ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВН ИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИ М
вул. Севастопольська, 43, м . Сімферополь, Автономна Респ убліка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
12 травня 2011 р. (12:31) Справа №2а-15672/10/17/0170
Окружний адміністративн ий суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого су дді Папуші О.В., за участю секр етаря судового засідання Сук оннової Г.В., представника поз ивача - ОСОБА_1, довірені сть від 07.11.10р. № 01, розглянувши у відкритому судовому засідан ні адміністративну справу
за позовом Кримського упр авління з питань банкрутства (Автономна Республіки Крим, м . Севастополь)
до Управління Пенсійного Фонду України в Київському р айоні м. Сімферополя АР Крим
про визнання незаконним та скасування рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністр ативного суду Автономної Рес публіки Крим 06.12.2010 року надійшо в адміністративний позов Кри мського управління з питань банкрутства (Автономна Респу бліки Крим, м. Севастополь) до Управління Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімферополя АР Крим про ви знання незаконним та скасува ння рішення від 25.08.2010 р. № 500 П та в ід 11.11.2010 р. № 1288.
Ухвалою суду від 06.12.11р. відкри то провадження в адміністрат ивній справі та у справі розп очато підготовче провадженн я, запропоновано відповідачу надати суду та в копії позива чу заперечення проти позову та документи на підтвердженн я своїх доводів, які в нього є.
В обґрунтування заявлених вимог, позивач посилається н а необґрунтованість прийнят ого рішення з підстав того, що на час застосування фінансо вих санкцій 25.08.10р. та 11.11.10р. позива ч відповідно до ч. 1 ст. 14 Закону України "Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування" не мав статусу стра хувальника, а тому прийняте р ішення суперечить ч. 9 ст. 106 Зак ону.
30.03.11р. позивачем подано до кан целярії суд заяву про доповн ення до адміністративного по зову про визнання незаконним та скасування рішення, з якої позивач заперечує проти при йнятих рішень з тих підстав, щ о рішення про застосування ф інансових санкцій винесено з порушенням норм чинного зак онодавства, оскільки до ріше ння від 25.08.10р. № 500 П не надано роз рахунку штрафної санкції та в порушення положень пп. 9.3.5 п. 9 .3, п. 9.5 постанови правління ПФУ від 19.12.03р. № 21-1 "Про затвердження Інструкції про порядок обчи слення і сплати страхувальни ками та застрахованими особа ми внесків на загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування до Пенсійного фонду України" не надано акту про ви значене порушення, який був б и підписаний посадовими особ ами органу Пенсійного фонду та страхувальником.
Так за теж саме порушення, я ке було встановлене в рішенн і від 25.08.10р. № 500 П, якщо б воно існ увало та було б допущене пози вачем, відповідачем рішенням від 11.11.00р. № 1288 повторно застосу вало до Управління штрафні с анкції за несвоєчасне поданн я звіту, за яким також в поруше ння пп. 9.3.5 п. 9.3, п. 9.5 Інструкції пр о порядок обчислення і сплат и страхувальниками та застра хованими особами внесків на загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України не надано акту про виявлення по рушення.
З положень п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування" відповідальність п ередбачена за повторне протя гом року вчинення порушення, за що накладаються санкції у розмірі 20 відсотків зазначен их сум та не менш 20 неоподатко вуваних мінімумів доходів гр омадян. Так відповідно до роз рахунку штрафної санкції ріш енням від 11.11.10р. № 1288 застосовано за листопад 2009 року фінансова санкція у розмірі 20 відсотків , як за повторне, а за грудень 200 9 року у розмірі 10 відсотків.
За таких підстав, позивач на полягає на тому, що повторніс ть вчинення порушення можлив е за наявності первинного по рушення, яке позивачем не вчи нялось, а тому застосовані фі нансові санкції порушують но рма пенсійного законодавств а, прийняті в їх супереч, а том у рішення про застосування ф інансових санкцій підлягают ь скасуванню.
Розглянувши в підготовчом у провадженні матеріали спра ви, судом з' ясовано питання про склад осіб, які беруть уча сть у справі, визначено факти , які необхідно встановити дл я вирішення спору, вивчено до кументи надані позивачем, зо бов' язано сторін надати ори гінали документів та докази на підтвердження заявлених в имог, за результатами чого за кінчено підготовче провадже ння та призначено справу до р озгляду в судовому засіданні на 18.01.11р.
Представник позивача у суд овому засіданні, що відбулос ь 18.01.11р., наполягав на задоволен ні позовних вимог з підстав в икладених в адміністративно му позові.
Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в, посилаючись на їх необґрун тованість.
З наданих суду письмових за перечень, не визнаючи позовн і вимоги відповідач послався на приписи статті 14 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання" позивач знаходиться н а обліку в Управлінні Пенсій ного фонду України в Київськ ому районі м. Сімферополя АР К рим зазначивши, що позивач є п латником внесків на загально обов' язкове державне пенсі йне страхування.
Відповідно до ч. 9 ст. 106 Закон у до позивача Виконавчим органом пенсійного фонду, в м ежах своїх повноважень, визн ачених законом, застосовані фінансові санкції за ненадан ня, несвоєчасне надання, нада ння не за встановленою формо ю або надання недостовірних відомостей, які використовую ться у системі персоніфікова ного обліку та іншої звітнос ті, передбаченої законодавст вом накладається штраф в роз мірі 10 відсотків суми страхов их внесків, які були сплачені або підлягали сплаті за відп овідний звітний період, за ко жний повний або неповний міс яць затримки надання відомос тей, звітності, але не менш дес яти неоподаткованих мінімум ів доходів громадян, а у разі п овторного на протязі року та кого порушення - в розмірі 20 відсотків вказаних сум та не менш 20 неоподаткованих мінім умів доходів громадян.
За приписами ч. 16 ст. 106 Закону Виконавчі органи Пенсій ного фонду накладають на пос адових осіб, які скоїли право порушення адміністративні с анкції у разі не надання, несв оєчасного надання, надання н е за встановленою формою зві тності, відносно страхових в несків, коштів Пенсійного фо нду та Накопичувального фонд у або надання недостовірних відомостей, які використовую ться в системі персоніфікова ного обліку, та іншої звітнос ті и відомостей, передбачени х цим Законом.
Тому, за вказаних обставин, оскільки відповідальність п окладається як на страховика , так і на посадових осіб підпр иємства, закладу, установи, то в задоволенні позовних вимо г слід відмовити.
12.05.11р. представником відпові дача до канцелярії суду дода тково подано Акт від 13.04.10р. № 13П, як підтвердження підстав для прийняття Рішення про засто сування фінансових санкцій в ід 25.08.10р. № 500 П та Акт від 19.10.10р. № 295, я к підтвердження підстав для прийняття Рішення про застос ування фінансових санкцій ві д 11.11.10р. № 1288 відповідно до п. 9.3.5 Ін струкції про порядок нарахув ання та сплати страховиками та застрахованими особами вн есків на загальнообов' язко ве державне пенсійне страхув ання від 19.12.03р. № 21-1.
У судовому засіданні 12.05.11р. пр едставник позивача наполяга в на задоволенні позовних ви мог, з урахуванням додатково наданих письмових пояснень.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, н адіславши до канцелярії суду клопотання про розгляд спра ви за його відсутності, у задо воленні позовних вимог проси в відмовити.
Дослідивши зібрані у справ і докази в їх сукупності, розг лянувши заяву представника в ідповідача, суд приходить до висновку, що сторони про місц е, день та час судового засіда ння повідомлені належним чин ом, тому перешкод для розгляд у справи в судовому засіданн і немає.
Позивач, посилаючись на пор ушення відповідачем положен ь Закону України "Про загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування", вільне тра ктування відповідачем норм ч инного законодавства, зверну вся до суду із адміністратив ним позовом про визнання нед ійсним рішенням суб' єкта вл адних повноважень.
З огляду на викладене цей по зов розглядається судом відп овідно до пункту 1 частини дру гої статті 17 КАС України, як сп ір за зверненням юридичної о соби до суб' єкта владних по вноважень щодо оскарження йо го рішень (нормативно-правов их актів чи актів індивідуал ьної), дій чи бездіяльності, та , зважаючи на положення ст.ст. 18, 50 КАС України, оскільки одні єю зі сторін справи є орган де ржавної влади, на цей спір пош ирюється компетенція адміні стративних судів та справа п ідсудна окружному адміністр ативному суду.
Розглядаючи матеріали спр ави, доводи та заперечення ст орін, аналізуючи обставини, я кими обґрунтовувались вимог и та заперечення та докази, як ими вони підтверджуються, вр аховуючи правові норми, які н алежить застосовувати до цих спірних правовідносин суд п риходить до висновку, що позо вні вимоги не підлягають зад оволенню, виходячи з наступн ого.
Статтею 46 Конституції Украї ни визначено право громадян на соціальний захист, що вклю чає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або т имчасової втрати працездатн ості.
Закон України від 09.07.03р. № 1058-IV "П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування", розроблений відповідно до К онституції України та Основ законодавства України про за гальнообов'язкове державне с оціальне страхування, визнач ає принципи, засади і механіз ми функціонування системи за гальнообов'язкового державн ого пенсійного страхування, призначення, перерахунку і в иплати пенсій, надання соціа льних послуг з коштів Пенсій ного фонду, що формуються за р ахунок страхових внесків роб отодавців, бюджетних та інши х джерел, передбачених цим За коном, а також визначає відпо відальність страхувальникі в, банків, організацій, що здій снюють виплату і доставку пе нсій, та їх посадових осіб у сф ері загальнообов'язкового де ржавного пенсійного страхув ання.
Згідно п. 1 ч. 1 ст. 14 вказаного Закону страхувальниками є ро ботодавці: підприємства, уст анови і організації, створен і відповідно до законодавств а України, незалежно від форм и власності, виду діяльності та господарювання, об'єднанн я громадян, профспілки, політ ичні партії (у тому числі філі ї, представництва, відділенн я та інші відокремлені підро зділи зазначених підприємст в, установ, організацій, об'єдн ань громадян, профспілок, пол ітичних партій, які мають окр емий баланс і самостійно вед уть розрахунки із застрахова ними особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької дія льності та інші особи (включа ючи юридичних та фізичних ос іб - суб'єктів підприємницько ї діяльності, які обрали особ ливий спосіб оподаткування ( фіксований податок, єдиний п одаток, фіксований сільськог осподарський податок, придба ли спеціальний торговий пате нт), які використовують працю фізичних осіб на умовах труд ового договору (контракту) аб о на інших умовах, передбачен их законодавством, або за дог оворами цивільно-правового х арактеру, - для осіб, зазначени х у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього З акону;
Загальнообов'язковому дер жавному пенсійному страхува нню з положень п. 1, 10, 15 ч. 1 ст. 11 Зак ону підлягають: громадяни Ук раїни, іноземці (якщо інше не в становлено міжнародними дог оворами, згода на обов'язкові сть яких надана Верховною Ра дою України) та особи без гром адянства, які працюють на під приємствах, в установах, орга нізаціях, створених відповід но до законодавства України, незалежно від форми власнос ті, виду діяльності та господ арювання, у філіях, представн ицтвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах ц их підприємств та організаці й, в об'єднаннях громадян, у фі зичних осіб - суб'єктів підпри ємницької діяльності та інши х осіб (включаючи юридичних т а фізичних осіб - суб'єктів під приємницької діяльності, які обрали особливий спосіб опо даткування (фіксований подат ок, єдиний податок, фіксовани й сільськогосподарський под аток, придбали спеціальний т орговий патент) на умовах тру дового договору (контракту) а бо працюють на інших умовах, п ередбачених законодавством , або виконують роботи на зазн ачених підприємствах, в уста новах, організаціях чи у фізи чних осіб за договорами циві льно-правового характеру; ос оби, які проходять альтернат ивну (невійськову) службу; осо би, які отримують допомогу по тимчасовій непрацездатност і.
Частиною 3 статті 15 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання" встановлено, що страху вальники набувають статусу п латників страхових внесків д о Пенсійного фонду з дня взят тя їх на облік територіальни м органом Пенсійного фонду, а особи, визначені частиною пе ршою статті 12 цього Закону, - з д ня набрання чинності договор ом про їх добровільну участь .
Страхові внески - це кошти відрахувань на соціальне ст рахування та збір на обов' я зкове державне пенсійне стра хування, сплачені на загальн ообов' язкове державне пенс ійне страхування відповідно до статті 1 Закону України "Пр о загальнообов' язкове держ авне пенсійне страхування".
Згідно до п.п. 4, 6 ч. 2 ст. 17 зазна ченого Закону страхувальник зобов' язаний нараховувати , обчислювати і сплачувати в у становлені строки та в повно му обсязі страхові внески, по давати звітність територіал ьним органам Пенсійного фонд у у строки, в порядку та за фор мою, встановленими Пенсійним фондом.
Кримське управління з пита нь банкрутства (Автономної Р еспубліки Крим, м. Севастопол ь) зареєстровано юридичною о собою Виконавчим коміте том Сімферопольської місько ї ради АР Крим 19.11.04р., ідентифіка ційний код 33267338 (а.с.11,12).
Відповідно до постанови Ка бінету Міністрів України від 19.04.06р. № 533 "Про затвердження Пол оження про Державний департа мент з питань банкрутства" та з метою проведення норматив но-правових актів у відповід ність із чинним законодавств ом наказом Міністерства екон оміки України від 05.08.09р. № 828 "Про ліквідацію Кримського управ ління з питань банкрутства (А втономної Республіки Крим, м . Севастополь)" ліквідовано Кр имське управління з питань б анкрутства (Автономної Респу бліки Крим, м. Севастополь), ут ворено ліквідаційну комісію (а.с.13).
Так, відповідно до акту від 13.04.10р. № 13 П про виявлені порушен ня (а.с.71) головним спеціалісто м відділу персоніфікованого обліку та інформаційних сис тем Управління Пенсійного фо нду України в Київському рай оні м. Сімферополь АР Крим Д остоєвською І.Ю., виявлено ф акт порушення страховиком - Кримське управління з питан ь банкрутства (Автономної Ре спубліки Крим, м. Севастополя ) - вимог статті 17 пункту 2 підп ункту 4 Закону України від 09.07.03 № 1058-IV "Про загальнообов' язков е державне пенсійне страхува ння" пунктів 1 та 2 (або 5-11) Порядк у формування та надання орга нам Пенсійного Фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються у системі загальнообов' язко вого державного пенсійного с трахування - за ненадання в ідомостей до системи персоні фікованого обліку за 2009 рік, як е направлено позивачу та отр имано останнім 29.04.10р. (а.с.72).
Згідно з актом від 19.10.10р. № 295 го ловним спеціалістом відділу надходження доходів Управлі ння Пенсійного фонду України в Київському районі м. Сімфер ополя АР Крим Светлейшою О .А. виявлено порушення вимо г ст. 17 п. 2 пп. 2,4 Закону України в ід 09.07.03 № 1058-IV "Про загальнообов' язкове державне пенсійне стр ахування" та п. 2.1 Порядку форму вання та надання органам Пен сійного Фонду України відомо стей про застраховану особу, що використовуються у систе мі загальнообов' язкового д ержавного пенсійного страху вання, затвердженого постано вою Правління Пенсійного фон ду України від 05.11.09р. № 26-1 та заре єстрованого в Міністерстві ю стиції України 24.11.09р. № 1136/17152, а сам е: несвоєчасне подання звіту про суми нарахованих внескі в на загальнообов' язкове де ржавне пенсійне страхування за листопад, грудень 2009р. Кримс ького управління з питань ба нкрутства (АР Крим, м. Севасто поль), реєстраційний номер 14-01-9 192. Розрахунок за листопад 2009р. з а строком платник повинен бу в надати до 21.12.2009р., фактично роз рахунок надано 01.02.10р. № 35841. Розра хунок за грудень 2009р. за строко м платник повинен був надати до 20.01.10р., фактично розрахунок н адано 01.02.10р. № 35842 (а.с.73), який напра влено позивачу та отримано о станнім 22.10.10р. (а.с.73 зворотній бі к).
Як убачається з матеріалів справи, 25.08.10р. рішенням № 500 П про застосування фінансових сан кцій за ненадання відомостей до системи персоніфікованог о обліку у строки визначені з аконодавством до позивача на підставі п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону Ук раїни "Про загальнообов' язк ове державне пенсійне страху вання" за ненадання відомост ей за 2009 рік до системи персоні фікованого обліку у строк, вс тановлені законодавством, за стосовано фінансові санкції у розмірі 7 090,13 грн., роз' яснен о порядок сплати та банківсь кі реквізити, на які необхідн о перерахувати вказану суму штрафу та порядок оскарження рішення (а.с.7).
Рішенням від 11.11.10р. № 1288 до пози вача на підставі застосовані п. 5 ч. 9 ст. 106 Закону України "Про загальнообов' язкове держа вне пенсійне страхування" за неподання, несвоєчасне пода ння, подання не за встановлен ою формою звіту щодо нарахов аних внесків на загальнообов ' язкове державне пенсійне с трахування у строки, визначе ні законодавством, застосова но фінансові санкції у розмі рі 3 236,92 грн. (а.с.8).
Відповідно до п. 5 ч. 9 ст. 106 Зак ону Виконавчі органи Пен сійного фонду застосовують д о страхувальників фінансові санкції за неподання, несвоє часне подання, подання не за в становленою формою або подан ня недостовірних відомостей , що використовуються в систе мі персоніфікованого обліку та іншої звітності, передбач еної законодавством, до тери торіальних органів Пенсійно го фонду накладається штраф у розмірі 10 відсотків суми стр ахових внесків, які були спла чені або підлягали сплаті за відповідний звітний період, за кожний повний або неповни й місяць затримки подання ві домостей, звітності, але не ме нше десяти неоподатковувани х мінімумів доходів громадян , а в разі повторного протягом року такого порушення - у розм ірі 20 відсотків зазначених су м та не менше 20 неоподатковува них мінімумів доходів громад ян.
Частиною 14 статті 106 Закону У країни "Про загальнообов' яз кове державне пенсійне страх ування", встановлено, що страх увальник у десятиденний стро к має право оскаржити у судов ому порядку рішення органу П енсійного фонду про нарахува ння пені або накладення штра фу.
Суми пені та фінансових сан кцій, застосованих за поруше ння порядку та строків обчис лення, нарахування та сплати страхових внесків стягуютьс я відповідно до абзацу 3 части ни 14 статті 106 Закону України "П ро загальнообов' язкове дер жавне пенсійне страхування" в тому ж порядку, що й недоїмка зі сплати страхових внесків .
Доказів оскарження рішень про застосування фінансових санкцій від 25.08.10р. № 500 П та від 11.11 .10р. № 1288 у межах строків встанов лених приписами статті 106 Зако ну в адміністративному або в судовому порядку, позивач су ду не надав.
Позивач доказів на спросту вання наданих відповідачем д окументів, на підтвердження своїх заперечень та виконанн я приписів частини другої ст атті 71 КАС України, якими в адм іністративних справах про пр отиправність рішень, дій чи б ездіяльності суб'єкта владни х повноважень покладено обов ' язок щодо доказування прав омірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладаєть ся на відповідача, якщо він за перечує проти адміністратив ного позову, суду не надав.
Доказів на підтвердження с плати фінансових санкцій, за стосованих відповідно до ріш ень від 25.08.10р. № 500 П та від 11.11.10р. № 12 88, загальною сумою 10 327,05 грн., мат еріали справи не містять.
Досліджуючи оскаржені ріш ення, приймаючи до уваги, що ді ї відповідача засновані на з аконі та прийняті цих рішень зумовлено, встановленими пр иписами та відповідно до пор ядку встановленому положенн ями Закону України від 09.07.03р. № 1058-IV "Про загальнообов' язкове державне пенсійне страхуван ня", суд не знаходить підстав д ля задоволення заявлених вим ог про визнання незаконними та скасування рішень про зас тосування фінансових санкці й Управління Пенсійного фонд у в Київському районі м. Сімфе рополя АР Крим.
Відповідно до положень ст. 94 КАС України витрати, що поне сла сторона, не на користь яко ї ухвалено судове рішення, їй не компенсуються.
Керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 186, 2 54 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні позову відм овити в повному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили через 10 днів з дня її про голошення. Якщо проголошено вступну та резолютивну части ни постанови або справу розг лянуто у порядку письмового провадження, постанова набир ає законної сили через 10 днів з дня її отримання у разі непо дання апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного про вадження або набрання законн ої сили рішенням за наслідка ми апеляційного провадження .
Апеляційна скарга подаєть ся до Севастопольського апел яційного адміністративного суду через Окружний адмініс тративний суд Автономної Рес публіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення. У разі прог олошення вступної та резолют ивної частин постанови або р озгляду справи у порядку пис ьмового провадження, апеляц ійна скарга подається протяг ом 10 днів від дня отримання по станови.
Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до Севастополь ського апеляційного адмініс тративного суду.
Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення ст року, з якого суб'єкт владних п овноважень може отримати коп ію постанови суду.
Суддя О.В. Папуша
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 12.05.2011 |
Оприлюднено | 21.06.2011 |
Номер документу | 16273512 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Севастопольський апеляційний адміністративний суд
Омельченко В'ячеслав Анатолійович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Папуша О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні