ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 червня 2011 р. Справа № 2а/0270/2207/11
Вінницький окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Дмитришеної Руслани Миколаївни, розглянувши в порядку скороченого провадження матеріали справи
за позовом: Жмеринської об'єднаної державної податкової інспекції
до: товариства з обмеженою відповідальністю "Поділля XXI століття"
про: припинення юридичної особи
ВСТАНОВИВ :
В травні 2011 року Жмеринська об’єднана державна податкова інспекція звернулась до суду з адміністративним позовом про припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля XXI століття».
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач відсутній за вказаним в Єдиному державному реєстрі місцезнаходженням, що у відповідності із нормами абзацу 2 пункту 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, яке не пов’язано з банкрутством юридичної особи. Окрім того, в обґрунтування своїх вимог позивач посилався на те, що відповідач протягом року не подає податкової та фінансової звітності, що є також, окремою підставою для припинення цієї юридичної особи.
Ухвалою суду від 03.06.11 р., яку згідно поштового повідомлення відповідач отримав 08.06.11р., останньому було запропоновано в десятиденний термін з дня одержання ухвали надати суду письмові заперечення проти позову чи заяву про його визнання. В десятиденний термін з дня її одержання відповідач своїм правом заперечити проти позовних вимог не скористався, хоча і заяви про визнання позову через канцелярію суду подано не було.
За даних обставин справа розглянута судом в порядку скороченого провадження за наявними в ній доказами в межах строку, визначеного п.2 ч. 5 ст. 183-2 КАС України.
Розглянувши та оцінивши матеріали справи в порядку скороченого провадження, відповідно до вимог статті 183-2 КАС України - без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі – суд дійшов висновку про наявність достатніх підстав щодо прийняття рішення про задоволення позову, враховуючи наступне.
Згідно матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Поділля XXI століття» зареєстровано виконавчим комітетом Жмеринської міської ради 21.02.2008 року, місцезнаходження: вул. Барляєва, 3, м. Жмеринка, Вінницька область, що підтверджується свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи та листом Головного управління статистики у Вінницькій області №01/14-221 від 10.05.2011 року (а.с.5, 7-9).
Як платник податків відповідач узятий на облік у Жмеринській ОДПІ з 25.02.08 р. (довідка форми №4-ОПП від 12.05.11 р.)
Відповідно до п. 8 ст. 19 Господарського кодексу України суб’єкти господарювання, відокремлені підрозділи юридичних осіб, виділенні на окремий баланс, зобов’язанні вести первинний (оперативний) облік результатів своєї роботи, складати та подавати відповідно до вимог закону статистичну інформацію та інші дані, визначені законом, а також вести (крім громадян України, іноземців та осіб без громадянства, які проводять господарську діяльність і зареєстровані відповідно до закону як підприємці) бухгалтерський облік та подавати фінансову звітність згідно із законодавством.
Згідно п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, платники податків зобов’язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов’язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, зокрема: згідно п.49.18 ст. 49 Податкового кодексу України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період.
Зазначені вимоги відповідачем не виконуються, податкові декларації та документи фінансової звітності до Жмеринської ОДПІ не подаються, станом на 12.05.2011 року згідно довідки № 441810/10-013/1 податкова заборгованість по даному підприємству відсутня (а.с.10).
Крім того, станом на 18.04.20011 року ТОВ «Поділля XXI століття» за юридичною адресою не знаходиться.
В абзаці 6 частини 1 статті 1 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» надано визначення місцезнаходження юридичної особи - це адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені.
Згідно частини 1 ст. 4 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців», державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців є засвідченням факту створення або припинення юридичної особи, засвідченням факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, а також вчинення інших реєстраційних дій, які передбачені цим Законом, шляхом внесення відповідних записів до Єдиного державного реєстру.
В силу частини 3 статті 9 вказаного Закону, в бланку свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи зазначаються:
найменування юридичної особи;
ідентифікаційний код Єдиного державного реєстру підприємств і організацій України;
місцезнаходження юридичної особи; місце проведення державної реєстрації;
дата проведення державної реєстрації та номер запису в Єдиному державному реєстрі;
прізвище та ініціали державного реєстратора;
підстава, дата та номер запису в Єдиному державному реєстрі про заміну свідоцтва про державну реєстрацію.
Відповідно до абзацу 7 частини 2 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості щодо юридичної особи, як її місцезнаходження. У відповідності до частини 1 статті 18 цього Закону, якщо відомості, які підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, були внесені до нього, то такі відомості вважаються достовірними і можуть бути використані в спорі з третьою особою, доки до них не внесено відповідних змін.
Згідно із вимогами частини 1 статті 19 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців», у разі, якщо зміна відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі, не пов'язана із змінами до установчих документів юридичної особи або не підлягає державній реєстрації, виконавчий орган юридичної особи або уповноважена ним особа зобов'язаний подати (надіслати рекомендованим листом) державному реєстратору за місцезнаходженням реєстраційної справи юридичної особи заповнену реєстраційну картку про внесення змін до відомостей про юридичну особу, які містяться в Єдиному державному реєстрі. У разі, якщо подається (надсилається) реєстраційна картка про внесення змін до відомостей про місцезнаходження юридичної особи, до неї додається свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.
Виходячи з вищевикладеного, суд зазначає, що відомості про місцезнаходження юридичної особи є обов'язковою інформацією, що має міститися з Єдиному державному реєстрі юридичних осіб – підприємців і внесення відомостей щодо зміни місцезнаходження юридичної особи покладений безпосередньо на цю особу.
Відповідно до підпункту 8.6 пункту 8 Інструкції про порядок обліку платників податків, затвердженої наказом Державної податкової адміністрації України від 19.02.1998 року №80 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.03.1998 року за №172/2612, якщо платник податків не має заборгованості перед бюджетом, та в разі наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, керівник державної податкової служби приймає рішення про звернення до господарського суду із позовною заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
В узгодженні з п.п.20.1.12. Податкового кодексу України органи державної податкової служби, у випадках, встановлених законом, мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Згідно Статуту ТОВ «Поділля XXI століття», учасниками (засновниками) даного товариства є ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 (зворотній бік а.с.12). Останній, відповідно до довідки Головного управління статистики у Вінницькій області, є керівником юридичної особи.
Відповідно до частини 5 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (далі - Закон), суд призначає в рішенні щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією комісію з припинення (ліквідаційну комісію) та встановлює строк її роботи. Державний реєстратор вносить до Єдиного державного реєстру запис про призначення комісії з припинення (ліквідаційної комісії) не пізніше наступного робочого дня з дати надходження відповідного рішення.
Частиною 7 цієї статті передбачено, що державний реєстратор не пізніше наступного робочого дня з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису, в якому керівник органу управління або засновник (учасник) юридичної особи вказаний як голова комісії з припинення (ліквідаційної комісії) юридичної особи зобов'язаний надіслати такому керівнику органу управління або засновнику (учаснику) юридичної особи, а також суду, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи у зв'язку з її ліквідацією, відповідне повідомлення.
Згідно з частиною 1 ст. 36 Закону для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації голова ліквідаційної комісії або уповноважена ним особа після закінчення процедури ліквідації, яка передбачена законом, але не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації, повинен подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені цією частиною та частиною другою цієї статті.
Відповідно до частини 10 ст. 38, частини 8 ст. 36 Закону передбачено, що за відсутності підстав для залишення документів, які подані для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, без розгляду державний реєстратор повинен внести до Єдиного державного реєстру запис про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Згідно з частиною 9 ст. 36 Закону, строк державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації не повинен перевищувати три робочих дні з дати надходження документів для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.
Проаналізувавши чинне законодавство, пов'язане з припиненням підприємницької діяльності юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців за рішенням суду, що не пов'язане з банкрутством, можна дійти висновку, що склад комісії з припинення та порядок її роботи в даній категорії справ законодавством прямо не передбачені. Разом з тим, ч. 7 ст. 9 КАС України передбачено можливість застосування аналогії закону (закону, що регулює подібні правовідносини) та аналогії права (конституційних принципів і загальних засад права).
В зв'язку з наведеним вище, суд вважає за необхідне створити ліквідаційну комісію в наступному складі: керівник юридичної особи - ОСОБА_4, члени комісії: ОСОБА_2, ОСОБА_3 та Жмеринська об’єднана державна податкова інспекція.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з моменту набрання даним рішенням законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення відповідача та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені частинами першою та другою ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців"; встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даним рішенням законної сили.
Згідно ст. ст. 71, 86 КАС України вбачається, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об’єктивному дослідженні.
Оскільки спір вирішено на користь суб’єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб’єкта владних повноважень, пов’язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
В силу частини 1 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов’язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.
Відповідно до положень статті 256 КАС України негайно виконуються постанови, прийняті в порядку скороченого провадження.
Керуючись ст.ст. 86, 94, 158, 162, 183-2, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ :
Адміністративний позов задовольнити.
Припинити юридичну особу – товариство з обмеженою відповідальністю «Поділля XXI століття» (юридична адреса: вул. Барляєва, 3, м. Жмеринка, Вінницька область, код 35671736).
Створити ліквідаційну комісію в складі: голова комісії – керівник товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля XXI століття» ОСОБА_4; члени комісії: учасники (засновники) ТОВ «Поділля XXI століття» – ОСОБА_2 і ОСОБА_3; Жмеринська об’єднана державна податкова інспекція.
Зобов'язати ліквідаційну комісію після набрання даною постановою законної сили повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію, про те, що товариство обмеженою відповідальністю «Поділля XXI століття» перебуває в процесі припинення.
Зобов'язати ліквідаційну комісію не пізніше 10 днів з дня набрання даною постановою законної сили помістити в друкованих засобах масової інформації, в яких публікуються відомості про державну реєстрацію юридичної особи, що припиняється, повідомлення про припинення товариства обмеженою відповідальністю «Поділля XXI століття», та не пізніше двох місяців з дати публікації зазначеного повідомлення подати (надіслати рекомендованим листом з описом вкладення) державному реєстратору документи, передбачені ч.ч. 1, 2 ст. 36 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів з дня набрання даною постановою законної сили.
Копію постанови направити членам ліквідаційної комісії та державному реєстратору виконавчого комітету Жмеринської міської ради (Вінницька область, м. Жмеринка, вул. Центральна, 4) для виконання вимог ст. 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".
Постанова підлягає негайному виконанню.
Відповідно до ст.ст. 183-2, 186 КАС України постанова може бути оскаржена протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова набирає законної сили в порядку ст. 254 КАС України
Суддя: Дмитришена Руслана Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2011 |
Оприлюднено | 23.06.2011 |
Номер документу | 16404170 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Дмитришена Руслана Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні