Ухвала
від 11.07.2011 по справі 2а-2565/09
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙН ИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

11 липня 2011 р. Справа № 751/10

Колегія суддів Льві вського апеляційного адміні стративного суду в складі :

судді-доповідача - Бога ченка С.І.,

суддів - Ніколіна В.В., Люба шевського В. П.,

розглянувши у порядку пись мового провадження в м. Львов і апеляційну скаргу Управлін ня Пенсійного фонду України у Галицькому районі Івано-Фр анківської області на постан ову Галицького районного суд у Івано-Франківської області від 06 квітня 2009 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсі йного фонду України у Галиць кому районі Івано-Франківськ ої області про зобов' язання нарахувати щомісячну держав ну соціальну допомогу «Дітям війни»,-

В С Т А Н О В И Л А :

11 березня 2009 року ОСОБА_2 з вернувся до суду з вищевказа ним адміністративним позово м до Управління Пенсійного ф онду України у Галицькому ра йоні Івано-Франківської обла сті про стягнення недоплачен ої щомісячної державної допо моги «Дітям війни» за період з січня 2006 року по грудень 2008 ро ку та в подальшому, посилаючи сь на те, що він є дитиною війн и і має право на пільги, передб ачені Законом України «Про с оціальний захист дітей війни », окрім того посилаючись на с т.6 цього Закону, вказує, що діт ям війни пенсії або щомісячн е довічне утримання чи держа вна соціальна допомога, що ви плачується замість пенсії, п ідвищується на 30% мінімальної пенсії за віком.

Постановою Галицького рай онного суду Івано-Франківськ ої області від 06 квітня 2009 року у справі №2а-2565/09 заявлений позо в задоволено частково. Зобов ' язано Управління Пенсійно го фонду України у Галицьком у районі Івано-Франківської області нарахувати та виплат ити на користь ОСОБА_2 під вищення до пенсії як дитині в ійни на 30% мінімальної пенсії за віком за 2007 - 2008 роки.

Не погодившись із винесени м рішенням, його оскаржило Уп равління Пенсійного фонду Ук раїни у Галицькому районі Ів ано-Франківської області пок ликаючись на порушення судом норм матеріального права, пр осить скасувати постанову су ду першої інстанції і винест и нову постанову, якою в задов оленні позовних вимог відмов ити. Апелянт вказує на те, що з аконодавством не прийнято жо дного нормативного акту на в иконання вказаних вимог Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни» від 18 листо пада 2004 року №2195-IV, не визначено н а законодавчому рівні за рах унок яких коштів і джерел, в як ому порядку, яким чином обчис лювати вказаний розмір. Окрі м того, скаржник посилається на те, що відповідно до ст.7 Зак ону №2195-IV передбачається, що фі нансове забезпечення держав них соціальних гарантій, пер едбачених цим Законом, здійс нюється за рахунок коштів Де ржавного бюджету України. Ро зпорядником Державних кошті в України відповідно до Зако ну України «Про державний бю джет України на 2007 та 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України» є Міністерство фінансів Украї ни та Державне казначейство України.

Особи, що беруть участь у сп раві, в судове засідання для р озгляду апеляційної скарги н е прибули, про дату, час та міс це розгляду справи були пові домлені належним чином, клоп отань від осіб, які беруть уча сть у справі, про розгляд спра ви за їх участю не поступало, а тому колегія суддів, у відпов ідності до ч. 1 ст. 197 КАС України , вважає за можливе розглянут и справу в порядку письмовог о провадження за наявними у с праві матеріалами, оскільки таку може бути вирішено на ос нові наявних у ній доказів. Пе ревіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги у їх сукупності, колегія судді в приходить до переконання, щ о апеляційна скарга задоволе нню підлягає частково.

Задовольняючи частково по зовні вимоги позивачу по спр аві, суд виходив з того, що поз ивач належить до категорії г ромадян, на яких поширюється державні соціальні гарантії дітям війни, а тому має право на встановлене ст.6 Закону Укр аїни «Про соціальний захист дітей війни» підвищення до п енсії.

Безспірно встановлено, що ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1, є ди тиною війни та відповідно до ст.6 Закону України «Про соціа льний захист дітей війни», у р едакції, що була чинною на час виникнення спірних правовід носин та вирішення даного пу блічно-правового спору судом , мав право на отримання підви щення виплачуваної йому пенс ії Управлінням Пенсійного фо нду України у Галицькому рай оні Івано-Франківської облас ті за віком.

Згідно із п.17 ст.77 Закону Укра їни "Про Державний бюджет Укр аїни на 2006 рік" від 20 грудня 2005 рок у дію ст.6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни " було зупинено на 2006 рік. Закон ом України "Про внесення змін до Закону України "Про Держав ний бюджет України на 2006 рік" ві д 19 січня 2006 року виключено п.17 с т.77, а ст.110 Закону викладена у но вій редакції, відповідно до я кої пільги дітям війни, перед бачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей вій ни", запроваджуються у 2006 році п оетапно, за результатами вик онання бюджету у першому пів річчі, у порядку визначеному Кабінетом Міністрів України за погодженням з Комітетом В ерховної Ради України з пита нь бюджету. Оскільки чинним з аконодавством України не бул о визначено порядку нарахува ння та виплати у 2006 році щоміся чної державної соціальної до помоги відповідно до ст.6 Зако ну України "Про соціальний за хист дітей війни", а Конституц ійний Суд України не приймав рішень щодо неконституційно сті Закону України "Про Держа вний бюджет України на 2006 рік" в ід 20 грудня 2005 року (з наступним и змінами та доповненнями) по вністю чи в його окремих част инах, тому суд приходить до ви сновку про відсутність право вих підстав для задоволення позовних вимог про зобов' яз ання відповідача провести на рахування та виплату позивач у державної соціальної допом оги як дитині війни за 2006 рік.

Законом України «Про держа вний бюджет України на 2007 рік» зупинено надане ст. 6 Закону п раво дітей війни на нарахува ння та виплату підвищення 30 % д о пенсії. 09 липня 2007 року окремі положення Закону України «П ро державний бюджет в Україн і на 2007 рік» визнано неконстит уційними тим самим відновлен о дію ст. 6 Закону, яка тривала д о 31 грудня 2007 року, оскільки 01 сі чня 2008 року ст. 6 Закону викладе но в іншій редакції, згідно як ої дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закон у України «Про статус ветер анів війни, гарантії їх соц іального захисту») до пенсі ї або щомісячного довічног о грошового утримання чи д ержавної соціальної допом оги, що виплачується заміс ть пенсії, виплачується під вищення у розмірі надбавки, в становленої для учасників ві йни. Ветеранам війни, які маю ть право на отримання підвищ ення до пенсії або щомісячн ого довічного грошового утри мання чи державної соціально ї допомоги, що виплачується з амість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону Укр аїни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту» дане підвищення провадиться за їх вибором зг ідно з одним із законів. Проте , рішенням Конституційного с уду України від 22 травня 2008 рок у вказані зміни ст. 6 Закону ви знано неконституційними, ост анні втратили свою чинність з дня ухвалення Конституційн им Судом вказаного рішення, я ке також містить вказівку пр о преюдиціальне значення цьо го рішення для судів загальн ої юрисдикції при розгляді н ими позовів у зв' язку з прав овідносинами, які виникли вн аслідок дії положень статей зазначених законів, що визна ні неконституційними. Таким чином з 22 травня 2008 року позовн і вимоги щодо нарахування та виплати підвищення до пенсі ї як дітям війни підлягають д о задоволення.

Відповідно до ч.1 ст.28 Закон у України « Про загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування» мінімальний роз мір пенсії за віком за наявно сті у чоловіків 25, а у жінок - 20 ро ків страхового стажу встанов люється у розмірі прожитково го мінімуму для осіб, які втра тили працездатність, визначе ного законом. За кожний повни й рік страхового стажу понад 25 років чоловікам і 20 років жін кам пенсія за віком збільшує ться на 1 відсоток розміру пен сії, обчисленої відповідно д о статті 27 цього Закону, але не більше ніж на 1 відсоток мінім ального розміру пенсії за ві ком, зазначеного в абзаці пер шому цієї частини. У частині д ругій цієї статті вказано, що за наявності страхового ста жу меншої тривалості, ніж пер едбачено частиною першою ціє ї статті, пенсія за віком вста новлюється в розмірі, пропор ційному наявному страховому стажу, виходячи з мінімально го розміру пенсії за віком.

Положення ч.3 ст.28 Закону Ук раїни "Про загальнообов'язко ве державне пенсійне страхув ання", на думку колегії суддів не є перешкодою для застосув ання даної величини (мінімал ьного розміру пенсії за віко м) до обрахування інших пенсі й чи доплат пов'язаних з мінім альною пенсією за віком, оскі льки чинним законодавством н е встановлено іншого крім пе редбаченого ч.1 цієї статті мі німального розміру пенсії за віком.

За таких обставин, колег ія суддів приходить до перек онання про підставність позо вних вимог ОСОБА_2 щодо на рахування та виплати підвище ння до пенсії як дитині війни за період з 09 липня 2007 року по 31 г рудня 2007 року та з 22 травня 2008 рок у.

Оскільки функції з признач ення, нарахування та виплати пенсії позивача здійснює Пе нсійний фонд України в особі Управління Пенсійного фонду України у Галицькому районі Івано-Франківської області, відповідний обов' язок слід покласти на відповідача у сп раві.

Достатніх правових підста в чи застережень щодо неможл ивості підвищення пенсії поз ивача у передбаченому ст.6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни» розмірі колегія суддів не вбачає.

Покликання апелянта на від сутність бюджетного фінансу вання передбачених Законом У країни «Про соціальний захис т дітей війни» доплат до пенс ії як на причину невиконання покладених на нього зобов' язань до уваги не приймаютьс я, оскільки реалізація особо ю права, що пов' язане з отрим анням бюджетних коштів, яке б азується на спеціальних та ч инних на час виникнення спір них правовідносин нормативн о-правових актах національно го законодавства, не може бут и поставлена у залежність ві д бюджетних асигнувань.

Відповідно до ст. 202 Кодексу а дміністративного судочинст ва України підставами для ск асування судом апеляційної і нстанції постанови або ухвал и суду першої інстанції та ух валення нового рішення є неп овне з' ясування судом обста вин, що мають значення для спр ави; недоведеність обставин, що мають значення для справи , які суд першої інстанції вва жає встановленими; невідпові дність висновків суду обстав инам справи; порушення норм м атеріального або процесуаль ного права, що призвело до неп равильного вирішення справи або питання.

З огляду на викладене, оскіл ьки постанова суду першої ін станції винесена з порушення м норм матеріального права, щ о призвело до неправильного вирішення справи, то апеляці йна скарга підлягає до частк ового задоволення, а оскаржу вану постанову слід скасуват и та прийняти нову постанову .

Керуючись ст. ст. 158-163, 195, ст. 197, п. 3 ч. 1 ст. 198, ст. 202, ч. 2 ст. 205, ст. 207, ст.254 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А :

Апеляційну скаргу Управлі ння Пенсійного фонду України у Галицькому районі Івано-Фр анківської області - задово лити частково, а постанову Га лицького районного суду Іван о-Франківської області від 06 к вітня 2009 року у справі №2а-2565/09 - скасувати, та прийняти нову, я кою позов задоволити частков о, зобов' язати Управління П енсійного фонду України у Га лицькому районі Івано-Франкі вської області нарахувати та виплатити підвищення до пен сії в розмірі 30% мінімальної п енсії за віком на користь О СОБА_2 за період з 09 липня 2007 ро ку по 31 грудня 2007 року та почина ючи з 22 травня 2008 року із врахув анням ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війн и" та ст. 28 Закону України "Про з агальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та вип лачених сум.

В задоволенні решти позовн их вимог відмовити.

Постанова апеляційного ад міністративного суду набира є законної сили через п' ять днів після направлення її ко пій особам, які беруть участь у справі та може бути оскарже на до касаційної інстанції п ротягом двадцяти днів після набрання нею законної сили.

Головуючий суддя С.І. Богаченко

Суддя В.В. Ніколін

Суддя В.П. Любашевський

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.07.2011
Оприлюднено18.07.2011
Номер документу16945953
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2565/09

Ухвала від 16.08.2010

Цивільне

Апеляційний суд Миколаївської області

Шолох З. Л.

Ухвала від 01.06.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

Ухвала від 01.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ліщинський А.М.

Ухвала від 11.07.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Ухвала від 14.06.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Сапіга В.П.

Ухвала від 07.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Пліш М.А.

Ухвала від 11.04.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Богаченко С.І.

Постанова від 24.09.2009

Адміністративне

Шевченківський районний суд міста Києва

Голік Н.О.

Ухвала від 18.03.2010

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Обрізко І.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні