ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 червня 2011 р. Справа № 2-а-751/10/1570
Категорія: 5.8 Головуючий в 1 інстанції: Са мойлюк Г.П.
Колегія суддів Одесько го апеляційного адміністрат ивного суду у складі:
головуючого судді - Яковлева Ю.В.
судді - Жука С.І.
судді - Запорожана Д.В.
при секретарі - Олійник Г.О.
розглянувши у відкритом у судовому засіданні апеляці йні скарги Одеської регіонал ьної спілки захисту споживач ів, підприємства, заснованог о на власності об'єднання г ромадян «Центр незалежних сп оживчих експертиз»Одеської регіональної спілки захисту споживачів та редакції газе ти «Ектос» на постанову Одес ького окружного адміністрат ивного суду від 18 лютого 2011 рок у по адміністративній справі за позовом Головного управл іння юстиції в Одеській обла сті до Одеської регіональної спілки захисту споживачів, з а участю третіх осіб, що не зая вляють самостійних вимог на предмет спору на стороні від повідача підприємства, засно ваного на власності об'єдна ння громадян «Центр незалежн их споживчих експертиз»Одес ької регіональної спілки зах исту споживачів та редакції газети «Ектос»про примусови й розпуск (ліквідацію),
встановила:
Рішенням Арбітражного суду Одеської області від 19.03.1 999 року по справі за позовом Уп равління юстиції в Одеській області до громадської орган ізації - Одеської регіональ ної спілки захисту споживачі в на підставі п. 3 ст. 32 Закону Ук раїни «Про об'єднання грома дян»було ліквідовано Одеськ у регіональну спілку захисту споживачів.
08.10.2009 року постановою Вищого господарського суду України рішення Арбітражного суду О деської області від 19.03.1999 року у справі №17-5/493/4 було скасовано та справу було направлено на но вий розгляд до господарськог о суду Одеської області.
Ухвалою Господарського су ду Одеської області від 15 січн я 2010 року було відмовлено у при йнятті позовної заяви Управл іння юстиції в Одеській обла сті та справу було направлен о до Одеського окружного адм іністративного суду за підві домчістю.
29 січня 2010 року справу за позо вом управління юстиції в Оде ській області до Одеської ре гіональної спілки захисту сп оживачів про примусовий розп уск (ліквідацію) було прийнят о до провадження Одеським ок ружним адміністративним суд ом.
Ухвалою від 09 березня 2010 року провадження по справі №2а-751/1-/157 0 було зупинено до розгляду Од еським апеляційним господар ський судом апеляційних скар г Головного управління юстиц ії в Одеській області та ОС ОБА_5 на ухвалу Господарськ ого суду Одеської області ві д 15 січня 2010 року по справі №17-5/493/4.
Ухвалою Одеського окружно го адміністративного суду ві д 03 вересня 2010 року провадження по справі №2а-751/10/1570 було поновле но.
Позивач в своєму адміністр ативному позові просив приму сово розпустити (ліквідувати ) Одеську регіональну спілку захисту споживачів (далі-ОРС ЗС). Позовні вимоги позивач об ґрунтував тим, що Управління м юстиції в Одеській області неодноразово розглядались п итання щодо діяльності ОРСЗС та здійснювались перевірки додержання положень статуту , за результатами чого було ви явлено грубе та систематичне вчинення правопорушень ОРСЗ С, а саме: за весь період діяль ності відповідачем не було п роведено жодного правомочно го засідання правління; в стр уктурі ОРСЗС було створено г оспрозрахунковий підрозділ - Центр незалежних споживчих експертиз; не працювала реві зійна комісія; видавалась га зета «Ектос», однак ОРСЗС не є засновником газети і не має п рава здійснювати її видання; були встановлені неодинокі факти хабарництва та вимаган ня з боку членів ОРСЗС при зді йсненні дій від імені ОРСЗС. З а здійсненні правопорушення відповідно до ст. 28 Закону Укр аїни «Про об'єднання громад ян»були винесені попереджен ня і встановлений строк для у сунення порушень, проте у вст ановлений строк ОРСЗС не інф ормувала управління юстиції про усунення правопорушень, що свідчило про явне та умисн е нехтування вимогами законо давства України з боку ОРСЗС та є підставою відповідно до ст. 32 Закону України «Про об' єднання громадян»для примус ового розпуску (ліквідації) п ідприємства. Крім того позив ач зазначив, що фактично 10 рок ів ОРСЗС здійснювала діяльні сть без відповідної легаліза ції, оскільки рішення Арбітр ажного суду Одеської області від 19.03.1999 року, яке набрало зако нної сили, скасовано було лиш е 08.10.2009 року. На підставі наказу Міністерства юстиції Україн и № 21/5 від 25.01.2007 року Головне упра вління юстиції в Одеській об ласті є правонаступником Упр авління юстиції в Одеській о бласті.
Ухвалою Одеського окружно го адміністративного суду ві д 08.10.2010 року було залучено до уч асті у справі в якості третіх осіб, що не заявляють самості йних вимог на предмет спору н а стороні відповідача - реда кцію газети «Ектос»та підпри ємство, засноване на власнос ті об'єднання громадян «Цен тр незалежних споживчих експ ертиз»ОРСЗС.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і та просив їх задовольнити.
В судовому засіданні предс тавники відповідача проти за доволення позову заперечува ли з підстав, викладених у зап ереченнях, зазначивши, що ріш ення Арбітражного суду Одесь кої області від 19.03.1999 року, яким було ліквідовано ОРСЗС, на пр отязі 10 років до прийняття пос танови Вищим господарським с удом України від 08.10.2009 року, фак тично виконано не було; дата с касування легалізації ОРСЗС у реєстрі об'єднань громад ян відсутня; з ЄДР підприємст в та організацій України ОРС ЗС виключена не була; на тепер ішній час ОРСЗС має оригінал свідоцтва про держану реєст рацію, оригінал Статуту та ор игінали інших правовстановл ювальних документів; ОРСЗС є засновником Центру незалежн их споживчих експертиз (підп риємства, заснованого на вла сності об'єднання громадян ), а також друкованого видання газети «Ектос». Відповідач т акож зазначив, що з 2000 року скла д членів громадської організ ації ОРСЗС майже повністю об новився, ОРСЗС є організатор ом та приймає активну участь в проведенні семінарів, круг лих столів, конкурсів та інши х заходів, направлених на вдо сконалення знань споживчого законодавства, отже на тепер ішній час ОРСЗС, Центр незале жних споживчих експертиз та газета «Ектос»згідно з норма ми Цивільного кодексу правоз датні та за весь час плідної с умлінної праці не було жодни х нарікань з боку державних о рганів, споживачів, підприєм ців.
Представники третіх осіб, щ о не заявляють самостійних в имог на предмет спору на стор оні відповідача проти задово лення позову також заперечув али.
Постановою Одеського окр ужного адміністративного су ду від 18 лютого 2011 року адмініс тративний позов Головного уп равління юстиції в Одеській області було задоволено в по вному обсязі.
Примусово розпущено (лікві довано) Одеську регіональну спілку захисту споживачів, з ареєстровану управлінням юс тиції в Одеській області 10 бер езня 1995 року, свідоцтво №64 від 10 березня 1995 року.
Припинено підприємство, за сноване на власності об'єдн ання громадян «Центр незалеж них споживчих експертиз» Оде ської регіональної спілки за хисту споживачів (код ЄДРПОУ 30127149), яке зареєстроване викона вчим комітетом Одеської місь кої ради 20.10.1998 року, номер запис у до ЄДР № 1 556 105 0001 013856.
Припинено випуск друкован ого засобу масової інформаці ї Одеської регіональної спіл ки захисту споживачів - редак цію газети «Ектос»(код ЄДРПО У 30028926), зареєстровану виконавч им комітетом Одеської місько ї ради 16.09.1998 року, номер запису д о ЄДР № 1 556 120 0000 014487.
В апеляційних скаргах ОРС ЗС, підприємство, засноване н а власності об'єднання гром адян «Центр незалежних спожи вчих експертиз»ОРСЗС та реда кція газети «Ектос», посилаю чись на порушення судом перш ої інстанції норм матеріальн ого та процесуального права, просять вищезазначену поста нову скасувати та прийняти н ову, якою у задоволенні позов у відмовити у повному обсязі .
Заслухавши доповідача, дов оди апеляційних скарг, вивчи вши матеріали справи, переві ривши законність та обґрунто ваність постанови суду в меж ах апеляційних скарг колегія суддів вважає, що апеляційні скарги задоволенню не підля гають з наступних підстав.
Судом 1-ї інстанції встановл ено, що 10 березня 1995 року Управл інням юстиції в Одеській обл асті була зареєстрована гром адська організація Одеська р егіональна спілка захисту сп оживачів, про що свідчить сві доцтво про реєстрацію об'єд нання громадян № 64-Р. 10.03.1995 року б уло включено відомості про О РСЗС до ЄДР за № 1 556 120 0000 019054 (т.3 а.с.33,14 9).
Центральною районною адмі ністрацією 16 вересня 1998 року бу ло зареєстровано суб'єкта п ідприємницької діяльності - юридичну особу редакцію газе ти «Ектос», про що було зробле но 10 вересня 1998 року запис у жур налі обліку реєстраційних сп рав за №04056776Ю0010114.
20.10.1998 року Центральною районн ою адміністрацією було зареє стровано суб'єкта підприєм ницької діяльності - юридичн у особу Центр незалежних спо живчих експертиз, про що 14.10.1998 р оку було зроблено запис у жур налі обліку реєстраційних сп рав за №04056776100010177.
Управлінням юстиції в Одес ькій області 12-20.12.1996 року відпов ідно до ст. 25 Закону України «П ро об'єднання громадян»бул о проведено перевірку викона ння вимог положень Статуту О РСЗС, за наслідками якої були виявлені наступні порушення : ОРСЗС не зареєстрована в орг анах державної статистики; к онференція спілки (протокол від 10.06.1995 року) була скликана з п орушенням п.п. 5.1 та 5.2 Статуту, та к як Правлінням не було прийн ято рішення про скликання ко нференції, не були визначені норми представництва та пор ядок обрання делегатів на ко нференцію; засідання правлін ня (протокол від 27.04.1995 року, №4 від 01.10.1996 року) були неправомочні, о скільки на них були присутні ми менше половини загальної кількості членів правління; в ОРСЗС була створена викона вча дирекція (протокол №3 засі дання правління від 02.06.1995 року), рішення про створення якої є неправомочним, оскільки ста тутом ОРСЗС передбачено її с творення, виконавча дирекція в своїй діяльності заміняє П равління, голову Правління; в ОРСЗС була відсутня ревізій на комісія; ОРСЗ проводило пл атні семінари з працівниками торгівлі, громадського харч ування та послуг, що є здійсне нням господарської діяльнос ті безпосередньо спілкою та суперечить ст. 24 Закону Україн и «Про об'єднання громадян» , абз. 14 п. 2.2 Статуту; ОРСЗС поруш ив вимоги ст. 6 Закону України «Про об'єднання громадян», відповідно до якої спілка по винна регулярно обнародуват и свої основні документи, скл ад Правління відомості про д жерела фінансування та витра ти.
Згідно зі ст. ст. 27, 28, 29 Закону У країни «Про об'єднання гром адян»Управлінням юстиції в О деській області листом № 06-23 ві д 11.01.1997 року було винесено ОРСЗС попередження, яким запропон овано усунути виявлені поруш ення, про що проінформувати У правління у строк до 10.02.1997 року. В зазначений строк вищезазн ачені порушення повністю не були усунуті, інформація про їх усунення відповідачем у в становлений строк не була на дана (т.1 а.с.22-24).
Управлінням юстиції в Одес ькій області 27.01.1997 року була про ведена перевірка виконання п оложень статуту ОРСЗС при пр оведенні засідання Правлінн я ОРСЗС, за наслідками якої бу ло встановлено, що засідання Правління ОРСЗС від 21.07.1997 року не є правомочним, що є порушен ням п. 5.4 Статуту ОРСЗС, на засід анні були присутніми менше п оловини її членів.
В зв'язку з тим, що за весь п еріод діяльності ОРСЗС не бу ло проведено жодного правомо чного засідання Правління, о кремі порушення Статуту вияв лені при проведенні перевірк и 12-20.12.1996 року не були усунуті, Уп равління юстиції в Одеській області листом № 06322 від 14.03.1997 рок у запропонувало скликати поз ачергову конференцію ОРСЗС д ля вирішення цих питань (т.1 а.с . 20).
25.06.1997 року та 13.07.1997 року Управлін ням юстиції в Одеській облас ті було проведено перевірку додержання ОРСЗС положень Ст атуту та чинного законодавст ва України, за наслідками яко ї було встановлено, що правоп орушення, виявлені в ході пер евірки 12-20.12.1996 року були усунуті лише частково та були виявле ні наступні правопорушення, а саме: ОРСЗС не проведено жод ного правомочного засідання Правління; в структурі ОРСЗС було створено госпрозрахунк овий відділ - Центр незалежн их споживчих експертиз, що є п орушенням ст. 24 Закону України «Про об'єднання громадян»; в порушення п. 5.7 Статуту в ОРСЗ С не працювала ревізійна ком ісія; ОРСЗС видавала газету « Ектос», однак відповідно до С відоцтва про реєстрацію дано го видавництва серія ОД № 17 ві д 30.10.1990 року, ОРСЗС не є засновни ком газети «Ектос»і не має пр аво здійснювати її видання, д ана газета не була перереєст рована у встановленому закон одавством порядку.
Як вбачається з матеріалів справи, Управління юстиції в Одеській області листом №06-777 в ід 24.07.1997 року проінформувало ОР СЗС про виявлені порушення т а зазначило про необхідність їх усунення у строк до 11.08.1997 рок у (т.1 а.с.21).
ОРСЗС повідомила управлін ня юстиції в Одеській област і про усунення порушень відн осно створення Центру незале жних споживчих експертиз, як ий пройшов державну реєстрац ію 20.10.1998 року та газети «Ектос», що пройшла державну реєстра цію 28.07.1997 року та проінформувал а про те, що на позачерговій ко нференції будуть усунуті пор ушення відносно правомочнос ті Правління та ревізійної к омісії.
02 грудня 1997 року до управлінн я юстиції в Одеській області надійшов лист №1287/7 від Одеськ ого обласного управління у с правах захисту прав споживач ів, в якому зазначено, що ОРСЗ С проводить перевірки господ арюючих суб'єктів сфери тор гівлі та громадського харчув ання та послуг. На адресу ОРСЗ С було надіслано лист № 06-1248 від 24.12.1997 року з вимогою вжити захо дів щодо усунення зазначених порушень та проінформувати управління юстиції у строк д о 15.01.1998 року. (т.1 а.с.17). На зазначени й лист отримано відповідь, з я кої вбачається, що члени ОРСЗ С перевірок не проводили.
Управлінням юстиції в Одес ькій області 02.02.1998 року була про ведена перевірка виконання в имог статуту ОРСЗС, за наслід ками якої було виявлено, що ОР СЗС не знаходиться за юридич ною адресою, про зміну юридич ної адреси не повідомляло уп равління юстиції, чим поруше но вимоги ст. 15 Закону України «Про об'єднання громадян». На вимогу представника упра вління не були надані докуме нти щодо створення та легалі зації місцевих осередків ОРС ЗС, в порушення ст. 25 Закону Укр аїни «Про об'єднання громад ян». Управлінням юстиції за з дійсненні правопорушення, у відповідності до ст. 28 Закону України «Про об'єднання гро мадян», було винесено ще одне письмове попередження і вст ановлено строк для усунення порушень до 23.02.1997 року, про що по відомлено листом № 06-23 від11.01.1997 р оку. У зазначений строк відпо відач не інформував управлін ня юстиції щодо усунення вия влених порушень.
З матеріалів справи вбачає ться, що листом від 12.11.1998 року ОР СЗС повідомила управління юс тиції в Одеській області, що т имчасово знаходиться в примі щенні за іншою адресою (т.1 а.с.61 ).
27 лютого 1998 року управлінням юстиції в Одеській області б уло надіслано подання до При морського районного суду міс та Одеси з проханням притягт и до відповідальності ОРСЗС за систематичне вчинення пра вопорушень відповідно до ст. 30 Закону України «Про об'єдн ання громадян»та накласти шт раф.
Відповідно до абз. 8. п. 3 полож ення про Головне управління юстиції Міністерства юстиці ї України в АРК, головні управ ління юстиції в областях, міс тах Києві та Севастополі, зат вердженого наказом Міністер ства юстиції України №47/5 від 14. 02.2007 року, основними завданнями управління юстиції є здійсн ення легалізації місцевих об 'єднань громадян та реєстра ції інших юридичних осіб у по рядку встановленому чинним з аконодавством, здійснення в межах компетенції контролю з а їх діяльністю.
Відповідно до абз. 10 п. 3 вищев казаного Положення одним з о сновних завдань органів юсти ції є легалізація місцевих г ромадських організацій, місц евих осередків всеукраїнськ их та міжнародних громадськи х організацій (крім місцевих громадських організацій та місцевих осередків всеукраї нських і міжнародних громадс ьких організацій, легалізаці я яких віднесена до делегова них повноважень виконавчих о рганів сільських, селищних, м іських рад), реєстрація (держа вна реєстрація) місцевих бла годійних організацій, інших юридичних осіб та статутів ю ридичних осіб у випадках та в порядку, встановлених закон одавством.
Частиною 1 статті 1 Закону Ук раїни «Про об'єднання грома дян»визначено, що об'єднанн я громадян є добровільне гро мадське формування, створене на основі єдності інтересів для спільної реалізації гро мадянами своїх прав і свобод .
Відповідно до ст. 14 Закону Ук раїни «Про об'єднання грома дян», легалізація (офіційне в изнання) об'єднання громадя н є обов'язковою і здійснює ться шляхом їх реєстрації аб о повідомлення про заснуванн я. Діяльність об'єднань гро мадян, які не легалізовані аб о примусово розпущені за ріш енням суду, є протизаконною. П ісля реєстрації об'єднання громадян набуває статус юри дичної особи. Легалізація гр омадської організації здійс нюється відповідно Міністер ством юстиції України, місце вими органами державної вико навчої влади, виконавчими ко мітетами сільських, селищних , міських Рад.
Згідно з ч.ч. 1 та 2 ст. 25 Закону У країни «Про об'єднання гром адян», державний контроль за діяльністю об'єднань громад ян здійснюється державними о рганами у порядку, передбаче ному законодавством України . Органи, що проводять легаліз ацію об'єднань громадян, здій снюють контроль за додержанн ям ними положень статуту. Пре дставники цих органів мають право бути присутніми на зах одах, що проводяться об'єднан нями громадян, вимагати необ хідні документи, одержувати пояснення.
Частиною 4 статті 6 вищезазн аченого Закону передбачено, що об'єднання громадян повин но регулярно обнародувати св ої основні документи, склад к ерівництва, дані про джерела фінансування та витрати.
Відповідно ст. 13 того ж Закон у, об'єднання громадян діє на о снові статуту або положення (далі - статутний документ). Ст атутний документ об'єднання громадян повинен містити: на зву об'єднання громадян (повн у, а також скорочену відповід но до частини третьої статті 121 цього Закону), його статус та юридичну адресу; мету та зав дання об'єднання громадян; ум ови і порядок прийому в члени об'єднання громадян, вибуття з нього; права і обов'язки чле нів (учасників) об'єднання; пор ядок утворення і діяльності статутних органів об'єднання , місцевих осередків та їх пов новаження; джерела надходжен ня і порядок використання ко штів та іншого майна об'єднан ня, порядок звітності, контро лю, здійснення господарської та іншої комерційної діяльн ості, необхідної для виконан ня статутних завдань; порядо к внесення змін і доповнень д о статутного документа об'єд нання; порядок припинення ді яльності об'єднання і виріше ння майнових питань, пов'язан их з його ліквідацією.
Однак, в порушення вищезазн ачених норм Закону відповіда чем не було надано контролюю чому органу документів щодо створення та легалізації міс цевих осередків під час пров едення перевірки.
Згідно зі ст. 85 ЦК України, гр омадська організація є непід приємницьким товариством, як е не має на меті одержання при бутку для його наступного ро зподілу між учасниками.
Відповідно до ч.1 ст. 26 Закону України «Про об'єднання гр омадян», обов'язком об'єдн ання громадян є у встановлен ому порядку подавати фінанс овим органам декларації про свої доходи та витрати.
Статтею 29 вищезазначеного З акону передбачено, що при вчи ненні об'єднанням громадян правопорушення, яке не тягне за собою обов'язкового засто сування іншого виду стягнен ня, передбаченого цим Законо м, відповідний легалізуючий орган виносить письмове попе редження.
На підставі ст.ст. 28, 29 Закону У країни «Про об'єднання гро мадян»управлінням юстиції в Одеській області неодноразо во виносились попередження п ро усунення порушень законод авства ОРСЗС, проте, відповід ачем зазначені порушення не усунуто.
З матеріалів справи вбачає ться, що у 1998 році члени ОРСЗС н еодноразово проводили перев ірки господарюючих суб'єкт ів сфери торгівлі, громадськ ого харчування та послуг, про що свідчать листи МВС Україн и в Одеській області № 2089 від 09.06 .1998 року; від 05.10.1998 року № 2089; Держав ної інспекції по контролю як ості лікарських препаратів в Одеській області № 415 від 21.09.1998 р оку, чим порушували вимоги За кону України «Про захист пра в споживачів», на вимоги упра вління юстиції в Одеській об ласті та управління у справа х захисту прав споживачів пр ипинити протиправну діяльні сть не реагували. При проведе нні перевірок Управлінням ДС БЕЗ УМВС України в Одеській о бласті встановлені неоднора зові випадки хабарництва та вимагання членами ОРСЗС при здійсненні дій від імені ОРС ЗС, що підтверджується вирок ом Білгород-Дністровського м іського суду Одеської област і від 18.05.1998 року відносно експер та ОРСЗС (т.1 а.с.14-16).
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 32 того ж Закону, примусовий розпуск (ліквідація) об`єднань громад ян за поданням реєструючого органу або прокурора, здійсн юється за рішенням суду у раз і продовження протиправної д іяльності після накладення с тягнень передбачених вищезг аданим законом.
На думку колегії суддів, суд ом 1-ї інстанції обґрунтовано до приймались до уваги тверд ження представників відпові дача стосовно того, що на прот язі майже 10 років ОРСЗС здійсн ювала законну діяльність з п осиланням на відсутність зап ису в ЄДР щодо припинення дія льності останньої.
У 2004 році набрав чинності Зак он України «Про державну реє страцію юридичних осіб та фі зичних осіб-підприємців», як им з метою забезпечення орга нів державної влади, а також у часників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців створено Єди ний державний реєстр.
Судом 1-ї інстанції вірно вс тановлено, що у зв'язку з тим , що рішення Арбітражного суд у Одеської області про лікві дацію ОРСЗС своєчасно не над ходило до відділу державних реєстраторів, а також те, що ке рівник ОРСЗС у 2006 році звернув ся з реєстраційною карткою т а оригіналами нотаріально за свідчених правовстановлюва льних документів до державно го реєстратора, підстав для в ідмови в проведенні 17.11.2005 року д ержавної реєстрації змін до установчих документів підпр иємства, заснованого на влас ності об'єднання громадян « Центр незалежних споживчих е кспертиз»ОРСЗС не було та ли ше 07.11.2008 року до Єдиного державн ого реєстру України державни м реєстратором було внесено запис щодо рішення суду про п рипинення юридичної особи ОР СЗС.
Відповідно до п. 13 Положення про порядок легалізації об' єднань громадян, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України №140 від 26.02.1993 року, у разі припинення діяльності об'єднання громадян реєстр уючий орган приймає рішення про скасування запису в Реєс трі об'єднання громадян.
Частиною 3 статті 32 вищезазн аченого Закону встановлено, що про примусовий розпуск (лі квідацію) об'єднання громадя н реєструючий орган протягом п'ятнадцяти днів після набра ння рішенням суду законної с или повідомляє у засобах мас ової інформації.
Судом 1-ї інстанції також ві рно встановлено, що Управлін ням юстиції в Одеській облас ті було внесено запис до реєс тру об'єднань громадян про ліквідацію ОРСЗС, окрім того листом № 06-3261 від 16.11.1999 року Управ ління юстиції в Одеській обл асті просило опубліковувати оголошення про примусовий р озпуск ліквідацію ОРСЗС, у зв 'язку з набранням рішенням Арбітражного суду Одеської о бласті від 19.03.1999 року законної с или та, як вірно встановлено с удом 1-ї інстанції, відповідн і зміни в складі керівництва ОРСЗС відбулися після прийн яття рішення, а на момент вине сення попереджень ОРСЗС з на данням строку для усунення в иявлених в ході перевірок по рушень, порушення так і не бул и усунуті.
На думку колегії суддів, суд 1-ї інстанції прийшов до обґру нтованого висновку, а саме: що ОРСЗС допущені грубі і систе матичні порушення законодав ства з продовженням протипра вної діяльності, не зважаючи на вимоги позивача про її при пинення, що є порушенням Зако ну України «Про об'єднання громадян». Доказів про усуне ння всіх порушень, виявлених під час проведення перевіро к, відповідачем не було надан о.
Відповідно ч. 2 ст. 32 Закону Ук раїни «Про об'єднання грома дян», суд одночасно вирішує п итання про припинення випуск у друкованого засобу масової інформації об'єднання грома дян, яке примусово розпускає ться.
Судом 1-ї інстанції, проанал ізувавши положення діючого з аконодавства, обґрунтованог о дійшов висновку про необхі дність вийти за межі позовни х вимог та з урахуванням прип исів ч. 2 ст. 32 цього ж Закону при пинити випуск друкованого за собу масової інформації Одес ької регіональної спілки зах исту споживачів - редакцію г азети «Ектос»та підприємств а, заснованого на власності о б'єднання громадян «Центр н езалежних споживчих експерт из».
З огляду на вищевказане кол егія суддів вважає, що суд 1-ї і нстанції правильно встанови в обставини справи та ухвали в зазначену постанову з доде ржанням норм матеріального т а процесуального права. Підс тав для скасування або зміни вказаної постанови колегія суддів не вбачає, а доводи апе ляційних скарг суттєвими не являються та висновків суду 1-ї інстанції не спростовують .
Керуючись ч. 1 ст. 195, п.1 ч.1 ст. 198, ст. 200 та п.1 ч.1 ст. 205 КАС України, к олегія суддів -
ухвалила:
Апеляційні скарги Одес ької регіональної спілки зах исту споживачів, підприємств а, заснованого на власності о б'єднання громадян «Центр н езалежних споживчих експерт из»Одеської регіональної сп ілки захисту споживачів та р едакції газети «Ектос» - зал ишити без задоволення.
Постанову Одеського окруж ного адміністративного суду від 18 лютого 2011 року по адмініс тративній справі за позовом Головного управління юстиці ї в Одеській області до Одесь кої регіональної спілки захи сту споживачів, за участю тре тіх осіб, що не заявляють само стійних вимог на предмет спо ру на стороні відповідача пі дприємства, заснованого на в ласності об'єднання громад ян «Центр незалежних споживч их експертиз»Одеської регіо нальної спілки захисту спожи вачів та редакції газети «Ек тос»про примусовий розпуск ( ліквідацію) - залишити без з мін.
Ухвала апеляційного суду н абирає чинності негайно післ я її проголошення, але може бу ти оскаржена в касаційному п орядку до Вищого адміністрат ивного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішен ням апеляційного суду.
Головуючий: /підпис/ Ю.В. Яковлев
Суддя: /підпис/ С.І. Жук
Суддя: /підпис/ Д.В. Запорожан
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2011 |
Оприлюднено | 20.06.2011 |
Номер документу | 16200161 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Яковлев Ю.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні