно до частини 3 ст атті 2 Кодексу адміністратив ного судочинства України у с правах щодо оскарження рішен ь, дій чи бездіяльності суб'єк тів владних повноважень адмі ністративні суди перевіряют ь, чи прийняті (вчинені) вони: н а підставі, у межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни; з використанням повно важення з метою, з якою це повн оваження надано; обґрунтован о, тобто з урахуванням усіх об ставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупередж ено); добросовісно; розсудлив о; з дотриманням принципу рів ності перед законом, запобіг аючи несправедливій дискрим інації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного б алансу між будь-якими неспри ятливими наслідками для прав , свобод та інтересів особи і ц ілями, на досягнення яких спр ямоване це рішення (дія); з ура хуванням права особи на учас ть у процесі прийняття рішен ня; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Надаючи оцінку оскаржува ному рішенню про застосуванн я фінансових санкцій, суд вих одить з наступного.

Відповідно до пункту 8 статт і 11 Закону України "Про загаль нообов'язкове державне пенсі йне страхування" від 09.07.2003 року № 1058-IV (в редакції чинній на час в иникнення спірних правовідн осин, надалі - Закон № 1058-IV) загал ьнообов'язковому державному пенсійному страхуванню підл ягають особи, які проходять с трокову військову службу у З бройних Силах України, Служб і безпеки України, інших утво рених відповідно до законів України військових формуван нях, а також в органах Міністе рства внутрішніх справ Украї ни.

Пунктом 4 частини 2 статті 17 З акону № 1058-IV передбачено, що стр ахувальник зобов'язаний пода вати звітність територіальн им органам Пенсійного фонду у строки, в порядку та за формо ю, встановленими Пенсійним ф ондом.

Відповідно до пункту 2 части ни 1 статті 19 Закону № 1058-IV страхо ві внески до солідарної сист еми нараховуються для страху вальників, зазначених у пунк ті 2 статті 14 цього Закону: на су ми, зазначені в абзаці другом у частини першої цієї статті ; на суми грошового забезпече ння та інших виплат військов ослужбовцям та працівникам в оєнізованих формувань у поря дку, встановленому Кабінетом Міністрів України; на суми до помоги або компенсації у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України.

Згідно з частиною 6 статті 19 З акону № 1058-IV страхові внески на раховуються на суми, зазначе ні в частинах першій та другі й цієї статті, незалежно від д жерел їх фінансування, форми , порядку, місця виплати та вик ористання, а також незалежно від того, чи були зазначені су ми фактично виплачені після їх нарахування до сплати.

Частиною 6 статті 20 Закону № 1 058-IV передбачено, зокрема, що ст рахувальники зобов'язані спл ачувати страхові внески, нар аховані за відповідний базов ий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього пері оду. Базовим звітним періодо м є: для страхувальників, зазн ачених у пунктах 1, 2, 4 статті 14 ць ого Закону, - календарний міся ць; для страхувальників, зазн ачених у пункті 5 статті 14 цьог о Закону, - квартал.

Відповідальність за своєч асне не обчислення та не спла ту страхових внесків встанов лена пунктом 4 частини 9 статті 106 Закону № 1058-IV (яка діяла до набр ання чинності Законом Украї ни від 08.07.2010 № 2464-IV - до 01.01.2011).

Пунктом 4 частини 9 статті 106 З акону № 1058-IV було передбачено, щ о за донарахування територіа льним органом Пенсійного фон ду або страхувальником сум с воєчасно не обчислених та не сплачених страхових внесків накладається штраф у розмір і 5 відсотків зазначених сум з а кожний повний або неповний місяць, за який донараховано ці суми.

Як встановлено судом, Управ лінням Пенсійного фонду Укра їни в Машівському районі Пол тавської області рішення №75 п ро застосування до позивача фінансових санкцій на підста ві пункту 4 частини 9 статті 106 З акону № 1058-IV було винесене 05.04.2011, т обто після втрати чинності в казаної норми Закону.

Згідно пункту 7 Прикінцевих та перехідних положень Зако ну України "Про збір та облік є диного внеску на загальнообо в'язкове державне соціальне страхування" від 08.07.2010 № 2464-VI на пе ріод до повного стягнення за боргованості із сплати страх ових внесків за діючими вида ми загальнообов'язкового дер жавного соціального страхув ання та сум штрафних санкцій , нарахованих та/або не сплаче них у період до 1 січня 2011 року, в тому числі нарахованих внес ків, строк сплати яких на 1 січ ня 2011 року не настав, та відпові дних штрафних санкцій за фон дами загальнообов'язкового д ержавного соціального страх ування зберігаються повнова ження щодо контролю за прави льністю нарахування, своєчас ністю сплати страхових внеск ів, застосування фінансових санкцій, якими вони були наді лені до набрання чинності ци м Законом.

Із аналізу вказаного полож ення вбачається, що за органа ми Пенсійного фонду були збе режені повноваження щодо зас тосування фінансових санкці й, якими вони були наділені до набрання чинності цим Закон ом лише щодо сплати страхови х внесків та сум штрафних сан кцій, нарахованих та/або не сп лачених у період до 1 січня 2011 р оку.

За таких обставин, застосув ання фінансових санкцій до п озивача 05.04.2011 (тобто після 01.01.2011) за порушення, яке також виявлен о після 01.01.2011, не належить до кол а вказаних випадків.

За таких обставин, суд прихо дить до висновку, що рішення № 75 від 05.04.2011 про застосування до п озивача фінансових санкцій н а підставі пункту 4 частини 9 с татті 106 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування", яка вик лючена з 01.01.2011, не ґрунтується н а вимогах чинного законодавс тва, тому позовні вимоги про й ого скасування підлягають за доволенню.

Крім того, суд зазначає, що а ктом перевірки зафіксовано п орушення позивачем пункту 1 с татті 19 Закону України "Про за гальнообов'язкове державне п енсійне страхування", однак в рішенні про застосування шт рафних санкцій відповідач по силається на виявлення актом перевірки №7 від 03.03.2011 порушенн я позивачем пункту 6 статті 20 ц ього Закону, про що в самому ак ті перевірки не зазначено.

Оскільки рішення про засто сування фінансових санкцій є правовим актом індивідуальн ої дії, і згідно частини 2 стат ті 162 КАС України, у разі його не правомірності, визнається су дом протиправним і скасовуєт ься, суд вважає за необхідне з гідно частини 2 статті 11 КАС Ук раїни вийти за межі позовних вимог про визнання незаконн им та скасування рішення № 75 в ід 05.04.2011 та визнати його протипр авним та скасувати.

Згідно з частиною 1 статті 94 К одексу адміністративного су дочинства України, якщо судо ве рішення ухвалене на корис ть сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд при суджує всі здійснені нею док ументально підтверджені вит рати з Державного бюджету Ук раїни.

У зв'язку з цим, з Державного бюджету України на користь п озивача підлягають стягненн ю витрати у вигляді судового збору в розмірі 3,40 грн.

На підставі викладеного, ке руючись статтями 7, 8, 9, 10, 11, 71, 160-163 К одексу адміністративного су дочинства України, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Машівс ького районного відділу Упра вління Міністерства внутріш ніх справ України в Полтавсь кій області задовольнити.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Управління П енсійного фонду України в Ма шівському районі Полтавсько ї області про застосування ф інансових санкцій № 75 від 05.04.2011.

Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Машів ського районного відділу Упр авління Міністерства внутрі шніх справ України в Полтавс ькій області витрати зі спла ти судового збору в розмірі 3,4 0 грн.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .

Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня пр оголошення постанови з одноч асним поданням її копії до су ду апеляційної інстанції. У р азі складення постанови у по вному обсязі відповідно до с татті 160 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апе ляційна скарга подається про тягом десяти днів з дня отрим ання копії постанови.

Повний текст поста нови виготовлено 16 червня 2011 ро ку.

Суддя О.В. Гіглава

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.06.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16198255
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1670/3400/11

Постанова від 30.11.2011

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Спаскін О.А.

Постанова від 10.06.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 16.05.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

Ухвала від 21.04.2011

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

О.В. Гіглава

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні