Рішення
від 17.06.2011 по справі 05/48-93
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"14" червня 2011 р.

Справа № 05/48-93

за позовом Товариства з обмеженою відповідальніст ю «Ківерцівський механічний завод», м. Ківерці

до Регіонального відді лення фонду державного майна України у Волинській област і, м. Луцьк

про визнання незаконни ми дій та зобов'язання вчинит и дії.

Суддя Бондарєв С. В.

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача: н/з.

від відповідача: ОСОБА_1 . - довіреність №3 від 12.04.2010р.

Суть спору: Позивач - Товариство з обмеженою відпо відальністю «Ківерцівський механічний завод»- звернувс я в суд із позовною заявою до Р егіонального відділення фон ду державного майна України у Волинській області про виз нання незаконними дій та зоб ов'язання вчинити дії. Крім то го, просить стягнути 850.00 грн. ви трат на правову допомогу (хоч а доказів витрат суду не нада в).

Свої позовні вимоги обґрун товує наступним:

27.03 2007 року Товариство з обме женою відповідальністю «Ків ерцівський механічний завод » та Регіональне відді лення фонду державного майна України у Волинській област і заключили договір о ренди №370 цілісного майнового комплексу Ківерцівського ме ханічного заводу.

Згідно умов п. 6.5 договору о ренди у встановленому порядк у з дозволу відповідача, пози вач має право списувати орен доване майно або окремі його частини.

22.01.2010 року листом №23 позивач зв ернувся до відповідача з про ханням надати у формі листа д озвіл на списання частини ві дповідного орендованого май на, надавши відповідачу:

1) техніко-економічн е обґрунтування необхідност і списання майна, в якому міст яться економічні та/або техн ічні розрахунки;

2) відомості про майно, що пропонується списати за д аними бухгалтерського облік у (крім об'єктів незавершеног о будівництва);

3) акт інвентаризації м айна, що пропонується до спис ання;

4) акт технічного стану майна;

5) відомості про наявні сть обтяжень чи обмежень сто совно розпорядження майном, що пропонується списати (раз ом з відповідними підтвердни ми документами);

6) відомість про об'єкти державної власності, що проп онується до списання.

24.02.2010 року листом №11-03-912 відпо відач відмовив Позивачу щодо списання орендованого майно , що, на думку позивача, є поруш енням п.7 Постанови Кабінету М іністрів України від 8 листоп ада 2007 р. N 1314 «Про затвердження П орядку списання об'єктів дер жавної власності".

Крім того, позивач в листі №23 від 22.01.2010 року зазначив про не обхідність виконання пропоз иції аудиторського звіту від 13.09.2006 року за №050-22/1 контрольно-ре візійного управління Україн и у Волинській області, де в п. 4 пропозицій на рівні регіона льного відділення Фонду держ авного майна України у Волин ській області та в .4 пропозиці й на рівні підприємства реко мендовано здійснити списанн я основних засобів, що вичерп али свій амортизаційний ресу рс .

Позивач вважає, що відмовою відповідача про списання ор ендованого майна порушуютьс я законні права та інтереси п озивача, він змушений здійсн ювати оплату за орендоване м айно в загальній сумі 137264,32 грн., користуватися яким практичн о неможливо,тому що воно мора льно та фізично зношене.

В судовому засіданні, в до даткових поясненнях від 10.06.2011р . №10-06-958 відповідач позов запере чив, вказав, що списання майна здійснюється у спосіб, перед бачений Порядком списання об 'єктів державної власності, з атвердженого постановою КМУ від 08.11.2007 № 1314.

Згідно з п. 6.5 договору оренди ЦМК «Ківерцівський механічн ий завод»від 27.03.2007 № 370, списувати орендоване майно або окремі його частини можливо лише у в становленому порядку з дозво лу орендодавця.

Відповідно до п. 5 Порядку сп исання майна здійснюється су б'єктом господарювання, на ба лансі якого воно перебуває, н а підставі прийнятого суб'єк том управління рішення про н адання згоди на його списанн я.

Списання майна здійснюєть ся за умови врахування особл ивостей правового режиму май на, наявності встановлених з аконодавчими актами обтяжен ь чи обмежень щодо розпорядж ення майном.

Згідно з п. 6 Порядку з метою о тримання згоди на списання м айна суб'єкт господарювання подає суб'єкту управління ра зом із зверненням стосовно с писання майна такі документи :

- техніко-економічне обґрун тування необхідності списан ня майна, в якому містяться ек ономічні та/або технічні роз рахунки, інформація про очік уваний фінансовий результат списання майна та про те, як в оно вплине на фінансовий пла н (для державних підприємств ), а також напрями використанн я коштів, які передбачається одержати в результаті списа ння;

- відомості про майно, що про понується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного буді вництва), згідно з додатком 1;

- акт інвентаризації майна, що пропонується до списання, згідно з додатком 2;

- акт технічного стану майна , затверджений керівником су б'єкта господарювання;

- відомості про наявність об тяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що про понується списати (разом з ві дповідними підтвердними док ументами);

- відомості про земельну діл янку, на якій розташоване нер ухоме майно, із зазначенням н апрямів подальшого використ ання земельних ділянок, які в ивільняються, а також копії в ідповідних підтвердних доку ментів, зокрема державного а кта на право постійного кори стування землею, кадастровог о плану.

Листом від 22.01.2010 №23 ТзОВ «Ківер цівський механічний завод» з вернулось до відповідача з п роханням надати дозвіл на сп исання частини орендованого майна.

Однак, регіональному відді ленню, вищезазначені докумен ти були надані не в повному об сязі. Зокрема не було надано а кту технічного стану майна т а відомість про земельну діл янку, на якій розташоване нер ухоме майно, а саме - склад збе рігання штампів, із зазначен ням напрямів подальшого вико ристання земельної ділянки, яка вивільняється.

Відповідно до п. 6 Порядку Фо нд державного майна або інши й державний орган приватизац ії за місцезнаходженням суб' єкта господарювання приймаю ть протягом 30 робочих днів з д ати надходження у повному об сязі зазначених документів р ішення про погодження чи від мову в погодженні списання м айна, яке доводиться до суб'єк та господарювання у формі ли ста.

Так, як орендоване державне майно, що належить до списанн я, входить у склад ЦМК «Ківерц івський механічний завод», а на дату звернення товариств а в судовому порядку розгляд алась справа № 6/29-91 про розірва ння договору оренди ЦМК «Ків ерцівський механічний завод »від 27.03.2007 № 370, то регіональне ві дділення вважало за недоціль но розглядати питання про сп исання майна, про що листом ві д 24.02.2010 № 11-03-312 була надана відпові дь товариству.

Згідно з п. 10.2 вказаного дого вору оренди, умови цього дого вору зберігають силу протяго м всього строку дії цього дог овору

На даний час, відповідно до рішення господарського суду Волинської області від 30.08.2010, в ищезазначений договір оренд и від 27.03.2007р. розірвано та зобов 'язано ТзОВ «Ківерцівський м еханічний завод»звільнити т а повернути ЦМК «Ківерцівськ ий механічний завод»органу у повноваженому управляти май ном - регіональному відділен ню ФДМУ по Волинській област і по акту приймання - передачі .

Постановою Львівського ап еляційного господарського с уду від 26.10.2010 по справі № 6/29-91 вище зазначене рішення господарс ького суду Волинської област і залишено без змін.

Позивач в судове засідання не з'явився, про причини неявк и суд не повідомив, хоча був на лежним чином повідомлений пр о місце, дату і час розгляду сп рави (повідомлення про вруче ння поштового відправлення № 452010067798, №4520100074271).

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про мо жливість розгляду справи за наявними в ній документами в ідповідно до ст.75 Господарськ ого процесуального кодексу У країни.

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставника відповідача, суд ,-

в с т а н о в и в:

27.03.2007р. між Регіональним в ідділенням Фонду державного майна України по Волинській області (Орендодавець) та Тз ОВ “Ківерцівський механічни й завод” (Орендар) укладений д оговір оренди №370 цілісного ма йнового комплексу Ківерцівс ького механічного заводу.

Відповідно до п.1.1 Договору О рендодавець передає, а Оренд ар приймає у строкове платне користування цілісний майно вий комплекс - Ківерцівський механічний завод, який розта шований за адресою : Волинськ а область, м.Ківерці вул..Груше вського, 26.

Відповідно до п. 6.5 Договору орендар має право у встановл еному порядку з дозволу орен додавця списувати орендован е майно або окремі його части ни.

Списання об'єктів державно ї власності здійснюється від повідно до Порядку списання об'єктів державної власності , затвердженого постановою К абінету Міністрів України ві д 08.11.2007 р. N 1314.

Відповідно до п. 1 Порядку це й Порядок визначає механізм списання об'єктів державної власності, якими є об'єкти нез авершеного будівництва (неза вершені капітальні інвестиц ії в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, щ о відповідно до законодавств а визнаються основними фонда ми (засобами) (далі - майно).

Згідно п. 6 Порядку з метою от римання згоди на списання ма йна суб'єкт господарювання п одає суб'єкту управління раз ом із зверненням стосовно сп исання майна такі документи:

1) техніко-економічне обґрун тування необхідності списан ня майна, в якому містяться ек ономічні та/або технічні роз рахунки, інформація про очік уваний фінансовий результат списання майна та про те, як в оно вплине на фінансовий пла н (для державних підприємств ), а також напрями використанн я коштів, які передбачається одержати в результаті списа ння;

2) відомості про майно, що про понується списати за даними бухгалтерського обліку (крім об'єктів незавершеного буді вництва), згідно з додатком 1;

3) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання , згідно з додатком 2;

4) акт технічного стану майн а, затверджений керівником с уб'єкта господарювання;

5) відомості про наявність о бтяжень чи обмежень стосовно розпорядження майном, що про понується списати (разом з ві дповідними підтвердними док ументами);

6) відомості про земельну ді лянку, на якій розташоване не рухоме майно, із зазначенням напрямів подальшого викорис тання земельних ділянок, які вивільняються, а також копії відповідних підтвердних док ументів, зокрема державного акта на право постійного кор истування землею, кадастрово го плану;

7) відомості про об'єкти неза вершеного будівництва, а сам е: дата початку і припинення б удівництва, затверджена зага льна вартість, вартість робі т, виконаних станом на дату пр ипинення будівництва (ким і к оли затверджено завдання на проектування, загальна кошто рисна вартість проектно-вишу кувальних робіт, кошторисна вартість проектно-вишукувал ьних робіт, виконаних до їх пр ипинення, стадії виконання р обіт).

У разі коли рішення про спис ання майна потребує погоджен ня з Фондом державного майна або іншим державним органом приватизації за місцезнаход женням суб'єкта господарюван ня, такий суб'єкт подає зазнач ені документи відповідному о ргану приватизації.

У разі потреби суб'єкт управ ління, Фонд державного майна або інший державний орган пр иватизації за місцезнаходже нням суб'єкта господарювання можуть запитувати від суб'єк та господарювання додаткові документи, необхідні для при йняття рішення про списання майна (технічні паспорти, суд нові документи, витяги з реєс трів, висновки спеціалізован их організацій, договори або їх проекти тощо). Вичерпний пе релік додаткових документів надсилається суб'єкту госпо дарювання у 10-денний строк з д ати надходження зазначених у підпунктах 1 - 7 цього пункту до кументів.

Фонд державного майна або і нший державний орган привати зації за місцезнаходженням с уб'єкта господарювання прийм ають протягом 30 робочих днів з дати надходження у повному о бсязі зазначених документів рішення про погодження чи ві дмову в погодженні списання майна, яке доводиться до суб'є кта господарювання у формі л иста.

Відповідно п 7 Порядку рішен ня про надання чи відмову в на данні згоди на списання майн а приймається відповідним су б'єктом управління протягом 30 днів з дати надходження доку ментів, зазначених у пункті 6 ц ього Порядку, та після погодж ення з Фондом державного май на або іншими державними орг анами приватизації відповід но до абзаців третього та чет вертого пункту 5.

Рішення про надання згоди н а списання майна оформлюєтьс я у формі розпорядчого акта, а про відмову в наданні такої з годи - у формі листа. Рішення п ро відмову в наданні згоди на списання майна приймається у разі, коли:

майно не відповідає вимога м, визначеним у пункті 4 цього Порядку;

суб'єкт управління визначи в інші шляхи використання ма йна, що пропонується до списа ння;

суб'єкт господарювання под ав передбачені цим Порядком документи з порушенням устан овлених вимог, а також коли в д окументах наявні суперечнос ті;

у техніко-економічному обґ рунтуванні доцільності спис ання майна відсутні економіч ні та/або технічні розрахунк и, що підтверджують необхідн ість списання майна;

відповідно до законодавст ва заборонено розпорядження майном.

Судом встановлено, що 22.01.2010 р оку листом №23 позивач звернув ся до відповідача з прохання м надати у формі листа дозвіл на списання відповідного ор ендованого майна, надавши ві дповідачу:

1. техніко-економіч не обґрунтування необхіднос ті списання майна, в якому міс тяться економічні та/або тех нічні розрахунки;

2. відомості про майно, що пропонується списати за д аними бухгалтерського облік у (крім об'єктів незавершеног о будівництва);

3. акт інвентаризації м айна, що пропонується до спис ання;

4. акт технічного стану майна;

5. відомості про наявні сть обтяжень чи обмежень сто совно розпорядження майном, що пропонується списати (раз ом з відповідними підтвердни ми документами);

6. відомість про об'єкти державної власності, що проп онується до списання.

Однак, регіональному ві дділенню, вищезазначені доку менти були надані не в повном у обсязі. Зокрема не було нада но акту технічного стану май на та відомість про земельну ділянку, на якій розташоване нерухоме майно, а саме - склад зберігання штампів, із зазна ченням напрямів подальшого в икористання земельної ділян ки, яка вивільняється.

Як вбачається матеріалів с прави, пояснення представник а відповідача, орендоване де ржавне майно, що належило до с писання, входить у склад ЦМК « Ківерцівський механічний за вод».

Так як господарським судом Волинської області в судово му порядку розглядалась спра ва № 6/29-91 про розірвання догово ру оренди ЦМК «Ківерцівський механічний завод»від 27.03.2007 № 370, тому відповідач вважав за не доцільно розглядати питання про списання майна, про що лис том від 24.02.2010 № 11-03-312 була надана ві дповідь товариству.

Згідно з п. 10.2 вказаного дого вору оренди, умови цього дого вору зберігають силу протяго м всього строку дії цього дог овору

Рішенням господарського с уду Волинської області від 30.0 8.2010, вищезазначений договір ор енди від 27.03.2007р. розірвано та зо бов'язано ТзОВ «Ківерцівськи й механічний завод»звільнит и та повернути ЦМК «Ківерців ський механічний завод»орга ну уповноваженому управляти майном - регіональному відді ленню ФДМУ по Волинській обл асті по акту приймання - перед ачі.

Постановою Львівського ап еляційного господарського с уду від 26.10.2010 по справі № 6/29-91 вище зазначене рішення господарс ького суду Волинської област і залишено без змін.

Відповідно до ст. 33 ГПК Укра їни кожна сторона повинна до вести ті обставини, на які вон а посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

В силу ст. 34 ГПК України госпо дарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи , які відповідно до законодав ства повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ись іншими засобами доказува ння.

Згідно ст. 43 ГПК України госп одарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім перекона нням, що ґрунтується на всебі чному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сук упності, керуючись законом.

На підставі викладеного, су д прийшов до висновку, що в поз ові слід відмовити.

Керуючись Законом України «Про оренду державного та ко мунального майна», Порядком списання об'єктів державної власності, затвердженого пос тановою Кабінету Міністрів У країни від 08.11.2007 р. N1314, ст.ст.44, 49, 82 - 8 5 Господарського процесуальн ого кодексу України , господа рський суд

в и р і ш и в:

1. В позові відмов ити.

Суддя С. В. Бонда рєв

Повний текст рішення

складено та підписано

17.06.11

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення17.06.2011
Оприлюднено30.06.2011
Номер документу16465573
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —05/48-93

Ухвала від 11.07.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Ухвала від 25.07.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Постанова від 12.09.2011

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Петухов М.Г.

Рішення від 17.06.2011

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 12.05.2011

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні