Справа №2-а-2490/08
Справа №2-а-2490/08
П О С Т А Н О В А
іменем України
26 лютого 2008 року Харківський окружний
адміністративний суд
у складі: головуючого - судді Ральченка І.М.
при секретарі Спіріній О.С.
розглянув у відкритому судовому засіданні у порядку письмового провадження
адміністративну справу за позовом ОСОБА_1до управління праці та соціального
захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської
області про стягнення щорічної допомоги,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернувся до суду із зазначеним позовом до УПСЗН Шевченківської РДА
у якому вказав, що він є потерпілим від
наслідків аварії на ЧАЕС, який був евакуйований із зони відчуження у
1986 році та віднесений до 2 категорії, а тому відповідачем йому повинна
виплачуватися щорічна допомога на оздоровлення у розмірі трьох мінімальних
заробітних плат, згідно ч.4 ст. 48 Закону „Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”. Оскільки у
передбаченому законом розмірі допомога виплачена не була ОСОБА_1 просив
стягнути суму щорічної допомоги за період 2004-2007 рік у розмірі 4091 грн. 30
коп.
Відповідач
позов визнав частково, зазначив, що визнає позовні вимоги в частині
заборгованості зі сплати щорічної допомоги позивачу за 2004 рік у розмірі 695
грн. 30 коп. та за 2005 рік у розмірі 771 грн. 00 коп. Просив відмовити
позивачу в задоволенні позовних вимог в частині виплат щорічної допомоги на
оздоровлення за 2006 та 2007 роки, надав суду письмові заперечення в яких вказав,
що позивач не має право на щорічну допомогу на оздоровлення в розмірі трьох
мінімальних заробітних плат за 2006 та 2007 роки у зв'язку з зупиненням дії ч.4
ст. 48 Закону України „Про статус та соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” в частині виплати компенсацій
і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати згідно із
Законом України № 489-V від 19.12.2006 року та Законом України № 3235-1V від 20.12.2005 року. Сума щорічної допомоги, яка була виплачена
позивачу за 2006 та 2007 рік в розмірі 75 гривень встановлена відповідно до
постанови КМУ від 12 липня 2005 року № 562 „Про щорічну допомогу на
оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”
та виплачена у відповідності до чинних нормативно-правових актів, з урахуванням
положень ст.. 62 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”. Крім того зазначив, що згідно
ст. 23. Бюджетного кодексу будь-які бюджетні зобов'язання та платежі з бюджету
можна здійснювати лише за наявності відповідного бюджетного призначення.
Бюджетні призначення встановлюються законом про Державний бюджет України чи
рішенням про місцевий бюджет у порядку, визначеному цим Кодексом. За бюджетною
програмою КПКВ 2501250 "Компенсація за шкоду, заподіяну здоров'ю, та
допомоги на оздоровлення, у разі звільнення з роботи громадян, які постраждали
в наслідок Чорнобильської катастрофи" головним розпорядником бюджетних
коштів є Головне управління праці та соціального захисту населення Харківської
Обласної державної адміністрації. Управління праці та соціального захисту
населення Шевченківської районної державної адміністрації є розпорядником
бюджетних коштів нижчого рівня, і керуючись п.п. 5 та 6 ст.51 Бюджетного
кодексу України, управління праці та соціального захисту населення
Шевченківської райдержадміністрації має право брати бюджетні зобов'язання та
провадити видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених
кошторисами. Будь-які зобов'язання, взяті фізичними та юридичними особами за
коштами Державного бюджету України без відповідних бюджетних асигнувань або ж з
перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний
бюджет України, не вважаються бюджетними зобов'язаннями. Витрати державного
бюджету на покриття таких зобов'язань не можуть здійснюватися. Управління праці
та соціального захисту населення Шевченківської райдержадміністрації не має
повноважень встановлювати розміри державних соціальних.
У судове засідання представники
сторін не з'явилися, у письмових заявах на адресу суду просили розглядати
справу без їх участі.
Дослідивши матеріали справи судом встановлено.
ОСОБА_1 має статус потерпілого внаслідок Чорнобильської катастрофи, який
був евакуйований із зони відчуження у 1986 році, віднесений до 2 категорії, що
підтверджується посвідченням № НОМЕР_1 від 26.01.1994 року та відповідачем не
заперечується.
Відповідно до ч.4 ст. 48 Закону „Про статус і соціальний захист громадян,
які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” потерпілим внаслідок
Чорнобильської катастрофи, які були евакуйовані із зони відчуження у 1986 році
та віднесені до 2 категорії, виплачується щорічна допомога на оздоровлення у
розмірі трьох мінімальних заробітних плат.
Позовні вимоги в частині виплати
позивачу щорічної допомоги на оздоровлення в розмірі трьох мінімальних
заробітних плат за 2004 рік у розмірі 695,30 грн. відповідачем не заперечуються
та підлягають задоволенню у судовому порядку.
Відповідач у своїх запереченнях зазначає, що визнає право на отримання
позивачем щорічної допомоги на оздоровлення за 2005 рік у розмірі трьох
мінімальних заробітних плат, а саме 771,00 грн. Проте, розрахунок відповідача є
помилковим, оскільки позивач отримав
допомогу за 2005 рік у розмірі 75 грн. 12.10.2005 року.
Згідно ст. частина 7 статті 48 Закону України № 796-ХІІ „Про статус і соціальний захист
громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” розмір
мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати.
Згідно Закону України „Про Державний бюджет України на 2005 рік” з 1 січня
2005 року розмір мінімальної заробітної плати становив 262 гривні на місяць, з
1 квітня 2005 року - 290 гривень, з 1 липня 2005 року - 310 гривень, з 1
вересня -332 гривні.
Таким
чином, відповідач помилково визначає суму заборгованості перед позивачем у
розмірі 771,00 грн., розрахунок щорічної допомоги, яку повинен був отримати
позивач за 2005 рік на момент її виплати
становить: 332Х3= 966 грн. Стягненню підлягає сума з відрахуванням фактично отриманої:
966-75= 891 грн.
Позов в частині стягнення одноразової щорічної допомоги за 2006 рік не
підлягає задоволенню, оскільки ч.4 ст. 48 Закону „Про статус і соціальний
захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” була
зупинена на 2006 рік згідно із Законом України від 20.12.2005 р. N 3235-IV.
Пунктом
1 Постанови КМ України від 12 липня 2005 р. N 562 „Про щорічну допомогу на
оздоровлення громадянам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи”
встановлено розмір щорічної допомоги на оздоровлення для зазначеної категорії
громадян - 75 гривень.
Таким
чином, виплачена позивачу у 2006 році одноразова допомога на оздоровлення у
розмірі 75 грн. відповідає законодавству, яке регулювало спірні правовідносини.
На
2007 рік дія ч.4 ст. 48 Закону „Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” в частині виплати компенсацій
і допомог у розмірах відповідно до мінімальної заробітної плати була зупинена
пунктом 30 статті 71 Закону України „Про державний бюджет на 2007 рік” від
19.12.2006 р. N 489-V.
Однак,
рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 р. N 6-рп/2007
вищезазначена норма Закону України „Про державний бюджет на 2007 рік” була
визнана неконституційною.
Фактично позивач отримав щорічну допомогу за 2007 рік 14.11.2007 року у
розмірі 75 грн., тобто відповідачем неправомірно не була застосована ч.4 ст. 48
Закону „Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок
Чорнобильської катастрофи”, яка мала застосовуватися до спірних правовідносин.
Виходячи з викладеного, суд вважає, що позивач має право на отримання
щорічної допомоги на оздоровлення за 2007 рік відповідно до абзацу 4 частини 4
статті 48 Закону № 796-ХІІ у розмірі трьох мінімальних заробітних плат. При
цьому, розмір мінімальної заробітної плати визначається на момент виплати
(частина 7 статті 48 Закону № 796-ХІІ).
Станом на 14.11.2007 року щорічна допомога на оздоровлення позивачу була
виплачена у розмірі 75 грн., що підтверджується листом УПСЗН Шевченківської РДА
від 20.02.2008 року №06\285.
Згідно ст. 76 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рік” з 1
січня 2007 року розмір мінімальної заробітної плати становив 400 гривень на
місяць, з 1 квітня 2007 року - 420 гривень, з 1 липня 2007 року - 440 гривень.,
з 1 жовтня 2007 року -460 гривень.
Таким
чином, розрахунок щорічної допомоги за 2007 рік на момент її виплати становить:
460Х3=1380 грн. Стягненню підлягає сума з відрахуванням фактично отриманої:
1380-75= 1305 грн.
На
користь позивача підлягає стягненню щорічна допомога за 2004 рік у розмірі 695,30 грн., за 2005 рік в
розмірі 891,00 грн., за 2007 рік у розмірі 1305 грн.
Зазначена сума щорічної допомоги підлягає стягненню з відповідача
управління праці та соціального захисту населення Шевченківської РДА, оскільки
ч.5 ст. 48 Закону України „Про статус і соціальний захист громадян, які
постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” обов'язок виплати щорічної
допомоги на оздоровлення громадянам покладений на органи соціального захисту населення
за місцем проживання громадян.
Виходячи з викладеного, позов підлягає задоволенню частково.
На
підставі викладеного, керуючись ст.ст.
4, 7, 8, 11, 86, 94, 104, 159, 160 - 163 КАС України, суд -
П О С Т А Н О В И
В :
Позов
задовольнити частково.
Стягнути
з управління праці та соціального захисту населення Шевченківської районної
державної адміністрації Харківської області на користь ОСОБА_1щорічну допомогу
на оздоровлення за 2004, 2005, 2007 роки у сумі 2891 (дві тисячі вісімсот
дев'яносто одну) гривні 30 коп.
У
задоволенні позову в частині стягнення з управління праці та соціального
захисту населення Шевченківської районної державної адміністрації Харківської
області на користь ОСОБА_1щорічної допомоги на оздоровлення за 2006 рік у
розмірі 1200(тисячу двісті) гривні 00 коп. - відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву
про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк,
постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не
скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського
апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний
суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня складання постанови у повному обсязі
заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів
апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції або в порядку
ч. 5 ст. 186 КАС України.
Повний текст постанови виготовлений 03 березня 2008 року.
Суддя
(підпис)
Постанова
не набрала законної сили. З оригіналом згідно.
Суддя
І.М. Ральченко
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.02.2008 |
Оприлюднено | 26.05.2008 |
Номер документу | 1623392 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Кононенко О.В.
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Ральченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні