Рішення
від 20.06.2011 по справі 22/5025/994/11
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬН ИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, Майда н Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71 -81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"20" червня 2011 р. Справа № 22/5025/994/11

за позовом Державної еко логічної інспекції в Хмельни цькій області, м. Хмельницьки й

до Приватного підприємств а "АДК Веллес", м. Волочиськ Хме льницької області

про стягнення 368,03 грн. шкоди, з аподіяної навколишньому при родному середовищу

Суддя Заверуха С.В.

Представники сторін:

позивача: ОСОБА_1 - пред ставник за довіреністю від 04 .05.2011 р.

відповідача: не з'явився

Повне рішення складено та п ідписано 20.06.2011р.

Суть спору: позивач - Дер жавна екологічна інспекція в Хмельницькій області, м. Хмел ьницький звернувся з позовом до суду, посилаючись на полож ення ч.4 ст. 68 Закону України "Пр о охорону навколишнього прир одного середовища", ст. ст. 10, 11, 34 З акону України "Про охорону ат мосферного повітря", в якому п росить суд стягнути з відпов ідача - приватного підприєм ства "АДК Веллес" 368,03 грн. шкоди, завданої викидом забруднююч их речовин в атмосферне пові тря.

На підтвердження позовних вимог позивачем подано до ма теріалів справи акт перевірк и дотримання вимог природоох оронного законодавства №13/05 в ід 13.05.2010р., припис №13/05 від 17.05.2010р., акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законода вства №26/05 від 31.08.2010р., протокол ви мірювань вмісту забруднюючи х речовин в організованих ви кидах стаціонарних джерел №4 2-10 від 13.05.2010р., розрахунок розмір ів відшкодування збитків, до відку відповідача щодо кільк ості роботи вуглеспалювальн ої печі, претензію №1337/03 від 17.03.2011р .

Представник позивача в суд овому засіданні підтримує за явлений позов повністю, поси лаючись на те, що він підтверд жений поданими доказами, а са ме зазначає, що проведеною Де ржавною екологічною інспекц ією в Хмельницькій області п еревіркою дотримання вимог п риродоохоронного законодав ства встановлено, що ПП "АДК Ве ллес" здійснюється з перевищ енням затверджених гранично допустимих викидів від джере ла викиду №3 в частині нормати ву вуглецю оксиду, та у відсут ності дозволу на викиди забр уднюючих речовин від джерела викиду №3 в частині викидів сі рки діоксину. Даний факт підт верджується актом перевірки дотримання вимог природоохо ронного законодавства №13/05 ві д 13.05.2010р., довідкою ПП "АДК Веллес ", протоколом вимірювань вміс ту забруднюючих речовин в ор ганізованих викидах стаціон арних джерел №42-10 від 13.05.2010р. Відп овідно до Методики, пояснює п озивач, розрахунку розмірів відшкодування збитків, які з аподіяні державі в результат і наднормативних викидів заб руднюючих речовин в атмосфер не повітря, розмір шкоди, запо діяної навколишньому природ ному середовищу, складає 368,03 гр н. Відповідач шкоду, згідно ви моги №1337/03 від 17.03.2011р., в добровіль ному порядку не сплатив, що ст ало підставою для позивача з вернутись до суду з даним поз овом.

Представник позивача нада в в судове засідання заяву в я кій просить суд стягнути шко ду на користь Державної екол огічної інспекції в Хмельниц ькій області м. Хмельницький для зарахування до місцевог о бюджету Слобідко-Кульчиїве цької сільської ради (одержу вач коштів - УДК у Волочиськом у районі, р/р 33112331700054, код класифік ації 24062100, код 23565319, МФО 815013, банк оде ржувача: ГУДКУ в Хмельницькі й області).

Оскільки дана заява не супе речить законодавству, не пор ушує чиї-небудь права та охор онювальні законом інтереси, вони господарським судом при ймаються.

Ухвала суду від 01.06.2011 року про порушення провадження у спр аві та призначення розгляду на 20.06.2011 року надіслана сторона м 01.06.2011 року (згідно штампу госп одарського суду та реєстру в ідправленої кореспонденції ).

Наказом Міністерства тран спорту та зв'язку України від 12.12.2007 р. № 1149 затверджено Нормати ви і нормативні строки перес илання поштових відправлень та поштових переказів. Розді лом 4 вказаних нормативів вст ановлено:

4.1. Нормативні строки переси лання простої письмової коре спонденції операторами пошт ового зв'язку (без урахування вихідних днів об'єктів пошто вого зв'язку):

4.1.1. Місцевої - Д+2, пріоритетно ї - Д+1;

4.1.2. У межах області та між обл асними центрами України (у то му числі для міст Києва, Сімфе рополя, Севастополя) - Д+3, пріор итетної - Д+1;

4.1.3. Між районними центрами р ізних областей України (у том у числі для міст обласного пі дпорядкування) - Д+4, пріоритет ної - Д+2;

4.1.4. Між іншими населеними пу нктами різних областей Украї ни - Д+5, пріоритетної - Д+4,

де Д - день подання поштовог о відправлення до пересиланн я в об'єкті поштового зв'язку а бо опускання простого листа чи поштової картки до поштов ої скриньки до початку остан нього виймання;

1, 2, 3, 4, 5 - кількість днів, протяг ом яких пересилається поштов е відправлення.

(пункт 4.1 у редакції наказу Мі ністерства транспорту та зв 'язку України від 08.12.2009 р. N 1267)

4.2. При пересиланні рекоменд ованої письмової кореспонде нції зазначені в пункті 4.1 нор мативні строки пересилання з більшуються на один день.

Враховуючи, що ухвали суду н адсилаються рекомендованою кореспонденцією та зважаючи на місцезнаходження відпові дача у Хмельницькій області, відповідно останнім мала бу ти отримана ухвала суду прот ягом 5-ти днів - до 07.06.2011 року (анал огічна позиція в постанові Р івненського апеляційного го сподарського суду від 14.03.2011 р. п о справі №22/1829-10).

Крім того, ухвала про п орушення провадження у справ і надіслана на адресу відпов ідача, вказану в ЄДР. При цьому судом враховано положення с т. 64 ГПК України, відповідно до якої вважається, що ухвала пр о порушення провадження у сп раві вручена стороні належни м чином, якщо вона надіслана з а адресою місцезнаходження с торони, що зазначена в Єдином у державному реєстрі юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців.

Справа підлягає вирішенню згідно ст. 75 ГПК України за ная вними в ній документами.

Розглядом наявних матері алів справи встановлено нас тупне.

Державна екологічна інсп екція в Хмельницькій області м. Хмельницький згідно Витяг у з єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців є юридичн ою особою, іден. код 34971547.

Згідно Витягу з Єдиного дер жавного реєстру юридичних ос іб та фізичних осіб-підприєм ців відповідач зареєстрован ий як юридична особа за адрес ою: 30200, Хмельницька область, м. В олочиськ, вул. Незалежності,43, кв. 26, код 36239015.

13.05.2010р. працівниками Державно ї екологічної інспекції в Хм ельницькій області проведен о перевірку дотримання вимог природоохоронного законода вства, про що свідчить акт №13/05, та встановлено, що ПП "АДК Вел лес" здійснює господарську д іяльність за адресою: Городо цький район, с. Слобідка Кузьм инська пов'язану з виробницт вом деревного вугілля. На про ммайданчику встановлено п'ят ь печей для випалювання дере вного вугілля. У ПП "АДК Веллес " наявний дозвіл на викиди заб руднюючих речовин в атмосфер не повітря №6821286203-1 від 14.08.2009р. терм іном на п'ять років. У даний до звіл включено п'ять джерел ви киду забруднюючих речовин в атмосферне повітря: ДВ №1, 2, 3, 4, 5 - трубу печей для випалу дерев ного вугілля. Під час проведе ння перевірки здійснювався в икид забруднюючих речовин в атмосферне повітря від ДВ №3, д жерела викидів №1, 2, 4, 5 не працюв али. В ході інструментально-л абораторного контролю встан овлено, що підприємство здій снює викид забруднюючих речо вин в атмосферне повітря без дозволу на викид, що є порушен ням ст. 10 Закону України "Про ох орону атмосферного повітря", а саме відсутній дозвіл на ви кид діоксиду сірки.

Відповідно до акту відбору проб від 13.05.2010р. №42-10 відділом інс трументально-лабораторного контролю проведено вимірюва ння вмісту забруднюючих речо вин (ЗР) в організованих викид ах стаціонарних джерел ПП "АД К Веллес" Хмельницька област ь, м. Волочиськ, вул. Незалежно сті, 43, кв. 26, проммайданчик за ад ресою: Городоцький район, с. Сл обідка Кузьминська. За резул ьтатами вимірювань встановл ено, що середнє значення масо вої витрати викиду вуглецю о ксиду по джерелу викиду 33 стан овив 1,905 г/с, при встановленому дозволом на викиди забруднюю чих речовин в атмосферне пов ітря стаціонарними джерелам и №6821286203-1 нормативі - 0,041 г/с, а також викиди сірки діоксиду в сере дньому 0,0022 г/с здійснювалось за відсутності дозволу на вики ди, що підтверджується прото колом №42-10 від 13.05.2010р.

З метою усунення порушень п риродоохоронного законодав ства, виявлених під час прове дення перевірки дотримання в имог законодавства у сфері о хорони навколишнього природ ного середовища, ст. держінсп ектором з ОНПС Ліщуком О.І. вин есено припис №13/05 від 17.05.2010р., яким приписано отримати дозвіл н а викид забруднюючих речовин в атмосферне повітря (діокси ду сірки) по стаціонарних дже релах викиду №№ 1, 2 в строк до 17.07 .2010р., викиди забруднюючих речо вин в атмосферне повітря зді йснювати у відповідності до встановленого дозволом на ви киди нормативу ГДВ в строк до 17.06.2010р. Цей припис підлягає обо в'язковому виконанню у встан овлені терміни.

31.08.2010р. працівниками Державно ї екологічної інспекції в Хм ельницькій області проведен о позапланову перевірку дотр имання вимог природоохоронн ого законодавства з метою ко нтролю виконання припису №13/05 від 17.05.2010р., про що свідчить акт № 26/05, та встановлено, що ПП "АДК Ве ллес" за адресою Городоцький район, с. Слобідка Кузьминськ а припинило здійснювати госп одарську діяльність.

З наявної в матеріалах спра ви довідки ПП "АДК Веллес" вбач ається, що загальна кількіст ь роботи вуглеспалювальної п ечі (стаціонарне джерело вик ид №3) за період з 13.05.2010р. по 31.08.2010р. с тановила 18 годин.

17.03.2011р. позивач звернувся до в ідповідача з претензією №1337/03, відповідно до якої повідомив , що зобов'язання ПП "АДК Велле с" по відшкодуванню шкоди, зап одіяної навколишньому приро дному середовищу в добровіль ному порядку підлягає викона нню у місячний термін шляхом перерахування коштів в сумі 368,03 грн. Однак вказана претенз ія залишена без відповіді та задоволення.

Розрахунок розмірів відшк одування збитків, які заподі янні державі ПП "АДК Веллес", в результаті наднормативних в икидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря, які пер евищують затверджені гранич нодопустимі норми, встановле ні дозволом на викиди забруд нюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джере лами та викидів речовин, які з дійснюються без відповідног о дозволу, здійснено позивач ем на підставі Методики розр ахунку розмірів відшкодуван ня збитків, які заподіяні дер жаві в результаті наднормати вних викидів забруднюючих ре човин в атмосферне повітря, з атвердженої наказом Міністе рства охорони навколишнього природного середовища Украї ни від 10.12.2008р. №639.

Так, розрахунок маси наднор мативного викиду забруднююч ої речовини в атмосферне пов ітря від джерела викиду забр уднюючих речовин віднесених до інших визначається за фор мулою 4 Методики та складає 365,5 грн. Розрахунок маси наднорм ативного викиду забруднюючо ї речовини в атмосферне пові тря від джерела викиду, який з дійснюється без дозволу на в икиди визначається за формул ою 10 Методики та складає 2,53 грн .

Несплата відповідачем роз міру шкоди, заподіяної навко лишньому природному середов ищу в результаті наднорматив них викидів забруднюючих реч овин в атмосферне повітря ві д джерела викиду №3, стала підс тавою для Державної еко логічної інспекції в Хмельни цькій області, м. Хмельницьки й звернутись до господарсько го суду з даним позовом.

Досліджуючи надані доказ и, оцінюючи їх в сукупності, су дом береться до уваги наступ не.

Згідно ст. 124 Конституції Ук раїни юрисдикція судів пошир юється на всі правовідносини , що виникають у державі.

Частиною 1 ст. 4 Закону Україн и "Про охорону навколишнього природного середовища" (далі - Закон України) передба чено, що природні ресурси Укр аїни є власністю народу Укра їни, який має право на володін ня, використання та розпоряд ження природними багатствам и республіки.

Ст.5 Закону України визначен о, що державній охороні і регу люванню використання на тери торії України підлягають: на вколишнє природне середовищ е, як сукупність природних і п риродно-соціальних умов та п роцесів, природні ресурси, як залучені в господарський об іг, так і не використовувані в народному господарстві в да ний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та ін ша рослинність, тваринний св іт).

Відповідно до ст. 20 Закону Ук раїни до компетенції спеціал ьно уповноваженого централь ного органу виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів і його органів на місцях належать державний к онтроль за використанням і о хороною земель, надр, поверхн евих і підземних вод, атмосфе рного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного сві ту, морського середовища та п риродних ресурсів територіа льних вод, континентального шельфу і виключної (морської ) економічної зони республік и, а також за додержанням норм екологічної безпеки.

Згідно ч. 5 п. 6 Положення про Д ержавну екологічну інспекці ю в Хмельницькій області, зат вердженого Наказом Міністер ства охорони навколишнього п риродного середовища Україн и від 19.02.2007 №55 Інспекція вправі с кладати акти перевірок і про токоли про адміністративні п равопорушення та розглядати справи про адміністративні правопорушення у межах повно важень, визначених законом.

Підприємства, устан ови, організації та громадян и - суб'єкти підприємницької д іяльності, що здійснюють вик иди забруднюючих речовин в а тмосферне повітря та діяльні сть яких пов'язана з впливом фізичних та біологічних факт орів на його стан, зобов'язані : здійснювати організаційно- господарські, технічні та ін ші заходи щодо забезпечення виконання вимог, передбачени х стандартами та нормативами екологічної безпеки у галуз і охорони атмосферного повіт ря, дозволами на викиди забру днюючих речовин тощо (ст. 10 Зак ону України "Про охорону атмо сферного повітря").

Частиною 5 ст. 11 Закону У країни "Про охорону атмосфер ного повітря" передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціо нарними джерелами можуть зд ійснюватися після отримання дозволу, який видається тери торіальним органом спеціаль но уповноваженого центральн ого органу виконавчої влади з питань екології та природн их ресурсів за погодженням і з територіальним органом спе ціально уповноваженого цент рального органу виконавчої в лади з питань охорони здоров 'я.

Відповідно до ст. 68 Зак ону України "Про охорону навк олишнього природного середо вища" порушення законодавств а про охорону навколишнього природного середовища тягне за собою дисциплінарну, адмі ністративну, цивільно-правов у або кримінальну відповідал ьність згідно з законодавств ом України. Відповідальність за порушення законодавства про охорону навколишнього пр иродного середовища несуть о соби винні у допущенні надно рмативних, аварійних і залпо вих викидів і скидів забрудн юючих речовин та інших шкідл ивих впливів на навколишнє п риродне середовище. Підприєм ства, установи, організації т а громадяни України, а також і ноземні юридичні та фізичні особи та особи без громадянс тва зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану внаслідок пор ушення вимог законодавства п ро охорону навколишнього при родного середовища, в порядк у та розмірах, встановлених з аконодавством України. Застосування заходів дисцип лінарної, адміністративної або кримінальної відповідал ьності не звільняє винних ві д компенсації шкоди, заподія ної забрудненням навколишнь ого природного середовища та погіршенням якості природни х ресурсів.

У відповідності до ст . 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного се редовища" шкода, заподіяна вн аслідок порушення законодав ства про охорону навколишньо го природного середовища, пі длягає компенсації, як прави ло, в повному обсязі без засто сування норм зниження розмір у стягнення та незалежно від збору за забруднення навкол ишнього природного середови ща та погіршення якості прир одних ресурсів.

Розмір відшкодування збитків за наднормативний в икид однієї тонни забруднююч ої речовини в атмосферне по вітря розраховується на осно ві розміру мінімальної зароб ітної плати, установленої на час виявлення порушення, пом ноженої на коефіцієнт 1,1, з ура хуванням регулювальних кое фіцієнтів (додатки 1, 2) і показн ика відносної небезпечності кожної забруднюючої речови ни. Розмір збитків розрахову ється за формулою 12 Методики р озрахунку розмірів відшкоду вання збитків, які заподіяні державі в результаті наднор мативних викидів забруднююч их речовин в атмосферне пові тря, затвердженої Наказом мі ністерства охорони навколиш нього природного середовища України від 10.12.2008р. №639 (надалі Ме тодика):

З = mі х 1,1П х Aі х Кт х К зі ,

де З - розмір збитків, грн;

mі - маса i-тої забруднюючо ї речовини, що викинута в атмо сферне повітря наднормативн о, т;

1,1П - розмір мінімальної за робітної плати (П) на момент ви явлення порушення за одну то нну умовної забруднюючої реч овини, помноженої на коефіці єнт (1,1), грн/т;

Aі - безрозмірний показн ик відносної небезпечності i -тої забруднюючої речовини;

Кт - коефіцієнт, що врахо вує територіальні соціально -екологічні особливості;

К зі - коефіцієнт, що залеж ить від рівня забруднення ат мосферного повітря населено го пункту i-тою забруднюючою речовиною.

Розрахунок маси надн ормативного викиду забрудню ючої речовини в атмосферне п овітря від джерел викидів за бруднюючих речовин, віднесен их до інших і на які не встанов лені нормативи граничнодопу стимих викидів відповідно до законодавства, здійснюється за формулою 4 Методики:

mі = 3,6 х 10 -3 х (qmi - q m норм ) х Т ,

де mі - маса наднормативн ого викиду i-тої забруднюючої речовини в атмосферне повіт ря від джерела викидів забр уднюючих речовин, віднесених до інших, т;

qmi - середнє значення ма сової витрати i-тої забруднюю чої речовини, г/с (1,905);

q m норм - значення затверд женого нормативу викиду i-тої забруднюючої речовини, наве деного в дозволі на викид, г/с (0,041);

Т - час роботи джерела вики ду i-тої забруднюючої речовин и в режимі наднормативного в икиду, год (18 годин згідно дові дки),

Таким чином, mі = 3,6 х 10 -3 х (1,905-0,041) х 16 = 0,11

1,1 П= 1,1 х 884 (розмір мініма льної заробітної плати) = 972,4

Aі = 1/ГДКі, де ГДКі - сере дньодобова граничнодопусти ма концентрація або орієнтов но безпечний рівень впливу (О БРВ) забруднюючої речовини, м г/м3. Для речовин з ГДК більше о диниці в чисельнику вводитьс я поправний коефіцієнт 10. Сере дньодобова ГДК - 3,0.

Звідси, Aі = 10/3,0=3,333.

Кт = Кнас х Кф, де Кнас = згідно додатку 1 Методики ск ладає 1,00, Кф = згідно додатку 2 Ме тодики становить 1,00.

Таким чином, Кт = 1,00 х 1,00 = 1,00.

Кзі = (ро)Вi / ГДКСДi,

де (ро)Вi - середньорічна к онцентрація i-тої забруднююч ої речовини за даними прямих інструментальних вимірів на стаціонарних постах за попе редній рік, мг/куб.м;

ГДКСДi - середньодобова г ранична допустима концентра ція i-тої забруднюючої речови ни, мг/куб.м.

У разі, якщо в даному нас еленому пункті інструмента льні вимірювання концентрац ії даної забруднюючої речов ини не виконуються, а також як що рівні забруднення атмосфе рного повітря населеного пу нкту i-тою забруднюючою речов иною не перевищують ГДК, знач ення коефіцієнта Кзі приймає ться рівним одиниці.

З врахуванням того, що в даному населеному пункті і нструментальні вимірювання концентрації даної забрудню ючої речовини не виконуються , Кзі = 1.

Таким чином розмір зб итків складатиме:

З = 0,11 х 972,4 х 3,333 х 1 х 1 = 365,5 грн.

Відповідно до п. 3.7. М етодики за відсутності у від повідній документації суб'єк та господарювання інформаці ї щодо параметрів джерел вик идів та/або джерел утворення забруднюючої речовини розр ахунок маси наднормативного викиду забруднюючої речовин и в атмосферне повітря від дж ерела викиду (утворення), який здійснюється без дозволу на викиди, визначається за резу льтатами інструментально-ла бораторних вимірювань за фор мулою 10

mi = 3,6 х 10-6 х (ро)Вi х qv х Т ,

де mi - маса викиду i-тої заб руднюючої речовини в атмосфе рне повітря від джерела вики ду (утворення) цієї забруднюю чої речовини без дозволу, т;

(ро)Вi - середнє значення ма сової концентрації i-тої забр уднюючої речовини за результ атами вимірювань її вмісту в газопиловому потоці від дже рела викиду (утворення) цієї з абруднюючої речовини, мг/куб .м (за протоколом вимірювань в місту забруднюючих речовин в організованих викидах стаці онарних джерел від 13.05.2010р. №42-10 ск ладає 22,1;

qv - значення об'ємної витра ти газопилового потоку від д жерела викиду (утворення) i-тої забруднюючої речовини, прив едене до нормальних умов, куб .м/с, (за протоколом становить 0,099 м3/с);

Т - час роботи джерела вик иду (утворення) i-тої забруднюю чої речовини без дозволу, год (18 годин згідно довідки).

Звідси, mi = 3,6 х 10-6х 22,1 х 0,099 х 16 = 0,00013.

1,1 П= 1,1 х 884 (розмір мініма льної заробітної плати) = 972,4

Aі = 1/ГДКі, де ГДКі - сере дньодобова граничнодопусти ма концентрація або орієнтов но безпечний рівень впливу (О БРВ) забруднюючої речовини, м г/м3 . Середньодобова ГДК - 0,05.

Звідси, Aі = 1/0,05 = 20.

Кт = Кнас х Кф, де Кнас = згідно додатку 1 Методики ск ладає 1,00, Кф = згідно додатку 2 Ме тодики становить 1,00.

Таким чином, Кт = 1,00 х 1,00 = 1,00.

Кзі = (ро)Вi / ГДКСДi,

де (ро)Вi - середньорічна к онцентрація i-тої забруднююч ої речовини за даними прямих інструментальних вимірів на стаціонарних постах за попе редній рік, мг/куб.м;

ГДКСДi - середньодобова г ранична допустима концентра ція i-тої забруднюючої речови ни, мг/куб.м.

У разі, якщо в даному нас еленому пункті інструмента льні вимірювання концентрац ії даної забруднюючої речов ини не виконуються, а також як що рівні забруднення атмосфе рного повітря населеного пу нкту i-тою забруднюючою речов иною не перевищують ГДК, знач ення коефіцієнта Кзі приймає ться рівним одиниці.

З врахуванням того, що в даному населеному пункті і нструментальні вимірювання концентрації даної забрудню ючої речовини не виконуються , Кзі = 1.

Таким чином розмір зб итків складатиме:

З = 0,00013 х 972,4 х 20 х 1 х 1 = 2,53 грн.

Отже, розмір збитків, я кі заподіяні державі в резул ьтаті наднормативних викиді в забруднюючих речовин в атм осферне повітря від джерела викиду №3 становить 368,03 грн.

Згідно п. 2 ст.22 ЦК України збитками є: 1) втрати, яких особ а зазнала у зв'язку зі знищенн ям або пошкодженням речі, а та кож витрати, які особа зробил а або мусить зробити для відн овлення свого порушеного пра ва (реальні збитки); 2) доходи, як і особа могла б реально одерж ати за звичайних обставин, як би її право не було порушене (у пущена вигода).

Відповідно до розрахункі в, складених позивачем на під ставі акту перевірки та згід но до Методики розрахунку ро змірів відшкодування збиткі в, які заподіяні державі в рез ультаті наднормативних вики дів забруднюючих речовин в а тмосферне повітря, затвердже ної Наказом міністерства охо рони навколишнього природно го середовища України від 10.12.20 08р. №639 розмір шкоди, заподіяної навколишньому природному се редовищу наднормативним вик идом забруднюючих речовин ст ановить 368,03 грн.

Доказів, які б спростовувал и вказану вище суму збитків, с уду в процесі розгляду справ и не надано.

Разом з цим, з матеріалів пе ревірки вбачається, що шкода навколишньому природному се редовищу, завдана працівника ми ПП "АДК Веллес" під час вико нання ними своїх трудових (сл ужбових) обов' язків.

Згідно ч. 1 ст. 1166 Цивільного ко дексу України майнова шкода, завдана неправомірними ріше ннями, діями чи бездіяльніст ю особистим немайновим права м фізичної або юридичної осо би, а також шкода, завдана майн у фізичної або юридичної осо би, відшкодовується в повном у обсязі особою, яка її завдал а. В даній статті міститься за конодавче визначення делікт ної відповідальності за шкод у, завдану майну, та підстави ї ї виникнення. Так, для настанн я деліктної відповідальност і необхідна наявність складу правопорушення, а саме: а) ная вність шкоди; б) протиправна п оведінка заподіювача шкоди; в) причинний зв`язок між шкодо ю та протиправною поведінкою заподіювача; г) вина. Відсутні сть будь-якого з цих елементі в виключає відповідальність у вигляді стягнення збитків , якщо інше не передбачено зак оном.

Частиною 1 ст. 1172 Цивільного к одексу України передбачено, що юридична або фізична особ а відшкодовує шкоду, завдану їхнім працівником під час ви конання ним своїх трудових (с лужбових) обов'язків.

Відповідно до роз'яснення В ищого Арбітражного Суду №02-5/215 від 01.04.1994 р. "Про деякі питання пр актики вирішення спорів пов' язаних з відшкодуванням шкод и", крім застосування принцип у вини при вирішенні спорів п ро відшкодування шкоди необх ідно виходити з того, що шкода підлягає відшкодуванню за у мови безпосереднього причин ного зв'язку між неправомірн ими діями особи, яка завдала ш коду та самою шкодою.

Згідно п.6 даного роз'ясненн я, як у випадках порушення зоб ов'язання за договором, так і з а зобов' язанням, що виникає внаслідок заподіяння шкоди, цивільне законодавство (ста тті 614 та 1166 ЦК України) передбач ає презумпцію вини правопору шника. Отже, позивач не повине н доказувати наявність вини відповідача у заподіянні шко ди. Навпаки, на відповідача по кладено тягар доказування то го, що в його діях (діях його пр ацівників) відсутня вина у за подіянні шкоди.

Відповідач в ході розгляду справи не заперечив і не спро стував за допомогою належних та допустимих доказів факту порушення ним природоохорон ного законодавства.

Отже, матеріали справи свід чать, що між наднормативним в икидом забруднюючих речовин в атмосферне повітря і шкодо ю, заподіяною внаслідок пору шення законодавства про охор ону навколишнього природног о середовища, існує прямий пр ичинний зв' язок.

Таким чином, наявними є всі складові елементи правопору шення, яке тягне цивільно-пра вову відповідальність ПП "АД К Веллес" за шкоду, заподіяну н авколишньому природному сер едовищу.

Пунктом 35 ст. 4 Закону У країни „Про державний бюджет України на 2011р.” передбачено, щ о джерелами формування спец іального фонду Державного бю джету України на 2011 рік у части ні доходів є: 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, з аподіяну порушенням законод авства про охорону навколишн ього природного середовища в наслідок господарської та ін шої діяльності. Відповідно д о п.7 ч.2 ст. 69 Бюджетного кодексу України до надходжень спец іального фонду місцевих бюдж етів належать: 70 відсотків гро шових стягнень за шкоду, зап одіяну порушенням законодав ства про охорону навколишньо го природного середовища вна слідок господарської та іншо ї діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів - 50 відсотків, обласн их бюджетів та бюджету Автон омної Республіки Крим - 20 відс отків, бюджетів міст Києва та Севастополя - 70 відсотків

Згідно ст.33 Господарськог о процесуального кодексу Укр аїни кожна сторона повинна д овести ті обставини, на які во на посилається як на підстав у своїх вимог і заперечень. До кази подаються сторонами та іншими учасниками судового п роцесу.

Відповідно до ст.34 Господар ського процесуального кодек су України обставини справи, які відповідно до законодав ства повинні бути підтвердже ні певними засобами доказува ння, не можуть підтверджуват ись іншими засобами доказува ння.

Дослідивши зібрані у справ і докази та давши їм правову о цінку в сукупності, суд прийш ов до висновку, що позов заявл ений обґрунтовано, підтвердж ений належними по справі док азами, розрахунок завданої ш коди обраховано позивачем пр авомірно і підлягає задоволе нню.

У відповідності до ст.49 ГПК У країни витрати по оплаті дер жавного мита та на інформаці йно-технічне забезпечення су дового процесу підлягають по кладенню на відповідача.

Керуючись ст.ст.1, 12, 33, 44, 49, 82, 84, 85, 116 Г осподарського процесуально го кодексу України, суд -

в и р і ш и в:

Позов Державної еколо гічної інспекції в Хмельниць кій області м. Хмельницький д о Приватного підприємства "А ДК Веллес", м. Волочиськ Хмельн ицької області про стягнення 368,03 грн. шкоди, заподіяної навк олишньому природному середо вищу задовольнити.

Стягнути з Приватного під приємства "АДК Веллес" (30200, Хмел ьницька область, м. Волочиськ , вул. Незалежності,43, кв. 26, код 3623 9015) на користь Державної екологічної інспекції в Хмел ьницькій області м. Хмельниц ький для зарахування до місц евого бюджету Слобідко-Кульч иївецької сільської ради (од ержувач коштів - УДК у Волочис ькому районі, р/р 33112331700054, код клас ифікації 24062100, код 23565319, МФО 815013, банк одержувача: ГУДКУ в Хмельниц ькій області) 368,03 грн. (триста ші стдесят вісім гривень 03 копій ки) шкоди заподіяної навколи шньому природному середовищ у.

Видати наказ.

Стягнути з Прив атного підприємства "АДК Вел лес" (30200, Хмельницька область, м . Волочиськ, вул. Незалежності ,43, кв. 26, код 36239015) в дохід Держ авного бюджету України по ко ду бюджетної класифікації 22090 200, символ звітності банку 095 че рез відділення державного ка значейства (на рахунок 31112095700002 УД К у м. Хмельницькому, код 23565225, ГУ ДКУ у Хмельницькій області, М ФО 815013) державне мито в розмірі 102,00 грн. (сто дві гривні 00 копійо к) та в дохід Державного бюдже ту України по коду бюджетної класифікації 22050003, символ звіт ності банку 264 через відділенн я державного казначейства (н а рахунок 31211264700002 УДК у м. Хмельни цькому, МФО 815013, ГУДКУ у Хмельни цькій області код 23565225) витрати на інформаційно-технічне за безпечення судового процесу в розмірі 236,00 грн. (двісті тридц ять шість гривень 00 копійок).

Видати наказ.

Суддя С.В. Заверуха

Віддруковано в 3 примір никах: 1 - до справи; 2 - позивачу; 3 - відповідачу. Помічник суд ді Гураль Л.Л.

Повне рішення складено та п ідписано 20.06..2011 р.

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення20.06.2011
Оприлюднено30.06.2011
Номер документу16469168
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —22/5025/994/11

Ухвала від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Рішення від 20.06.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

Ухвала від 01.06.2011

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Заверуха С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні