Постанова
від 27.04.2011 по справі 2а-5028/2011
ЯЛТИНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Справа № 2а-5028

2011 року

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2011 року Ялтинс ький міський суд Автономної Республіки Крим у складі: гол овуючій судді Цалко А.А., при с екретарі Єршовій Я.Ю., розглян увши у відкритому судовому з асіданні в залі суду в м. Ялті адміністративну справу за по зовною заявою ОСОБА_1, ОС ОБА_2 до Ялтинської місь кої ради, 3-ті особи: ОСОБА_4 , Ялтинське міське управл іння земельних ресурсів, про визнання протиправним та ск асування рішення, скасуванн я державної реєстрації прав а власності на земельну діля нку,

в с т а н о в и в:

Позивачі просять суд визнати протиправним та ск асувати рішення 11 сесії 5-го ск ликання Ялтинської місь кої ради №62 від 25 липня 2007 року « Про надання ОСОБА_4 права власності на земельну ділян ку, площею 0,0333 га для будівницт ва та обслуговування житлово го будинку, господарських сп оруд та будівель ( присадибна ділянка) за адресою: АДРЕСА _1» та скасувати реєстрацію державного акту серії ЯД №620672 виданого ОСОБА_4 на право власності на земельну ділянк у площею 0,0333 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських спор уд та будівель ( присадибна ді лянка) за адресою: АДРЕСА_1 у Книзі записів реєстрації д ержавних актів на право влас ності на землю №010900700442.

Позовні вимоги мотивов ані тим, що зазначеним рішенн ям порушується право позивач ів, оскільки у складі земельн ої ділянки, наданої ОСОБА_4 була частково передана земе льна ділянка, належна до їх до моволодіння, та на якій знахо диться господарська споруда , що належить позивачу ОСОБ А_1.

Позивачі у судовому засіда нні підтримали позовні вимог и у повному обсязі.

Представник відповідач а Ялтинської міської рад и у судовому засідання проти позову заперечував.

3-тя особа ОСОБА_4 та пре дставник 3-ї особи Ялтинськ ого міського управління зе мельних ресурсів в судове за сідання не з' явились, про де нь та час розгляду справи пов ідомлялись належним чином, п ричин неявки суду не надали..

За таких обставин суд вва жає за можливе розглянути сп раву за відсутності 3-х осіб.

Заслухавши пояснення ст орін, дослідивши матеріали с прави, а також інвентарної сп рави на домоволодіння,суд вв ажає, що позовна заява не під лягає задоволенню з наступни х підстав:

Відповідно до ч. 1 ст. 6 Кон венції про захист прав і осн овних свобод людини (Рим 4 ли стопада 1950 року), ратифікован ою Верховною радою України 17 л ипня 1997 року, кожен при виріше нні питань щодо його цивільн их прав і обов' язків або вст ановленні обґрунтованості б удь-якого кримінального обви нувачення, висунутого проти нього, має право на справедли вий і відкритий розгляд упро довж розумного строку незале жним і безстороннім судом, вс тановленим законом. Конвенці я про захист прав і основних с вобод людини є складовою час тиною загальнонаціональног о законодавства України.

Згідно ст. 55 Конституції Укр аїни права свободи громадян захищаються судом.

Це означає, що суд не може відмовити у правосудді, якщо громадянин України, іноземе ць, особа без громадянства вв ажають, що їх права і свободи п орушені або порушаються, ств орено або створюються перешк оди для їх реалізації, або ма ють місце інші ущемлення пра в та свобод.

Положення Конвенції та К онституції України з цього п итання відтворені в ст. 2 Коде ксу адміністративного судоч инства України про завдання адміністративного судочинс тва.

Відповідно до ст. 2 ч. 3 КАС Ук раїни у справах щодо оскарже ння рішень, дій чи бездіяльно сті суб' єктів владних повно важень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вон и, зокрема, обґрунтовано, тобт о з урахуванням усіх обстави н, що мають значення для прийн яття рішення (вчинення дії); бе зсторонньо (неупереджено), з д отриманням принципу рівност і перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінац ії та інше.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Консти туції України, органи держав ної влади та органи місцевог о самоврядування, їх посадов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.

Повноваження органів міс цевого самоврядування в галу зі земельних відносин визнач ено главою 2 Земельного кодек су України. Так, згідно із ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, се лищних, міських рад у галузі з емельних відносин на територ ії сіл, селищ, міст належить пр аво розпорядження землями те риторіальних громад; передач а земельних ділянок комуналь ної власності у власність гр омадян та юридичних осіб від повідно до цього Кодексу, а та кож надання земельних діляно к у користування із земель ко мунальної власності відпові дно до цього Кодексу.

Відповідно до ст. ст. 26, 33 Закон у України «Про місцеве самов рядування в Україні» виключн ою компетенцією сільських, с елищних та міських рад є врег улювання земельних правовід носин, зокрема, до яких віднос иться надання під забудову т а для інших потреб земель, що п еребувають у власності терит оріальних громад.

Відповідно до вимог ст.116 ЗК У країни, громадяни і юридичні особи здобувають право влас ності й права користування з емельними ділянками із земел ь державної або комунальної власності за рішенням органі в виконавчої влади або орган ів місцевого самоврядування в межах їхніх повноважень.

В силу ст. 321 ЦК України прав о власності є непорушним. Ніх то не може бути протиправно п озбавлений цього права чи об межений у його здійсненні. Ос оба може бути позбавлена пра ва власності або обмежена у й ого здійсненні лише у випадк ах і в порядку , встановлених з аконом.

Судом встановлено, що ОС ОБА_1 і ОСОБА_2 є співвлас никами житлового будинку А ДРЕСА_2 ОСОБА_1 є власник ом 1/3 частки будинку на підста ві договору дарування від 20 кв ітня 1995 укладеним з ОСОБА_5 ( а.с. 12). Згідно зазначеного дог овору ОСОБА_1 прийняв у да р від ОСОБА_5 1/3 частку житл ового будинку з відповідною часткою господарських та поб утових споруд та будівель, ро зташованих на земельній діля нці, площею 211 кв.м.. ця 1/3 частка ж итлового будинку належала да рувальнику ОСОБА_5 на підс таві мирової угоди, затвердж еної народним судом м. Ялта 25 к вітня 1991 року та зареєстрован ого в Бюро технічної інвента ризації міста Ялта 15 листопад а 1991 року за №1012 частка 13, стор. 88 і договору про встановлення ід еальних часток, посвідченого Ялтинською державною но таріальною конторою 22 листоп ада 1991 року, реєстровий №2-4827 і за реєстрованого і Бюро Технічн ої інвентаризації міста Ялта 27 листопада 1991 року №1012, частка 13 , стор. 88.

За заявою ОСОБА_5 на кори сть обдарованого відчужуєть ся : 1-й поверх - кухня 2-1, площею 9,0 кв.м., 2-й поверх - житлова 4-2, п лощею 22,3 кв.м., веранда 4-4 площею 5,3 кв.м.., веранда 4-3, площею 9,3 кв.м. н а ділянці : сарай «В», навіс»Е»

ОСОБА_2 є власником 2/3 часто к вищезазначеного будинку на підставі договору купівлі-п родажу від 14 жовтня 194 року ( а.с.1 3-14). Згідного цього договору ОСОБА_2 вона придбала в ОС ОБА_6 2/3 частки будинку і згід но тієї ж мирової угоди Ялтин ського суду від 25 квітня 1991 рок у, їй у користування крім прим іщень у будинку, на земельній ділянці, площею 211 кв.м. у корис тування перейшов санвузол Б, сарай Г і гараж Д, І.

3-тя особа ОСОБА_4 є власн иком житлового будинку АДР ЕСА_1 на підставі свідоцтва на спадкування (№3-949 від 19 берез ня 2004 року, наданого Ялтинсь кою державною нотаріально ю конторою ( а.с. 163)

Згідно цього свідоцтва, у ко ристуванні домоволодіння зн аходиться земельна ділянка, площею 629 кв.м. з Фонду місцевої Ради.

26 березня 2004 року ОСОБА_4 з вернулась до Ялтинської міської ради про надання їй з азначеної земельної ділянки , площею 0,0629 га безоплатно у при ватну власність.

28 липня 2004 року їй було надано рішенням №62 Ялтинської м іської ради дозвіл на склада ння проекту відводу земельно ї ділянки, площею 0,0629 га.

Згідно наданого міською ра дою розробленого проекту зем леустрою ОСОБА_4 - нею ро зроблений план меж землекори стування згідно плану земель ної ділянки, наявному в БТІ м. Ялта, тобто по земельній діля нці, яка знаходилась у корист уванні за договором (схеми а.с . 152-154)

25 липня 2007 року Ялтинською міською радою було прийнят е рішення №62 було затверджено технічну документацію з зем леустрою та передано у власн ість ОСОБА_4 земельну діля нку (кадастровий №0111900000:01:024:0129, площ ею 0,0463 га для будівництва та об слуговування житлового буди нку, господарських споруд та будівель (присадибна ділянк а)за адресою: АДРЕСА_1.

10 жовтня 2009 року ОСОБА_4 от римала два державних акта, ос кільки ділянка складається з двох окремих часток), в тому ч ислі на земельну ділянку №1, пл ощею 0,0333 га, яку оспорюють пози вачі ( а.с. 126)

Дослідивши усі надані суду схеми і плани БТІ з інвентарн ої справи на домоволодіння, п лани з проекту відводу ОСОБ А_4, вислухавши доводи сторі н, суд вважає, що підстав для с касування рішення ради №62 від 25 липня 2007 року та скасування д ержавної реєстрації державн ого акту на земельну ділянку ОСОБА_4 - не має. Зазначен і документи прийняті у відпо відності до вимог діючого за конодавства.

Як вбачається з вище перелі чених правовстановлюючих до кументів позивачів, у ОСОБА _1 і ОСОБА_2 у користуванн і знаходиться земельна ділян ка, площею 211 кв.м. 25 червня 2010 року своїм рішенням №187Ялтинська м іська рада надала дозвіл на р озробку технічної документа ції з землеустрою на цю ділян ку.

13 жовтня 2010 року своїм рішенн ям 3216 рада внесла в це рішення з міни та дозволила збільшити площу земельної ділянки до ї ї фактично самовільно зайнят ої площі 0,0306 га ( а.с. 88) ці дозволи позивачі отримали вже після того, як ОСОБА_4 отримала д ержавний акт на щемлю, межі як ої були узгоджені нею, як з сум іжником від імені співвласни ків ОСОБА_2 ( а.с. 154), що вона не заперечувала у судовому зас іданні.

Єдиним доводом для скасува ння рішення ради та державно ї реєстрації державного акту на землю ОСОБА_4 у позивач ів є те, що при проведенні своє ї геодезичної зйомки приватн ий підприємець ОСОБА_3 виз начив, що виявлено кадастров е накладення меж земельної д ілянки ОСОБА_4 дерев' яни м сараєм на 3 кв.м. ( а.с. 28), про що н аписав у листі, якій нікому не був адресований. До цього лис та він приклав звідний кадас тровий план із зазначенням н акладання сараю, розміром 2,07 м . на 1,15 м. ( а.с. 29).

Однак, суд не може погодитис ь з цими доводом і вважає, що в ін не може бути підставою для скасування рішення та реєст рації держакту.

Як вбачається, з плану БТІ м . Ялта від 1994 року по якому пере ходили до користування будів лі між попередніми мешканцям и будинку НОМЕР_1, - дерев' яний сарай літ. «В»- був розмір ом 1,85 м на 2,80 м та своєю спорудою заходив на територію спільн ої доріжки, а конфігурація зе мельної ділянку була одна ( а.с . 23-25)

З плану БТІ м. Ялта, як був скл адений 22 листопада 2010 року при реєстрації поточних змін при домоволодінні НОМЕР_1 - розмір сараю літ В збільшени й до розмірів однієї стіни 3,06 і розмір конфігурації земельн ої ділянки змінився до 0,0306 га.

Ніяких доказів, яки б підтве рджували законність перебуд ування цього сараю в матеріа лах БТІ та в позивача ОСОБА _1 не має.

Таким чином, суд вважає, що о скільки сарай був самовільн о перебудований зі збільшенн ям розмірів, та з врахуванням викладених судом обставин в имоги позивача ОСОБА_1 є н езаконними та такими, що не пі длягають задоволенню.

Що стосується вимог ОСОБ А_2, то її права взагалі, нічи м не порушені, оскільки ще мир овою угодою 1991 року спірний са рай літер В був переданий до к ористування співвласника, як ій володів 1/3 часткою домоволо діння.

Усі решта доводів позивачі в не мають ніякого правового значення для вирішення спор у по суті.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 19, 55 Консти туції України, ст. 81, 116, 119 Земельн ого кодексу України, ст. 321 Циві льного кодексу України, ст. 26, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування», ст. ст. 2, 3, 6, 9, 17, 7 2, 160-163 Кодексу адміністративно го судочинства України,

ПОСТАНОВИВ:

В адміністративному поз ові ОСОБА_1, ОСОБА_2 про визнання протиправним та ск асування рішення 11 сесії 5-го с кликання Ялтинської міс ької ради №62 від 25 липня 2007 року «Про надання ОСОБА_4 прав а власності на земельну діля нку, площею 0,0333 га для будівниц тва та обслуговування житлов ого будинку, господарських с поруд та будівель ( присадибн а ділянка) за адресою: АДРЕС А_1» та про скасування реєст рації державного акту серії ЯД №620672 виданого ОСОБА_4 на п раво власності на земельну д ілянку площею 0,0333 га для будівн ицтва та обслуговування житл ового будинку, господарських споруд та будівель ( присадиб на ділянка) за адресою: АДРЕ СА_1 у Книзі записів реєстра ції державних актів на право власності на землю №010900700442- відм овити.

Постанова суду може бу ти оскаржена в апеляційному порядку до Севастопольськог о апеляційного адміністрат ивного суду через Ялтинський міський суд в порядку та стро ки, передбачені ст. 186 Кодексу а дміністративного судочинст ва України .

СУДДЯ

СудЯлтинський міський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення27.04.2011
Оприлюднено30.06.2011
Номер документу16454886
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5028/2011

Ухвала від 15.01.2013

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Межевич М.В.

Постанова від 05.08.2011

Адміністративне

Калінінський районний суд м.Донецька

Ткаченко Л. В.

Постанова від 17.06.2011

Адміністративне

Бахчисарайський районний суд Автономної Республіки Крим

Янін І. А.

Постанова від 27.04.2011

Адміністративне

Ялтинський міський суд Автономної Республіки Крим

Цалко А.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні