ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ
вул. Севастопольська, 43, м. Сімферополь, Автономна Республіка Крим, Україна, 95013
ПОСТАНОВА
Іменем України
16 червня 2011 р. о 10:30
Справа №2а-5748/11/0170/4
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим у складі головуючого судді Циганової Г.Ю., при секретарі судового засідання Шевцовій Г.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Джанкойської об'єднаної державної податкової інспекції АР Крим
до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства
про стягнення 3063,52 грн.
Суть спору: Джанкойська об'єднана державна податкова інспекція АР Крим (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду АР Крим із позовом до Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства (далі - відповідач) про стягнення 3063,52 грн. Позов мотивовано наявністю у відповідача податкового боргу з податку на додану вартість, сума податкового зобов'язання за яким визначена податковим органом.
Ухвалами суду від 20.05.2011 року відкрито провадження у справі, після закінчення підготовчого провадження справу призначено до судового розгляду.
Представник позивача в судове засідання не з'явився, направив клопотання про розгляд справи за його відсутності.
Відповідач повідомлений належним чином про дату, час і місце судового розгляду справи, явку представника в судове засідання не забезпечив, причин неявки не повідомив.
Враховуючи, що матеріали справи містять достатньо доказів для з'ясування обставин у справі, суд, керуючись статтями 122, 128 КАС України, вважає можливим розглянути справу за відсутності представників сторін, за наявними у матеріалах справи документами.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Відповідач у справі є юридичною особою, ідентифікаційний код 31083438, знаходиться на податковому обліку в Джанкойській ОДПІ АР Крим.
Посадовими особами позивача проведено документальні невиїзні перевірки відповідача з питання сплати позивачем податку на додану вартість за квітень 2007 року і лютий 2010 року, за їх наслідками складено акти від 10.12.2010 року №809/15-02/31083438 (а.с. 21) та від 20.12.2010 року №873/15-02/31083438 (а.с. 24). За висновками вказаних актів встановлено порушення відповідачем вимог підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України від 21.12.2000 року №2181-ІІІ "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" (чинний на час виникнення спірних відносин, далі - Закон №2181), яке полягало у несвоєчасній сплаті сум податкового зобов'язання за вказані податкові періоди (затримка зі сплати сум узгодженого податкового зобов'язання склала більше 90 календарних днів).
Відповідно до абзацу 1 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Відповідно до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.
На підставі акту перевірки, відповідно до підпункту "а" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону №2181 позивач прийняв податкові повідомлення-рішення про визначення суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість з штрафних (фінансових) санкції: від 13.12.2010 року №0001091502/0 на суму 1251,01 грн. та від 21.12.2010 року №0001201502/0 (а.с. 22, 26).
Вказані податкові повідомлення-рішення отримані платником податку 13.12.2010 року та 21.12.2010 року, що підтверджується відмітками на корінцях цих податкових повідомлень-рішень, вчиненими посадовою особою відповідача.
В порядку, встановленому статтею 6 Закону №2181 відповідачу направлені перша та друга податкові вимоги (а.с. 27, 28).
Відповідно до пунктів 1.2, 1.3 статті 1 Закону №2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України; податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Згідно із підпунктом "б" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4 Закону №2181 контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму податкового зобов'язання платника податків у разі якщо дані документальних перевірок результатів діяльності платника податків свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, заявлених у податкових деклараціях.
Відповідно до абзацу 3 підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону №2181 у разі визначення податкового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах "а" - "в" підпункту 4.2.2 пункту 4.2 статті 4, платник податків зобов'язаний погасити нараховану суму податкового зобов'язання протягом десяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення, крім випадків коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру апеляційного узгодження.
Відповідачем в порядку, встановленому ст. 71 КАС України не надано доказів погашення суми заборгованості у повному обсязі, оскарження у встановленому порядку податкового повідомлення-рішення контролюючого органу, зазначене є належним доказом наявності заборгованості відповідача, яка підлягає погашенню в порядку, встановленому законом.
На час звернення позивача до суду набрав чинності Податковий кодекс України, яким визначені права органів державної податкової служби щодо стягнення податкового боргу.
Приймаючи до уваги положення пункту 5 частини 2 статті 17 КАС України, суд зазначає, що позовні вимоги про стягнення заборгованості повинні відповідати обсягу прав податкового органу, встановленому законом, чинним на час звернення позивача до суду.
Відповідно до пп. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право: застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції, стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов'язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом.
Згідно із пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Приймаючи до уваги те, що податковий борг відповідача у розмірі 3063,52 грн. є узгодженим і не сплачений платником податку, суд, відповідно до пп. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 ПК України, керуючись ч. 2 ст. 11 КАС України, вважає необхідним задовольнити позов шляхом стягнення з відповідача податкового боргу з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податку.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 158-163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити.
2. Стягнути з Клепінінського підприємства житлово-комунального господарства (ідентифікаційний код 31083438, АР Крим, Красногвардійський район, с. Клепиніне, вул. Октябрський масив, 34) в дохід Державного бюджету Краснгвардійського району (р/р 31116029700130 в ГУ ДКУ в АР Крим, м. Сімферополь, МФО 824026, ЄДРПОУ 34740494) заборгованість у розмірі 3063,52 грн. (код платежу 14010100) з рахунків у банках, обслуговуючих Клепінінське підприємство житлово-комунального господарства.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається до Севастопольського апеляційного адміністративного суду через Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим протягом 10 днів з дня проголошення постанови. У разі оголошення в судовому засіданні вступної і резолютивної частини постанови, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Севастопольського апеляційного адміністративного суду.
Суддя Циганова Г.Ю.
Суд | Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим |
Дата ухвалення рішення | 16.06.2011 |
Оприлюднено | 21.06.2011 |
Номер документу | 16273687 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Адміністративне
Окружний адміністративний суд Автономної Республіки Крим
Циганова Г.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні