Ухвала
від 14.06.2011 по справі 2а-2565/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2011 р. Справа № 62114/09/9104

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі:

головуючого-судді: Сапіги В.П.,

суддів: Онишкевича Т.В., Попка Я.С.

розглянувши в порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу управлін ня Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарпа тської області на постанову Тячівського районного суду Закарпатської області від 03. 06.2009 року по справі за позовом ОСОБА_1 до управління Пенсі йного фонду України в Тячівс ькому районі Закарпатської о бласті про зобов' язання по нарахуванню недоплаченої що місячної державної соціальн ої допомоги,-

В С Т А Н О В И Л А :

14.05.2009 року ОСОБА_1 звернула ся в суд першої інстанції з ад міністративним позовом до уп равління Пенсійного фонду Ук раїни в Тячівському районі З акарпатської області про ви знання поважною причину проп уску та продовжити строк зве рнення до суду, зобов' язанн я відповідача нарахувати їй як дитині війни щомісячну де ржавну допомогу у розмірі 30% м інімальної пенсії по віку та забезпечити її виплату за пе ріод 2006, 2007, 2008 років в сумі 4471,20 грн.

Постановою Тячівсько го районного суду Закарпатсь кої області від 03.06.2009 року позо вні вимоги задоволено частко во, зобов'язано управління Пе нсійного фонду України в Тяч івському районі Закарпатськ ої області провести перерах унок та виплату недоплаченог о підвищення пенсії ОСОБА_1 у розмірі 30% мінімальної пен сії за віком, відповідно до ст . 6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни» з ура хуванням виплачених сум, поч инаючи з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року та з 22.05.2008 року по 31.12.2008 року. Врешті п озову відмовлено.

Не погодившись з таки м рішенням суду першої інста нції управління Пенсійного ф онду України в Тячівському р айоні Закарпатської області оскаржило його в апеляційно му порядку вважає постанову суду прийнятою з порушенням норм матеріального права.

В апеляційній скарзі вказу є, що Законом України «Про соц іальний захист дітей війни», не визначено на законодавчо му рівні за рахунок яких кошт ів і джерел, в якому порядку, я ким чином обчислювати вказан ий розмір. Законодавством не прийнято жодного нормативно го акту на виконання вказани х вимог Закону, не визначено н а законодавчому рівні які ор гани повинні виплачувати під вищення пенсії, за рахунок як их коштів і джерел, в якому пор ядку, яким чином обчислювати вказаний розмір. Тому просит ь постанову суду першої інст анції скасувати та прийняти нову постанову, якою відмови ти позивачу у задоволенні по зовних вимог в повному обсяз і.

Сторони в судове засідання не прибули, про дату, час і міс це апеляційного розгляду бул и повідомлені належним чином , а тому, колегія суддів, у відп овідності до ч.1 п.2 ст.197 КАС Укра їни, вважає за можливе розгля дати справу у порядку письмо вого провадження.

Заслухавши суддю доповіда ча, вивчивши матеріали справ и та обговоривши доводи апел яційної скарги, колегія судд ів вважає, що апеляційну скар гу слід задоволити частково з наступних підстав.

Судом першої інс танції встановлено, що позив ач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1 , є дитиною війни, а відтак має право на встановлене ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» підвищенн я до пенсії.

Що стосується нараху вання підвищення до пенсії з а 2006 рік, то п.17 ст.77 Закону Україн и «Про Державний бюджет Укра їни на 2006 рік» зупинено дію ст.6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни». Зако ном України «Про внесення зм ін до Закону України «Про Дер жавний бюджет України на 2006 рі к» від 19.01.2006 року, який набрав чи нності 02.04.2006 року, п.17 ст.77 виключе но. Однак ст. 110 даного Закону вс тановлено, що пільги дітям ві йни, передбачені ст.6 Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» запроваджуютьс я поетапно, за результатами в иконання бюджету у першому п івріччі, у порядку, визначено му Кабінетом Міністрів Украї ни за погодженням з Комітето м Верховної ради України з пи тань бюджету. Враховуючи те, щ о Кабінет Міністрів України за погодженням з Комітетом В ерховної ради України з пита нь бюджету не приймав жодних нормативно-правових актів з а результатами виконання бюд жету у першому півріччі 2006 рок у, не був визначений порядок п роведення таких виплат, а так ож те, що зазначена норма не бу ла визнана у встановленому п орядку неконституційною, отж е, підлягала виконанню. Суд пе ршої інстанції правомірно ві дмовив у задоволенні позову в частині виплати позивачу п ідвищення до пенсії за 2006 рік.

Задовольняючи частково по зовні вимоги позивача, суд пе ршої інстанції правомірно ви ходив з того, що останній має п раво на підвищення до пенсії на 30% мінімальної пенсії за ві ком відповідно до вимог ст. 6 З акону України «Про соціальни й захист дітей війни», оскіль ки рішеннями Конституційног о Суду України від 09.07.2007 року №6-р п/2007 та від 22 травня 2008 року № 10-рп/2 008 було визнано неконституцій ними окремі положення Законі в України про Державний бюдж ет України на 2007-2008 роки, якими б уло зупинено і обмежено прав о на отримання спірних допла т, а саме зупинено дію ст.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни». Тобто ріш ення Конституційного Суду Ук раїни від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 та ві д 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 мають п ерспективну дію та преюдиціа льне значення для судів зага льної юрисдикції при розгляд і ними позовів у зв'язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними та є об ов'язковим до виконання на те риторії України, є остаточни ми і не можуть бути оскаржені .

Колегія суддів погоджуєть ся з висновком суду першої ін станції щодо нарахування та виплати на користь позивача невиплаченого підвищення до пенсії з 09.07.2007 року та з 22.05.2008 року , оскільки ч.2 ст.152 Конституції України передбачено, що зако ни, інші правові акти або їх ок ремі положення, що визнані не конституційними, втрачають ч инність з дня ухвалення Конс титуційним Судом України ріш ення про їх неконституційніс ть.

У відповідності до ч.2 ст.99 КА С України для звернення до ад міністративного суду за захи стом прав, свобод та інтересі в особи встановлюється річни й строк, який, якщо не встановл ено інше, обчислюється з дня, к оли особа дізналась або пови нна була дізнатись про поруш ення своїх прав, свобод чи інт ересів. Відповідно до ч.1 ст.100 К АС України пропущення строку звернення до адміністративн ого суду є підставою для відм ови у задоволенні адміністра тивного позову за умови, якщо на цьому наполягає одна із ст орін.

Колегія суддів вважа є за необхідне зазначити, що с удом першої інстанції не вра ховано ту обставину, що позив ач пропустила строк зверненн я до суду, оскільки звернулас я з позовом лише 14.05.2009 року, а від повідачем заявлено клопотан ня про застосування річного строку звернення до суду.

Відтак колегія суддів прих одить до висновку про необхі дність застосування строку з вернення до суду, визначеног о ст.99 КАС України, оскільки та кий позивачем пропущено без поважних причин та про відмо ву в задоволенні позову в час тині виплати позивачу підвищ ення до пенсії за 2007 рік та задо волення позовних вимог позив ача в частині визнання дій УП Ф України в Тячівському райо ні Закарпатської області неп равомірними та зобов'язання управління Пенсійного фонду України в Тячівському район і Закарпатської області про вести нарахування та виплату на його користь підвищення д о пенсії за період з 22.05.2008р. по 31.12. 2008р.

Положення ч.3 ст.28 Закону Укра їни «Про загальнообов»язков е державне пенсійне страхува ння», на думку колегії суддів не є перешкодою для застосув ання даної величини (мінімал ьного розміру пенсії за віко м) до обрахування інших пенсі й чи доплат пов»язаних з міні мальною пенсією за віком, оск ільки чинним законодавством не встановлено іншого крім п ередбаченого ч.1 цієї статті м інімального розміру пенсії з а віком.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивачу здійснює Пе нсійний фонд України в особі управління Пенсійного фонду України в Тячівському район і Закарпатської області , обо в' язок щодо нарахування і в иплати спірної допомоги прав ильно покладено на відповіда ча у справі.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивачу у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.

Колегія суддів також зверт ає увагу, що відсутність бюдж етного фінансування на випла ту, передбаченого Законом Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії, не може бути причиною н евиконання відповідним суб' єктом владних повноважень по кладених на нього зобов' яза нь, оскільки реалізація особ ою права, що пов' язане з отри манням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спі рних правовідносин норматив но-правових актах національн ого законодавства, не може бу ти поставлена у залежність в ід бюджетних асигнувань (ріш ення Європейського суду з пр ав людини у справі «Кечко про ти України»).

Враховуючи вищенаведене, к олегія суддів приходить до п ереконання про порушення суд ом першої інстанції норм мат еріального та процесуальног о права, неповноту з' ясуван ня ним обставин, які мають зна чення для справи та невідпов ідність його висновків дійсн им обставинам справи, що приз вело до неправильного виріше ння спору по суті. Відтак, оска ржувана постанова підлягає с касуванню з прийняттям нової , якою позовні вимоги слід зад овольнити частково.

Керуючись ст. 160, ст. 195, ч. 1 ст. 197, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ст.205, ст.207, ст . 254 КАС України, колегія суддів ,-

П О С Т А Н О В И Л А :

апеляційну скаргу управлі ння Пенсійного фонду України в Тячівському районі Закарп атської області задоволити частково, скасувати постанов у Тячівського районного суду Закарпатської області від 03 .06.2009р. по справі № 2а-2565/09, прийняти нову постанову.

Позов ОСОБА_1 задоволит и частково.

Визнати неправомірними ді ї управління Пенсійного фонд у України в Тячівському райо ні Закарпатської області щод о невиплати на користь ОСОБ А_1 підвищення до пенсії як д итині війни.

Зобов' язати управління П енсійного фонду України в Тя чівському районі Закарпатсь кої області нарахувати та ви платити на користь ОСОБА_1 підвищення до пенсії у розмі рі 30 % мінімальної пенсії за ві ком, передбаченої ст. 6 ЗУ «Про соціальний захист дітей вій ни», за період з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року з врахуванн ям ч. 1 ст. 28 ЗУ «Про загальнообо в' язкове державне пенсійне страхування» та виплачених сум.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова набирає законно ї сили через п'ять днів після н аправлення її копії особам, щ о беруть участь у справі, та мо же бути оскаржена до ВАС Укра їни протягом двадцяти днів ш ляхом подання касаційної ска рги безпосередньо до суду ка саційної інстанції.

Головуючий суддя : В.П.Сапіга

Судді: Т.В.Онишкевич

Я.С.Попко

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.06.2011
Оприлюднено20.06.2011
Номер документу16206396
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2565/09

Ухвала від 16.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Шолох З. Л.

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 01.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Постанова від 24.09.2009

Адміністративне

Шевченківський районний суд міста Києва

Голік Н.О.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні